Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Gjest krampetrekk
Ja' date=' da er jeg tilbake etter en uke på fjellet. Været var flott og det ble mange, lange og ikke minst harde turer. Med det resultat at jeg har gått opp 2 kg, slå den. I mitt naive hode så trodde jeg at med så mye gåiing så kunne jeg kose meg med mye godt.

 

Men nå er det ny uke og nye muligheter. Målet er 10 kg før jul, det er de samme 10 kg som har vært målet de siste årene :(

 

Så hyggelig å se så mange nye folk på tråden, vi skal nok backe hverandre opp tenker jeg. Dere er så flinke alle sammen.[/quote']

 

 

Syntes du har en flott takkling av å gå opp 2 kg for å så legge det bak deg igjen

å gå på for fullt igjen:-)

Dette står det jammen respekt av. Håper selv og gå ned 10 kg frem til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Vi får holde oss i både skinnet og ørene. For min del må jeg nok holde meg langt unna alt som heter kosemerker og spise mer mat i stedet. Og godterier er jo ikke så godt - etter at man har spist for mye. Mitt "problem" er egentlig å få i meg nok kcal, startet opp med 1900, men det klarte jeg aldri. Og da begynte jeg å fylle på med NEI-mat.

Nå har jeg gått ned til 1600 kcal og som sagt - kosemerker finnes ikke i mitt vokubular. Mulig at jeg prøver å lure meg selv, men rødvin er jo sunt for hjertet og det kan jeg vel ta ett eller to glass av ett par ganger i måneden? eller hur?

 

Nå skal jeg heller ikke veie meg mer enn en gang i uken, jeg veide meg nesten hver dag på forskjellige plasser og det blir man litt "kjørt" av i hodet.

 

Joda, positiv er jeg, spist er spist og ferdig med det, begynner å få teken på nye starter nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

- etter at man har spist for mye. Veldig bra sagt Gobolla :-) :-)

 

Faktisk har jeg sagt det til meg selv mange ganger. Det er en kortvarig fornøyelse og på lang sikt er det - ja hva er det egentlig?

 

Nei jenter, nå er det inn med buken og ut med puppa for her kommer Jentutten med futt i! Tuut - tuut - :-) Nå gjelder det som det aldri før ...

 

Klemz til alle og lykke til med veiinga (bare hver uke ja) alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det er veldig viktig å spise mat når jeg blir sulten , så slipper jeg å gå å snoke i skapene. Det har gått bra i 6 uker nå å overlate godteskålene til resten av familien. Satser på at det fortsetter.ha ei fin uke.hilsen en mett og fornøyd Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mange nye her, Velkommen alle sammen!

 

Veidag for meg idag 300 gram, for å få det positivt så tenker jeg alltid på smør, 300 ekle gram med smør har jeg nå fått av :(

 

og 6 cm, er noe det og, må jo skryte av meg selv, som flere her går jeg internettkurs og skal fortsette etter endt kurs. Skal fortsette til jeg er på trivselsvekt er planen. Men litt av gangen , første mål er og komme under 80 kilo, er 1,8 kilo fra nå.

 

"her går det nedover eller går det framover....? " ja du kan jo spøøre krepsedama, :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en gjeng som står på skjønner jeg. Moro å lese innleggene.

 

Startet å veie meg igår igjen etter å hatt pause fra vekta en periose (viste ikke endringer - les frustrasjon).

Nå noterer jeg også ned alt jeg putter i meg og har faktisk lagt meg på rundt 1900/2000 cal pr. dag. Jeg trener nesten hverdag, spinning, styrke, innebandy og går turer. Samtidig har jeg en generelt meget aktiv dag - jobber i barnehage:)

 

Forsøker å ikke være sulten i løpet av dagen. Spiser knekkebrød og lagt om til mer vanlig pålegg der hvor det passer seg og ikke så mye av light produktene. Dette har jeg fått råd om her inne for å få opp kalori inntaket. Ligger på meny

4-5 og jeg ser jeg klarer dette inntaket. Så får vi se ved neste veiedag da om en uke.

 

Godteri dropper jeg, men et glass rødvin på lørdagskvelden til god mat, det unner jeg meg :( Kan ikke være helt fanatiker heller, ønsker jo litt hygge og kos. Men man trenger jo ikke å gå banas med disse Nidar / Minde godteposene eller disse løsvekt boksene i kolonialen.

 

Nei, kom igjen jenter, lev livet - SUNDT og GODT, dette klarer vi :D

 

Ha en fortreffelig uke.

 

Klemz HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Enig Humulen - dette er en gjeng som står på.....

 

Flott Fettmot - å tenke på det smøret; ja 0,3 kg mindre smør å bære på og så fett som det er - æsj. Men nå slipper du de 300 grammene :-)

Og Sebra da med 1,5 kg ned; det er sånn at jeg formelig ser stripene dine skrumpe inn! :-)

 

Selv jobber jeg som er tørk for å få trimpoeng (ser ikke skogen for bare trim-epletrær........) slik at vekta går under 70, så nå

 

Til dere alle: Ha en fortreffelig dag - nyt hvert sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle medsøstre. Noen som har prøvd å trimme på en fitnessball.Jeg har investert i en og prøvd å trene noen ganger. Det går bedre etterhvert , men jeg er utrolig glad for å ikke ha publikum når jeg ligger der og klorer meg fast til ballen. Et komisk syn. Fant fort ut at buksa og sokkene måtte falle . og da gikk det bedre. Tror det er effektivt , så nå skal magen bli stram og fin før bikinisesongen setter inn. Tjihihi.Hilsen Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle medsøstre. Noen som har prøvd å trimme på en fitnessball.Jeg har investert i en og prøvd å trene noen ganger. Det går bedre etterhvert ' date=' men jeg er utrolig glad for å ikke ha publikum når jeg ligger der og klorer meg fast til ballen. Et komisk syn. Fant fort ut at buksa og sokkene måtte falle . og da gikk det bedre. Tror det er effektivt , så nå skal magen bli stram og fin før bikinisesongen setter inn. Tjihihi.Hilsen Sebra[/quote']

 

Ei dame på kurset fortalte at det var greit å bare sitte på ballen og balansere til å begynne med, for å venne seg til den.

Hun er fysioterapaut, og hadde virkelig mange tips å komme med. Hun hadde med seg ballen og viste en del øvelser ene kvelden - skikkelig inspirerende.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...... er en kunst det også, og i tillegg gjør det godt både for kropp og sjel!

Har dere prøvd å sitte på fitnessballen med kaffekoppen og se dagsrevyen?? Det har jeg - og det er enkel velvære og trening for kroppen.

 

Bra idè og innspill Sebra og Sizzi65 :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det magetrening? Eller trener man andre ting også? Det blir bare gåtrening på meg, jeg er altfor slapp til å begynne med styrkeøvelser på stuegulvet. Men jeg merker at stavgang tar også på mage, rygg og armer.

Når man har to hunder så blir aktiviteten deretter, gåing, gåing og gåing.

 

Men hvis jeg kan sitte på en ball og se på tv, mens jeg trener magen, ja, da snakker vi effektivitet.:)

 

Over til noe helt annet, jeg er så oppblåst i magen og har vært det lenge. Jeg trodde at magen ville venne seg til alt det grove, men det tar tydligvis sin tid. Noen av dere andre som har det sånn? Og eventuelt om dere har noen gode råd.

 

Jeg spiser kornblanding til frokost, rugbrød til lunsj, yoghurt til mellom, middag av ett eller annet slag og noen ganger havregrøt til kvelds.

 

Hvis jeg spiser lyst brød så får jeg vondt i magen samtidig med at jeg er oppblåst, så av to onder er bare oppblåst av de beste.

 

Nei, nå skal jeg ut med bikkja, han sitter og ser på meg og legger labben i fanget mitt, og hvem kan motstå de mørke brune bedende øynene?

 

God kveld til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Føler meg ekstra flott i dag: vekta viste bare 69,2 kg! :-) Det vil si ned 1,2 kg siden forrige fredag (og under 70-tallet!) og 12,8 kg ned totalt på 12 uker.

 

Synes jeg har vært kjempeflink jeg, og dere har på en måte vært en slags "gulrot" på veien. Ikke særlig flatterende sammenligning, men veldiiig godt ment :-) Takk til dere alle så langt.

 

Jeg tror jeg har erfart at mosjonen er minst like viktig som maten vi putter i oss, og begge deler er jo kjempebra for såvel kropp som sjel. Så langt denne uka har jeg nådd 15 trimpoeng - egofølelsen er på topp i dag som dere sikkert skjønner.

 

I morgen skal vi på krabbelag - vi er et vennelag på 40 personer som skal ta for oss av god mat og drikke. Det blir nok ei kjempekjekk helg.

 

Er det noen andre som har veiedag i dag? - Lykke til - jeg venter spent på å høre fra dere også! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok vært standhaftig og strukturert. Gratulerer med nedgang og trimpoeng.

 

Jeg kan godt være en gulrot, bare den er lang og slank:)

 

I morgen er jeg alene og tenkte å lage pizza med grovbunn og kyllingfilet, fant oppskriften på disse sidene.

 

Ønsker dere alle en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør liksom noe med en, og komme under et 10 tall, ?9,9 og med ?9,2 er du jo godt under Krepsedama, flink er du!

 

God helg, alle sammen og husk man kan kose seg uten å putte noe i munn- kos er ikke bare mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Måtte inn på tråden en liten tur og hva fant jeg der? Jo, gratulasjoner :-)

Takk til dere Gobolla, Synøve og Fettmot!! Det gjør så godt med skryt atte.... det blir en visst aldri for gammel til.

Må tro jeg er spent på deres vegne også - følger nok med må vite!

 

Og nå skal jeg ut å gå en lang tur. Blir dere med? Slå følge da vel... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er "over de 60" eller for å være mer eksakt; 61 år. Kjekt at også noen over 40 har startet tråd' date=' og her vil jeg innom en gang i blant.

Jeg har aldri gått på GR kurs. Derimot har jeg stoOor interesse for mat og har derfor kommet fram til en diett som er sunn (og kjempegod!!) og som virker for meg. Teller heller ikke kalorier.

Har det siste halvannet året vært gjennom fire operasjoner - bare ankelbrudd og noe håndleddgreier, så jeg er derfor veldig frisk og i fullt arbeid. Men på grunn av medisiner som måtte tas inn underveis måtte jeg spise godt og det har sin pris.

Da jeg gikk på vekten 20. juli viste denne 82 kg - verken mer og dessverre ikke mindre.

Da var valget gjort: Nå er det slutt på slendrian! Jeg er 171 cm høy, men likevel.

Jeg startet opp med min egen diett, la i veg i trimutstyr hver dag i både sol og regn (glemte jeg å fortelle at jeg er romsdaling...?) og avluttet dagen med badstue eller badekar. I krig mot vekten er alt tillatt så lenge en tenker helse først. ...og jeg holder fortsatt på slik!

Vet dere - jeg har fått min belønning og det har jeg lyst å dele med dere fordi jeg er så glad og stolt!! I dag (fredag er veiedag) veide jeg 73,1 kg!!

8,9 kg på 8 uker!

 

Målet mitt er nå først å komme under 73 kilo for da er jeg ikke overvektig lenger ifølge BMI.

Mitt endelige mål er derimot 67 kilo, men om det mulig å greie i de mørke høstmånedene vi nå har foran oss gjenstår å se. Det blir i alle fall ei nydelig helg med masse god "slankemat" som jeg skal nyte å stelle i stand.... :-)

 

Takk for praten dere - og ha en fortreffelig helg! Skal vi ta et ekstra tak i helga - en skikkelig god tur gjør kjempegodt for humøret!

 

Krepsedama[/quote']

 

 

Jeg skal også følge med, gåt atter en gang på dette kurset, andre gang via internett, det går bra, helt til en er ferdig med kurset. Føler da at jeg kan få lov til å skeie ut med kaker (det blir for mange) go da er en i gang igjen. (En lærer aldri). Men nå har jeg bestemt meg, vekten skal ikke opp igjen.

Jeg er bare 162 høy og vekten ved start var på m82,8. Altfor mye.

Er nå snart ferdig med 2 uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Rutha, du er ikke alene om å ha slanket seg før:) men nå klarer vi det, sammen, jeg ligger omtrent på samme som deg faktisk i høyde og kilo. Ha

 

Hadde jeg vært litt lengre hadde vekten passet-lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei igjen til alle sammen! Var det ingen som ble med meg på tur på lørdag - synes det var litt stille, men kanskje det var av at vi gikk så fort at det ble mindre med praten.... kanskje...

 

Men nå er det nye muligheter - så vi ønsker hverandre velkommen til denne nye ubrukte uka. Nå kan vi være ekstra flink til å gå tur. Enige? Snart blir det for mørkt etter arbeidstid så vi må benytte den tida vi har. Gå på!

 

Rutha - du er nok kommet til rett tråd - her greier vi det - sammen!

Og Gobolla - vet du hva Pusur sa om dette med vekt og høyde? "I'm not too fat, I'm underheight!" :-)

Men snart er du der, jenta mi: Slåss mot BMI'n - det går veit du!

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til ruthta og vel overstått helg til alle sammen. Det ble dessverre ingen tur på meg verken lørdag eller søndag. De turene jeg tok ble foretatt med fire hjul. Helgen har bestått av kjøring, kjøring og atter kjøring, noen skal hit og andre skal dit og innimellom skal jeg et annet sted.

 

Imidlertid så har jeg gått ned de 2 kg som jeg la på meg i høstferien, så nå viser vekten igjen 73 kg. Og vekten er plassert der den viser mest så da veier jeg vel 73 da. Men hvis jeg flytter den på det snille stedet så veier jeg 71, artig

 

Jeg syns det går veldig greit med matinntaket, men når helgen kommer så slurver jeg litt. Lørdag spiste jeg forkost og lunsj, men jeg var alene på kvelden så til middag ble det nøtter og sjokolade. Skikkelig sunt altså.

 

Denne uken har jeg bestemt meg for å øke aktivitetsnivået. Julen nærmer seg og det er fremdeles 8 kg til jeg når målet mitt.

 

Apropos julen, er det noen som har noen gode tips til sunne julegodter som ikke inneholder så mye fett og kcal, noen gode småkaker eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer med kjempefin nedgang Gobolla:-)

 

Ja, ny uke nye muligheter.. jeg fikk ny vekt før helgen, måtte bare prøve den idag og den var ikke mye snill mot meg:-( så jeg gruer meg til veiiedag imorgen.. men men, jeg har nå ihvertfall meldt meg på kurs 2. er ferdig med kurs en denne uken.. og har nesten ikke gått ned noen ting på det første kurset. så da håper jeg på bedre resultater neste kurs.. må prøve og komme meg igang med skikkelig trening. Liker best og gå tur jeg:-) og det synes jeg at jeg er flink til, men det må vist mere til..

 

 

Ha en fin uke alle sammen, og lykke til med veiing denne uken alle mann..

 

klem synøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir gåing på meg også, jeg har hundene mine som skal på tur så det er det jeg har tid til.

 

For at gåing skal ha effekt så må man nok dra på litt, lange energiske skritt med slengende armer. Har du prøvd stavgang? Det er skikkelig effektivt, du trener ikke bare beina, men mage, armer og rygg får også gjennomgå.

Skrittene blir mer energiske, du drar mer på i oppoverbakker.

 

Jeg pleier å ta bikkja i magebelte når jeg går med staver og da er det treningstur og ikke så mye snus, stopp og tiss. Tisse kan vi gjøre mens vi går. Jeg blir skikkelig svett og andpusten.

 

Men det er viktig å lære seg hvordan man går med staver, lange skritt, stavene skal plasseres der hvor foten settes, litt vanskelig å forklare. Stavene som fysioterapeuten min anbefalte er de som ser ut som skistaver, hvor man trer hånden i en "hanske". Staven skal "slippes" når armen går bakover, det er for å ikke få belastningsskader i hånd og håndledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang Gobolla.

Jeg er ferdig med mitt livs første Grete R. kurs i dag. Nå er jeg sluppet ut i verden for å prøve meg på egen hånd. Håper på litt støtte fra dere andre på over førti på veien videre.Jeg har gått ned 1.2 kg. siste uka , tilsammen 5.6. Jeg er rimelig godt fornøyd med det resultatet, så nå er det bare å fortsette i samme stil.Jeg går tur med staver nesten daglig.Det gjør veldig godt, og er nok ganske effektivt.

Nå gjenstår det å se om neste uke går like bra. Ha ei fin uke alle sammen.

Hilsen Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekta og den var ikke snill mot meg..ikke gått ned ett gram men opp 100 gram:-( det var siste uke på kurset, og så ikke gått ned mer enn 1 kilo:-(

men jeg har meldt meg på kurs 2 og gir ikke opp enda.

Kanskje jeg burde gå til annskaffelse av staver, hørtes ut som det ble litt mere trim ut av det ja...

 

ha en fin dag alle sammen.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...