Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

ja det har nok kanskje noe med et å gjøre. Men den treningen jeg har lagt med på er helst spinning hver dag utenom søndag. Styrke to ganger også har vi fotball trening 1 gang i uka.

 

Når det gjelder spinningen er det fordi det er Tour de Spenst om dagen. Må innrømme at det er en veldig motivasjon. Det går i 12 uker. Jeg ligger på andre plass på lista å det er så vanskelig å la det værre. Det er kjempe moro.

 

Ja jeg har sett den formelen her inne skal ta en titt.

Men jeg kjenner jeg får litt panikk hvis jeg må ha i meg mer mat..

Jeg skriver opp i dag hva jeg spiser så skal jeg skrive det her når kvelden er over.

Lurer litt selv på hva jeg spiser..

 

Angora kan jeg spørre deg hvor mye du veier,hvor høy,hvor mye trening og hvor mye du har godt ned og hvor mye du spiser????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

For å være helt ærlig mokimin så tipper jeg årsaken til at du ikke går ned er at du spiser for lite. Jeg vet det er vanskelig å forstå, spiser nok litt lite selv mange dager. Jeg er 1,76 cm, veier 88 kg, har lavt aktivitetsnivå utenom trening (kontorrotte), er 30 år og har ca 15 trimpoeng i uka. Og jeg skal etter formelen ligge på rundt 1800 kalorier til dagen. En skal spise mellom 500 og 800 kalorier mindre enn det er forbrenner, og når du forbrenner 1600 kalorier bare på trening så sier det seg selv at du må spise masse for at kroppen ikke skal gå på sparepluss...

 

Jeg kan ta å regne ut for deg hvor mye du bør ligge på. Men da må jeg ha diverse opplysninger først. Hvor mye veier du, hvor høy er du, hvor gammel er du, hvor mange trimpoeng i løpet av en uke har du? Og hvilket aktivitetsnivå har du utenom trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke holdt på med dette så lenge, så jeg har forløpig gått ned 0,5 kg. Utgangspunktet var 75 kg, 1,60 høy. Jeg spiser 1400 kcal. Mitt første mål er 5 kg til sommeren. Jeg burde ha trent mer, men svømmer aktivt (gammel svømmer fra 80 åra!) en dag i uka, noen ganger to ganger. Ellers blir det gåtur en eller to ganger i uka. Prøver også å være i bevegelse hjemme. Ligger på gulvet og kniper litt mage og rompe, har en strikk jeg prøver å dra litt i. Og nå skal jeg kjøpe rockering! :D

 

Også var det det å unngå heis og bil mest mulig da! Jeg tenker fryktelig mye på trimmen. Kanskje jeg har blitt for opphengt i det!??

 

Kan jeg spørre om dine mål?? Jeg syntes også det kan bli mye mat innimellom. Jeg føler meg ofte full imagen og ekstra tjukk når jeger mett, men tenker: "at det er sånn det skal være. Det er nå jeg går det!!"

 

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har jeg regnet ut her.

Med spinning 45 eller 60min hver dag uten om søndag.

Styrke to ganger i uka.

1 dag med fotball trening.

Da kom jeg oppi 26,8 i trimpoeng.

Aktivitet eller er normal da jeg går hjemme. Går sjelden tur.

Jeg er 32 år

176 høy

87,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja angora jeg gikk ett kurs får noen år siden. Da veide jeg det samme som nå. Da skulle jeg ligge på mellom 1200-1300 kal å da gikk jeg bare turer.

Men da gikk jeg jo ned hver uke. Førsten var det 1 til 2 kilo.

Så derfor syntes jeg det er veldig rart at det ikke skjer noe nå.

Da gikk jeg ned 11 kg. men så kom det ett barn til å da var jo di kiloene på plass igjen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan regne ut her hva du skal spise mokimin

 

87,7*10 = 877

+ 176*6,25 = 1100

- 32*5 = 160

- 161 for kvinne

= 1656 =hvilestoffskiftet

*1,3 hvis stillesittende hverdag med 1,4 hvis normal med 1,5 hvis aktiv (før trim) = 2152 ved stillesittende hverdag utenom trim =Energiforbruk før trim

+ 27 * 28,58 = 770

= 2922 =Daglig energiforbruk

- 500-800 kcal

= 2199 = menyvalg Grete Roede.

 

Det betyr at du faktisk skal opp i minst 2200 kalorier.

Skjønner at det virker litt mye. Men gjør et forsøk med å øke litt en uke allikevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempe mye. Jeg tenkte i dag at jeg skulle prøve å legge meg på 1900 denne uka. Nå har jeg vært på spinning 45 min. Så nå har jeg spist go og mager kjøttdeig med pasta. Jeg skulle hatt 600 kal på middag men det ble 690.:-(

Men allikevel har jeg igjen 350 kal før jeg skal legge meg.

To skiver før jeg legger meg da...

 

Tusen takk for hjelpen. Da skal jeg prøve meg på 1900 resten av denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nå tror jeg jeg skal begynne å veie meg på onsdager. I går stod vekta mi på 87.8 kg. I dag stod den på 86,7.. Å i gå kjørte jeg i meg 1850 kal.

Men det er vel bare å holde seg til den faste dagen å håpe den bare går nedover til tirsdag..

 

Nå må jeg kle på skal på spinning:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel egentlig veie meg fredager, det er den dagen i uka jeg normalt veier minst (jada jeg veier meg i fortsatt i tide og utide)...men jeg har valgt tirsdag nå for ikke å slappe for mye av matmessig i helga...uten at det ser ut til å hjelpe noe særlig da...

Det er helgene jeg må gjøre noe med, ukedagene er uten problemer. Tenke tenke...Lurer på viss jeg bytter tilbake til veiedag på fredagen, om jeg da ved bra nedgang tenker:"wow, kjempebra, dette må jeg holde gjennom helga", eller ved oppgang: "fy Fxxx, her må det skjerpings til, ingen søtsaker i helga". Eller om jeg ved nedgang tenker "jippi, nå kan jeg kose meg litt i helga", eller ved oppgang" fy fxxx, i helga gir jeg f...ingenting hjelper allikevel"

Tror jeg må tenke litt på dette...jeg får ta ei veiing i mårra tidlig å se hvordan jeg ligger an, og hva jeg tenker om meg selv...

 

God ide å prøve seg på 1900 mokimin. Viss du sliter med å komme opp i det, bare doble på pålegget eller velge et mindre magert pålegg...eller kose seg med noen nøtter på kvelden.

 

Denne uka har det blitt lite trim på meg, var på trening mandag, men etter det har det blitt minimalt, var på besøk hos ei venninne på tirsdag og i går var jeg så trett at det eneste jeg orket var sofaen...men skal på spinning i dag er planen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg klart å ligge på ca 1900 i tre dager å må jo si at jeg sliter heller ikke med å få det i meg.

Siden jeg trener hverdag blir man sulten. Så jeg ligger på mellom 1500-1600 når middagen er tatt inn. Å da er jeg å trener etter det å da blir jeg kjempe sulten.

Så en banan og to skiver til kvelds da er bare godt.

 

Jeg er jo også av dem som må bare opp på den vekta i ti og utie. men det var litt moro får jeg gikk på den i går kveld før jeg la meg å da visste den 87.1 så da tyder det jo på at det går nedover. Da hadde jeg både trent å spist. Så jeg er kjempe spent på tirsdag.

Eldste mann har bursdag på lørdag å da er jeg redd det blir kake på meg.

Men jeg skal legge det inn å se hva det blir.

 

Jeg pratet med ei på spenst som har vært leder på GR.

Hun fortalte om ei annen leder som som hadde begynt å trene masse hun lå på 2800 kal nå. Helt sykt.

Så jeg skal føle rådet ditt å spise masse mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se at du klarer det. Nøtter er en bra, som pav sier, som erstatning for mat om du ikke orker brødskiva på kvelden. Jeg sliter også med å få i meg nok mat. Skal ha 1400, men ligger ofte bare på 1100. Nå trener ikke jeg så masse. Men jeg må nok skjerpe meg... spise mer! Det høres jo veldig flott du da! "Spiser for lite"! Kan det bli bedre egentlig!! :D

 

Snakkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja ikke sant. Tenk at man får den beskjeden at man spiser får lite eller trener får mye. Det er jo en drøm.

Men heregud 1100.. Du må jo sulte ihjel.

Jeg merker jo at jeg har ikke noe problemer med å få i meg maten. Men da må jeg passe på å spise hver 3 time ellers sliter jeg nå kvelden kommer.

Så jeg går å ser på klokken helle tiden får så fort jeg får lyst på ett eller annet så er faktisk tiden inne får mat. Så da putter jeg i meg en skive eller to så går suget etter noe godt over..

Men jeg har kjøpt meg en pose med koke sjokolade.

Det er små bitet. Ser ut som sånn hunde sjokolad.bare at di er mindre..

Jeg syntes ikke dem er kjempe gode men det er noe smak av sjokolad. Så når jeg føler får å kjenne smaken så tar jeg fire sånne små biter. Å det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er enda en spinning time over eller 45 min. I dag var det virkelig ett ork. Det var det ikke i går. Da gikk det så lett,men tror det kommer av at jeg ikke rakk middag før jeg dro. Så det ble bare en bolle med 30 gr all braun.

Kjennte bare energien ble helt tapa fra meg. Så da fikk jeg virkelig kjenne hvor viktig det er med mat når man trener.

Så jeg var så sulten når jeg kom hjem.

Det ble tre kylling pølser med lompe og rekesalat. (jeg veide alt.)

Å det kom på 804 kal. Blir det litt voldsomt.????????????

 

Men ennå så har jeg igjen 150 kal får jeg er på 1900 kal. og kl er halv ni.

Jaja godt med mat da.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutt spinning her også. Etterfulgt av 30 minutt sirkeltrening i styrkerommet :D

 

800 på middag er litt mye, men men, det viktigste er etter min mening å fordele kaloriene utover dagen i flere måltider...

 

Jeg har også slik sjokolade i skapet, den har reddet meg fra mange store utskeielser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg syntes det virket litt mye jeg også.

Men jeg skal ikke gjøre det hver dag:-) det ble tre pølser.

 

det gjør vel ikke utslag denne enne gangen håper jeg.

 

Flink du da som tok sirkeltrening etter.

Så deilig å bruke spinninga som oppvarming.

Tenkte jeg skulle kjøre dobbel spinning. Det var 75 etter 45. Har gjort det en gang da var jeg helt skjelven etterpå..

Men siden jeg ikke hadde energi til 45 i dag så hørte jeg på kroppen å reiste hjem.

 

Har 45 igjen i morgen kl 10 tror jeg skal flytte den til 1700.

Jeg får se hvordan jeg er i morgen tidelig når jeg våkner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ingen mer trening på meg denne uka, men prøver å overtale mannen til å bli med i badeland på søndag, han vil på bilmesse (bilen vår synger på siste verset og vel så det) like ved badeland, og jeg foreslå at vi kunne gå å bade først, og gå på bilmesse etterpå...men har var ikke veldig begeistret tror jeg...vi får se hva det blir til :D

 

Jeg gikk på vekta idag for å teste min egen tanke om den, og den viste 87 blank, det er en kilo siden tirsdag, måtte det bare vare til tirsdag igjen...men tanken min ble som fryktet...da kan jeg kose meg med litt vin i helga...uff og uff...tror bare jeg må holde på tirsdagen som veiedag ja...

 

Men jeg skal nå kose meg med litt vin i dag tror jeg...vi har barnevakt og skal treffe noen venner i kveld, så da blir det vel litt glasset tenker jeg, og jeg skal passe på å ha et glass vann ved siden av, og målet får være å drikke mer vann enn vin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så imponert over all treninga deres! Jeg har prøvd spinning for noen år siden og likte meg ikke! Nå har jeg meldt meg ut av tren.studioet da jeg sjelden var der og hadde ikke råd til "støttemedlemskap" det da blir! :) Så nå må jeg finne på ting selv. Liker ikke å løpe heller. Har drevet med svømming i mange år, så jeg har tatt opp tråden der litt, men bare en gang i uka. Til helgen skal jeg prøve å få meg rockeringen jeg har tenkt på lenge. Tror det er bra bare jeg lærer meg teknikken igjen! Kan nok ta en stund det! Men får ta det som en trening også!!

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanskeligste med trening er å komme igang, når en først har begynt blir det en vane og ikke et tiltak!

Når det gjelder spinning var min første spinningtime for 7 år siden en døden nær opplevelse, jeg lovte meg selv at jeg aldri i mitt liv skulle sette meg på en spinningsykkel igjen. Men ei venninne som hadde spinningstimer på 30 minutt på treningssenteret her lurte meg med for 1,5 år siden, første gangen var pyten, men jeg lovte å komme igjen, og vips var det gjort, men for at spinning skal være gøy må en komme på et visst nivå slik at en klarer å henge med hele timen. Og støttemedlemskap på treningssenter blir fort dyrt ja...jeg har begynt å tenke motsatt, for at det ikke skal bli dyrt må jeg gå å trene! Trening hjemme tror jeg jeg har gitt helt opp...har en pilatesball jeg har lyst å prøve snart, begynner pliatestrening på treningssenteret neste torsdag etter spinning, så jeg tenkte jeg skulle ta en dobbeltime da og se...men om ballen hjemme blir tatt i bruk har jeg mine tvil om...

 

Jeg er vel egentlig mest en lagspiller når det gjelder trening, har spilt håndball aktivt i ca 10 år. Men liker meg best på et nivå hvor det viktigste er å ha det gøy, og slik det er her nå blir det for seriøst...jeg får håpe de rykker ned 2-3 divisjoner så skal jeg henge meg på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse bilen kjenner jeg til her også... Vi får bare parkere den å begynne å gå og sykkle.. Hehe.. Syntes jeg ser meg selv uten bil.. Neeeeiiiiii....

Gubben har fri i dag så han dro eg opp kl ni i dag å smurte en skive til han å sa at nå skal vi reise å trene. Jeg hadde spinning time kl 10 i dag.

Så her dro vi alle sammmen. Jeg og gubben og begge unga. Dem var på barnepasse.

Dem syntes det er kjempe moro der. Så det ble styrke på meg i dag i tillegg til spinning.

Nå har jeg nettopp ringt bakeren å bestilt marsipankake så denne helgen vet jeg veldig godt hvordan blir. Er kjempe glad i kake,

Å vi skal ha selskap både lørdag og søndag.

 

Men skal på spinning i morgen så får jeg håpe jeg klarer å begrense meg.

Rockering ja!!! det er det noen år siden jeg har prøvd ja.

Da var nok jeg ei lita jente gitt.

Tror jef skal være helt får meg selv hvis jeg skal prøve det.

Det er nok litt av ett syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har forsåvidt ikke vært så gale, har blitt noen biter med melkesjokolade, men ikke så helt gale...for mange selvfølgelig, men allikevel langt færre enn jeg hadde spist i fjor på denne tiden...

 

Trimming har det ikke blitt, hadde tenkt meg en tur i kveld, men er så trøtt at jeg tviler på at jeg kommer meg over dørstokken i kveld....får satse på trening i morgen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må jo si at du er kjempe flink da.

Får jeg har gjort det stikk motsatt av deg. Som sagt har det vært bursdag her i helgen. Vi hadde to bord settninger lørdag og søndag.

Det ble tre masipan stykker tilsammen. Vi hadde kabare å det jo en del av det og hvit brød.

Jeg er veldig glad jeg rakk spinning på lørdag. Samvittighetn var litt bedre.

Men i ¨går kveld når jeg ryddet opp var jeg flink å bare kastet resten av kakene. Nok er Nok!!!!!!!!!!!!!!!!

Så nå har jeg veid skiva mi å er i gang med ny sunn uke.

Skal på spinning kl 10 også skal jeg få nytt trenings program i kveld kl seks også er det fotball trening kl 19. Så vi er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig flink som kastet restene av kaka Mokimin. Det skal du ha!

 

Skal på trening jeg også i dag. Vet ikke helt hva det blir enda, er det oppholdsvær frister det faktisk litt å bare gå en tur i dag. Jeg får se, ellers blir det 30 minutt spinning enten med step eller styrke etterpå.

 

Denne uka har jeg ingen planer i det hele tatt, kalenderen er faktisk helt tom! Så da skal jeg trene 2 ganger denne uka, men håper kanskje på 3. Da må jeg være fornøyd med meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg var så stolt an meg selv. Sa til gubben at dette kaster jeg .

Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg garantert spist det nå til kaffen min.

Så det gjelder å kaste det nå du liksom har fått nok.

 

Deilig når kalenderen er tom da. Gjøre litt som du selv vil.

Var på spining nå men kom meg liksom ikke i gang det var tungt å jeg følte at jeg fikk ikke noe ut av denne timen men det var jo strålene sol ute så jeg reiste hjem å tok meg en banan så tok jeg med bikkja å gikk i ca en time ute.

Deilig nå som jeg er ferdig men jeg syntes det er litt kjedelig å gå,men har jo selskap av bikkja da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra å kaste! det har jeg og funnet ut er best. er det masse rester, puttes det i fryseren med en gang, uansett om det er kaker eller mat. Er det lite, hives det med en gang!! Ellers blir jeg gående å småspise...ikke bra. Litt trening hjalp på marsipankaka da! :) Jeg fikk ikke trent så mye forrige uke, så jeg håper på mer denne uka.

 

Ha en god dag...med eller uten trening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...