Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Hei biggirl, flott at du blir med! Egentlig kjente jeg igjen det du skrev som et snev av en unnskyldning jeg har brukt overfor meg selv mange ganger. Som f.eks. "etter jul skal jeg begynne å slanke meg" Jeg tok meg selv i nakken ifjor lille julaften og meldt meg inn her, nettopp for at jula ikke skulle skli ut.. Det var bare det jeg mente....kjente meg altfor godt igjen!!

 

Men kjempeflott hvis du blir med altså!

 

b020.gif

 

Klem genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

med super-flott resultat. du suger komplimentene inn som snop, skriver du. legger i alle fall ikke noe på deg av den type snop, da :)

 

så du er med på supermnd, du?? ja da vil jeg ønske deg lykke til. jeg følger argumentasjonen din mht hva du skal satse på som forbedringspunkt. jeg blir heller ikke med på tråden fordi jeg synes jeg gjør så godt jeg kan hver dag. men jeg skal selvsagt være heiagjengleder og duskedame på sidelinjen :)

 

nå håper jeg du får en fin kveld, biggirl. stå på videre. (ja, det vet jeg jo du gjør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei biggirl' date=' flott at du blir med! Egentlig kjente jeg igjen det du skrev som et snev av en unnskyldning jeg har brukt overfor meg selv mange ganger. Som f.eks. "etter jul skal jeg begynne å slanke meg" Jeg tok meg selv i nakken ifjor lille julaften og meldt meg inn her, nettopp for at jula ikke skulle skli ut.. Det var bare det jeg mente....kjente meg altfor godt igjen!!

 

Men kjempeflott hvis du blir med altså!

 

[img']http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/b020.gif[/img]

 

Klem genialt

 

Det var egentlig ikke noen unnskyldning for å kunne sluntre unna. Det er bare det at jeg ikke vet hva jeg kan gjøre bedre denne måneden enn andre, så jeg for ta det der det er mulig og det er på trimmen.

 

Jeg føler at jeg bare har hatt to utskeiielser siden jeg begynte. Den første var på middagene på turen vi hadde til Gol, men jeg gadd rett og slett ikke å betale 450 kroner uten å spise, og det ble kun frukt til dessert :)

Den andre var NCen på Lillehammer, da det ble 3,5 øl og litt potetgull. Men denne måneden her skal jeg ikke noen plass uansett :) Så da blir det ingen utskeiielser nå, hehe.

 

Men det betyr ikke at jeg ikke gruer meg litt til jula, fordi det blir den første store utfordringen for meg :)

 

Hjelpe meg det ser jo ut som jeg driver og forsvarer meg her, men det var ikke helt det jeg tenkte å gjøre. jeg ville bare forklare hva jeg mente.

 

Nå skal vi planlegge litt ang selskapene her.

 

Ha en fortsatt fin kveld

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
med super-flott resultat. du suger komplimentene inn som snop' date=' skriver du. legger i alle fall ikke noe på deg av den type snop, da :)

 

så du er med på supermnd, du?? ja da vil jeg ønske deg lykke til. jeg følger argumentasjonen din mht hva du skal satse på som forbedringspunkt. jeg blir heller ikke med på tråden fordi jeg synes jeg gjør så godt jeg kan hver dag. men jeg skal selvsagt være heiagjengleder og duskedame på sidelinjen :)

 

nå håper jeg du får en fin kveld, biggirl. stå på videre. (ja, det vet jeg jo du gjør)[/quote']

 

Hipp hurra, ser du nå genialt? Vi har fått oss heiagjengleder og duskedame :)

 

ja, hyfsan, jeg sliter litt med hva jeg kan gjøre for at det skal bli en supermåned for min del. Jeg gjør også så godt jeg kan hver dag. Så jeg for prøve på trimmen, ett par poeng ekstra i uken er vel mulig å klare, håper jeg.

men frykter litt at det blir vanskelig i neste uke, siden vi skal ha ett par selskaper så må planlegges på en litt annen måte enn vi har gjort tidligere.

 

Ja, jeg skal stå på vider, det har du helt rett i hyfsan!!

 

Ha en fortsatt fin kveld.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Fikk meg en bitteliten stund på dataen her. Men jeg rekker ikke å springe rundt å skrive innlegg :)

 

Så da vil jeg ønske alle som stikker innom her en riktig god morgen. Håper der får en sunn og god dag.

 

Snart er helga her :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Synes du er kjempeflink jeg :)

Trenger forsåvidt ikke noen supermnd, for vi har jo superdager som det er :)

Fullt fokus på mat og trim , og vi ser jo at det går rette veien for oss alle sammen.. I dag er det fredag og endelig helg!! Solen skinner her hos meg og jeg har vært på spinning i dag tidlig og er proppfull av energi.

 

Ønsker deg en fantastisk helg Biggirl, og selvfølgelig god helg til dere andre også..

 

Chicago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei biggirl... flott du har blitt med på supermnd. Jeg synes både du og andre her har supermnd hele tiden egentlig, det er i grunnen jeg som trenger det mest som ikke går ned et gram!

 

e050.gif

 

Men den jula skal vi komme igjennom sammen! Som jeg har skrevet rundt her, jeg meldte meg inn her 23.12.06 og synes det var genialt. (derfor nick) Det hjalp meg til å styre jula ifjor og ikke åpne alle sluser. Så dette skal vi klare!

 

k025.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest litt på tråden din i dag, og jammen har du vært flink:) vi startet omtrent samtidig, og med noenlunde lik vekt. jeg var 90.2 6/8, men har ikke gått ned så mye som deg. jeg er 80.7 nå. er 162 cm. og skal også ned mot 60. går nok litt sakte for mitt vedkommende siden jeg ikke får trent noe særlig, da...

 

angående 5 års dagen. vi feiret også 5 års dag i høst, med barneselskap , voksenselskap osv. jeg bestemte meg på forhånd at jeg skulle kose meg kun i voksenselskapet og det innebar 2 boller og 1 bittelite stykke kake + frukt. siden det var jeg som bakte, hadde jeg jo kontroll på hva som ble servert og hvor mye en bolle faktisk veier... bollene og kakene ble jo erstatning for kvelds og et mellommåltid eller noe sånt, og dermed ble det faktisk ikke for mye kalorier den dagen:) dessuten gikk jeg jo i ett hele dagen.

 

jeg skjønner jo at du ikke brukte barneselskapet som unnskyldning for å ikke ha supermåned. jeg var også inne og leste på den tråden, men fant ut at det ikke passet for meg heller, ettersom jeg har hatt supermåned i to måneder nå:) og har tenkt å fortsette med det. ikke meningen å være selvgod altså, men føler bare at jeg er på rett spor og ikke kan gjøre så mye mer nå.

vi får bare fotsette sånn som vi gjør, så går det så bra, ikke sant?

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går vel i rykk og napp for de fleste av oss her inne, og en supermnd er sikkert et flott tiltak dersom man ønsker ekstra motivasjon gjennom en litt vrien måned. nesten-jul, og fristelser overalt. så synes det er flott at mange setter inn et ekstra støt i denne mnd.

 

nå er det helg og skumring ute allerede. liker godt vintertid om morgenen fordi det er så lyst ute kl 7 når jeg skal sykle på jobb, men på ettermiddagen synes jeg det blir fort mørkt. akkurat nå er det vakkert ute. mørkeblått på en måte, med gyllent løv på de trærne som fortsatt har noe å vifte med. har blåst mye her et par dager.

 

ønsker deg en god helg, biggirl. har du planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ønsker deg også en fin helg - håper du ikke er helt knekt av press fra meg!!!

 

s024.gif

 

Jeg er tent på denne supermåneden, har nå et par anledninger jeg skal stille i fine klær i desember (julebord, revy, bryllup) og bruker dette som gulerot til å passe inn i ting jeg har hengende! Ellers blir det dyrt!

 

a020.gif

 

Klem Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
det går vel i rykk og napp for de fleste av oss her inne' date=' og en supermnd er sikkert et flott tiltak dersom man ønsker ekstra motivasjon gjennom en litt vrien måned. nesten-jul, og fristelser overalt. så synes det er flott at mange setter inn et ekstra støt i denne mnd.

 

nå er det helg og skumring ute allerede. liker godt vintertid om morgenen fordi det er så lyst ute kl 7 når jeg skal sykle på jobb, men på ettermiddagen synes jeg det blir fort mørkt. akkurat nå er det vakkert ute. mørkeblått på en måte, med gyllent løv på de trærne som fortsatt har noe å vifte med. har blåst mye her et par dager.

 

ønsker deg en god helg, biggirl. har du planer?[/quote']

 

tror ikke november måned er noe mer vrien enn andre måneder jeg da. Men ble med, for å prøve å ta meg litt ekstra tid til trimming. Men det er ikke så enkelt når det regner hele tiden. Men jeg klarte (nesten) å gå mellom regnbygene torsdag og fredag.

 

Jeg liker ikke noe særlig vintertiden. Kaldt og vått, i tilleg har det ennå ikke blitt lyst når jeg drar på jobb og dessuten blir det skumring svært tidlig på grunn av alt drittværet vi har her. Nei, gi meg sommeren sier nå jeg :)

 

Planer for helgen? Tja, i går var vi på basar, for datteren vår skulle synge i kor der. Å jaggu presterte de ikke å servere boller og kaker... men jeg tok meg en kopp kaffi, og var fornøyd med det. Så langt i dag har jeg tatt unna klesvasken, men jeg skal rydde å vaske litt ekstra ihelgen, med tanke på bursdagsfeiringen neste helg.

 

Akkurat nå har jeg tatt på meg uteklærne for å gjøre meg klar til en tur med staver, men siden jeg har god tid sitter jeg å venter på at regnet skal lette litt. Gjør det ikke det, så får jeg gå uansett.

 

Ha en fortsatt fin dag :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ønsker deg også en fin helg - håper du ikke er helt knekt av press fra meg!!!

 

s024.gif

 

Jeg er tent på denne supermåneden' date=' har nå et par anledninger jeg skal stille i fine klær i desember (julebord, revy, bryllup) og bruker dette som gulerot til å passe inn i ting jeg har hengende! Ellers blir det dyrt!

 

[img']http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a020.gif[/img]

 

Klem Genialt!

 

Hah!! det skal mere til for å knekke meg ja :)

 

Der er noe av problemet mitt. Kcaloritrollet har slått til igjen! Tror ikke du det nå har begynt å sy ut klærne mine? Tidligere sydde det klærne mine inn! Hallo!! Er det ikke på tide at det tar ett hint? Jeg går ned i vekt og ikke opp. Så desverre so slenger finklærne mine mer eller mindre rundt meg for tiden. Så jeg håper det er en stund til jeg blir bedt i bryllup o.l.

 

Ha en fortsatt fin dag Genialt

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hilsen til deg på en lørdags kveld biggirl. håper du fikk deg en fin tur, regn eller ikke. synes det er så deilig å slappe av på ettermiddag/kveld etter en fysisk litt strabasiøs dag. kjenner det i kroppen på en god måte når den har vært brukt.

 

håper du får en fin helg, biggirl!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, da er det søndag, og helgen er snart over for denne gang.

 

Jeg har gjort veldig mye husarbeid i helgen. Vaska op de to fulle korgene med klær, fått hengt de opp, og lagt sammen mesteparten. Har litt igjen på snora som ikke er helt tørt. Jeg har vaska badet, gangen , kjøkkenet og ene stua. Er fornøyd med innsatsen så langt :)

 

I dag når vi sto opp hadde vi ett nydelig høstvær :) , desverre er det forbigånde i følge meldingene :)

Men jeg har benytta sjangsen til å gå meg en lang tur med staver innimellom husarbeidet. Så i dag har jeg klart å få 5,3 trimpoeng :) *stolt*

 

Håper alle får en herlig søndagskveld

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har blitt med på det som kalles supermåned. Jeg synes du er tålmodig som gav etter for presset for jeg synes du har vært så flink hele tiden, at en supermåned ikke akkurat var nødvendig. Du har klart å legge om livet ditt, og dette er en måte du skal kunne leve på resten av livet. Det er fint at du klarte å finne noe du kunne fokusere på, trimming. Vi vil alltid ha noe vi kan fokusere på, men det er viktig å ikke ta helt av tror jeg. Jobber selv akkurat med den delen. Dersom det blir for mye fokus på vekt og kosthold er det lett å miste noe på veien, som familie og venner. Det er forskjell på å være bevisst det man gjør og fanatisk.

 

Hadde selv en positiv veiing i dag, ned 800 gram. Nå skal jeg kose meg med minstemann, lage lapskaus og så ta en liten trimtur med vogna. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ønsker deg en fin uke..det kaloritrollet du snakker om, har jeg også sett snurten av. Som regel legger det seg i skapet og krymper klærne mine. Håper snart det bestemmer seg for å gjøre dem litt større!

 

g035.gif

Høres ut som du har hatt en aktiv helg også - vi sees på supermåned!

 

Og metchen, gratulerer med vektnedgang!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg ser at du har blitt med på det som kalles supermåned. Jeg synes du er tålmodig som gav etter for presset for jeg synes du har vært så flink hele tiden' date=' at en supermåned ikke akkurat var nødvendig. Du har klart å legge om livet ditt, og dette er en måte du skal kunne leve på resten av livet. Det er fint at du klarte å finne noe du kunne fokusere på, trimming. Vi vil alltid ha noe vi kan fokusere på, men det er viktig å ikke ta helt av tror jeg. Jobber selv akkurat med den delen. Dersom det blir for mye fokus på vekt og kosthold er det lett å miste noe på veien, som familie og venner. Det er forskjell på å være bevisst det man gjør og fanatisk.

 

Hadde selv en positiv veiing i dag, ned 800 gram. Nå skal jeg kose meg med minstemann, lage lapskaus og så ta en liten trimtur med vogna. Ha en fin dag.[/quote']

 

Takk for positive ord :) Ja, for øyeblikket så fant jeg ut at trimming var det eneste jeg kunne forbedre meg på :) Det hørtes jo ut som skryt, men siden det er ytterst sjelden jeg skeiier ut så jeg fant ikke noe annet. Har forresten komt på at jeg skal i en bursdagsfeiring i slutten av måneden, så da hjelper det vel på å holde riktig fokus den dagen også :)

 

Har fått reist litt å besøkt familie også denne tiden, men bare en av gangene ble trimmen unnasluntret, da fordi jeg kom så sent hjem, og regnet rant ned :)

 

Gratulerer så masse med nedgang. Er det ikke deilig å gå på vekten og se at kiloene forsvinner vel? Kos deg masse med minstemann og på trilleturen. Har du en egen tråd forresten? Har i tilfelle ikke funnet den.

 

Ønsker deg en flott og sunn uke.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ønsker deg en fin uke..det kaloritrollet du snakker om' date=' har jeg også sett snurten av. Som regel legger det seg i skapet og krymper klærne mine. Håper snart det bestemmer seg for å gjøre dem litt større!

 

[img']http://www.cosgan.de/images/midi/tiere/g035.gif[/img]

Høres ut som du har hatt en aktiv helg også - vi sees på supermåned!

 

Og metchen, gratulerer med vektnedgang!

 

Klem Genialt

 

Du har jo faktisk funnet det kcaloritrollet også du :) Tipper på at det jobber med saken genialt, det har vel klart å sy de ut litt allerede tenker jeg :)

 

Ja, vi snakkes nok der også. Men jeg har som sagt ikke lysst å rapportere mange ganger i uken. Det holder med en for min del.

 

Håper du får en flott og sunn dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egen tråd på Gifteplaner. Sambo fridde på 40 årsdagen så vi skal gifte oss 19. juli. Er med på å motiverer for å gå ned i vekt, men må innrømme at bmi på over 30 skremte meg og fungerer som like viktig informasjon, spesielt med tanke på at jeg har 3 små barn som trenger meg ved god helse.

 

Fant i dag ut hva et trimtre er. Har når kvelden er omme klart 2 gullepler. Hadde jeg visst om dette hadde jeg jo registrert trimpoen for flere uker siden.

Lapskausen ble kjempegod og jeg brukte ikke noe smør når jeg stekte kjøttet. Minstemann er sulten igjen. Må nok fram med puppen. Er spent på tilbakemeldingen på ukerapporten min, men den kommer nok ikke før imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper alt er bra med deg. ser ut som du holder stilen i alle fall. noe nytt med kollegaen din?

 

synes du er dyktig, ser aldri at du sliter med motivasjonen eller sug etter noe som helst. det er jo bare helt utrolig. og 5.3 trimpoeng er jammen meg bra, så kos deg med gulleplene dine du. det er mye god trim i det å gå, skal jeg si deg.

 

hyggelig å hilse på metchen også. kjekt med "nye" fjes, jeg er aldri på giftetråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Har egen tråd på Gifteplaner. Sambo fridde på 40 årsdagen så vi skal gifte oss 19. juli. Er med på å motiverer for å gå ned i vekt' date=' men må innrømme at bmi på over 30 skremte meg og fungerer som like viktig informasjon, spesielt med tanke på at jeg har 3 små barn som trenger meg ved god helse.

 

Fant i dag ut hva et trimtre er. Har når kvelden er omme klart 2 gullepler. Hadde jeg visst om dette hadde jeg jo registrert trimpoen for flere uker siden.

Lapskausen ble kjempegod og jeg brukte ikke noe smør når jeg stekte kjøttet. Minstemann er sulten igjen. Må nok fram med puppen. Er spent på tilbakemeldingen på ukerapporten min, men den kommer nok ikke før imorgen.[/quote']

 

Da må jeg inn å lese der. Er litt spent på hvordan det går med deg.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
håper alt er bra med deg. ser ut som du holder stilen i alle fall. noe nytt med kollegaen din?

 

synes du er dyktig' date=' ser aldri at du sliter med motivasjonen eller sug etter noe som helst. det er jo bare helt utrolig. og 5.3 trimpoeng er jammen meg bra, så kos deg med gulleplene dine du. det er mye god trim i det å gå, skal jeg si deg.

 

hyggelig å hilse på metchen også. kjekt med "nye" fjes, jeg er aldri på giftetråden.[/quote']

 

Alt er bra med meg, og jeg holder vel til en 17,5 i stil eller noe sånt :)

 

Det er ingenting nytt med kollegaen min, han ligger desverre fortsatt i koma.

 

Jeg sliter egentlig ikke med motivasjonen i det hele tatt. Enkelte dager har jeg slitt litt med å komme meg ut å trimme, pga regnværet. Er som sagt drittlei av alt regnet som kommer, og i dag når jeg kjørte på jobb var det snøkave, eller det var mest sludd da :)

 

Jeg har nok hatt sug etter potetgull enkelte dager, men ikke værre enn at jeg stort sett har klart å ignorere det. Har nok smakt litt, men ikke mer enn 2-3 kosemerker i uken de gangene, og det har vært når det har blitt plassert foran meg. Sist gang var da jeg var på Lillehammer.

 

Når det gjelder trimmen, så er det slett ikke vanlig at jeg får over 5 tp. Men nå har jeg nå engang meldt meg på den supermåneden og sagt at jeg skal prøve å trimme ekstra, og det har jeg klart å gjøre så langt. Men jeg vet at det kan bli vanskelig til helgen, så jeg har prøvd å komme meg litt på forskudd. På fredag er det først arbeid, så barneselskap, På lørdag skal jeg på dartturnering og etterpå må jeg vel ordne en del til familieselskapet som jeg blir opptatt med på søndagen.

 

Jeg har heller aldri vært inn på giftetråden. er jo ferdig giftet :) Men må nok innom en tur å lese om metchen.

 

Ha en fin dag hyfsan og alle andre

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er klart at å sanke så mye som over 5 trimpoeng krever sin kvinne (dvs en kvinne med tid til å trimme). det er det slett ikke hver dag jeg kan tillate meg. nå blir det jo fort mørkt også. men uansett skal jeg ut og gå hver dag, har jeg bestemt meg for. og jeg sykler til jobb så lenge det er fysisk mulig. men gjør så godt du kan, biggirl. og er man opptatt, så er man det. ha det godt så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du er meget bevisst dine mål biggirl, og har stø kurs. Det tror jeg er alfa og omega, uansett hva det blir tid til av trim hver dag. Du vil komme i mål, alt som skal til er din holdning og tiden det tar :)

 

Lykke til ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...