Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Ja, det tallet som vises på vekta styrer oss, men kanskje du har gått ned i cm? Kanskje du også har fått mer muskler? Muskler veier jo mer enn fett.

 

Lykke til med kurs nr 2.

 

Oppmuntringsklem sendes deg herved :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Hei

Jeg har sett noen maskiner som heter vibrasjon ett eller annet, 10 minutter på den tilsvarer et helt liv på helsestudio, maraton, vektløfting, osv osv (ta litt av det jeg skriver med en klype salt )

 

Men er det det noen av dere som har hørt om den treningsformen? Dere som går på kurs kan jo kanskje spørre kursleder?

 

På XXL så selges den for ca 2000,- Det er en stor sak som man står på, bra for alle muskelgrupper, uttøying, ryggproblemer etc etc.

 

Jeg er av den litt late typen, så hvis jeg kan trene effektivt 10 min hver dag, så er jeg med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo først og fremst sunt, og vekt det har med energi-inntak og unntak.

 

Men da kommer jeg til poenget mitt; Når man som jeg, ikke kan gå mer enn noen meter, og er ubevegelig også i armer, så begrenser jo energi uttaket seg. MEN jeg har gått ned- 3,5 kg på hittil og det er jeg fornøyd med, det tar tid, men det er også slik jeg skal-/må leve resten av livet,- så jeg jobber med å finne ut hvor mye kalorier for å gå ned, og siden for å beholde vekten der så den ikke går opp igjen. Husker i starten av tråden så var det vel flere som hadde begrensninger i livet sitt, og vi skal klare det samen!

 

Ikke misforstå, jeg ville gjerne vært utendørs og trimmet!

 

Men noen har stadig dårlig samvittighet hører jeg, for ikke trim, men som jeg sier, inntak og uttak må reguleres så skal nedgangen komme! Ikke stress, men finn et liv dere kan leve resten av livet.

 

Men det er jo penere da med muskler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det ser ut til at det er vanskelig å gå ned i vekt. Vi legger om kostholdet og trimmer mer og allikevel så står mange stille uke etter uke og noen går opp.

 

Hva er grunnen til det?

Er det det at vi snikende går tilbake til gamle spisevaner?

Porsjonene blir større enn vi tror?

Spiste vi ikke så galt i utgangspunktet?

Kroppen vil ikke gi fra seg vekt?

Kroppen venner seg fort til den nye livsstilen og derfor holder igjen? Vi kan jo ikke spise mindre og mindre og trimme mer og mer.

 

Hvor er solskinnshistoriene? De som har gått ned mange kilo for mange år siden og fremdeles holder seg der. Men de er sikkert ikke på dette forumet lenger.

 

Mange av de jeg leser om har holdt på med GR i flere år, gått ned, gått opp, står stille, lurer på hvorfor jeg.

 

Som dere sikkert skjønner så har jeg en stille dag på jobben i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet mot seg selv er et av dem. Hvis man skriver og veier absolutt alt man spiser, så ser man hvor det ligger med inntaket. Kan være ganske AHA, hvor mye kalorier det egentlig er i de forskjellige rettene.

 

At man går opp igjen skyldes nok sakte men sikkert tilbake til gamle vaner.

 

Som jeg sa,- inntak og uttak av energi/kalorier er cluet, det kommer man ikke bort ifra okke som.

 

og spise så ofte at kroppen ikke tror man sulter og setter på bremsen.

 

Denne uken gikk jeg ikke hverken opp eller ned, og det skyldes at gjennomsnitts-kalorier denne uken gikk litt opp. Så lite skal det til. Jeg jobber med å finne balansepunktet mitt.

 

Og Gobolla, neste gang du er alene, lag en god middag til deg selv, noe bare du liker, det fortjener du. :)Hvorfor er det så mange kvinner som ikke lager mat hvis de er alene? Vi fortjener da god mat vi som resten av fanilien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel gått inn 2 cm:-( ikke mye men rett vei..

Jeg er også veldig nyskjerrig på vibroplater...

 

Jeg har vært med på disse sidene fra starten, gikk ned ca 27 kilo,før jeg ble med her. gikk opp igjen 10 og litt ned igjen....har igjen 10 kilo,men de sitter jo fast...

Nei,det er ikke lett..men nå skal jeg ned de siste også skal jeg bli der:-)

dette skal jeg klare..

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det ser ut til at det er vanskelig å gå ned i vekt. Vi legger om kostholdet og trimmer mer og allikevel så står mange stille uke etter uke og noen går opp.

 

Hva er grunnen til det?

Er det det at vi snikende går tilbake til gamle spisevaner?

Porsjonene blir større enn vi tror?

Spiste vi ikke så galt i utgangspunktet?

Kroppen vil ikke gi fra seg vekt?

Kroppen venner seg fort til den nye livsstilen og derfor holder igjen? Vi kan jo ikke spise mindre og mindre og trimme mer og mer.

 

Hvor er solskinnshistoriene?

 

En liten gjesteopptreden. Det er flere solskinnshistorier her inne :). Men hemmeligheten er nettopp livsstilsomlegging. For min egen del er jeg over 40 og hadde aldri slanket meg før jeg ble medlem her inne for 2 år (?) siden. Mine tre barn hadde gitt meg 10 kilo ekstra (fra 60 til 70). Jeg fulgte opplegget her inne uten å gå på kurs. Jeg har alltid spist sunt, men for sjelden og for mye om kvelden. Egentlig var ikke mengdene jeg spiste før så avskrekkende, men forbrenningen var selvforskyldt lav og på sparebluss. Fulgte opplegget og tok av i gjennomsnitt 0.5 kg i uken, men det gikk i nykk og kav. For meg er dette en investering i helsen min - men det er ikke til å slå under en stol at jeg tar meg bedre ut i klærne mine nå og er i atskillig bedre form.

 

Nå trimmer jeg mer - ikke i treningsstudio, men går trapper, turer og sykler til jobben. Spiser ofte, 4-5 måltider per dag, og drikker mye vann.

 

Jeg kan skeie ut en gang i blant uten at det går ut over vekten - men dersom jeg inntar mer kalorier enn jeg trenger legger jeg fort på meg og det må jeg gripe fast i fort.

 

Jeg tror at en nøye dagbokføring vil avsløre for de fleste av oss hvor det ligger begravet dersom det ikke går som vi ønsker :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det er nok viktig å være ærlig mot seg selv når det gjelder matinntaket. Vil en putte noe i munnen som en vet en burde bare la ligge, så er det ingen andre enn seg selv en lurer. Må vi spise en bamsemums så må vi bare innrømme det: det blir vi bamsemums av i det lange løp. Men valget er jo vårt eget.

Forresten god ide med dagbok og det har vi jo sjansen til her i vektklubben. Jeg for min del bruker den daglig nå og slik kan jeg gjøre oppsummeringer ift vekt.

 

Ellers gratulerer til dere alle :-) Farten er det jo ikke så nøye med bare vi holder fokus på målet! Om vi går ned en eller mange kilo så er det viktigste at vi selv vet hvorfor vi har gått ned så mye eller hvorfor det ikke ble mer. Vi er en erfaring rikere og kan bruke det i fortsettelsen. Slik kan vi skape våre egne menyer og metoder - ja, for det har jo med kostholdsendringer å gjøre.

 

Og til Fettmot; jeg skulle til å si fatt mot, men det tror jeg allerede du har gjort. Du har stå-på-vilje og er målrettet, så når det gjelder å gå tur så skal du heller få være med meg (i tankene) når jeg går. Deal or no deal? :-)

 

Og dette med disse riste-maskinene: er det noen som har prøvd? Jeg har også kikket litt på disse - må vel være ypperlige greier på styggeværsdager eller hva tror dere?

 

Sammen mot en sunnere og lettere fremtid.....? :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det var godt å treffe noen jevngamle på denne tråden.

Jeg er akkurat fylt 50.. har 6 barn fra 14 til 32, har fått 5 barnebarn og den 6 på tur..så her har dere en stoor familie..

Jeg har nok fått noen kilo fra alle barna, men det er vel opp til meg å la dem bli der eller ikke..

Jeg er 163 cm, veier nå 73 kg igjen..var nede i 63 kg for 2 år siden og siden har disse kiloene bare kommet ett for ett...men nå tar jeg tak i dem igjen..de skal av og jeg skal føle meg lett på foten igjen..vet at det ikke blir uten kamp, men har vært der før og med støtte fra dere så går det nok lettere med den dørstokkmila..

Har og vondt ialt men blir bare værre med å ikke røre meg så nå skal jeg opp av sofaen og bevege beina.

Når har dere veiedag?

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Velkommen til Kalle! Ja, du har jammen sann tatt din del! Artig med stor familie da.

Og nå vil du opp av sofaen - lykke til med dørstokkmila :-) Tipper du får fart på beina igjen. Vi skal nok støtte deg det vi kan tenker jeg. Hvis du har ondt i ledd - du sa beina men.... sørg for å få i deg Omega-3! Jeg har klokketro på den - mulig det er troen som hjelper mest, men okke som da - det virker for meg!

 

Jeg har veiedag på fredag - grei dag sånn like før helg :-) :-)

Hei sveis - vi snakkes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk Krepsedama, jeg blir gjerne med i tankene, mine tanker vandrer både titt og ofte. Når man får livet snudd opp ned på et blunk , går man igjennom en prosess og på den andre siden viser livet seg fra nye sider, det som var det var, og nå er det tid for et annet liv(men denne lange historien skal jeg ikke ta her), så jeg fatter mot og tar tak. Disse kiloene har jo kommet på da, når kroppen ble stille og matinntaket var som før. Nå SKAL det av.

 

Velkommen Kalle, vi har forskjellig veiedag alle, dvs av uken syv dager:) min er på tirsdag. Så ta det som passer deg og dine rutiner!

 

Har dere noen gode mattips, går så mye på den samme maten, vanemenneske!

 

Har funnet en god kveldsrett som inneholder 110 kcal i boka.

2 lomper, 20 gran pastramipålegg, paprika og 5 gram majones.

 

Godt med liten kveldsbit eller et mellommåltid.

 

Ha en god dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Prøver gjerne den Fettmot, men har ikke ingrediensene i kveld.

Jeg må ta min vanlige kveldskos som er 150 gr totalt og består av blandet salat med eks. paprika, purreløk og litt pepperoni. Litt sitron på og chilisaus; gjerne sweet chili. Det varer en stund for det blir ganske mye og jeg får kose meg leeeenge.. :-)

 

Ha en fin kveld alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra, ser jeg for alle sammen. Er nok motivert 100%.

Synes det er fint med Internettkurs, er litt mindre stressende og samtidig kan man i ro og mak titte litt på matoppskrifter m.m.

Til søndag skal mannen min og jeg på båttut til Kiel, og håper å være "noenlunde" flink. Får gå masse på båten og skal jo gå i noen butikker.

Skal jeg skal ta på meg skritttelleren.

I hvertfall god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Rutha, ikke gi deg selv lov ved å si håpe og noenlunde. Bestem deg for hvor grensen går, er mitt råd til deg.

Om det er koldtbord, er det greit å velge, unngå majonessalater og dressinger og ost etc., mye godt i fiskedelen og salater, er det etter meny, velg bort saus og dessert eller bedtill fisk, kokt potet ikke pommes frites o.l.

Bestem hvor mange drinker/glass vin på forhånd.

Bare råd dette må du huske!

 

Og dans om du kan, det forbrenner jo litt:)

 

Og ikke kjøp med masse godteri fra tax-free, det har jeg sluttet helt med, skal jeg by andre på noe, kjøper jeg det der og da. Ligger det i skapene så roper det på meg:)

 

Fæl med råd om dagen jeg visst, les det dere vil og hopp over resten

 

Den kveldsretten din Krepsedama, den skal jeg prøve, bytter ut pepperonien med noe annet godt riktig nok, men sweet chili, den tar jeg med. Kanksje ikveld, det er jo freda'

 

God helg til dere og bruk den godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte jenter over 40!

Nå er det en stund siden jeg har vært inne på tråden vår, og jeg ser jo at flere og flere henger seg på, noe som er veldig hyggelig! Jeg synes det har hjulpet meg veldig å se at mange er i samme båt, og at vi kan støtte og hjelpe hverandre! Hver alder har jo sin sjarm, som det heter, eller: fordeler og ulemper! Ulempene ligger vel i at med alderen senkes forbrenningen, og det er ikke like lett å få vektnåla nedover. Men OPP, det er visst ikke no'problem!!!

 

Jeg kan rapportere at jeg nå har gått ned 8 kilo (på 7 uker), og at jeg faktisk har gått ned hele 2 buksestørrelser! Det hadde jeg ikke trodd! Men min datter syntes at nå skulle mamma'n hennes unne seg en liten påskjønnelse, og tok meg med på shopping, noe som resulterte i 2 nye bukser, jakke, veske og støvletter! Og jeg følte meg sååååå fornøyd!

 

Jeg tror det er veldig viktig, som noen har sagt her tidliger, at man gir seg selv en "premie" når man har nådd delmålene sine, for å motivere seg selv til å fortsette videre mot det endelige målet. - For det vi fortjener det!

 

Selv om jeg ikke hadde tenkt jeg skulle gjøre det, har jeg nå meldt meg på kurs nr. 2. Jeg har 5-6 kilo igjen å gå ned, og føler at det er til stor hjelp å gå på kurs. I utgangspunktet hadde jeg tenkt jeg skulle fortsette alene, men innser at fellesskapet på kurset det holder en litt mer i ørene!

 

Jeg merket forresten her forrige uke at jeg begynte å ta litt lettere på frokosten. Vi skal jo spise den innen 1 time etter at vi står opp, og der syndet jeg litt. Og faktisk så tror jeg det satte ned forbrenningen min litt, for forrige uke hadde jeg bare gått ned 600 gr. Så der har jeg lært noe!

 

Da ønsker jeg dere god helg!

 

Masse hilsener

Cathy:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Gratulerer Cathy! Dette går så det suser :-) Kjempeflott resultat altså! Lykke til med kurs nr. to også.

 

Jeg har veiedag i dag og vekta viste 68,4 kg! Hører dere? 68,4 kg! Det ble 0,8 kg ned denne uka også det så jeg er også sååååå fornøyd :-) :-) og takk for det til dere alle. Jiiipppiiii....

 

Målet mitt? Jo, det er 65 kg. Akkurat det hørtes litt vel ambisiøst ut da jeg begynte, men det ser altså ut til at det blir sånn. Til nå har jeg da gått ned 13,6 kg siden starten - altså på 13 uker.

 

Jo, dette blir ei fin helg.... Ha fine høstdager med gode tanker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Cathy og Krepsedama, jeg er bare så imponert:) Dere er jo virkelig et eksempel på at det går'an.

 

Jeg står stille eller kanskje rusler sakte nedover. Kanskje jeg gjør noe feil, jeg sliter veldig med magen, mye luft og veldige magesmerter hver eneste dag.

 

Kanskje jeg ikke tåler alt det grove, men for mye lyst mel, pasta, ris og poteter vet jeg at jeg ikke tåler, men nå har jeg vondt åkke som :D

 

For tiden er jeg matlei, lei salat, rugbrød, lettyoghurt, egentlig har jeg ikke lyst på noen ting, og spiser nok for lite.

 

Jeg brgynte på 1900 kcal, gikk ned 2-3 kg og sto stille før jeg gikk opp igjen. Gikk ned til 1600 kcal, men klarer ikke å få i meg så "mye" og gjør nok den feilen at da fyller jeg på med gale kalorier.

 

Motivasjonen er på nederste nivå, jeg har holdt på i 8 uker og gått ned 2-3 kg, lite motiverende.

 

Hvilet kcal nivå ligger dere på, hva spiser dere og ikke minst hvor mye trener dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Fikk så lyst til å svare deg Gobolla for at du ikke skal gå helga i møte sånn litt mistrøstig.

Først kos deg med det resultatet du har oppnådd først og fremst :-) "Det er no' det å" selv om du ikke har nådd det du ønsket i denne omgang. Men det kommer tider....... :-)

 

Selv kunne jeg ikke hatt det kaloriinntaket som GR anbefaler; det har et langt liv lært meg. Jeg tror vi er forskjellige og noen er kanskje veldig forskjellige fra andre - som meg. Jeg har vel bare en gang tidligere hatt en "opprydning" som denne og det er nå ca 10 år siden.

Siden jeg startet nå har jeg vel gjennomsnitt mellom 10-15 trimpoeng pr. uke, men har i løpet av disse ukene vært nede i både 6 og 7. Når det gjelder kaloriene ser jeg at jeg er på halvparten av det som er anbefalt (fører opp i dagboken her på Vektklubben). Jeg spiser ikke mel eller melkeprodukter, pasta, ris eller poteter og veldig lite salt og søtt (smaker til maten med andre ting) og har et stort forbruk av grønnsaker, men ikke mer enn 1 frukt om dagen. Porsjonene er ikke store - jeg bruker heller litt lenger tid og koooser meg med det jeg har :-) MEN - jeg sluntrer sjelden unna!! .... og det er det jeg vinner mest på.

 

Er heller aldri sulten! Jeg har sagt for spøk mange ganger at jeg sjelden spiser fordi jeg er sulten - jeg spiser fordi det er godt!! Og hvor mye går ned gjennom halsen på en stakkar da tror du? Alt for mye!

Vitaminer, mineraler og Omega 3 og 6 er jeg svært påpasselig med og som jeg kjenner virker godt på hele meg.

Føler jeg er er en ganske sprek overde60-åring - er ikke slapp og har masse energi.

 

Det jeg vet er vanskelig - er å finne balansepunktet når man har nådd målet. Det gjelder å holde de sunne tankene på mat langt fremme i pannebrasken: FOR MYE ER FOR MYE - så enkelt er det (men det er så godt !

 

Hvis man er streng mot seg selv er man i grunnen SNILL med seg selv! Sant'a?

 

Lykke til i fortsettelsen - tror det går bra jeg..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter, Gobolla! Har gått på kurs i 7 uker og gått ned bare 2,5 kilo. Jeg ligger på mellom 1400 og 1500 kal. Dette måtte justeres litt ned i forhold til boka de jeg har lavt stoffskifte.

 

Når det gjelder trim ligger jeg på ca 30 trimpoeng i uka. Er veldig glad i å trene, og savner det hvis jeg ikke får gjort det en dag. Varierer mellom spinning, ellipsemaskin, vekter, svømming, sykling ute/inne og å gå turer.

 

Nå må jeg imidlertid kutte ned på treningen pga tidsproblemer, lurer veldig på hvordan det skal gå da, når det ble så lite resultat med så mye trening. Har ikke noe med at muskler veier mer osv, da jeg har trent like mye i mange år.

 

Fortsetter på egenhånd frem til nyttår, så får jeg se hvordan det går. Funker det ikke melder jeg meg på kurs igjen i januar.

 

God helg alle sammen, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathy og Krepsedama! Det føles godt når det virker! Også for oss andre som går litt saktere ned, men det gjelder å være fornøyd med det og!

 

Gobolla, det spørs jo litt hvor høy du er da osv, du må finne din mengde. Skriver du ned alt, slik kan du se fra uke til uke hva som hjalp best!

 

Jeg bør ligge på 1300 kcal, men som sagt jeg er ikke istand til å røre meg mye.De siste 2 uker har gjennomsnittskcal øket med et til to hundre kcal og vektnåla stoppet, så det kan være litt fininnstilling, ihvertfall for meg, vi er forskjellige.

 

Hver god mot deg selv, vei og skriv i kommende uke alt du har i deg, hver lille smule. Alkohol virker som en brems i systemet, så ikke alkohol denne uken.

Sukker er bannlyst. Kok grønnsaker denne uken for å se om magen blir bedre, kanskje det er de rå grønnsakene du reagerer på?

Jeg spiser litt som Krepsedama, men jeg har lettyoghurt og en osteskive pr. dag, + Fedons rugbrød, alla Vollkornbrot, spiser aldri vanlig brød. Sensibel mage. Havregrøt til frokost et par dager i uken, ikke frokostblandinger de får jeg luft i magen a.v. Skyll bønner o.l. godt, disse gir også luft i magen.

Lite av pasta, ris og poteter, aldri pommes frites o.l. fettfeller.

Men det sunne fetttet spiser jeg, olivenolje Raps olje, steker i kokosolje, spiser litt ekte majones. Avocado av og til, mye sunt fett i dn. Og fett er viktig, selv når man slanker seg, bare det ikke er animalsk fett.

 

Og når jeg er matlei, da tar jeg frem boka, finner noen retter jeg har lyst på, eller pålegg og småretter, skriver en handleliste slik at jeg har det i huset for fler dager fremover. Krydrer maten, bruker ikke salt, må jeg så blir det seltin.

 

Ja, taster avgårde her, henger du med? Håper du finner igjengåpå, du gikk jo ned, så noe har du gjort riktig, hva gjorde du da, se tilbake.

 

Ønsker deg alt godt vet du.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle hørt at muskler veier mer enn fett, men når kroppsmassen gjøres om til fett. Så veier man kanskje like mye, fettet forsvinner og muskler kommer til.

Men hvis man måler seg i denne perioden, så kan man se resulatater her istedet.

 

Slank er ikke bare vekt, ta frem målebåndet, så kan man få se at det nytter selvom ikke vekten har gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle over 40 år.

Startet 1.10 og idag har jeg gått ned 3,5 kg. Det går tregt, men spiser godt.

Unner meg Sansis hver kveld. og det går greit på kvoten en kan spise.

Reiser til Kiel, så det blir litt av en utfordring.

Vi "snakkes når jeg kommer tilbake.

 

PS. Er det noen som vet hvor mye en kan spise av den nye pai-deigen til Tine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

En stund siden jeg var innpå her nå, men jeg håper noen kan hjelpe meg...

 

Jeg har skrevet i denne tråden for rundt en måned siden, da var jeg kjempemotivert og ønsket raske resultater.

Det skjedde jo ikke, og jeg falt litt sammen. Og plusset på et kilo eller to til...

 

Men for litt over en uke siden ble jeg syk, høy feber og intens hodepine,har nå lagt en uke med bihulbetennelse, ingen bevegelse i det hele tatt, og ingen mat utenom en varm suppe i ny og ne.

 

Resultatet er at jeg har mistet 4 kg, noe jeg ikke er stolt over....4 kg på en uke er ikke sundt. Selvfølgelig ønsker jeg å miste kilo, men ikke på denne måten.

 

Så til problemet.....jeg er litt redd for å spise igjen! Jeg ser for meg to dager med normal kost,og vips var de kiloene på igjen.og gjerne litt til!

 

Noen som har råd om hvordan jeg skal tilnærme meg et normalt kosthold igjen etter noe sånt?

 

Takknemlig for ethvert råd.....

 

Millemie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... ja, det var ei lang helg gitt! Er alle ute og reiser? Er det ingen som veier seg? Her var det gruelig stilt ja...

 

Men Millemie, du er i farta! Må ikke glemme å puste jenta mi! Du må bare spise; noe annet er farlig. Hvis du prøver å passe mengden så tror jeg det går bra med deg. Du må huske på at kroppen må få tid til å venne seg til litt mer enn ingenting. Lykke til du! :-)

 

..... og lykke til dere andre og ..... hvor enn dere er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Det var mistenkelig stille her, ja.

Hadde veiedag på mandag....ned 200 gram. det er bedre enn ingenting.I dag har jeg gått en lang tur i skogen . Fint høstvær og mange trimpoeng. Kjennes deilig nå når kvelden kommer.Har skeia ut med en liten minibakkels til kaffien i dag. Tror faktisk at den var fortjent etter mange ukers avholdenhet.Nå skal jeg bare nyte godstolen og en deilig kopp te en stund. Stå på alle unge damer over førti !

Hilsen Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...