Gå til innhold

Da er vi på an igjen...


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Fredag, og uka har flydd avgårde.. Det føles ihvertfall sånn..

 

Godt du er bedre Ainae, men kjedelig å bli forkjølet da.. Får håpe det er en snill og kortvarig variant av forkjølelse..

 

Oii Linda, det høres ikke helt bra ut. Håper du blir bra snart, slitsomt å holde på sånn. Mister all energi.. Synes du fortjener friske og gode dager nå, så mye sykdom som har vært hos dere siden jul.. God bedring!

 

Elers håper jeg dere får en fin helg alle sammen, og at dere er friske og raske snart! Her var det herlig vær tidligere i da, så benyttet muligheten til årets første sykekltur, i herlig solskinn:)

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar
Gjest umulius

Høres deilig ut Juhuu!

 

Helga har gått fort... Søndag igjen.. Har vært en flott helg! Og vært ute og gått tur med min kjære i det herlige været!

 

Og er spent på imorgen.. Dere får ha lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu misunner deg skikkelig altså den gode skituren og trimmen :)

 

Er helt forkjølt, vond hoste og nesten ikke stemme. Var ikke noe gøy å gå på jobb i går med sår hals og kråkestemme. Jobben min består av å snakke m kunder hele tiden så det hjalp ikke så veldig mye på stemmen heller. :)

 

Dagen i dag har kun gått til å pleie meg selv på sofan, laga middagen - står i ovnen nå.

 

Tror det blir nedtur i morgen, kun 23 tp tror jeg og de to siste dagene har det vært høyere inntak a kcal enn planlagt. Men det er nok fordi jeg er syk, føler synd på meg selv he he.

 

Men neste helg skal jeg til praha m jobben, da blir det ikke telling av kcal skal jeg si dere. Så mitt mål nå er å bli frisk og starte på nytt igjen neste mandag frisk og rask. Guuuud hvor jeg savner det.

 

I dag har det jo vært knallvær ute, har hatt så lyst til å gå tur så det virkelig lyser, men orker ikke. :)

 

Dere andre ha en fortsatt fin søndag..nyt dagen

 

Ps måtte bare ha et lite syteinnlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag. Håper alle har hatt en fin uke.

 

Egentlig skulle jeg ikke ha sittet her, skulle ha vært travelt opptatt for å komme meg avgårde på hørselstest på helsestasjonen.

Men den lille frøkna vil ikke, har dere et tips på hvordan en kan få en frøken på nesten 5 til å gi tegn når en hører lyden i øret. I dag ville ha vært 3 forsøket.

Klarer det en stund men så gidder hun ikke, sukk. Hun er så sjenert ovenfor fremmede, spesielt når de gir utrykk for utolmodighet...

 

Men uansett, jeg bestiller ny time til senere på våren. Hun hører godt etter at vi fikk skylt ut en enorm vokspropp:) hos legen.

 

I dag som jeg var sikker på skulle bli nedtur (altså at jeg skulle ha gått opp),jo det var da ned 0,3 kg og 0,5 cm;) i stede.

 

Så da har jeg gått ned det jeg hadde gått opp forje mandag og 0,1kg ekstra.

Da skal jeg ikke klage altså.

 

Trylleformel for hoste blir mottatt med enorm takknemelighet :)

 

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Hehe, trylleformel for hsote har jeg dessverre ikke, og jeg har ingen erfaring med å få en 5-åring til hørseltest. Men jeg vil gratuelre med nedgang og den fine starten på dagen! :)

 

Jeg har hatt ei kjempefin helg. Etter knall skitur dro vi på hyttetur, men jeg lot meg dessverre proppe i meg "ettersom jeg har vært så flink å fått så mange trimpoeng i dag"! :) Jeg er fæl sånn altså! men det er så vanskelig å ikke småspise godter hele helga, når bordet er fylt med sjokolade og potetgull! Jeg skar opp frukt først som sist, men likevel... klarte ikke å holde meg bare til frukta. Jeg kommer nok med halen mellom beina til veiing på hold vekten på onsdag... Har heller gått litt opp siste måneden enn ned, og jeg startet på hold vekten med et mål om å gå ned 2 kilo før jeg finner trivselsona mi... Det gjenstår fortsatt 2 kilo... Men nå har jeg kommet igang med trimmen igjen, så da gjenstår det bare å jobbe i hodet med hva jeg putter inn.. Tror jeg må begynne å skrive inn hva jeg spiser hver dag, for jeg lurer meg selv mer enn jeg ønsker tror jeg...

 

Håper dere har får en fin mandag! tenk, bare to uker til påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Gratulerer med nedgang Ainae! Flott! Ingen gode tips her, desverre..

 

Kjenner meg også igjen i det Juhuu, bare litt siden jeg har vært så flink i dag..

Men men, de gode vanene er vel tilbake igjen. Dete r de ihvertfall her, vært på trening før skolen og sitter nå og skal snart spise lunsj etter 2,9tp:) Fornøyd med det!

 

Glemte helt å gå på vekta før frokost i dag, så rapporterer imorgen;)

 

Ha en flott mandag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Hvordan går det med deg? Er formen på bedringens vei eller er du hos lege til undersøkelse og prøver i dag..

 

*Ønsker deg god bedrings-klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå jenter.

 

Det er veldig stille her nå :)

 

I morgen tildlig tidlig mens andre Zzzzzzzzzzzzzz så drar jeg til flyplassen for å reise på langweeken tur til Praha. Gleder meg masse.

 

Er fortsatt veldig forkjølt men har tenkt å nyte turen til det fulle likevel.

 

Dere får ha en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

ukene går og jeg blir ikke bedre...

Har fått lev bakterie prøver fra tarmen, men får ikke svar før slutten av neste uke...

men jeg tror ikke det er der prob er, tror jeg er blitt allergisk mot noe mat ( håper jeg tar feil- men alt er så merkelig..)

 

På fredag måtte jeg til tannlegen, da jeg hadde sånn forferdelig tannverk- men neida null hull!!!

de viser seg at bihulebet har slått ned til tennene !?!?

1350 kr for å få vite det!! ( fiksa ei tann da... ), sukk..

 

hvorfor sender de ikke dere videre til øre nese hals avd, ainae??

der har de andre metoder for å skjekke hørsel ikke bare den maskina som de har på helsestasjon..

Var med minsta mi, da var ho vell ca. 2,5 år, og da klarer de ikke vise tegn til ka de hører. Men det var ikke noe prob.

audio ett eller anna tror jeg avd heter.. ikke sikker..

de er iallefall utrolig flinke- spesialister på sånn. Og ei fantastisk tolmodighet!!!

 

 

ha en fin søndag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Håper du har en flott tur Ainae, og nyter det å komme seg litt bort og se nye ting!

 

Og Linda, håper du finner ut hva det er for noe snart.. Så du kommer iform igjen!

 

Her har det gått i ett hele uka, med skole, jobb og eksamenslesing.. Og litt trening da, men har blitt mye mindre enn det burde ha vært.. Så ingen store forventninger til imorgen her..

 

Men imorgen er deleksamen over, så da er det tid til gode vaner igjen! Gleder meg til det! Og tid til litt annet enn lesing og jobb..

Og snart er det jo påske også jenter!

 

HA en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

..vekta ble som forventet.. Opp 0,3kg.. Så da fikk jeg igjen for en dårlig uke..

 

SEr ikke ut til at målet blir nådd iløpet av påasken helelr.. Men ingen grunn til å gi seg for det, bare å stå på videre! Så fra i dag er det MAX 1600kcal daglig, uansett om det er mandag elelr lørdag!! Og har bare 3epler igjen som må fylles på mitt 7. trimtre, så innen 2.påskedag skal de være fylt opp.

 

Dagens lille utblåsning.. Herlig! Da er jeg klar til ny frisk! :)

 

Hvordan går det med dere da?

Håper dere får en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten snartur innom.

Hadde en herlig tur, avslutta med en times masasje i går før vi dro helt herlig.

 

Opp 1,2 kg, men har ikke fått gått ordentilg på porselens bussen i helga og full av vann så mulig mye er borte til onsdag, tar sjans på en veiing da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier masse igjen. Hadde hold-vekten veiing i går, og det var et radikalt hopp opp... :) Men jeg fikk god og lang veiledning av kursleder, og et spark bak. Full skjerpings!

 

Har hatt masse på jobb den siste uka - derfor så fraværende. Sliten og gleder meg til påske!!! Skal gå masse på ski, og spise appelsiner og gulrøtter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Ingen ting å deppe for Juhuu, snart er skia på bena og appelsinenen i sekken:) Skal bli herlig med påske!

 

Trent en god time i dag, både styrke og kondisjon. Så det var en herlig start på dagen! Og de gode vanene er tilbake! Herlig er det faktisk.

Trodde ikke jeg kom til å si at gulrøtter og frukt skulle være herlig.. Mne det er det, og så kjennes det så godt på kroppen når man ikke får det i seg.. Så i dag er det masse brokkoli ved siden av laksen til middag!

 

Regner øser ned her i dag, men det legger ingen demper på humøret. Da er det fin inne tid.. Fri fra skolen i dag, så da blir det litt lesing og pusling hjemme i dag..

 

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

ett lys i den mørke tunellen!!!

Var med lege i dag og endelig fikk jeg antibiotika !! så no er det vell håp for meg også. Har bet. i tykktarmen visst nok..

 

så allerede i morgen har vell med begynt å virke og jett EN gang hvem som skal ut å gå en liten tur :)

Jeg har ikke vært ute på 3 1/5 uke- Så det ser jeg virkelig frem til.

kondisen og lysten er jo på bunn, men jeg får bruke påsken til å komme i form slik at jeg får begynne å gå litt mer etter påske..

 

håper dere får en fin uke

No kommer jeg nok til å bli litt mer aktiv her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Nå var det godt å høre fra deg Linda! Godt du ser et lys i tunnelen da, og hvis du ikke har vært ute på 3,5uke så kan jeg skjønne at du gleder deg! Håper du får en fin tur ute i morgen hvis formen din tillater det!

 

Gleder meg til å høre mer fra deg her inne!

*Bli helt frisk*-tanker sendes din vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda, godt å høre at du snart er på bedringens vei. Godt at det snart er påske og et håp om fint vær så du kan nyte det. God bedring

 

Juhuuu stå på, når påsken er over viser nok pilen nedover. Skitur er jo veldig god trim

 

Umulius du er jammen meg flink, trener så masse.

 

Jeg hadde endelig energi til å ta en rask sykketur på morgenen i 20 min. Herlig.

Ble mye trasking i Praha i helga så det er nok derfor jeg hadde fått masse styrke i beina:)

 

Nå skal jeg opp i sofan å slappe av før jeg tar kvelden. Jobbet fult, 40 min overtid og så 2,5 timers kurs. Deilig m kveld.

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

jeg prioriterte å vaske hus fremfor å gå tur i går- men jaggu fikk jeg svetta!!

Og det var jo målet.. hehe

solen er komt og alt støvet titter frem.. :)

men får jeg tatt alle hybelkaninene no, kan jeg nyte påska ute.. :)

 

tenkte jeg skulle prøve meg noen min på step'en

jeg er sykmelt så jeg har jo allverden med tid ( bortsett fra at minsta er syk igjen..., masse feber og snørr..)

det blir nok ikke så mange min jeg klarer men litt hjelper alltid på..

 

stå på jenter og nyt fin været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Så flott Linda, det er herlig når man ser at alle hybelkaninene og støvet forsvinner. Og er god trim det og.. Føler til tider at man nesten svetetr oppover når man ordner som værst.. :)

 

Alt for lenge siden jeg har brukt stepper'n min og, så får prøve ihvertfall 10min i kveld.. For som du sier Linda så er alt bedre enn ingenting! :) Kjedlig med sykdom igjen.. Her er det vond hals og snørrete nese som herjer.. Ike no moro nå når set er blitt så fint tur vær ute. Men man orker ikke gå så langt før man er helt tett igjen..

 

Så flink du er som har syklet Ainae, og du fikk nok en del trim på tur og!

 

Håper det går rette veien med deg om dagen Juhuu..;p

 

Vi snakkes! Ha en fortsatt strålende solskinnsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Og det er igrunn deilig- Håper på fint vær, slik vi får vært mue ute å kost oss. Har heldigvis to "ute-unger" , så det blir masse frisk luft på oss :)

 

føler jeg er komt inn i rytme med maten... litt vanskelig å omstille seg, men det går seg vell til i løpet av påsken, spise hver 3-4 t er vell igrunn det som er verst.. og ikke noe i mellom.. forferdelig fort det er å putte i munnen når en går forbi kjøkkenet..

tror jeg lurer meg selv hver dag :)

Så heretter skal alt reg. både mat og trim. No strammer jeg inn mot ferien

(skal se 8 tallet før jeg reiser til syden!!!!) så får vi se hva som kommer etter..

 

satser på litt ekstra trim i ferien, som setter fart på "stå på" viljen resten av våren..

 

ønsker dere alle en god påske

jeg skal ikke på noen ferie så titter innom innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Nå er huset shinet og påskepyntet! Litt ihvertfall.. Koselig med påske!

 

Ble litt trening i dag og, men ikke så mye som jeg gjerne skulle ønske pga vond hals.. Men skal benytte meg av påsken og alle fridagene til å gå mange turer ihvertfall. Og kanskje begynne så smått ute i hagen..

 

Håper du finner ut av det Linda.. Og kjenner meg godt igjen i det at man putter no i munnen hver gang man er på kjøkkenet.. Kos deg i påsken med ungene!

 

HA en super påske alle sammen, og beveg dere masse. Så kan vi spise appelsiner som kos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Har vært en herlig dag, med masse sol:)

Så har ordnet litt i hagen , og gått en tur med min kjære! Til og med tatt frem grillen, så nå har grillsesongen begynt her;)

 

Håper dere også har en flott påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...