Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Se her var det livnet litt til ja! Flott sebra :-) - 200 gram eller mer optimistisk: 0,2 kg - pilen peker nedover! Synes vi er flinke jeg :-)

 

.... og i følge beskrivelsen tror jeg stunda med tekoppen i godstolen var en nyyytelse!

Sånn skal vi ha det jenter - husk å kjenne etter den gode følelsen :-)

 

Hilsen ung dame over 40...!?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med nedgang zebra:-)

jeg har vært på vekta idag og endelig resultat -1,2 kilo den siste uken:-)HURRA

startet på internett kurs 2 idag, så håper dette fortsetter...

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

klem synøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg på en stund, regner med at jeg fremdeles veier 73. Motivasjonen er litt laber, som jeg til kjedsommelighet har fortalt dere tidligere. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt, men det samma kan det være.

 

Jeg fortsetter å leve etter GR prinsippene, og fortsetter med turene mine. Så får heller vektnedgangen komme hvis den kommer.

 

Jeg er 173 cm høy og veier 73 kg, så det er jo ikke så aller værst gæernt. Mye av kroppen er muskler for jeg har "nesten" alltid vært aktiv.

 

For å skryte litt av meg selv, så veide jeg 83 kg i 2005, så jeg har jo gått ned i vekt da, men de siste 10 sitter så veldig fast. En langsom nedgang er bedre for kroppen, det er lettere å holde seg stabil.

 

Jeg kommer til å stikke innom tråden dann og vann, og jeg skal love dere å jeg rapporterer hvis det plutselig skulle skje noe på vektfronten.

 

Jeg gleder meg over de gode resultatene deres og ønsker dere lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jeg og over en kilo er jo kjempebra Synnøve!

 

Og 200 gram , tenk som meg på smør i 200 gram, da er du glad du har kvittet deg med det?

 

Jeg, jeg står stille, får ta noen grep og endre for å se hvor det ligger.

 

Ble avstengt fra internettilgang i flere dager, feilen ble tilsutt rettet, men kjedelig når jeg skal føre dette matregnskapet mitt, og snakke med dere:)

 

Gobolla, jeg vet ikke hva jeg skal si, du er jo innenfor riktig etter BMI? og hvis du er muskuløs i tillegg?

man kan jo veie innenfor 10% opp og ned i forhold til cm over meteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så var det veiedag igjen og vekta viste nedgang igjen :-) 0,8 kg ned fra forrige fredag så nå stod det å lese 67,6 kg!! Jiipppiiii........

 

Og så Synøve da med 1,2 kg ned! Flott da du :-)

 

Men Gobolla, hva skal vi gjøre hvis du ikke dukker opp på tråden her - nei, du, det tror jeg ikke går altså! Vi kommer til å savne deg kan du skjønne. Og du som har vært så flink til å backe oss opp...... du bare MÅ ta kontakt med oss av og til.

Jeg reiser til Bergen på søndag og skal bo på hotell til tirsdag. Spent på det hotelloppholdet altså....

Lykke til dere andre også med veiinga - og riktig god helg!

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang krepsedama:-) kjempeflink.

 

Takk for alle HURRA rop, det hjelper meg videre på veien..

 

Så var det helg igjen, disse ukene flyr så fort..så da er det bare og spise sunt og kose seg med ett el.kanskje to glass rødvin:-)sparer opp alle kosemerkene mine til helgen, for synes det er godt med ett glass rødvin til maten..

så ikveld skal vi lage pita pizza,det synes ungene er så godt..også kan de ta på akkurat hva de vil på sin pizza:-)

 

Så alle sammen ha en fin helg og kos dere med måte..

 

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda en eller nesten 1 kg Krepsedama, du er vel snart i mål, eller?

 

Ha et fint opphold, Bergen er en fin by-kos deg!

 

Siden jeg vveier meg hver dag, egentlig, så så det litt bedre ut i dag, endelig. Skal ut og spise i morgen ANd på menyen, og det er jo ganske fett, men får få i meg mye gode grønnsaker til tenker jeg. Teater først så det blir en fin kveld regner jeg med:)

 

God helg til deg også Synnøve!

 

Og dere andre, hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som jeg har fått litt fart på forbrenningen min igjen :) Jeg har gitt litt blanke i hva jeg har puttet i meg i det siste. Mulig kroppen min har trengt dette ekstra kalori inntaket. Tror nok at jeg har fått i meg for lite mat i forhold til mitt aktivitetsnivå :) Kan trene opptil 4-5 ganger i uken, og da må man jo ha nok påfyll også.

 

Så fra mandag skal jeg spise "normalt" med mange små måltider og ellers sunn mat. Håper dette virker.

 

Skal ihvertfall ned 10 kg til neste sommer, for nå har jeg bestemt meg for å ta en uke til Egypt om alt går etter planene.

 

Stå på fortsatt alle sammen - ikke mist motet - det kommer som regel alltid tilbake, vær glad for at vi ihvertfall kan være friske selv om badevekta ikke er det innimellomg. Kg forsvinner nok etterhver sakte men sikker :)

 

Lykke til.

 

Klem

HEIDI :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

 

Jeg er en voksen dame på 45 år. Jeg sluttet å røyke for ca. 1 år siden og etter det har jeg lagt på meg ca. 10 kg. Dette kommer selvfølgelig i tillegg til 10 jeg hadde fra før.

 

Startet på kurs nr. 2 forrige torsdag. (aktiv). I kurs 1 gikk jeg ned totalt 2 kg. var ikke akkurat fornøyd med det. I dag har jeg medlt meg inn i vektklubben, ser jo når jeg legger inn dagsmenyen at jeg nok har regnet litt feil i min favør.

 

Så fra i morgen skal jeg legge inn alt jeg spiser i arbeidsplanen, kanskje jeg får litt resultater. Ser ut som det er mange spennende innlegg her så jeg slenger meg på.

 

min vekt i dag er 86, målet mitt er 67, så det er lang vei å gå. men nå skal jeg ned. tankene mine er opptatt med dette hele tiden og jeg trives ikke med denne vekten.

 

vi prates

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til våres samhørighet. her kan du få tips og råd og støtte. Og vi kan dra nytte av dine erfaringer, så sleng deg gjerne med.

 

jeg begynner på maxikurs 2 neste uke, internettkurs.

 

Og det du opplever med å se at det blir noen AHA-opplevelser når man veier og skriver absolutt alt man har i seg- er en vekker ikke sant. Skal ikke så mye til før det blir noen hundre ekstra kalorier.

 

Jeg var ute og spiste Peking And igår, vet ikke helt hvordan jeg skal få det inn på kaloriregnskapet men:), jeg får ta alle kosemerkene denne uken på den tenker jeg. Koselig var det, og godt var det:)

 

Håper dere andre har hatt en hyggelig helg og skriv litt om hvordan det går med dere.

 

Noen knep, eller oppskrifter eller noe dere vil dele med oss?

 

I kveld skal jeg prøve krepsedamas lille salat, men jeg skal ha krepsehaler i mmmmmmmm, blir en god kveldsmat, kalorifattig og godt.

 

"ikke la målet skygge for gleden ved å være på vei" leste jeg i boka, og vi er jo på vei, ned ikke sant. Nyt veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens.

 

Til Henny så er vi omtrent i samme båt. Jeg er 47 og veier 86 - ønsker å komme ned i 75 i første omgang, da skal jeg være fornøyd ;) Jeg har kraftig benbygning så under 70 er nok urealistisk for meg. Sluttet å røyke for 4,5 år siden og selvfølgelig kom det noen kiloer.

P.t. tar jeg det litt rolig. Har vært litt frustrert over vekta i høst, gikk ikke ned et gram samme hva jeg gjorde:( Stod bom stille uke etter uke. Men nå kan det se ut som jeg har fått i gang forbrenningen (tror jeg da) så da får jeg se. Har nemlig dyttet innpå mye mat og noe godis uten å tenke kalorier, mulig jeg har fått i meg for lite i forhold til mitt aktivitetsnivå. Trener 4-5 ganger pr. uke, spinning, styrke, studio, innebandy. Jeg planlegger å ta et GR-kurs på nyåret, vet det er så mye som skjer nå fremover mot jul, så derfor venter jeg :D

 

Sammen skal vi klare dette. Vi får bare motivere og oppmuntre hverandre.

 

Ha en god uke

 

Klem HEIDI

a077.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en gladnyhet til meg selv, fordi etter en koselig båttur, sliter jeg med influensa, men har gått ned litt til, så fra 01.10 til idag har jeg gått ned nesten 4 kg.

Ikke mye, men alt hjelper.!

 

Ute er det surt, og litt tåke, men en får være hjemme, mannen min har kjøpt ukeblad til meg, så nå kryper jeg til sengs og pleier min "sykdom"

 

Er det flere enn jeg som reagerer på aircontionen på båter?.

Ikke røker jeg engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger hemulen og fettmot. Det er veldig godt å ha støttespillere, går på GR kurs, men synes det virker veldig ok å på en måte skrive dagbok.

 

I dag har jeg skrevet opp alt jeg har spist og har nå etter middag kommet opp i 1200 kcal. Har nok undervurdert kal. inntak før.

 

Fikk inntrykk av at frukt og grønt på en måte ikke skulle telles med i dagsinntak men ser jo at det utgjør mange kcal. Nå har jeg lagt inn grønnsakene jeg spiste til middag også. 400 g brokkoliblanding. Hva gjør dere?

 

Ha en fin kveld. den er jo nesten den verste å komme seg gjennom når det gjelder turer til kjøleskapet.

 

Henny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med nedgang rutha, flink har du vært:-) og god bedring..

 

Jeg skriver ikke opp grønnsaker, bare passer på og spise mye så jeg kan stryke de tre gullerøttene på siden.. det var faktisk min kursleder som sa det ikke var nødvendig, bare jeg passet på og spise nok grønnsaker.. men frukt skriver jeg..

 

veiedag onsdag det blir spennende, men har tante rød på besøk..så er redd det er litt ekstra kilo pga av det:-(

 

ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen må jeg si at dere er noen flinke jenter hele gjengen her. Trimmer og teller kalorier så det griner etter!!

Må innrømme at jeg går litt lei innimellom, men da tar jeg en liten kikk inn på sida her og så kommer jeg i gang igjen.

Jeg har også hatt veiedag i dag. Ned 200 gram ,som sist uke. Mange bekker små... Rimelig fornøyd ettersom det iallefall går i riktig retning.Har vært mange dager å feire i det siste , så det er ikke så lett å stå imot alle fristelser som dukker opp.Stå på i kommende uke alle sammen.

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det siste veiing på dette kurset, NED 500 gram, en pakke smør ;)

totalt dette kurset er 3,8 altså nesten en halvkilo pr. uke i snitt. Veldig fornøyd med det med tanke på mitt lave bevegelsesnivå (ikke frivillig) så hurra!

 

Fortsetter med kurs 2, å holde regnskap med inntakene fungerer for meg.

 

Når det gjelder frukt og grønnskaer, så skriver jeg alltid frukt, dette inneholder fruktsukker og blir litt anderledes enn grønnsaker, virker som sukker i kroppen, på en måte.

 

Grønnsaker , her er det jo både ja og litt typen da og NEI, avocado er sunn men fet, erter f.eks. er full av kalorier og er vel egentlig en bønne, men brukes i Norge som grønt. Kokte gulrøtter avgir sukker og virker inn på blodsukkeret, så litt mindre av den, rå er bedre. Alltid mye gulrøtter i frossenblandinger ikke sant?

 

Jeg skriver ikke grønt på skiva paprika og agurk og salat.

 

Menskriver alltid til middag, eller salat f.eks.til lunsj så fører jeg opp. Sjekk hvor mye kcal det er, før du evt slutter å skrive de opp. 1 kg av mangt kan bli mye kcal. allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en vane med kveldsturer i kjøleskapet:)

mine tips:

1. Løser det med å se i boka på retter til 110 kcal.lompe m/pastrami+grønt er en favoritt

2. Sparer alltid noen kalorier av frokost og lunsj som jeg kan bruke om kvelden

3. spiser yoplait eller yoghurt mild og lett

4. eller til snop; en Fedon.bar 145 kcal, eller nutrilett bar, 210 kcal, disse er til helge mat, eller er på tur og ikke får fulgt måltidene, er disse bedre enn en tur i en butikk eller bensinstasjon. kjekk å ha i veska da.

5. masse ja-grønnsaker m/kesamdipp m/gresk dressingkrydder i

6. salat m/reker el. krepsehaler 100 gram er 100 kcal.

7. har jeg mye kcal igjen; halv avokado med en skje kesam /reker og dill og litt sitron mmmmmmmm

 

har dere noen favoritter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har denne dagen gått også. Og den har gått veldig bra. har spist litt over 1600 kcal. og gått litt tur. Jeg har veiedag på torsdag.

 

På det første kurset hvor jeg gikk ned minimalt ble det nesten etter hvert pinlig. Nå føler jeg optimisme igjen.

 

Håper det har godt bra med dere andre idag, skikkelig spennende å gå inn å lese om det har kommet noe nytt. dette er andre gangen jeg er inne på sidene i dag, måtte legge inn litt mer mat på dagsplanen.

 

Lykke til i morgen.

 

Henny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært på vekta, venta vel ikke det store, og det ble det ikke heller 0,2 opp:-( men jeg har mens, så det er nok noe vann i kroppen her..merket det også på cm..var litt forhøyet. så da håper jeg på bedre resultat neste uke..

 

Ha en fin dag alle sammen.

og lykke til med veiingen alle sammen.

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg kommet hjem fra kurskveld. Jeg har gått ned 1.1 kg. og dette selv om jeg spiste pizza på fredag og masse annet rart på lørdag. På søndag begynte jeg imidlertid her på nettet.

 

Jeg er veldig fornøyd nå. endelig litt ned. Da er det å fortsette da. Nå er det strakks helg og nye utfordringer. Håper det går bra med dere andre

 

Henny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Henny45 kjempeflott resultat :) og Synøve dette går nok bra allikevel. Jeg starter på kurs 19.11. det går over kun 4 uker pga julen. Men melder meg nok på et 8 ukers etters jul :)

 

Og god helg til dere alle her på tråden :)

 

Klem HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Long time, no see.... og dere har vært så flinke! Gratulerer med både gram og kilo som har forsvunnet :-)

Over en uke siden jeg har vært på tråden, og jeg har nok vært litt lett på mat-tråden tror jeg. Ugh, ugh...

I Bergen var det mye Brann og mye deilig mat, men spiste likevel ganske normalt. Så fikk jeg influensa, var borte og fikk ikke ta veiedag(samme kunne det sikkert være), hjemme igjen på lørdag, men rett til party med bacalao og tilhørende drikke...... skjønner?

Men med forkjølelse og det hele; i går var det så nydelig høstvær at jeg måtte bare ut å gå en tur i marka. Åh, du det var skjønt altså!

Så jeg trenger noen som kan krysse noen fingrer for meg til veiedag på fredagen.

 

See you friends :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Så var det veiedag igjen.Etter mange trimpoeng hadde jeg et lite håp om å gå ned litt , til tross for endel kakesmaking sist uke. Dei deilige høstveret i går lokket meg ut på tur i mange timer. Det gjorde susen...jeg har klart 400 gram sist uke !Sier meg fornøyd med det.Det er dobbelt så mye som jeg klarte de to foregående ukene...Sakte men sikkert kan jeg se fram til en lettere tilværelse.

Ønsker dere alle lykke til med trimming og veiing i uka som kommer.

Stor klem fra Sebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...