Gå til innhold

Da er vi på an igjen...


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Mandag og veiing.. Opp 0,2kg... Kjedelig, men sant. Så er bare å bite i det sure eple og innse at forrige ukes dårligeform, lite tanke på hav som kom inn og manglende trim viser seg...

Men startet friskt i dag, 2,2tp:) Og har planen klar for morgendagens trim og mat.. ER nødt til å ha en plan elelr blir det bare tull..

 

Flott med stillstans da Linda, for også her har februar bydt på festlige lag og kaker ved mange anledninger.. Så nå er det heldigvis en stund til neste gang..

 

Kjedlig å ikke vær ei form Ainae, men du kommer nedover da. Og synes du har vært utrolig flink som har fått 23tp iløpet av en uke som du ikke har vært helt frisk.

 

Og Juhuu, mandag er igrunn en dårlig veiedag.. Samtidig som den er bra.. For da synes helges utskeielser ekstra godt... Og man tar litt tak i seg selv igjen.. Mne krysser fingerne for at du ser et mer koselig tall på onsdag.

 

Og uansett jenter, så er de VI som bestemmer over hva VI putter i munnen, og hvor mye bevegelse VI er i..Og det er aldri forsent å snu en liten krøll på veien må man både tillate seg og tåle.

Men det gjør jo vi! Ike har vi gitt opp ennå, og ikke har vi tenkt til det heller, har vi vel!?!

 

Ønsker dere en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Og uansett jenter' date=' så er de VI som bestemmer over hva VI putter i munnen, og hvor mye bevegelse VI er i..Og det er aldri forsent å snu en liten krøll på veien må man både tillate seg og tåle.

Men det gjør jo vi! Ike har vi gitt opp ennå, og ikke har vi tenkt til det heller, har vi vel!?!

 

Ønsker dere en flott uke![/quote']

 

 

Du fikk sagt det på en flott måte, umulius! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vekta viste 71,0, dvs 1 kilo mer enn for to uker siden... Jeg ville holde meg under 70 blank, så jeg skal dit igjen! Basta! De to første ukene av mitt fireukersprosjekt frem til påske har vært veldig bra - jeg har fått drøye 3 trimpoeng hver dag pga skigåing! Kjempefint i skogen nå, masse nysnø og måneskinn og nordlys - perfekt! :D

I dag drar jeg med jobb igjen, og det blir to nye hotelldøgn. Skal være sunn i matveien, men opplegget er så tettpakket at det ikke kommer til å bli noen trimpoeng. Pytt sann - snart helg og trimmuligheter!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin måte å få sakt det på umulius.

 

Nå er jeg snart frisk igjen. Var på jobb i dag, noe svimmel og litt kvalm men ellers ved godt humør.

Trimpoeng hva er det sier nå jeg når man er syk. Skal prøve meg på lett sykling i 15 min etterpå.

 

Men først litt mat, er sulten. Godt tegn mener nå jeg.

 

Spent til mandag, første uke m lite trening siden sommeren.

Mitt første mål er jeg 1,3 kg unna, så er det 1,5 til neste. men drømmemålet er da kun 3.5 kg unna... spennende å se om jeg når dit jeg har lyst til da :D . kjekt å ha noe å gå på til sommeren. I fjor ble det kun oppgang på 2 kg, året før 4 kg så jeg satster på kun 1kg he he.. er i ferien det blir utskjeielser... men har man ferie så har man ferie.

 

Ha en flott uke

 

Lykke til på jobbreising juhuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg full av energi, her jeg sitter nydusja og fin i pysj..

Etter 2 RADER, ja rader ikke ruter, med sjokolade ble inntatt, pluss litt smågodt.. På toppen av alt annet i dag.. Så har endt på 500kcal over i dag.. Men sånt skjer. Så håper jeg har kompensert litt da, når jeg har fått 2,6tp i kveld. Så da MÅTTE jeg på trening. Og er ved nytt mot igjen. Det var denne ukens krøll.. :D

 

Men håper det ikke gir utslag på mandag..

Ikke fortvil Juhuu, du kommer ned igjen vettu! Lett opp, blir lett ned. Krysser fingerne for det! Høres herlig ut med skitur i nysnø også. Her er det vår.. Virker sånn ihvertfall..

 

Godt at du er på god vei til å være frisk igjen Ainae. Satser på du er frisk igjen til neste uke, så er du igng igjen da! Ikke langt unna målet du nå da.. :) Flink har du vært! Men kan jo hende kroppen har satt litt pris på lite aktivitet denne uka..

Og helt enig ferie ER ferie.

 

Lykke til på hotellopphold Juhuu, kom deg ordentlig på bena igjen Ainae og Linda håper det går bra med deg!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

no når jeg endelig skulle ta til på trimmen- så jau jaggu blei vi ikke sjuke IGJEN!!!

Både jeg og begge jentene ligger rett ut med skikkelig influensa. masse feber og hosta og nyser så snørret fyker rundt oss. Skikkelig katastrofeområde!!!

 

så no er det bare å krysse fingrene for at vi får noe drugs med legen i morga- for NO er jeg lei sjukinga!!

 

håper dere har det bra, er friske og raske. Slik at dere både kan spise, drikke og trene :D Gleder meg til å komme dit igjen.

 

 

lykke til mot veiing på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er snart helga over.

Linda håper dere er på bedringens vei.

 

I morgen er det veiedag, spent å se om jeg står stille, noe jeg håper siden det har blitt svært få trimpoeng denne uken.

 

I dag har vi hatt et nydelig vær, tok med den lille ut på tur, gikk i hennes tempo og turen varte da i 2 timer og 10 min. Så nå er hun meget sliten. Ligger på magen i senga å ser litt film :)

 

Jeg måtte sylke meg varm for jeg glemte å strekke ut lårmusklene. Sånn blir det når en ikke får trimmet på nesten en uke.

 

Er i bedre form, men kroppen er tydelig vis ikke helt på topp. Men håper å komme sterkere tilbake til uken.

 

Håper dere andre har hatt en fin uke.

Jeg skal nå tilbringe kvelden på sofan m nesa ned i ei bok, herlig.

 

Lykke til i morgen. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga straks over, og jeg er for en ny og travel uke..

Med eksamen, oppgave innleveing og jobbing.. Og oppi alt dette må jeg jo få trimmet litt;) Men det går seg nok til, litt tavel må man jo være innimellom.

 

Imorgen håper jeg på stillstans, eller nedgang om jeg er super heldig. I uka som snart er over har jeg levd livet uten å tenke så alt for mye på kalorier denne helga.. Så er spent på morgendagen..

 

Deilig med gåtur da Ainae, fått med en halvtomes tur i dag jeg og.. Herlig i solskinnet:)

 

Lykke til imorgen alle sammen. Nattinatt så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen.

 

Skulle ønske at en kunne få sove en hel natt snart.

Veslemor har vondt i magen om natten, kun natten og da er det mye gråt og våkenhet... og mor er så trøtt så trøtt. Går inn i uke 2 nå med så lite søvn. Heldigvis ferdig m medisin i morgen, hun hadde fått urinveisinfeksjon.

 

Opp 0,2 kg her, ikke værst etter kun 13 tp og en del mat den siste del av uka.

Men ned 0.5 cm så det er jo slett ikke værst.

 

Lykke til med studiene umulius, kjekt at du klarer å kombinere alt sammen:)

 

Ha en flott mandag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back in business og det skal bli godt! Håper daglige rutiner gjør det enklere å finne trivsels-meg! :) temmelig slapp i kroppen etter så mye reising etter jul. Holdt horisontalen på sofaen stort sett hele helga. Kom meg ut og gikk en tur i sur vind i går, det var deilig! I hvert fall deilig å komme inne igjen, ta en varm dusj, drikke en kopp te og ojuske litt med sambo :)

 

Mye sykdom her inne... Håper både dere og familiemedlemmene kommer seg på beina igjen snart, og at dere holder dere friske, ainae og Linda... God bedring til dere alle!

 

Og umulius - stå på med både studier, jobb og trim! Ikke rart det blir en rad sjokolade iblant :)

 

Ha en superfin mandag - håper på nedgang for noen - stillstans og litt opp er ikke til å unngå i blant uansett. Nyt dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min dag i dag, sånn vekt messig ihvertfall... Opp0,9kg. Og er nå over der jeg startet etter jul... :) Mne mne, sånt skjer.. Og etetr denne helga var det vel ikke til å unngå..

 

Men dagen i dag sånn ellers er bra, og godt igang med eksamenslesingen;)

 

Godt å ha deg tilbake Juhuu!

Må tillate seg litt opp og ned Ainae, og som du sier selv så vet du jo hvor det kommer fra..

 

Ha en flott mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

hmm.. Jeg har ikke vært på vekta

lever på sjokolade og brus for tia... fortsatt dårlige her, ungene er komt seg litt og er i bhg og skole i dag- men mor ligg hjemme med mage-influensa

så sjokolade og brus på meg :)

 

nydelig vær ute i dag, håper dere får mange tp ut av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

i dag også :)

Og nå tror jeg sjuka e på retur ( håpe ..håpe..)

 

Var på vekta i morres, ned 0,3 og det er jo jaggu ikke verst :)

 

Er sykmeldt tillogmed i dag, så i dag skal jeg få nytta dagen- Skal ut å vaske vindu før sola kommer.... var ett skrekkelig syn i går.. hehe

så må jeg vell finne på noe inne også, har vært sengeliggende i en og en halv uke- så her er det nok å ta tak i ..

 

Håper alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er på bedringens vei, Linda, og at du nyter små og gode øyeblikk. Det er jo det dagene består av! Bruk dagen til det du har lyst til! Å vaske vinduer gir glede, men kos deg med Linda-tid! :) Ned 0,3 er bra når man er syk og spiser det man har lyst på, og trimpoengene uteblir. Håper kroppen stabiliserer seg og nedgangen holdes! :)

 

Umulius: Du skrev til meg "Lett opp blir lett ned!" - Du kommer til å komme ned der du var forrige uke i løpet av denne uka. Tenk sunne alternativer i eksamenslesinga og hektiske dager! Det er altfor lett å spise ukritisk når man er stressa og sliten, men kutt opp noen grønnsaker og lag dip med lett naturell yoghurt, eller lag en smoothie eller fruktsalat med nøtter og rosiner oppi. Ha vannflaska lett tilgjengelig - og luft hodet når du kjenenr du blir trøtt og lei!

 

Haha - må nesten le litt av meg selv nå. Det her er veldig lett å skrive til andre, men det er ikke like lett å følge selv alltid... Men jeg lager smoothie hver morgen nå, i stedet for brød eller kornblanding. Og så spiser jeg så og si ikke brød i ukedagene, bare kornblanding og knekkebrød. Jeg har funnet ut at kroppen min ikke er så glad i brød, selv om jeg eeeeelsker det. Men kroppen bestemmer! :) Jeg har godtefri frem til påske - går foreløpig greit, men spiste en neve chilinøtter sist torsdag.... hrmpf. Nuvel -

 

Finvær her også. Jeg var ute og gikk tur med ei venninne og hunden hennes i går - i 1 time og 10 minutter. Veldig godt å få lufta kropp og tanker. I kveld tror jeg at jeg skal sjekke om skiløypa er kjørt opp etter snøfallet her i nord forrige uke.. Bor ved ei lysløype som ikke er prioritert. Men da blir det tyngre å gå og likevel veldig bra trim! :)

 

Ainae - hvordan går det med deg og de syke? Fått sove godt i natt? Unner deg å bli uthvilt snart nå - det er tungt å være utslitt pga lite søvn. God bedrings-klem til deg!

 

ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det liv. Så koselig!

Begynte dagen med litt lesing, deretter en god trenigsøkt og er nå tilbake ved bøkene. Og begynenr å føle meg litt mer klar for imorgen ihvertfall.. Gleder meg til å bli ferdig med en eksamen.

 

Godt å høre at du er på bedringens vei Linda! Og sol hørtes herlig ut, regner nå her.. Flott nedgang tross sykdom også, stå på videre! :)

 

Takk for gode tips Juhuu. Skal tenke meg om to ganger nå, før jeg stikker snuta ned i godte skuffen.. Og vannflaska er alltid med;)

Som du sier så er det lettere å gi andre tips og råd enn det er å følge de selv.. Men det kommer seg, vi gjør jo dette som en livsstilsomlegging. Så skal leve med det resten av livet!

 

*Krysser fingerne* for at du har rett Juhuu, og så skal jeg stå på litt ekstra denne uka. Målet er 15tp!! Godt i gang, nesten 4 allerede.

 

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så flink smom står på! Og ikke gir deg!

Ikke tenkt til å gi meg jeg heller.. Tross den store nedturen mandag.. Men er godt i gang med trimpoengene denne uka, så satser på noe nedgang til mandag ihvertfall;)

 

Ellers må dere ha en super torsdag alle sammen! Nå er det ikke lenge til påake.. nedtelling på gang her.. Har en deleksamen før den tid, og så skal det bli herlig med litt ferie!!

 

Snakkes om litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tidlig ut døra i dag, i 20 kuldegrader. Hadde lagd en smoothie jeg hadde i en shaker med meg i bilen, og skulle komme et kvarter før på jobb og nyte den med morraskaffen. Da jeg skulle parkere bilen, ringer sambo - han får ikke start på bilen hjemme. Så jeg måtte kjøre hjemom igjen - så omsider kom jeg på jobb, og har nytt morraskaffen og smoothie :)

 

Til tross for kulda hadde jeg en kjempefin skitur i går rett etter jobb. Gikk en times tid i lysløypa og forbrente 3,2 trimpoeng- HURRA! Var temmelig stiv i maska da jeg kom hjem , var -14 da, og litt vind. Innmari godt å komme inn og ta en varm dusj, drikke en kopp te, og spise fiskegrateng! :) Hadde tenkt å ta en tur i en annen lysløype rett etter jobb i dag, men når det er -20, frister det ikke selv om sola skinner fra blå himmel... Får se om den klarer å varme opp litt først.

 

Det er så innmari deilig å være tilbake i normalen igjen! All reisinga etter jul har virkelig tatt på, men jeg kjenner at jeg begynner å komme meg tilbake til vanlig standard nå, og får spist og trimmet riktig! Hææææærlig! :)

 

Ha en superduper fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM, hadde eksamen i går.. TRor dte gikk ganske bra. Men vanskelig å si med tanke på at det er et skrive fag.. Men nå er den overstått om ikke annet!

 

Og ser frem mot påske!

Og kankje en tur til jells for å se litt snø.. Her er det bart, opphold og ca 5+ om dagen.. Så ikke no å klage på det!

 

Godt at due r tilbake i normalen Juhuu, selv om dagen i dag ikke ble helt som du hadde tenkt. Men kaffe og smoothie fikk du jo;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå.

 

Da er det liv i meg også.

Har fått sovet 2 hele netter nå, begynner å kjenne at enerigen er på topp.

Fikk gått en tur på over 2 timer i dag med min søster, kjempe herlig.

Nydelig solskinn og over 3 varmegrader mitt på dagen. Avsluttet med en mega god salat.

 

Nå er vesla frisk fra det hun var syk for, men blitt ganske så forkjølt. Samboer også. I natt kom den til meg også. Eldste har fått alt på en gang men virker ikke så kraftig angrepet.

 

Så det er vist vår tur til at ting går slag i slag.

 

Umulius gratulerer med vel overstått eksamen. Kjekt når en er overstått.

 

Juhuuu utrolig sprekt å gå i sånn kulde,godt å få i seg smoothien da :)

og gratulerer med nedgangen.

 

Fikk jo som sakt gått lang tur, har blitt masse gåing siden jeg hadde fri og kurs på kvelden. Oppi 6 tp i dag, helt utrolig.

 

Men nå skal jeg krype til sengs, sove godt og på jobb i morgen + lørdag.

 

Gleder meg til søndag, meldt fint vær og da blir det vel en ny langtur;)

 

Ha en flott fredag og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

åå det er så kjekt å lese om dere- dere er så flinke!!

tatt eksamen! Gratulerer.

går ned i vekt, trener og står på selv om det er ufyselig kalt, og dere er trøtte og utslitt... jeg er imponert :)

 

jeg er enda ikke frisk :) Diare på 9. døgnet no...var til lege på onsdag.. det er nok en kraftig mage/tarm infeksjon, trodde ikke det var salmonella, men jeg må gå til mandag før de vil begynne å ta prøver...

jeg er veldig lei no..

jeg er trøtt og tørst!!

men jeg tror no at det holder på å snu-igjen!

 

finværet ble det en brå slutt på her, men det er godt å komme seg ut i "vær" også..

det er fredag og helg igjen, koz dere

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg god bedring og håper at det roer seg snart, og at du slipper å gå helt til mandag for å ta prøver... Nuvel, du får vel renska ordentlig i tarmsystemet! :)

 

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...