Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Gjest Angora

Jepp, nå er det full skjerpings her og!! Har vært litt slapp de siste dagene. Har blitt litt kake på meg denne uka og....Derfor fryktet jeg vekta i går...turte ikke å veie meg!! Men gikk på i dag tidlig, var jo kjempe spent. Også hadde jeg gått ned!! Utrolig. Men jeg får det vel igjen. Står vel stille denne uka her da!!

MEN vet dere hva jeg gjorde søndags morgen!? :) Gikk jo til anskaffelse av en sånn Coreball. Prøvde den på lørdag og var støl på søndag. Så da sto jeg opp tidlig på søndag, mens de andre sov, og tok noen sit ups til!! Deilig å starte dagen med litt trim!! Da var jeg sååå stolt, vet dere!! :) Så nå har jeg bestemt meg for å ligge på den foran TV flere kvelder i uka. I kveld skal jeg svømme 1000 m.

 

Jeg bruker også mye kylling til taco, syntes det er bedre enn kjøttdeig, ellers bruker vi kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig. Godt begge deler. vi er ikken noe dessertfamilie, men i går slo jeg til med Heistad gele og vaniljesaus. geleen har 7 kcal pr. 100 gr. Det er jo ingenting!! Den var LITT tam i smaken, men helt brukbar. Unga spiste også uten noen kommentarer om "rar mat"!

 

Ok, jenter.... ha en god uke fortsatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar
Gjest mokimin

hei angora.. ja det er stille hos deg men godt du kommer innom så vi får høre hvordan det går. Veldig bra at det var ned gang da. Men det skal være lov å ose seg med kake. Det er vel bare det å ikke gjøre det vær dag i lengere tid.

 

Ball trening er kjempe effektivt. Jeg var med på en sånn time på spenst en gang å trodde jeg hadde vært i slåsskamp dagen etter. Helle kroppen bare verket.

Men det går over.. Jeg har ikke hatt sånn time på lenge.

 

I dag har jeg hatt spinning og fotball trening. Jeg trappet ned litt trening forje uke. trente fire ganger. å spiste 1900 kal. Å jeg tror faktisk det funker. Måtte bare smyg veie meg litt i stad før jeg tok kvelds maten. Jeg ble ganske paff. Den visste 85,9 forje tirsdag var den på 87,5 så jeg er så spennt til i morgen hva den viser... Så det er nok at jeg har trent får mye å spist får lite. Så jeg skal holde meg på 1900 men gå ned litt på trening.

Veldig greitt også så har mann ett liv også. Gubben bare rister på hodet vær gang jeg skal på spinning. Også kan man fort gå veldig lei å dete helt av å det er jo ikke det jeg ønsker.

 

Men nå tar jeg snart kvelden. Jeg kommer inn i morgen når jeg har veid meg.

 

Ha en god natt jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200 gram :)

Egentlig altfor lite, men denne uka er jeg fornøyd allikevel. Er skyld i selv at det ikke ble mer, men med alle mine utskeielser i helga her det faktisk et under at det ble ned i det hele tatt. Men nå er jeg igang igjen med full skjerpings :)

 

Gikk meg en god tur i går, ca 50 minutter, var herlig å komme seg ut i frisk luft når det for en gang skyld ikke regnet. Kan ikke helt bestemme meg om jeg skal trene i dag eller om jeg skal gå tur i dag også, er jo favorittimen på spinning i dag, men er litt lei av treninga der borte for tiden, jeg blir alltid det når det nærmer seg vår...får tenke på det en times tid, så må jeg melde meg på viss jeg skal ha plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

Jiiiiiiipppppppppi.

2 kg ned. jeg trodde jeg skulle falle ned fra vekta ikke får at det hadde blitt langt men.

Jeg har spist både hamurger å noe godis i helgen. Trappet ned treningen forje uke spist 1900 . Å jeg har uka mi også.

Jeg er så glad . nå er jeg på 85,5..

Da er det håp at jeg kan klare 80 til juni,men skal ikke ha får høye forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

jeg regner ikke med at den nedgagen fortsetter,får da få jeg problemer med å holde meg der. men opp til 1 kg i uka hadde vært greitt,men det har kanskje løsnet her nå.. Håper!!!!!!

 

Nå har jeg vært på styrke: Har nettopp spist omelett. Å nå skal jeg ut å gå tur sammens med naboen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bli skuffet om du ikke går ned 2 kg hver uke nei...men en slik uke gjør veldig godt både for motivasjon og viljestyrke. Håper jeg også får en god uke snart. Trenger det kjenner jeg. Håper å nærme med 86-tallet neste uke.

 

Hadde ei god treningsøkt med spinning i går. Men merker at motivasjonen min for å gå på trening begynner å dabbe av litt. Trenger noe nytt snart. Men det er vel bare å holde ut litt til. Tenkte jeg skulle på trening igjen på torsdag.

I dag blir det ingen trening, skal på besøk til ei venninne, "forening", får vel servert noe god mat tenker jeg, så det blir ukas første utfordring. Har ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjør, om jeg skal spise litt mindre måltider fram til kvelden så jeg har noen kalorier å gå på. Vet ikke om det har noen hensikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

ja kanskje greitt å da mindre måltider så du har noe å gå på til kvelden. Så du ikke overstiger så veldig mye over kaloriene du skal spise.

 

Jeg har meldt meg av kurs i dag får det ser ut som jeg skal klare det selv. Syntes det er dyrt å tenker heller at jeg kan bruke pengene på noen klær ettehvert.

 

Men nå skal jeg på spinning. I morgen har jeg trenings fri.

Kjenner at det er helt greitt.

Men kjenner også på meg at jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke melder meg på. Så da betyr vel kanskje det at jeg har kommet ditt at trening er en livstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har meldt deg av kurs igjen du...hehe...jeg er også litt fram og tilbake med tanke på kurs, har gått på internett-kurs her for 4 år siden, dengang tok jeg av meg endel kilo selv først, og når jeg stoppet opp begynte jeg på kurs og tok av meg de siste 5 kiloene jeg skulle da. Men føler jeg får like mye igjen for det med å bare være aktiv her inne. Det ene vanlige GR-kurset som går her i uka er mitt i min spinningtime, så det er ikke aktuelt. Men jeg har vurdert å begynne på internettkurs i april, men tror ikke om det blir noe.

Enig i at det frister mer å bruke penge på klær, men så er det det om jeg går fortere ned når jeg går på kurs som lokker litt, hadde jeg bare visst det på forhånd...

 

Kanskje vi skal lage vårt eget lille kurs her inne på tråden hvor vi en gang i uka rapporterer litt at det en skal rapportere hver uke når en går på kurs? Hva sier du til det, kanskje vi blir enda litt flinkere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Heisan. Kan jeg få være med på "kurset" her inne?! :) Trenger noen å rapportere til!! Jeg syntes det er dyrt med kurs. Har gått på kurs for flere år siden, og gikk ned på det meste 10 kg. Men det er leeenge siden og kiloene er tilbake!! Jeg er med dere!! :D

 

Nå skal jeg spise litt før jeg går fra jobb, tror jeg spiser litt lite noen dager. Men jeg noterer ikke når jeg kommer hjem og spiser der, så jeg har ikke helt kontrollen over eksakt kcal inntak. Men følelsen av for lite mat er der!

 

Snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du være med Angora :)

 

Jeg ser på det gamle internettkurset mitt som ligger her at noe av det en skal rapportere er:

 

-ukens vekt og mål

-totale vekt og målresultater

-kaloriinntakt hver dag og i snitt

-trimpoeng og type aktivitet

-kosthold

--hvor ofte en har spist fisk

--hvordan brødrasjonen er brukt

--hvordan melkerasjonen er brukt

--antall måltider i snitt hver dag

--hvor mye vann en har drukket pr dag

--om fruktrasjonen er spist

--om en har spist mye grønnsaker

--om en er fornøyd med kostholdet siste uke

-oppsummering

--er melkekvoten fylt hver dag

--er fruktrasjonen spist sammen med rikelig med grønnsaker

--drukket vann til hvert måltid? 10 glass til dagen?

--minst 7 trimpoeng

--ha riktig kaloriinntakt i forhold til meny

--hvordan er rasjonen for saus og annet tilbehør brukt

--hvordan er potetrasjonen brukt

--hva er kosemerkene brukt til

-hva har vært vanskelig forrige uke

-hvilke utfordringer kommer neste uke?

 

 

Synes det blir litt mye av det samme om igjen, så jeg foreslår vi lager oss noen punkter vi vil konsentrere oss om. Mitt forslag er f.eks dette:

 

-ukens vekt og cm-mål

-totale vekt og målresultater

-kaloriinntakt hver dag og i snitt

-antall trimpoeng

-hvor mye vann en har drukket pr dag. min. 10 glass

-om en er fornøyd med kostholdet siste uke

-hva har vært vanskelig forrige uke

-hvilke utfordringer kommer neste uke?

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

ja det hørtes kjempe bra ut. Får vi vet vel egentlig hvordan dette fungerer. Det er bare det at vi trenger å bli dytta litt bak en gang i uka. Også er det det sosiale. Men det har vi jo her også.

Men da må du fortelle litt hvordan det fungerer det med rapporter du som har godt kurs før. Har bare gått vanlig kurs jeg

 

Nå er jeg så dum igjen å går på denne vekta hver dag. Bare får å kontrollere hvor jeg ligger. Men tror ikke det blir nedgang til irsdag igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gikk ned så mye denne gangen. Men bare jeg ikke går opp så er det greitt.

I dag har jeg treningsfri. Må prøve å roe det ned litt,men i morgen er det spinning å styrke igjen:-)

Så i dag blir det vask av hus minste mann er hjemme i dag fra barnehagen han er ikke helt i form litt løs mage å litt slapp. Så han får være hjemme i dag å håper han kommer seg til i morgen får da har han bursdag. Da blir han 3 år å dem skal feire i barnehagen så det hadde vært moro om han var frisk i morgen . Det er første gang han skal feire i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Jeg syntes din liste var mye bedre og mye kortere! :) Men vi må vel ha samme vekt-dag og rapportdag da. Jeg pleier å veie meg på søndagsmorning. Jeg sliter litt med å ta mål, for jeg finner ikke samme sted fra gang til gang! :D Båndet sklir. Men kan jo prøve igjen jeg!! I går brukte jeg den berømmelig coreballen min da. Men er ikke så støl i dag, kanskje jeg tok i for lite? Enda det "brant" i musklne mine. Kjenner det litt i ryggen da. Tar 3x15 øvelser, noen ganger 3x20 kommer litt an på øvelsen. Kanskje jeg må ligge på den hver kveld? De sier på dvd at det holder med 3 ganger i uka. Da blir det resultater! Jeg får prøve meg frem litt, har jo akkurat begynt med den.

 

Ha en fin dag. Her skinner sola. Kanskje jeg får med gubben på tur i kveld....han har kjøpt seg ny data, så det spørs vel det da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg normalt tirsdagsmorgenene. Jeg tror jeg vil holde på denne dagen en stund til. Men vi trenger jo ikke veie oss samme dag heller, vi kan bare rapportere når vi er ferdige med vår uke, så kommer vi andre med kommentarer. Eller hva?

 

Jeg synes også det er vanskelig å måle seg, varierer fra gang til gang, men jeg ser jo at det det varierer mellom går nedover, så det tyder jo på at det går rette veien om en ikke kan stole helt på endringene fra en uke til neste.

Jeg måler lår, rumpe, midje, bryst, hals og arm. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

Ja jeg også veier meg tirsdag morgen.

Ja den målingen har jeg gitt opp fordi det ikke skjer noe å jeg husker aldri hvor jeg målte sist,men hvis vi begynner med dette så blir det jo vær uke å da er det kanskje litt lettere.

 

Jeg har tatt måling rundt livet som regel,men er gjerne med på å måle alt.

Jeg målte faktisk alt på tirsdag siden jeg gikk ned så mye tenkte jeg at jeg skulle måle å se fremover.

 

Skal vi legge inn mål å vekt fra tirsdag i dag da så begynner vi bare.

Så kan vi komme med forslag etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle komme med første ukesrapport på tirsdag, og i den tar jeg en oppsummering over denne uka. Så da startet jeg tirsdag som var med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det klart for ukas store utfordring. HELG.

Det er virkelig her jeg sliter. Så i helga må det full skjerpings til. Jeg må da kunne klare ei helg uten utskeielser. Eller er jeg virkelig så svak at jeg faller får hver eneste fristelse? Her vil jeg virkelig svare nei, men hva svaret blir får jeg vente til mandag med å fortelle dere....

Jeg var i byen i går og kjøpte meg strikketøy, så da har jeg noe å fikle med når jeg ligger i sofaen og sløver. Så håper er at jeg blir litt hekta og glemmer vekk at det er noe som er veldig godt og slutter på lade....

 

Det er godt å vite at når tirsdag kommer skal alle mine syndes bekjennes for dere, og siden jeg helst ikke vil ha noen synder å bekjenne er det full skjerpings denne helga. Vi skal i følge mannen ha pizza til kvelden, så jeg reduserer litt på måltidsstørrelse utover dagen tenker jeg, så har jeg litt å gå på til kvelden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

ja dette tror jeg er veldig bra. Denne uka har jeg vært sløv når det gjelder å skrive opp det jeg har spist. Det er vel fordi jeg ble litt sløv siden jeg gikk ned to å tik ting veldig rolig. På vekten nå ser det ut som det går dårlig. Men nå er det full skjepings. I helgen her blir det bursdag igjen så jeg er redd det kommer noe i kroppen min som ikke burde komme ditt.

Men fra mandag er det bare å skrive ned alt mann spiser å rapportere til dere på tirsdag.

Nå har jeg vekt gubben å jeg skal ned på spinning kl ti og styrke etterpå.

Ha en strålende helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag kveld og roen har senket seg i huset, junior sover og mannen er på fest. så jeg ligger på sofaen og sløver alene, herlig. Er trøtt i dag, så det passer meg utmerket i dag.

 

Foreløpig ingen store uskeielser i helga, så jeg er godt fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått kjempebra så langt. Har skrevet ned alt jeg har puttet i munnen og ligger foreløpig på 1750 kalorier i snitt hver dag. Det er akkurat der jeg skal og bør ligge tror jeg. Det har kun blitt en tur til treningsstudio denne uka, men har til gjengjeld gått tur/retur jobb barnehage hver eneste dag unntatt en hvor jeg bare gikk ene veien. Er skikkelig spent foran veiinga på tirsdag, for det er første uka på kjempelenge jeg føler jeg har hatt full kontroll. To veiinger igjen før påske så gjenstår det bare å se hvor langt fa påskemålet jeg kommer. Jeg skal komme så nærme som mulig! Så når jeg ser hvordan jeg ligger an må jeg sette meg en ny dato for mitt reelle påske mål eller kanskje jeg skal begynne å kalle det mai-målet mitt...hehe...

 

Jeg gleder meg skikkelig til det blir ordentlig vår nå, med fint vær og mange fine gå-turer. Er så mye kjekkere å gå tur når det er lyst ute og forhåpnetligvis litt fint vær, enn i mørke å det møkkaværet vi har hatt i det siste.

 

Nå i mars skal jeg konsentrere meg om kostholdet og kaloriinntaket, og ha minst mulig utskeielser, mens i april skal jeg konsentrere meg mest om å komme meg ut å gå tur, for da er forhåpentligvis kostholdet inne i en god stim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

JA,da var helgen over. Jeg er også litt sløv med mat og føring av kcal i helgen. Det er en utfordring, men har skrevet opp i helgen, og jeg lå litt over på kaloriene. Jeg kan godt veie på tirsdag jeg og...prøve å måle også.

 

Har ikke blitt så mye trim heller. Skal bruke ballen min senere i kveld. Den er god for magen assa!! :) Ellers kommer jopåsken snikende snart. Vi skal være hjemme, så jeg regner med at det ikke blir så mange utfordringer!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har vært kjempebra, ingen utskeielser eller utfordringer. Var hos ei venninne i går og chipsskåla sto foran meg hele kvelden, men jeg rørte den ikke :)

Men chips er ikke min verste fiende akkurat da, i løpet av et år tror jeg ikke mitt kaloriinntakt når det gjelder chips har noe som helst innvirkning på vekta. Vi åpner aldri en chips hjemme hos oss vi ikke vi har besøk. Kommer rett og slett ikke på det.

 

Vi skal også være hjemme i påska. Så jeg håper ikke det blir så mange utfordringer, men det er ikke hverdag, og det er hverdagene som er enkelst.

Men vi får bare komme oss ut i frisk luft. Har lyst på en dag i snøen så junior kan få akt litt. Det har tross alt vært snø her i 2 - to - dager i år, det er ikke tull heller, så litt snø hadde jo vært kjekt. Så blir det en dag i Dyreparken viss været er ok, da blir det vertfall nok gåing, så noen gode dager må det bli innimellom, bare jeg klarer å skygge under de fleste festene, får skylde på at vi ikke har barnevakt...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var bra Pav, jeg spiste vel ike potetgull i helgen jeg heller, selvom det er min fvoritt og vi har det hver helg!! Men denne gangen glemte vi det rett og slett....eller jeg tenkte vel på det, men da ikke gubben kjøpte noe, så var jeg hard og gikk stolt forbi hylla i butikken!! :) Men jeg spiste en liten bit sjokolade, noe jeg vanligvis ikke gjør! For jeg sliter med potetgull og ikke sjokolade!

 

Også var det denne vekta da! Jeg skjønner ikke noe jeg! Blir jo litt forvirra. Da jeg gikk på vekta søndag morning hadde jeg gått opp 400 gr. på en uke. Ble litt deppa da, men...så gikk jeg på vekta i dag, og da hadde jeg plutselig gått ned de 400 gr igjen + 100 gr til. Så fra forrige søndag hadde jeg da gått ned 100 gr!! Merkelig dette her!!

 

Vi skal og prøve å få til noen ekstra aktiviteter i påsken.

 

Stå på jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...