Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl

Evelyn og Hyfsan.

 

Jeg har fryktet at han skulle bli så dårlig, men håpte i det lengste at han ikke skulle bli det. For bare håpe jeg får bedre nyheter i morgen. Jeg har iallfall ikke hørt noe mer i kveld.

 

Så visst noen savner meg rundt om i trådene sine, for dere bare ha meg unnskyldt. Jeg skal nok komme sterkere tilbake på ett senere tidspunkt.

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

ser også i tråden til xxl at du gruer deg til veiing og det hele. sier det bare sånn: jeg venter på deg til du har overskudd til å komme tilbake her. ta vare på deg selv *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Her er jeg :)

 

Takk for oppmuntring hyfsan.

 

Starten på dagen i dag var fæl. Håpet om at han skulle klare seg var veldig lite. Men jeg fikk litt bedre nyheter rett før jeg gikk hjem. Fikk vite at kollegaen min hadde våknet litt, han hadde iallfall slått opp øynene og sett på besøket sitt, og gjort forsøk på å prate. I tillegg har han begynt å puste litt på egenhånd, så de snakker om å prøve å koble ham fra respiratoren. men for all del, faren er fortsatt ikke over. :)

 

Ellers har jeg vært på vekten nå. Jeg hadde faktisk en aldri så liten nedgang på 200 gram. Og selv om det er det minste jeg har gått ned så var det faktisk ned og ikke opp, så jeg er fornøyd.

 

Får jeg noen nye gode nyheter i mårgen, er jeg sikkert tilbake for fullt. For jeg trenger virkelig disse sidene her.

 

Håper alle sammen får en fin kveld.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke jenta, som har veid seg i dag. og alt ned på vekta er bra, det. godt å høre at det er noe bedre med kollegaen din også. jeg vet det er en påkjenning å gå sånn og vente på nytt.... mange varme tanker til deg, biggirl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

det varmer veldig at du kommer innom med gode ord :)

 

 

det er sant at det er tungt å gå å vente, i tillegg føler vi at formannen vå ikke er flink nok å informere. Så vi er usikker på hva som stemmer og ikke stemmer. Vi vil jo ikke gå rundt å spekulere heller, men det er vanskelig å la være når vi føler infoen kommer fra "sikre" kilder.

 

Satser på positive tilbakemeldinger i morgen :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg har ikke fått noen nyheter fra Oslo, men det håper jeg er positivt. Jeg håper at det fortsett går fremover der nede.

 

Når det gjelder mat og trim er jeg fortsatt på gli. Syns jeg er jevn på antall kcalorier og kommer meg ut å trimme litt hver dag. Håper jeg får anledning til å trimme litt mer i helgen:)

 

Min mann som også holder på sliter litt mer, så nå har jeg ordnet en profil til ham også. Så nå legger jeg inn måltidene hans på forhånd, så får han bare spise deretter :) Håper dette gir positiv innvirking, slik at han får motivasjon til å fortsette. Ikke det at han trenger å gå ned så veldig mye, men det hjelper jo også meg. Fikk ett tips i går om at en kunne bytte ut melkerasjonen med dream yoghurt (skrives det slik?) is i går, så det blir nokgjort ett forsøk på. To kuler tilsvarer en melkerasjon. Kanskje det er ett tips for de som savner å kose seg med noe godt.

 

Ha en fin dag videre alle sammen :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du sliter for tiden. Håper arbeidskollegaen din kvikner til. Sykdom rår man ikke over, men det er jo det tristeste som fins når man mister noen man er gla i... Og ofte så kommer de tankene... Håper du finner styrke både her inne og i privaten. Det trenger man. Tenker på deg...

 

200 gram ned er bra det Biggirl! Tenk på hvor mye du har gått ned hittil.

 

Lykke til med alt! Og tusen takk for hilsen på tråden min!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Skjønner du sliter for tiden. Håper arbeidskollegaen din kvikner til. Sykdom rår man ikke over' date=' men det er jo det tristeste som fins når man mister noen man er gla i... Og ofte så kommer de tankene... Håper du finner styrke både her inne og i privaten. Det trenger man. Tenker på deg...

 

200 gram ned er bra det Biggirl! Tenk på hvor mye du har gått ned hittil.

 

Lykke til med alt! Og tusen takk for hilsen på tråden min!

 

Klem fra XXL[/quote']

 

Takk for omtanke xxl :)

 

Privat så finner jeg mye styrke både hjemme og på jobb (der støtter jo vi hverandre). Her inne synes jeg det er uendlig godt å finne motivasjon til livsstilsendringen og i tillegg får jeg mye støtte nå når jeg har det tungt. Er uendelig glad for at du og flere andre er der for meg. Jeg ser jo hvor lett det hadde vært å falt tilbake til gamle takter, med trøstespising osv. Men i dag er jeg sterk og bestemt, mye takket være dere.

 

Ha en fortsatt fin dag :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det biggirl, at det går bra med kollegaen din.

 

og det går jo absolutt bra med deg på mat/trim, ser jeg. du opplever deg selv som fast og bestemt i så måte, og det er bra. håper mannen din finner seg vel tilrette her inne. menn har den fordelen at de ofte går mye raskere ned enn kvinner, så sånn sett har han god prognose.

 

ha en fin ettermiddag. håper du kommer innom snart igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Vi får håpe det biggirl' date=' at det går bra med kollegaen din.

 

og det går jo absolutt bra med deg på mat/trim, ser jeg. du opplever deg selv som fast og bestemt i så måte, og det er bra. håper mannen din finner seg vel tilrette her inne. menn har den fordelen at de ofte går mye raskere ned enn kvinner, så sånn sett har han god prognose.

 

ha en fin ettermiddag. håper du kommer innom snart igjen :)[/quote']

 

Takk for ny melding Hyfsan :)

 

Fikk litt tilbakemeldinger før jeg gikk hjem i dag også. De hadde lagt ham i respirator igjen, men kun for å spare energien hans. Han brukte mye energi på å puste selv. Men de hadde noen lunde kontroll på blodforgiftningen heldigvis. Sikkert ikke så lett siden han ikke har immunforsvar nå. men det går fremover, selv om det går sakte :)

 

Ja, jeg er veldig bestemt på å legge om kostholdet, så jeg skal fortsette med det. Bastabom :)

tror nok ikke min man kommer til å "chatte" her inne, men det er en måte å få full kontroll på kcaloriene. Jeg vet han har brukt å gå fortere ned enn meg når vi harcslanket oss tidligere (vi har hatt slankekurer før, men da skjønnte jeg ikke dette med at det måtte bli en livsstilsendring). Han har vært med siden starten denne gangen også, og jeg har vært hakket foran hele veien. Men på rundt 10 kilo ned stoppet det omtrent opp for ham. Han har gått ned 600 gram de siste tre ukene. Og han syns ikke at han har gjort noe annerledes. Men nå har jeg tatt på meg jobben som "barnevakt", nå skal kcaloriene telles. Så for vi bare håpe for hans del at han klarer å gå ned mer.

 

ha en flott kveld.

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei biggirl:)

Så morsomt at dere gjør dette sammen da:)

her i huset er det bare jeg som holder på. Har en sønn som godt kunne ha joina meg. Men 16 år er vel en vanskelig alder å få de med seg på ett sånt opplegg.

Håper fortsatt det går bra med kollegaen din.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det er vanskelig når sykdom og vonde ting oppstår...skjønner at du har det tungt nå. Det er ikke mye du kan gjøre annet enn å vise at du er der hvis noen trenger deg.

 

Men for deg selv, er det veldig viktig at du klarer å beholde kontrollen over ditt liv (maten) i stressituasjoner, og det ser det jo virkelig ut som du gjør. Det er slike situasjoner som kan vippe en av pinnen og velte alt...

 

n020.gif

 

Fortsett som du gjør..håper at du får bedre nyheter snart..

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du får bedre nyheter snart.

og du genialt: jeg vil også ha en sånn klappe-trøste-hånd på tråden min nå ... :)

 

men biggirl: håper helgen blir ok, selv om du sikkert tenker masse på kollegaen din. han er nå heldig som har en kollega som deg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og takk for trøstende ord fra dere alle tre :)

 

Til rina: Ja det er ekstra motiverende å være to som skal legge om kostholdet. Vi følger godt med på hverandre, så da er det pinlig å være den som skeiier ut :) Men vi passer på at datteren vå får favorittmaten sin en gang i uken. Hun er så glad i pølsegryte, men den er litt for mange kcalorier i for oss. Jeg regner med at sønnen din iallfall har fått sunnere middag siden du la om kostholdet? Og det hjelper på, men det er ikke så lett å få de til å legge totalt om i den alderen.

 

Til genialt: jeg tror ikke dette skal klare å vippe meg av pinnen. Jeg har bestemt meg for at dette skal gjennomføres, og som det konkurransemennesket jeg er, blir det gjennomført også. Og takk for den fine smilyen. Hvor finner du de?

 

Til hyfsan: Nok en gang takk for at du stikker innom her med trøstende ord. Men det er nok ikke han som er heldig som har meg til kollega. Det er vi som er heldige som har ham til kollega. Han er en fantastisk person som alle blir glad i.

 

Det siste nye når det gjelder kollegaen min er at legen har ganske bra kontroll, på de diverse infeksjonene hans. Men det har lett for å oppstå nye siden han har skiftet beinmarg og har minimalt med immunforsvar. Så det kan fortsatt gå begge veier. Men vi får bare fortsette å sende positive tanker nedover. han har vist seg uendelig sterk gjennom hele sykdomsperioden, så vi håper han står over dette også.

 

Når det gjelder meg selv så har jeg fulgt opplegget ganske bra de siste dagen. Det har kanskje blitt litt lite kcalorier ett par dager, men får håpe det ikke ødelegger noe. Jeg har også trimma som normalt.

 

I dag skal jeg en tur å besøke pappa, det har desverre ikke blitt så mye tid til det i det siste.

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom her for å ønske deg en fin helg, håper du har det bare bra og at det går bra med deg.

 

Her er det full fart hele dagen lang, så det var kjekt med helg nå. Passer 2 stk tante unger i helga, koselig det også.

 

Håper det går bra med kolegaen din.

 

Ha en fortsatt flott og sunn helg og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med dere har jeg og min samboer fokus på at dette er snakk om å legge om kostholdet, ikke bare slanking. Vi skal ned i vekt før vi gifter oss i juli, men det er like viktig for oss å legge om kostholdet slik at vi ikke går opp i vekt igjen.

 

For meg er det viktig å finne måter å kose seg på. Dersom jeg ikke opplever at jeg koser meg i løpet av en uke tror jeg det er mye lettere å falle tilbake til gamle synder med sjokolade og potetgull. Forrige uke lagde jeg vannbakels m/vaniljekesam, fruktsalat med vaniljekesam, vi spiste en deilig biffmiddag lørdag kveld. Sambo sier at han faktisk har spist mer god mat de siste ukene enn noen gang før og det stemmer jo. Det går på rent kjøtt og fisk, farsemat bruker vi så og si ikke. Nå er vi så heldig at sambo jakter elg så vi har fryseren full av kjøtt. Vi bor i ei lita bygd i Finnmark så det krever litt planlegging å lage Grete Roede sin mat. Mange av matvarene må jeg bestille på forhånd så det krever litt planlegging. Når jeg er i byen eller i Finland kjøper jeg inn masse kylling, kalkun og magert svinekjøtt. Før spiste vi ofte pølse, kjøttdeig osv. Nå har jeg kjøpt magrere pølser, vi har mager elgkarbonade osv. Jeg prøver å spare kalorier der jeg kan, men har ikke sluttet å bruke smør og olje når jeg lager mat, men mengden er kraftig redusert. Jeg stekte biffen i smør på lørdag, men brukte sikkert under halvparten av det jeg ville ha brukt ellers.

 

Jeg har 3 barn, en på 5, ei på 3 og en på 2 mnd. Mine barn er ganske vanskelige i maten. Det eneste de spiser av kjøtt er kylling og noe svinekjøtt. De er ikke begeiestret for grønnsaker så de sliter litt om dagen. Jeg er litt opptatt av at de ikke skal få noe annet til middag enn oss andre, for dersom dette skal være et kosthold for livet må barna venne seg til å spise det samme som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er flinke, og det hjelper å være to om å stå på. Min datter og jeg jobber nå sammen om felles mål, gjør det mye enklere. Og som dere sier, det er ikke bare et slankeopplegg, men en livsstilsendring ;)

 

 

Stå på videre og lykke til med omleggingen :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, da var det mandag og starten på en ny uke :D Uken som har gått, har vært ganske bra kcalori messig. Det ble litt lite to dager, og litt ekstra i går (men da hadde jeg 4,5 trimpoeng, så det var bevisst). Når det gjelder trimmen så har jeg oppnått det som var planlagt denne uken, vel 12 poeng. Planen er å ligge på rundt 10, men siden jeg var under forrige uke, tok jeg ekstra for to uker siden og denne uken. Så det eneste som har slitt på meg denne uken er det psykiske når det gjelder kollegaen min. Men han er iallfall stabil nå og feberen er på vei ned.

 

Jeg har gjort forsøk på to nye ting innen trimmen, der den ene var mer vellykket enn den andre. på torsdag la jeg igjen stavene og bestemte meg for å jogge litt, i stedet for bare å gå. Det endte med at jeg fikk gangsperre og var skikkelig anpusten, men ikke mere svett enn jeg bruker å være når jeg går med staver. I går ble jeg med min søster og hennes svigerdatter på treningssenteret. Det må jeg si var mer vellykket enn joggingen ;) Jeg brukte tredemøllen en god del av tiden, men prøvde også noen andre apparater. Så jeg må si at jeg er missunnelig på at de har så lett tilgang til sitt treningssenter. Så vi for se om det kan bli noe mer av den treningen på ett senere tidspunkt.

 

Jeg har bestemt meg for at jeg må bli mer aktiv her inne igjen. Men jeg tror ikke det blir så veldig mye på dagtid, siden jeg tror jeg kommer til å være uten data på jobben videre denne uken.

 

Da vil jag bare ønske alle sammen en flott og sunn uke.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
I likhet med dere har jeg og min samboer fokus på at dette er snakk om å legge om kostholdet' date=' ikke bare slanking. Vi skal ned i vekt før vi gifter oss i juli, men det er like viktig for oss å legge om kostholdet slik at vi ikke går opp i vekt igjen.

 

For meg er det viktig å finne måter å kose seg på. Dersom jeg ikke opplever at jeg koser meg i løpet av en uke tror jeg det er mye lettere å falle tilbake til gamle synder med sjokolade og potetgull. Forrige uke lagde jeg vannbakels m/vaniljekesam, fruktsalat med vaniljekesam, vi spiste en deilig biffmiddag lørdag kveld. Sambo sier at han faktisk har spist mer god mat de siste ukene enn noen gang før og det stemmer jo. Det går på rent kjøtt og fisk, farsemat bruker vi så og si ikke. Nå er vi så heldig at sambo jakter elg så vi har fryseren full av kjøtt. Vi bor i ei lita bygd i Finnmark så det krever litt planlegging å lage Grete Roede sin mat. Mange av matvarene må jeg bestille på forhånd så det krever litt planlegging. Når jeg er i byen eller i Finland kjøper jeg inn masse kylling, kalkun og magert svinekjøtt. Før spiste vi ofte pølse, kjøttdeig osv. Nå har jeg kjøpt magrere pølser, vi har mager elgkarbonade osv. Jeg prøver å spare kalorier der jeg kan, men har ikke sluttet å bruke smør og olje når jeg lager mat, men mengden er kraftig redusert. Jeg stekte biffen i smør på lørdag, men brukte sikkert under halvparten av det jeg ville ha brukt ellers.

 

Jeg har 3 barn, en på 5, ei på 3 og en på 2 mnd. Mine barn er ganske vanskelige i maten. Det eneste de spiser av kjøtt er kylling og noe svinekjøtt. De er ikke begeiestret for grønnsaker så de sliter litt om dagen. Jeg er litt opptatt av at de ikke skal få noe annet til middag enn oss andre, for dersom dette skal være et kosthold for livet må barna venne seg til å spise det samme som oss.[/quote']

 

Så koselig med ett nytt ansikt her inne.

 

Jeg er helt enig i at vi må kose oss med god og sunn mat. Og vi har også hatt mange nydelige middager i det siste ;) Det beste er bare at de er mye sunnere. men jeg bruker også litt smør eller olje når jeg steker maten, men det har blitt sjeldnere stekt mat også.

 

Når det gjelder datteren min så er ikke hun spesielt vanskelig i matveien og hun er veldig glad i grønnsaker ( så lenge de ikke er grønne, som erter og bønnestengre). Men en gang i uken så bruker hun å få en av favorittene sine og da eter hun mye. Desse dagene bruker vi å ta det som hun er minst begeistret for til middag.

 

Uff, jeg renner visst tom for tide her. Vi får ta igjen praten senere eller noe sånt.

 

Ha en fin dag videre.

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Synes dere er flinke' date=' og det hjelper å være to om å stå på. Min datter og jeg jobber nå sammen om felles mål, gjør det mye enklere. Og som dere sier, det er ikke bare et slankeopplegg, men en livsstilsendring ;)

 

 

Stå på videre og lykke til med omleggingen :D

 

Klem[/quote']

 

 

 

Og takk for hyggelig hilsen. Vi har vel stort sett pratet på hyfsans tråd, så det var hyggelig at du komm innom her også.

 

Ja det hjelper veldig å være to som skal legge om kostholdet, men det er så synd at vi ikke har mulighet til å trimme sammen ( har ikke barnevakt). Men synes det er herlig å høre om treningssenteret i din datters kjeller :D Det skulle vi alle ha hatt.

 

Håper vi kan ta igjen praten senere, jeg må som sagt løpe.

 

Ha en fin dag videre.

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

a010.gif

 

Flott at ting går bedre, og at du har kontroll på livet ditt!

 

http://www.cosgan.de er nettstedet hvor disse gromme figurene bor!

 

Og metchen - velkommen hit - men jeg må si med en gang at jeg er allergisk mot det at å kose seg = er det samme som å spise noe godt. Det er mange måter å kose seg på, og jeg lider av syndromet at mat og godteri er blitt brukt som trøst og belønning i oppveksten. Jeg måtte bare si det en gang til - her er det ingen nåde!

 

a045.gif

 

Ha en fin uke!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et nytt trim apparat i helga, men alt behøver jo ikke å kjøpes.

Det lå noen murstein i et hjørne der, og vips så ble det laget en liten "step'er".

Er ikke så mye som skal til bestandig :D

 

Vi står på, bikini sesongen nærmer seg med stormskritt ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett lurt tips Jamba. Har ikke murstein, men kan kanskje finne på noe annet. Ellers så finnes jo det jo trapper i de fleste hus. Opp og ned av første trinnet nedenfra er også god trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...