Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Minus 300 gram denne uka :) :)

Sånn halvveis fornøyd, hadde håpt på å gå endel ned denne uka, men så kom den uka i måneden hvor vekta har en tendens til å stå stille, så da kan jeg vel ikke klage på 300 gram allikevel. Og ned er ned uansett :)

Men påskemålet mitt begynner virkelig å se hardt ut...hehe...må gå ned 1 kg i uka fram til påske...men målet mitt er uansett å være så nær målet som mulig, så jeg gir meg ikke...

 

Ble trening på meg i går. Spinning og styrketrening, og så avsluttet jeg med 10 harde minutter på elipsen.

I dag er det spinning, er blitt ganske forkjølet men satser på at det går bra. Den faste instruktøren er på bortreist, så det spørs hvordan timen blir, har ikke de største forventningene...så da må jeg jo bli positivt overrasket håper jeg...

 

Vi har en tendens til å sette rester på kjølerommet, for så å glemme det bort å måtte kaste det når det nærmer seg grønt...hehe...ulempen med kjølerom og god plass der...har begynt å bli litt bedre til å kaste, men fryse gjør vi nesten aldri...må forresten ta en opprydning i frysen snart å se hva som er i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Ja det ble 300 gr ned på meg denne uka også,men tanken å¨all spising i helgen så er jeg kjempe fornøyd.

Ellers var jeg på spenst i går kveld får han skulle sette opp et nytt styrke program til meg. ÅÅÅÅÅÅ jeg er så støl i dag. Bare noen justeringer så finner han noen andre muskler.

Men det ser ikke ut ssom jeg rekker noe spinning i dag. Jeg skal inn til oslo i dag å vet ikke om jeg rekker di timene som er i kveld,men 1 dag uten går helt greitt.

 

Du er så oppmuntrene Pav . Pågangsmot så det holder. Kjempe bra:-)

Det er sant som du sier ned er ned......

 

Du er jo flink da angora hvis du fryser ned. Jeg tror vi kaster alt får mye mat her i huset. Skulle nok vært mye flinkere til å fryse ned vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur til Oslo ja...vet ikke om jeg å tørr å si når jeg sist var i Oslo...til sommeren blir det 5 år siden....blir nesten litt flaut...har vært halvveis rundt jorda et par ganger etter det, men ikke til Oslo nei...

 

Gratulerer med 300 gram forresten :)

 

Nå har jeg meldt meg på spinning så det er ingen vei tilbake, men ble litt lite motivert for jeg spurte hvem som skulle være instruktør, og hun som skal ha timen har ingen peiling på hvordan hun skal motivere folk til å gi litt ekstra...jeg får ta det som en sykkeltur om ikke jeg klarer å gi litt ekstra selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber egentlig i oslo men nå er jeg sykmeldt å har vært det en tid. Så jeg skal på martine hansen i dag får sjekk av skuldere.

 

Så det blir bare tur/retur. Ingen kafe besøk heller:-)

 

Ja jeg pleier å melde meg på nette til spinning timene så lenge jeg vet jeg kan.

Å da er det ikke noen vei tilbake. Da er det bare å møtte opp. Klarer ikke å ringe å si jeg ikke kan komme hvis jeg ikke har noen grunn.

Men i dag blir det nok ingen ting men har time i morgen kl 10.

Men det er deilig med en fri dag også fra trening. Jeg har jo en fam også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke sant det er vanskelig,men vi må bare trøste oss med at vi tenker oss om når vi spiser den. Vi gjør det jo ikke hver dag.....

Jeg syntes du skal bare nyte den enne du smakte på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går meldte jeg meg av spinningtimen igjen...ble mindre og mindre lysten på å gå etter hvert som dagen gikk, og eneste grunnen var vikarinstruktøren. Så ringte pappa og lurte på om vi kun hjelpe han med noe datagreier, så da ble det en fin unnskyldning for å melde seg av. Planen var at jeg skulle gå tur på kvelden, var litt yr, men ikke noe som regntøy ikke fikser...men så skulle jeg bare ta en liten tur på butikken før jeg skulle gå tur, og når jeg kom ut derfra så regnet det noe så vannvittig, og i tillegg regnet det vannrett....og det fortsatte det med resten av kvelden. Regnet og blåste så mye at jeg rett og slett ikke orket finne fram regntøyet...men allikeel angret jeg ikke på at jeg meldte meg av spinninga...

 

Blir nytt forsøk på å gå en tur i kveld :)

Håper bare værgudene er med meg, og at det enten blåser eller regner og ikke begge deler på en gang...ser bra ut foreløpig, nå yrer det bare litt...jeg er klar for sol og sommer nå.

Blir siste gang vi ikke skal reise til syden i april/mai tror jeg. Er helt perfekt tidspunkt å reise på. En har noe å se fram til hele vinteren, og så får en litt brunfarge før sommeren setter inn...

 

I går hadde jeg forresten kjempegod kvelds. Kan virkelig anbefales. Jeg tok ei tortillalefse og smørte på ca en t-skje aoili, deretter hadde jeg på mais, ananas, sukkererter, paprika, salat, fetaost, soltørka tomat, oliven, tapas-champignon (noe greie fra Bama som jeg fant på rema) og litt reker til slutt. Ble skikkelig digg :) Har ikke fått regnet kalorier på det enda, tror ikke det blir så gale, men kan jo kutte ut oliven, bytte feta-osten i olje, men en uten olje, ++, så blir det nok kjempebra.

Jeg er generelt veldig glad i middelhavsmat, derfor aoili, oliven, feta, soltørka tomater, +++, jeg styrte for en gang skyld unna pestoen (veldig bra til å være meg), men det er jo bare å bytte ut med det en selv liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den føleslen er ikke god når du virkelig ikke har lyst til å trene men allikevel burde du. Jeg sa jeg ikke kunne komme på fotballtrening på mandag selv om jeg kunne. Men lysten var helt på bånn.

I går ble det ingen ting.

Å i dag hadde jeg planer om å ta spinning kveld,men så viste det seg at jeg hadde meldt meg på nett kl 10 i dag. Så da skal jeg ta den å kan slappe av i kveld. Skal prøve det nye trening programmet dem har satt opp til meg. Jeg var så støl etter at han gikk igjennom det nye. Vondt ennå så jeg gruer meg litt til å trene i dag,men håper det hjelper.

 

Ååååå det hørtes kjempe godt ut. Jeg trenger virkelig sånne forslag med lomper og lefser. det er kjempe godt men har så dårlig fantasi om hva jeg skal ha i så det ikke blir får mye kal.

 

Så kom gjerne med mere forsalg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gode oppskrifter hvor en kan spise alt en vill uten å tenke på kaloriene mottas med takk her også.

Før laget jeg ofte grønnsakssuppe, men det er lenge siden jeg har giddet det. Er litt for mye arbeid for et kveldsmåltid, selv om en lager til et par dager i slengen...

Hender det blir en posesuppe, men er ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå...jeg har så lyst på alt jeg ser av mat og kjeks i dag!! Men har klart å styre meg! Kjeder meg litt på jobb og har ikke så mye å gjøre. Da er det lett å få litt lyst på ting man ikke bør putte i munnen. Men jeg har bestemt meg at jeg IKKE skal gå i kjeksskuffen!! :) I dag kommer ei venninne med en sånn Coreball til meg!! Gleder meg til å begynne å bruke den. Gikk på et tren.studio en gang hvor jeg var på noen av de timene! Det var så digg....

 

Snakkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja samme her tas imot med ett smil. Å middag som ikke tar så lang tid. Er så lei å finne på ting. Går i det samme helle tiden.

 

Coreball er det det samme som vanlig treningsball??????????

Hvis det er det så er det moro å trene på sånn. Har en hjemme men skal vel innrømme at barna leker mer med den enn jeg trener på den :-)

 

Nå har jeg vært på spinning. Trodde det var en 45 å tenkte at ja det skal gå greitt. Men så skriver han instruktøren "er dere klare får en 60 nå?" å jeg bare ånei det er onsdag ja. Men det gikk velig bra får han instruktøren var så i humør at vi satt å lo masse under timen..

Også gikk jeg gjennom det nye programet mitt. Åååååå hjelp jeg var skjelven i helle kroppen. Men nå spiser jeg mat å da øles al så mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trim eller tur på meg i dag, men har som vanlig gått tur/retur jobb/barnehage, tilsammen 1,6 trimpoeng. Samboeren ville for en gang skyld på fotball, og da kunne ikke jeg si nei, onsdag er egentlig hans treningsdag.

Men i morgen er det min tur, da blir det spinning og styrketrening med ball (pilatesball).

 

Middag hos oss varierer veldig. Alt fra fiskepudding, fiskekaker, kjøttkaker, spagetti med kjøttsaus, pølser, omelett, suppe, kompe (eller hva dere kaller det), pizza, ++++. Prøver å ha noe som er kjapt å lage på hverdagene, og junior spiser best når det er norsk husmannskost, viss han da ikke får kompe...det må være det beste som finnes tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men da er du jo flink da. Når du går som du gjør. Jeg har jo skole og barnehage ti min og kvarter til barnehage så jeg burde irkelig tatt beina fatt menda blir de kjempe stress om morgenen. Men det er jo bare å stå opp før. hmmm nå fikk du meg til å tenke på noe. Følte meg litt latt nå....

 

Kompe hva er det. men lager du maten selv eller kjøper du ferdig kjøtkaker. Å hvis du lager hvordan regner du ut kal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompe er raspeball viss det er det dere sier. Med kjøtt inni.

 

Her går det stort sett i ferdig mat, vertfall i ukene, og kjøttkaker er ikke min spesialitet, så det får vi stort sett av svigers :)

 

Jeg bruker vel 3-4 minutter til jobb, men ca 10-12 minutter til barnehagen, så må jeg gå samme vei tilbake for å komme meg på jobb...ganske artig å gå på morgenen faktisk, alltid de samme en møter og folk en ikke kjenner sier en god morgen til og smiler. Føles nesten som en er gamle venner...

 

Så mye som du trener vil jeg definitivt ikke kalle deg lat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok. Vi kaller det raspeball. Gubben trodde kanskje det var det.

Men hvordan lager du det. Husker mamma laget det når jeg var liten. Det var kjempe godt men tror ikke hun hadde i kjøtt. Men er det mye kalorier i det?

 

Nei er vel ikkelat men man har ikke vondt av litt frisk luft heller. men jeg syntes det er kjedelig å gå. Kanskje hvis vi hadde vært flere.

 

Det går mye i ferdig mat her også men jeg er ikke flink til å ha fisk å det er jo dum får vi alle her liker det jo.

Jeg er ikke en sånn husmors type så har så dårlig fantasi når det gjelder mat,men har du noen enkle fiske middager da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg lager dem...hehe...kjøper dem ferdig og varmer i mikroen, og har litt smeltet smør på....er ikke så mye kalorier, men er jo bare poteter og mel nesten, så det blir jo litt feil fordeling av matvarer, men men, jeg bryr meg mest om totalen. Det ligger noen varianter på raspeball i dagboka her har jeg sett. Viss en lager det selv maler en poteter (de fleste rå, noen få kokte) har i mel og vi har som sagt kjøtt i midten, former dem til baller og koker dem i vannet kjøttet ble kokt i. Litt mer arbeid, men de blir mye bedre...men men...kjøpte går også greit. Junior er helt vill når han får det. Løper bort til middagsbordet og sitter klar uten tanke for noe annet...

 

Jeg synes det er herlig å gå, blir bare så altfor sjelden. Lurer på om jeg skal ha som mål for mars og gå en liten tur hver dag. Er godt med frisk luft nå som det nærmer seg vår :)

 

Fisk blir det altfor lite av her også. Men en enkel ting som er veldig lett å lage er ovnsbakt fisk. Kjøp en fiskefilet i butikken, kutt opp de grønnsaker dere liker og legg dem i en ildfast form. Legg fisken oppå med litt krydder og stek det i ovnen til fisken er ferdig (husker ikke hvor lenge i farta), server med kokte potet eller ris, og lag en eller annen fiskesaus til (jeg bruker bare posesaus). Tror også du kan ha sausen i sammen med grønnsakene viss du heller vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe godt å høre at det er flere som gjør det enkelt å kjøper mye ferdig.

Jeg kan lage mat men det tar så tid. Å ikke er jeg kjempe glad i å lage mat heller.

 

Ja raspeballer må jeg nok prøve en dag. Det er noen år siden.

Ja da har jeg fått unna 45 min med spinning kjenner jeg begynner å miste motivasjonen om dagen siden vekten går så sakte ned.

4,7 siden okt syntes det går veldig tregt. Å særlig når jeg trener så mye som jeg gjør. Men jeg må fullføre det tour de spenst før jeg trapper ned.

Gå ned litt på treninga å kanskje litt på maten.

Pratet med ei kusine av meg som også prøver å gå ned i vekt. Hun begynte etter jul. Forje uke hadde hun gått ned 1,9 men hun trener ikke i det heller tatt....

Å da må jeg innrømme at jeg mistet litt motet når jeg trener mye.

men jeg får trøste meg med at jeg er i bedre form....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg både meg at formen din er bedre og at muskler veier mer enn fett. Jeg har skrevet det er her før, men nå veier jeg ca 5 kg mer enn for 4 år siden, men målene mine har nå krøpet under målene mine for 4 år siden. Nå trener jeg, og det gjorde jeg ikke da. Og cm er faktisk viktigere enn vekta :)

 

Jeg var på 45 minutt spinning i går, tragisk time....instruktøren manglet totalt evne til å få oss med, spilte så høy musikk at vi knapt hørte hva hun sa, og tillegg var hver eneste sang helt lik, 30 sekunder spurt 30-60 sekunder med masse tyngde, eneste som vekslet var om mi skulle sitte eller stå...uff og uff...Etterpå var det 30 minutt styrke med ball, var faktisk ok, selv om jeg egentlig liker bedre timer med puls og svette...men jeg går neste uke også og ser. Har jo svettet på spinninga først...

 

Jeg har funnet ut at det er faktisk ikke så dumt å snegle seg ned i vekt. Tenk hvor mye lettere det da blir å holde vekta etterpå? Kroppen rekker å vende seg til den nye vekta underveis, og vi skal klare dette uansett Mokimin. Om vi bruker 6 måneder eller 12 måneder, so what? Det er jo snakk om resten av liver er det ikke det? Nei Mokimin, sakte men sikkert er det beste tror jeg (når alt kommer til alt, og skuffelsen over at vi ikke raser ned i vekta har begynt å blir en del av hverdagen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er jo egentlig helt ening med deg. Men det er så deilig med det som er unna gjort:-)

nei skal jo prøve å leve sånn resten av livet. skal jo ikke slutte å trene å spise sunnere selv om jeg har kommet ned i den vekten jeg er fornøyd med.

 

Ja det med instruktør er veldig viktig. Fleste av de vi har er kjempe flinke men noen er bedre enn andre. Så der skal jg ikke klage.

Har så lyst til å prøve box treningen. Har du prøvd den. Er du på spenst eller??

 

Jeg ha nettopp pratet med sukhuset. Jeg ble operert får nærmere tre år siden.

Jeg fjernet en del av brystene fordi det var stor forskjelle på dem å tunge. Så fjernet jeg fett forkle som dem kaller det på magen. Dette fikk jeg dekkt,men ønsket å fettsuge hoften å betalte 14000,- får det. Så tok dem det under samme oprasjon. Men jeg er ikk fornøyd fordi det er forskjelle på sidene av magen. å det ser ut som jeg har syltestrikk rundt magen. Men ingen tar ansvar får det fordi han som opererte meg har sluttet å begynnt på ett annet sykehus. Så er det frem og tilbake. Blir så sinna at ingen kan ta på seg ansvaret.

 

Men vet du hva det klage forbundet heter når det gjelder sånt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på boxing i fjor vår og sommer, er veldig kjekt, men kræsjer med mannen fotballtrening, så da må jeg prioritere anderledes.

Spenst nei, hadde det bare vært så vel...nei jeg må gå på et bitte lite lokalt senter, som bare såvidt er brukanes...eneste tilbudet her i småbyen...

 

Kjedlig når alt ikke blir som det skal etter operasjoner...Har heldigvis ikke mange av dem bak meg, kun et keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det fart i dere to!! :) Jeg har bare spist raspeballer en gang. Men få man ikke kjøpt sånne halvfabrikata posegreier? Tror de har det på ICA hos meg. Denne uka har jeg vært litt sløv. Så nå går jeg helgen i møte med frisk mot.....og forhåpentligvis masse frisk luft!! :) Skal ha indiskmat i morgen..kjemp godt, gleder meg masse. Da bruker jeg masse salat til. NAN brød er vel ikke så syndt, så jeg prøver å ikke spise så mye, men en liten bit.

God helg og god trim! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det er kjedelig når man ikke har noe tilbud rundt seg når det gjelder trening. Merker jo veldig godt at det er det som dar meg på trening.

I dag ble det ingen trening bortsett fra at jeg nettopp har vaska huset. Også skal jeg på perfect home party i kveld så det er jo spennede å se hva som blir servert der:-)

Men jeg får prøve å holde igjen litt. I morgen blir det heller ingen trening da skal eldste mann ha bowling bursdag. Men får jo lea på meg litt da regner jeg med.

 

Ellers ble det en enkel middag på meg i dag. Toost eller hvordan det skrives.med ost og pepper skinke. Den er da varm.

 

Ja sånn nan brød har jeg sett på rema her,men tittet på det å det står jo ingen ting om hvor mye kalorier det er i det. Det er så irriterende.

 

Men ellers blir det taco her i morgen kveld å der skal jeg innrømme at jeg ikke veier noe.Spiser til jeg er mett..Men det er jo ikke det useneste man spiser. Masse grønt...

 

Ellers ønsker jeg dere en kjempe helg håper på masse sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på hytta i helga, matmessig har det vært så som så for å si det slik, maten vi har hatt har vært ok, men har jo spist altfor mye utenom maten....uff og uff...nå er det 2 uker til påske og de 2 ukene er det full skjerpings med registrering av maten og rapportering av hvor mye jeg har spist...

 

Kjenner jeg er sulten nå, har ikke spist siden frokost (sen frokost vel å merke) og så skal vi i bursdag til pappa etterpå, så da vanker det middag og sannsynligvis kake etterpå...

 

Gruer meg allerede til tirsdag og veiing...går jeg ned skal jeg være fornøyd selv om det bare er 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det den disiplinen da....var i bursdag hos pappa i går, fikk middag og kake etterpå. Sjokoladekake i langpanne, så stykkene er jo ikke så store om man da bare tar et stykke, men neida, jeg tar selvfølgelig flere, ikke bare to stykker, men jeg presterer til og med å ta et halvt stykke til, så totalt ble det 2,5 stykke med fantastisk god sjokoladekake....at det går an, hadde jeg spist 1 stykke hadde det vært helt ok, men ikke 2,5...................vel gjort er gjort og spist er spist, ikke mer å gjøre med det.

 

Fra i dag av og fram til påske er det full skjerpings! Med telling av kalorier, skriving av dagbok, trimming, vann og alt annet som hører hjemme her...

Fram til påske skal jeg ha full fokus, og viss jeg prøver å skeie ut må det sparke meg så hardt bak at det gjør vondt...lover dere?

 

Skulle gjerne hatt bedre treningssenter her ja, men må vel være fornøyd med at det er noe i det hele tatt. Har årskort fram til oktober igjen, så får jeg se hva jeg gjør etter det...blir ikke programmet bedre til høsten enn det det er nå, tror jeg jeg prøver å finne meg en annen måte å trimme på...jeg har lyst å begynne å gå tur igjen nå som det nærmer seg vår, synes det er deilig å komme seg ut i litt frisk luft, og så er det jo god trim å gå også.

 

Vi har begynt å ha kyllingfilet eller kyllingkjøttdeig når vi har taco, kjempegodt og litt sunnere.

Vi fikk fisk når vi var på hytta, så vi må prøve oss på en fiskemiddag en dag, mannen har lyst på fiskesuppe, mens jeg har mer lyst på stekt eller ovnsbakt, så vi får se hva det blir til. Foreløpig ligger den kaldt og godt i fryseren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

ja det er rart vi skal slite med denne helgen alle sammen. Da virker det som ike klokka virker eller noe.

Jeg var som sagt på perfect home på fredag. det var ikke noen kaker som fristet så det gikk greitt,men så satt hun fra litt potetgull å jeg kjennte at je var litt sulten så je tok non flakk,men så spurte jeg om jeg kunne smøre en brødskive. men jeg hadde jo lyst til å spise opp resten av potetgullet. Fikk i meg skiva å da frista det ikke så mye meg potetgul lenger. Så da var jeg litt stolt av meg selv.

 

Men lørdag startet dagen bra men vi var på bowling bursdag med han eldste og mens dem spist pizza bestillte jeg å gubben oss hamburger.. Det var ikke så bra men gud å godt det var. Kvelden ble det taco med karbonadedeig. Også er det denne påsken.. Disse marsipan egg sånne harde. Antons berg eler noe dem er så gode. Kunne spist mange poser av dem. Så jeg kjøpte en sånn pose å spiste i helgen. Å det er ingen andre som liker dem her i huset så jeg ikk jo i meg alle sammen.

 

Nok om den helgen i morgen er det veiing. Å i dag er en ny dag med nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...