Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Ja det er skummelt med slike avvik fra daglig rutine. Skal på tur med jobben noen dager nå. masse mat, er redd for at jeg kommer til å miste kontrollen.

 

Rart det der, tror at man ikke har noe valg. men man har jo det. jeg kan velge bort de verste kal.bombene. Skal prøve mitt ytterste nå.

 

Er tilbake lørdag på nettet. lykke til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Ja, det er så sant; alle har vi et valg og det er vi selv som velger og det er vi selv som svelger.

 

Jeg kjenner jeg har savnet praten på tråden her. Det var godt å være tilbake.

Og Fettmot - du er med på tur vettu :-) Trenger ikke akkurat solbriller i dag, men vi må en tur før mørket tar oss....

Men så lurer jeg på da - Sebra - hvor smal har stripene dine blitt etterhvert da? Jeg tipper det syns litt både her og der, jeg!

 

Ha en fin høstdag alle sammen :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Lykke til Henny. Tenk bare at du skal klare å ha kontrollen. Det er bedre å tenke at du skal smake litt enn å tenke at uff du kommer til å sprekke. Tenker dette går så fint så .

Jo takk , Krepsedama, jeg har fått endel tilbakemeldinger på at det synes etterhvert, og det er kjempehyggelig!

Tenker nok vi skal bli en flokk med flotte damer etterhvert!

Ha ei fin uke , alle sammen.

Hilsen en skrumpende Sebra... Ha , ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Javisst er vi flotte damer - det er vi jo allerede!! Enig? Men etterhvert blir vi enda flottere for ikke å si hottere :-)

 

Nå gjelder det å holde sammen og støtte opp med gode ord og gode råd så skal vi nok nå målet og selvfølgelig skal vi greie å holde oss der også!!

 

Og det igjen gir nok bedre helse og bedre livskvalitet eller sagt med andre ord: Sunne, flotte og hotte damer.... :-)

 

D ble så varmt her...:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idag har jeg vært på vekta og bare 200g ned.. jeg hadde vel håpet på litt til men neida, det var ihvertfall i riktig retning..

Så da får vi vel bare stå på videre, ikke sant??

 

 

Ha en fortsatt fin dag

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Syns det er kjempefint jeg, Synøve! Det er så absolutt et steg i riktig retning så det er bare å stå på videre - HURRA - :-) Kan ikke vente å gå ned kiloen hver uke så vi biter tennene sammen.

 

Jeg er i alle fall spent på hva fredagen vil bringe for min del. To uker siden veiing og jeg håper bare at vekta viser minus 200 gram her også.

 

- og vet dere hva? Hvis vi ikke er sultne kan vi godt bare ta rødvinsglasset og nyte kvelden, helga eller hva det nå skulle være - det gir velvære - og der vil jeg helst være... :-) :-)

To be or not to be - that's the question!

 

Klemz til alle fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat satt til livs alle kosemerker for denne uka:(

Bursdagsfeiring og forsiktig kakesmaking.........det resulterte i 358 kcal.ekstra

Hopper over kveldsmaten i kveld tenker jeg.Har forresten gått meg en times tur etter utskeielsen , så jeg krysser fingrene for at det hjelper.

Kan vel kanskje gjøre meg fortjent til et par glass rødvin på lørdagskvelden jeg også.....

Vi snakkes!

Hilsen Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg aldri!! Jeg er tilbake, men med nytt nick. Jeg hadde registrert meg med jobbmailen og skulle bytte til hjemmemailadresse og da måtte jeg slette meg og deretter registrere på nytt. Derfor nytt nick for mitt gamle gode Gobolla var opptatt av en annen bruker, hmm lurer på hvem det kan være jeg ;)

 

Forklaring på ikke vekttap er at jeg spiser for lite, skulle nok fulgt 1900 kcal og trodd på det, for det var jo det som virket i begynnelsen. Etter noen år med jo-jo slanking så vil ikke hodet tro at man skal spise så mye.

 

Men etter å ha stått stille (som jeg til kjedsomhet har fortalt dere om) så skal jeg igjen gå opp til 1900 kcal. Jeg skal spise mat og ikke dra opp inntaket med f.eks sjokolade, potetgull eller annet snop.

 

Så nå begynte jeg på ny frisk, men kontrollutregning av inntak og trim og jeg landet igjen på meny 3.

 

Jeg syns dere har vært veldig flinke. Ja, dere har vel vært så flinke i den tiden jeg ikke har vært det, at dere har nådd målene deres? Da blir jeg alene her inne da ?

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Veiedag - og hvem var det som krysset fingrer for meg? Jo, for det ble 0,8 kg ned - riktignok på 14 dager - men det er bra det :-)

Det betyr også at jeg så og si er i MÅL!! Startet på 82 kg 23.juli og er i dag 66,8 kg: det blir 15,2 kg ned. Målet var 15 kg og dett var dett :-) :-)

Likevel - et par kilo ekstra å gå på når en skal begynne å finne "normalen" er vel lurt, for da vil vel vekta også normalisere seg på +2kg vil jeg tro?

 

Men, jeg blir her hos dere en stund framover; - dagen er ikke helt den samme uten!

 

Og i kveld dere - da skal jeg ta meg et glass rødvin eller to - det blir mine kosemerker. Og kose meg det skal jeg så visst!

 

Koz til dere alle fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare vært så dyktig krepsedama. Jeg er imponert ;) Men du må bli hos oss litt til, slik at jeg/vi kan tenke på deg når det går trått. Det går jo faktisk an.

 

Ønsker deg en riktig god helg og kos deg med rødvin, det har du fortjent.

 

Jeg tenkte faktisk at jeg også skal ta meg et glass rødvin på lørdag, får bruke kosemerkene på det.

Denne uken har jeg ikke spist en eneste ting som er "ulovlig", bare sunn mat, men det å komme opp i 1900 kcal er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare henge meg på gratulasjonskøen her. Dette står det virkelig respekt av , Krepsedama!!Fin motivasjon for oss som ikke er kommet like langt enda.

Nyt rødvinen, den har du virkelig fortjent!

Ønsker alle sammen ei fin helg .

Hilsen Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for alle gratulasjoner!!

Ja, i går var jeg og shoppet en liten belønning til meg selv. Følte meg ganske ovenpå så det ble julerødt spileliv!! så her blir et skikkelig liv! Litt dyrt var det, men det blir ikke så mye for "kiloen" da - he-he; Ska d verra så ska d verra :-)

 

Og etter at jeg var ferdig på catwalken her hjemme på kvelden med fornøyd gubbe som eneste publikummer, ble det 2 glass rødvin! Hei skål!

 

Kos dere jenter - et glass i hånden er bedre enn masse andre utskeielser. ....og så fornøyd en føler seg :-) :-)

Klemz fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer veldig, fantastisk vektnedgang. Akkurat den vekta er jo mitt mål. SUKK HJERTE. Det virker så fjernt, ja helt umulig. men du er jo en inspirasjon.

 

Er nå hjemme igjen, klarte å velge relativt sunt på turen. tok f.eks. mye fisk fra koltbordet og lite sauser. men det ble noen mikroporsjoner med dessert. klarte å gå fra bordet uten å være kjempemett. veldig fornøyd med det i hvertfall. nå tilbake til telling igjen.

 

Etter min egen vekt har jeg stått helt stille siden forrige torsdag. nå torsdag ny kursdag, spennende.

 

stå på folkens.

 

Henny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henny.

Synes du var flink på turen jeg!! Det må være lov å smake.

Jeg har hatt veiedag i dag.Over all forventning etter farsdagsfeiring + en bursdag i uka som gikk. Jeg gikk ned 800 gram ,og er kjempefornøyd.

Nå er jeg halveis til målet!Har klar 7.3 kg på 12 uker. Det kan faktisk hende jeg er fornøyd før jeg har fjernet like mange til . Vi får se etterhvert.

Ønsker dere alle ei flott uke,med mye trim og god sunn mat!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kjempeflott jobba Sebra! Og du har det bare bra kan jeg tenke meg :-)

 

Når nåla på vekta viser en nedgang - stor eller liten - er det belønningen for det du greidde å "stå over". Det kjennes først som om du er veldig flat over magen og litt senere at du har blitt veldig flat over magen.

 

Og det gjelder vel også for deg Henny? Høres ut for meg som den båtturen var vellykket hva maten angår og resten sto vel i stil kan jeg tenke meg!

Men for all del; 15 kilo ned på like mange uker er ingen umulighet, men du må være hardnakket og bestemt - ja. Det er jo din fortjeneste det er snakk om! Om alle andre spiser lite og sunt, tar ikke du av et eneste gram. Ingen andre kan hjelpe deg jenta mi, så STÅ PÅ! ..... og skal du sukke - så skal det være av tilfredshet over det du greier selv - da brister ikke hjertet :-) :-)

 

På med julesmilet jenter - her kommer vi og ikke dine arme små :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang sebra kjempebra:-)

jeg har også vært på vekta idag, 0,9 kg ned er veldig fornøyd med det. har også feiret en bursdag denne uken.. og litt utskeielser på lørdag...så er veldig fornøyd med nedgangen..

Så da står vi på videre alle sammen:-) ha en fin uke.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Synøve, ned 0,9 kg er jo superbra! Jøss, her går vi i flokk og følge :-)

Tror noen og enhver kunne ha nytte av tråden vår, ja! Og nå som det går mot jul og allting; men vi skal så visst ikke smake på julekakedeigene og annet kliss. Skal vi vel?

 

Å, jul med din glede.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg gått ned 1 kg på den siste uka, og det var jo ikke så verst. Jeg spiser alt for lite, den siste uka har jeg ligget på 900 - 1100 kcal, og jeg som skal ha 1900 kcal.

 

Jeg føler ikke sult og fyser heller ikke på godterier, merkelig ;)

 

Jeg spiser 40 g kornblanding med 1 dl lettmelk til frokost, 4 tynne knekkebrød med blue costello og papirka til lunsj. Og da er jeg mett til middagen ca kl 17.00 og jeg blir så fort mett når jeg spiser middag. Kveldsmat orker jeg ikke å tenke på for det er ikke noe som frister.

 

Kanskje jeg er blitt syk:) skjønner egentlig ingenting jeg, for jeg er ikke sulten for tiden.

 

Men kjenner jeg meg selv rett så går det vel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang goro, 1 kilo er jo kjempebra:-)

og krepsedama, kakedeigen smaker vi ikke på nei, og heller ikke på all den gode marsipanen i butikkene:-( skal bare ikke......

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW som der går nedover, flinke er dere. Krepsedama, du har gått ned det jeg har som ønskedrøm, men jeg kommer etter, saaakte men.........;)

 

Seiersklem til deg!

 

Ha en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....... er det ikke mye igjen av på denne tråden nei! Grattis Goro - D e så bra atte :-) Syns du er kjempeflink jeg.

Og der var du Fettmot - var redd du hadde forlatt tråden - har ikke sett deg her på over en uke eller så, men nå er du på igjen! Det er på denne tråden vi går ned i vekt vettu, så her gjelder det å holde sammen.

Nå biter vi tennene sammen dere (og da kommer det jo heller ikke så mye inn i munnen)

 

....og marsipan? Ikke på denne tråden nei :-) :-)

Gå foran speilet da dere! Opp med haka og inn med magen! Kjenner dere den gode følelsen? Selvfølelsen ....... d e bra d.......

 

Og i morgen har jeg veiing - tror det går bra - klemz fra meg så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en skolesammenkomst i går og var cafevert, solgte kaker til den store gullmedaljen, men smakte jeg? Neida, det gjorde jeg ikke :) Ikke en kakesmule fant veien til min munn. Nå er ikke jeg så veldig glad i langpannekaker, tørre boller osv osv, men var litt stolt over meg selv allikevel.

 

Jeg har funnet ut at hvis jeg skal spise kaker eller godterier så skal det jeg skal spise være ordentlig godt, og ikke halvgodt.

 

Brødet vi har hjemme for tiden er litt deigete syns jeg, det er byggbrød så det er grovt nok. Men jeg liker det ikke og da blir det ikke noe særlig brødspising hjemme på kvelden.

 

Det er også mannen min som lager middag (stort sett) og jeg har sagt at jeg skal ha en potet og ikke noe mer, to kjøttkaker, en kotelett, en kyllingfilet osv. Og er det ikke mere mat så er det ikke mere mat. Det som er av rester går til bikkjene. Veldig fornuftig med tanke på at jeg skal ned i vekt.

 

Så nå er jeg veldig optimistisk igjen jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Dette er kjempebra Goro! Dette ER faktisk oppskriften og veien til et lettere liv!

 

Er det ikke mer så er det ikke mer og da er det ikke enkelt å "bare ta litt til" heller! Og det vi spiser skal være godt og ikke bare halvgodt!

 

Ta den jenter og STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...