Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Er det noen her? Veldig stille på tråden vår om dagen...!

 

....og jeg som har veiedag i dag og allting... Vekta viste 65,7 og det betyr 1,1 kg ned det og her er det ingen....

 

Men jeg er en evig optimist :-))) Dagen er ny og ubrukt og jeg har fri fra jobben i dag. Venter 2 gamle venninner i morgen som skal være her i helga. Gubben er borte og vi skal bare kose oss. Da blir det "god" mat og "god" drikke! Noe annet var ikke verdt å ta inn - var det ikke det vi ble enige om?

 

Apropos det; i går kveld smakte vi på årets juleakevitt! Nyyydeliig :-)

 

God veiing og gode opplevelser for alle dere andre også (hvor enn dere er i verden . sukk....)

 

Klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med vektnedgang Krepsedama. Jeg syns du er veldig flink. I går var jeg på en gjogge tur. Gjogging betyr vekselvis gåing i raskt tempo og jogging innimellom. Det var deilig.

Jeg går mye på tur, men jogging er det maaange år siden jeg bedrev, men gamle hester traver fremdeles. :)

 

Jeg hadde en snikveiing i dag tidlig, og det ser ut til at det en enda en kilo ned. Akkurat som når jeg begynte for noen uker siden, gikk raskt ned 3 kg, sto stille i 8 uker og deretter opp to kilo og nå ned to kilo igjen. Bare jeg ikke står stille i nye 8 uker. For da er det de samme kg jeg går opp og ned.

 

Hørt om jojo? Meget mulig at det er meg :( Men samtidig har jeg en usvikelig tro på at jeg skal klare det denne gangen.

 

Ha en fin helge alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Men jojo det er ikke deg det vet du! Du er Goro du og det er noe HEEELT annet.

Husker du? Bit tenna sammen og så videre...? Jeg venter med grattisen til du er på vekta, men husk helga da :-) :-)

 

Jeg krysser fingrene for deg og ønsker lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si Krepsedama! Gratulerer med kjempeflott nedgang.

Kos deg nå i helga og nyt livet!Lykke til Goro,tenker det går bedre enn forventa!!

Tusen takk til alle for hyggelige gratulasjoner tidligere i uka!

God helg til alle på tråden!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var da fryktelig stille for tida.

Nå når jeg skulle inn å skryte av meg selv.Veiedag i dag ,ned 1000 gram!!

Var veldig nervøs før jeg gikk på vekta .Har nå klart 2.6 kilo på egen hånd ,etter G.R kurset var ferdig. Klarte 5.6 på kurset , så nå har jeg klart 8200 gram totalt!!

Jeg er kjempestolt av meg selv og helt klar til å få vekk de siste 6.5 kilo før jeg er i mål med mine 15 overflødige.

Ser lyst på veien videre,dette skal gå veldig bra!

Klem til dere alle fra en overlykkelig Sebra!

P.S.Det skal vel bli noen stilige damer her til jul tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Du - dette var råbra Sebra!! Ser ut som du er kommet inn i et skikkelig bra spor og greier du å holde deg i samme sporet, går det nok bra med de resterende grammene også.

Grattulerer med to t-er sier nå jeg :-) :-)))

 

Ja, det var stille her ja, og jeg blir ikke å treffe nå før over helga. Setter meg på toget i morgen tidlig for jeg skal på førjulsbesøk til barn og barnebarn i Oslo og på Hadeland. Så for min del blir det nok verken veiing eller måling. Men jeg kommer nok til å savne dere her på tråden. Kommer til å lure veldig på hvordan det går med dere andre .....

 

Dere har vel ikke gått i vinterdvalen vel?? Nå som julen står for døren og allting...... Vi skal da lage julemat selv om vi ikke spiser denslags selv - ikke sant?

Bakeforklet passer også bedre nå vet dere :-)

 

Ha en kjempefin uke og helg da dere - og - LYKKE TIL.

 

Klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo superbra, 1000 g er jo en hel kilo det :)

Jeg tror du og Krepsedama har god innvirkning på meg, for jeg har også gått ned 1 kilo. Totalt 2 kilo på 2 uker, merkelig at det går så bra nå. Søndag var jeg borte på middag, spiste en vanlig porsjon middag, men slo til med to stykker kake og litt is til kaffen.

 

Håper jeg og kroppen har funnet formelen på vektnedgang, hvis jeg er flink så klarer jeg forhåpentligvis noen flere kilo før jul.

 

Ønsker deg en riktig fin tur til barn og barnebarn, krepsedama. Det blir nok hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Goro!!Gratulerer til deg!!

Det er så hyggelig når alt går i riktig retning!!Ett kilo for uka er helt topp.

God tur til deg Krepsedama og takk for hyggelige ord!

Jeg har akkurat kommet hjem fra dagens trimmetur. Det har blitt en vane etterhvert.Deilig å svette på samme tid som man får masse frisk luft.

Ønsker dere alle ei fin uke : )

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på timtur i går kveld, og det er bare så deilig. Kjenner det litt i lårmusklene i dag for vi dro på litt hardt i oppoverbakkene. Godt å kjenne den friske luften, kjenne at man blir litt svett og andpusten. Kjenne at man lever og at kroppen fungerer AAH Fantastisk!

 

Men, over til noe annet; hvor er alle de andre hen? Det ser ut til at det er Sebra, krepsedama og meg igjen. Har alle andre klart målene sine uten å gi oss den gledelige nyhet, eller har de gitt opp.

 

Nei, jenter, kom dere tilbake til tråden slik at vi kan oppmuntre hverandre og glede oss over andres fremgang.

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , så tok jeg frem fitnessballen igjen da. Det er ikke hver uke den blir brukt.Men det er ganske moro , så jeg oppfordrer alle som har en , til å vagle seg opp på den en gang i blandt.I dag var både jeg og instruktøren på dvd-en til stor underholdning her i huset. Så det så.........

I morgen er det veiedag på nytt. Jeg både gruer meg og ser fram til det på samme tid.

Hei på dere!Resultatet følger i morgen .Ha ei god natt.

Klem fra Sebra: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei - så fint det går med dere da! Og den friske lufta kjenner jeg faktisk helt hit... Jeg har vært i Oslo og der er ikke lufta spesielt god når man vandrer gatelangs på shopping. Så jeg må nok ut på tur i dag jeg også. Her er kommet snø nå så det gjelder å trå varsomt.

 

Ja, hvor er alle andre? Men vi har da oversikten vi som er her og det er jo noe:-) En må se det positive i alt, og vi har det jo bra her vi - ikke sant?

 

Kom innom igjen da folkens - kan ikke gi opp nå som vi skal ikle oss julestasen og all ting :-) :-)

 

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på julebord på fredag og brukte en penjakke som jeg kjøpte til jul i fjor (gjenbruk heter det ;)) Men ihvertfall så var jakken veldig mye større enn den var i fjor og det var morsomt. Merker det også på kåpen jeg kjøpte i fjor, den er mer romslig nå.

 

Jeg glemte å veie meg i morges, men skal veie meg i morgen, tror ikke det er nedgang denne uken, men jeg får se.

 

Jeg syns jeg ser deg sebra, vaglende på fitnessballen, det er nok morsomt for familien. Og du da krepsedama som har vært i den store byen, nei der er det både dårlig luft, mye støy og mange mennesker. Jeg bor ikke så langt unna, men det er sjelden jeg er på bytur.

 

Ha det så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krepsedama og Goro.

Hyggelig å høre fra dere. Veiedag på meg i dag.Det ble nok en liten "opptur"

i feil betydning. 200 gram for å være nøyaktig.Får satse på bedre tider neste mandag. Det blir julebord på meg også til helga, så det må vel bli etpar runder til på fitnessballen for å kvitte seg med de ergerlige 200ekstra.

Så hyggelig Goro at jakk har blitt større. Det er virkelig en god følelse.Man får lønn for strevet på den måten

Hos oss er det også deilig vintervær med veldig glatte veier. Tok meg en god spasertur i kveld likevel .Går greit det når jeg bruker staver.

Håper dere får ei fin uke.

Hilsen Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i morges, men det var ikke nedgang, kanskje fordi jeg har fått mens (eller tante rød som det heter på disse sidene). Jeg er av den utålmodige typen og syns det er kjedelig at jeg står stille lenge innimellom, men med tanke på at jeg faktisk har gått ned en del kilo siden november 2005 så skal jeg vel egentlig være fornøyd.

 

Nå i høst har jeg gått ned og opp de samme 2-3 kg, men kroppen må vel ha tid til å omstille seg tenker jeg ;)

 

Her hvor jeg bor er det tørt på veiene, men i skogen er det en salig blandig med is, søle/gjørme og masse vann på småstiene. Jeg plaska rundt i vannet på søndag og ble både våt og møkkete, men jeg har da både dusj og vaskemaskin.

 

I kveld blir det en ny langtur med staver og bikkje i lysløypa, håper bare at turvennene mine stiller opp for jeg er bittelitt mørkredd. Det er lys på skogsveien, men veldig mørkt inne i skogen da.

 

Hvis jeg ikke er blitt tatt av draugen så stikker jeg innom i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Syns egentlig at det er bra likevel jeg jenter :-)

Selv om vi står på stedet hvil eller det ble et par hundre gram opp så er det jo ikke noen "big deal" akkurat! Ikke noe å gråte for det; det er bare å bite tenna sammen og ta stavene fatt ut i vinterkulda. Syns jeg ser dere i farta - dette må det bare bli resultater av :-)

 

Men ta en liten "prøveveiing" før helga - på fredagsmorgen for eksempel - så skal dere se at det er ikke så gæernt likevel. Det gjelder å få godfølelsen inn før helga slik at en greier å stå imot mer; "dette-må-jeg-ikke-ødelegge-for-meg-selv- i-helga-følelsen". Den er nyttig, nemlig!

 

Det nytter ikke å slappe av i hodet - fokusen må være på topp! Særlig nå som vi går inn i desember med så mange fristelser av alle slag. Det er gruelig lett å trøstespise når man føler seg litt i motbakke og i den fella skal vi ikke! Enig?

 

Mye god innekos som er slankende: kaffe, kryssord, levende lys, mer kaffe, (cappuchino og caffe latte for ekstra kos), god bok, pledd, en kopp te - nå er mange kosetimer gått og kaloriene har uteblitt........ Skjønner?

 

Koz fra meg :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du er så positiv Goro. Men pass deg for Draugen...Jeg har overvunnet det meste og merker ikke så ofte at jeg er mørkredd lenger,men bruker hodelykt på turene mine nå.

Vi får vel bare vente tålmodig på nedgangen.Ei uke opp er vel noe man må regne med innimellom. Satser på at nedgangen skal bli varig på sikt, så da gjør det ikke så mye om det går treigt.

Hei på deg Krepsedama, så at du var innlogga på tråden du også nå .

I dag har jeg fri. Holder på med et lite studie , så jeg har studiedag i dag. Skal ut å nyte vinteren i dagslys også tenkte jeg . Det er meldt regn til kvelden.

Håper dere får ei fin uke.

Sebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvunnet mørkredsel ja, det hender at jeg er alene på hytta og der er det mørkt når det er mørkt. Da blir det hodelykt på siste lufteturen med bikkjene. Jeg må bare tenke sånn at hvis det er "noe" der ute så vil vakthundene reagere og hvorfor i alle dager skulle det være noe/noen ute i mørten. Samtidig så har jeg en livlig fantasi og tror på det meste mellom himmel og jord, særlig hvis det er mørkt og jeg er alene.

 

Trøstespising har jeg sluttet med, passer bare på at det ikke er noe godt i skapene. Jeg gidder ikke spise brødskiver med gulost f.eks. Så hvis jeg ikke har nøtter eller sjokolade i skapet så spiser jeg det heller ikke. Brus med og uten sukker sluttet jeg med for mange år siden, plutselig så smakte det så altfor søtt.

 

Mens jeg skriver dette så husker jeg at jeg ikke har spist frokost i dag, har akkurat nå spist 4 knekkebrød med blue castello. Jeg spiser nok for lite ifølge GR prinsippet, men hvis jeg skal spise mer så fyller jeg på med sjokolade og nøtter og da går det lett litt gærnt.

 

Så da får jeg spise det jeg spiser, trene det jeg trener og rett og slett leve sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... det kan bare bli enda bedre!! Sånn er det med den saken !

 

Glemte en "god-ting" til jeg i sted. Etter uteturen og dusjen er det luksusgodt med dunsokker til eksepelvis latten!! Slå den! :-)

 

Lykke til med turen Goro og Sebra - tror også jeg slår meg med hvis det ikke er for glatt da. Jeg tar ikke sjansen på flere ankelbrudd.

Og lykke til med studiet Sebra.

 

Ha en fin kveld :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. kurskveld over for meg igår og det viste 600 g ned og minus 5 cm :) Er godt fornøyd med det tross i lutefisklag på lørdag. Men har en stor utfordring til helga med julebord både fredag og lørdag ;) men får bare bruke hodet litt mer kanskje.

 

Så flinke dere er til å gå turer i mørket. Her i Oslo er det mega glatt, og jeg har tredd på brådder på skoene mine når jeg er ute. Går til/fra jobb hver dag, og merker selv at jeg slapper mer av når jeg går. Er å anbefale til dere som går mye ute.

 

God tur og lykke til videre.

 

KLEM :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kjempebra med 600 gram ned, Hemulen! Og som du selv sier; det er hodet som må brukes! Still det i riktig modus før du går på julebord, så tror jeg faktisk du greier deg godt :-) ...... og så er det jo så mye å se og så mange å snakke med at kanskje konsentrasjonen kan dreies mot det...??

 

Artig at du stakk innom en tur igjen - alle av oss er vel like nysjerrig på hvordan det går med de andre og ønsker å bidra på hver vår måte. Her kan vi hente inspirasjon, gode tips, mane til fortsatt stå-på-vilje, men ikke minst; ha noen å fortelle om oppturer og nedturer.

 

Ha en fin dag videre dere :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen.

Da er uka snart over. Det er helt utrolig hvordan dagene bare suser avgårde.

Nå er helgen snart her og jeg skal da på årets første julebord for min del .

Har hatt en liten runde i skapet og funnet en kjole som ikke har passet på ei stund. Etter litegrann omsying ble den ganske fin, så jeg gleder meg til å ha den på .

Må få gratulere Hemulen med flott nedgang. Så hyggelig når en av oss lykkes!!

Stå på alle sammen!!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere.

Ja, Sebra, det er morsomt når "gamle" klær som var for små plutselig begynner å passe igjen.

Jeg har faktisk trodd at det har vært noe midd eller møll i mine skap som spiser av klærne mine :) Men det er ikke helt sant da :D

 

Jeg prøvde meg på en tur i lysløypa i går, men det var så glatt, isen lå som et lag over hele stien så jeg måtte snu. Da ble det asfalttur istedenfor. I fjor kjøpte jeg meg brodder, og da kan jeg bare gå på, men jeg høres og ses ut som en gammel dame da. Etter en rygghistorie for noen år tilbake er jeg blitt redd for å falle, så da går jeg heller rundt og klakker på broddene mine.

 

Jeg hadde en snikveiing i dag morges, men neida, ingen nedgang denne uken. Men jeg må ikke la det ødelegge helgen, fokus, fokus, fokus og atter fokus!!

 

Ønsker dere en riktig fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg hadde heller ikke nedgang i dag, Goro, men det er flott å holde "stand" også. Skal ikke vi være enige om å holde inn magen i helga og "smake" og nyte den matbiten vi tar uten at det buler ut? Greier vi det, har vi tatt et STOOOORT skritt i riktig retning nemlig - i disse julemat og julebordstider.

 

Og du Sebra - tror den kjolen blir veldig bra jeg - og hvis du også som virkelig skal stille på julebord - kanskje du også vil være med på ovenfor nevnte forsøk? Ikke så mye mat at den buler på nylig innsydd kjole? Flottings altså! Da tror jeg vi kan glede oss til neste ukes veiing.

 

Koz og klemz fra meg :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...