Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Jeg skal jammen prøve slik hjemmelagd pizza, takk for tipset GladDUerigang. Vi gjør det slik med pitapizza, men ungdommene vil heller ha "vanlig" pizza- iallefall av og til.

Jeg lager meg ofte noe eget til meg selv, og nå er det heldigvis blitt så vanlig at ingen stusser over det lenger. Greit å slippe oppmerkesomheten på dette.

Så koselig å høre fra deg 2neA. Du er jo den smekre dama, som spretter inn i 40-42. Jeg har kommet meg inn i 44 og er veldig fornøyd med det:-)

 

I går dro jeg med noen venninner på en konsert ute på ei øy. Vi dro med båt og sykkel i nydelig sommervær. Fikk sykla noen mil, og det gjør det lettere å leve med at det ble MYE alkohol på turen. Kom hjem kl. 4 i natt- i fullt solskinn:-)

I dag er jeg utrolig sugen på noe salt, men også på søtt. Drikker vann for å avdempe suget, men det er ikke akkurat det kroppen vil ha. Tidligere vil jeg ha kastet meg over potetgull og sjokolade, men jeg klarer faktisk å holde meg hard. Jeg har knasket grønnsaker og frukt+ og noen potetlomper med røkt kalkunfilet og sukkererter. Jeg skal spise en sterkt krydret rett i kveld, det pleier å hjelpe.

Denne uka har jeg trimmet veldig lite. Været har vært så fint at jeg kun har hatt lyst til å være ute i solen. Vi har hatt besøk og da kan jeg jo ikke akkurat stikke til skogs heller. Og i dag var jeg for trøtt til å tenke på trening.

Det kommer nye dager med nye muligheter, så jeg er ikke så veeeldig bekymret:-)

Ei av venninnene jeg var på tur med i natt fortalte meg at hun skal begynne på GreteRoede-kurs. Jeg ble veldig glad for det. Mest fordi det vil gjøre henne godt selv om hun er mye mindre enn jeg var da jeg startet. Men også fordi vi da er 2 som forstår hverandre. Og så er det jo artig at hun sier hun har hentet inspirasjon hos meg:-)

Nedtellingen til ferien har startet-kun 5 dager til ferie. Vi har fått noen dager med sol nå, så vi har fått en anelse gyllen hud før vi drar.

Fortsatt god helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag ble de endelig litt mer trim. Jeg og mannen har vært på en flott fjelltur, jeg innkasserte 10 trimpoeng på denne turen. Fint vær og nydlig utsikt:-)

 

I dag har vi spist ovnsstekte kyllingfileter m/ris, ovnsstekt tomat&sopp, dampede aspargestopper, sukkererter og squash. Veldig godt, og et realt måltid til en sulten fjellvandrer.

 

Vekta er ikke snill med meg om dagen. Det kan jo ha sammenheng med mitt alkoholinntak fredag, men den rikket seg ikke før fredag heller. Jeg holdt meg innenfor dagskcal-dosen hele uka inkl. fredag- så det får bare bli som det blir. Det har jo gått litt trådt i det siste, det er nok ikke meningen at jeg skal nå 7 tallet med det første. Jeg er fast bestemt på å være tålmodig. Og nå er det straks ferie uansett, også fra knallharde prinsipper- selv om jeg ikke skal slippe helt opp. Is, sjokolade, chips og desserter skal være helt forbudt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Du er veldig flink, jess. Jeg er imponert over standhaftigheten din til å holde deg unna de usunne tingene. Det er sikkert det lureste også. Selv har jeg nok blitt litt for lemfeldig med på det det ene og andre i det siste, så nå skal det strammes inn. Har egentlig hele perioden tatt litt dessert og liknende i ny og ne, og det har vært helt greit, men jeg lurer på om det fort sniker seg innpå litt oftere hvis man ikke passer nøye på.

 

Så moro at du du har inspirert venner til å bestemme seg for å gå ned i vekt! Jeg har to venninner som begge synes at de trenger å gå ned, og jeg skulle ønske de klarte å se på meg og tenke at Â’kan hun så kan jeg!Â’. For det er virkelig tilfellet – jeg har da aldri vært kjent for å ha stålvilje. Før kunne vi sitte sammen og okke og ojje om hvor tjukke vi var, men nå er det nesten som jeg føler det litt ubekvemt at jeg har gått ned og at de ikke har det. Lurer veldig på om det er noe jeg kan si eller gjøre som får dem til å satse, for de vil jo så gjerne være slankere, og jeg ønsker dem jo bare alt godt. Men jeg snakker bare om hvordan jeg har lagt om hvis de tar opp samtalen om at jeg har blitt så mye slankere. Vilje til livsstilsomlegging må jo komme innenfra hver og en av oss.

 

Krysser fingre for at vekta er mer samarbeidsvillig framover.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

og jeg som er ferdig med min:p

 

Vel - ikke helt da. Har to uker på lur i september - og da blir det Kreta.

 

Vekter er ikke alltid like samarbeidsvillige du. Virker som om de av og til peker nese av en - for så plutselig å slippe:D

Vel - kanskje det er vi som blir litt utålmodige oppi alt dette. Men vi vil jo ha lønn lønn for strevet da.

 

Ferie uten snop og snacks går helt strålende. Det har jeg ikke savna i det hele tatt. Men vin og øl i godt lag hører med. Og så får vi heller belage oss på en aldri så liten oppgang. Tar vi tak med en gang trenger det ikke være krise - selvom det er utrolig kipt å måtte ta av den samme kiloen ørten ganger

 

Kosa deg masse - nyt dagene - drikk masse vann innimellom - og samle Dvitaminer i hopetall:D

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelige meldinger Skrulle og Pandora. Ja, Skrulle- det er ikke lett å legge seg bort i hva andre veier eller hvordan de ser ut. Jeg vet selv hvor følsomt dette er. Jeg vet jo at jeg selv trodde at jeg VAR TJUKK, at det ikke var mulig å endre dette faktum. Vi må jo ville dette selv, uten motivasjon går det ikke. Min venninnde har nok ikke sagt dette til så veldig mange andre, men jeg vet hun er misunnelig på meg som har klart å ta tak. Slik jeg har vært misunnelig på andre som har klart å gå ned i vekt tidligere...

Jeg lurer av og til hvordan det skal bli å se på meg selv som slank? Jeg er enda ganske tjukk i mitt hode. Ja, jeg er jo faktisk små-rund utenfor mitt hode også, selv om det har gått rette veien.

Akkurat nå tenker jeg litt på hva jeg skal gjøre hvis vekta stopper opp- for tiden sitter den litt fast. Det er jo temmelig bortkastet å leve såpass "lett" hvis ikke vekta går ned. Nå starter ferien og da forventer jeg nesten å gå opp i vekt, så skal jeg se noen uker etter det før jeg gjør noen forandring.

 

Jeg gleder meg veldig til ferien, Pandora. Og du får det nydelig på Kreta i september, har vært der en del ganger og det er ei trivelig øy. Jeg har også et par uker igjen etter sommeren, det føles godt at det ikke må være et helt år til neste ferie.

 

Jeg glemte å rapportere inn vekt sist mandag. Hadde gått opp 0,1 kg. Ikke allverden, men dog OPP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Jeg har også vært inne i en stå i ro periode på vekten litt opp litt ned litt opp igjen. Nå tror jeg det har løsnet litt for min del. Jeg slet/sliter litt med de samme tankene om at det er ikke verdt all anstrengelse når man ikke får resultater. Men jo det er det Jess. Det er jo en omlegging av livsstilen vår, vi skal aldri mer kunne spise så mye is, snop, chips, middag osv. som vi gjorde før. Vi skal klare oss med mindre og det håper jeg inderlig vil bli helt naturlig etter en stund. Trim har gjort underverker med min kropp, jeg mangler også en del kilo for å komme vekk fra overvektskategorien, men kroppen har fått en annen fasong enn den hadde tidligere og det skyldes nok treningen. Du har vært utrolig flink så langt, knapt unnet deg noe. Ta en velfortjent ferie, og kos deg med måte. For en som knapt har smakt noe godis dette året, så blir det en overgang å tørre å smake litt. Ønsker deg en riktig god og aktiv ferie. Stå på dette skal vi klare, vi er sterkere enn den dere dumme kroppen vår. Oppmuntringsklem avsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hei igjen, jess. Så du synes fortsatt at du er tjukk. Har bildet av deg sjøl endra seg litt likevel? Slik at du innimellom synes det hjelper, selv om det er en del å gå på enda? Vi to er jo like høye og veier omtrent det samme (selv om du leder fortsatt :P). Jeg synes faktisk innimellom at jeg nesten er litt fin, jeg! Kanskje har det noe med at jeg er omtrent der jeg var mesteparten av tida mellom 20 og 30 år. Jeg har ikke noe klart bilde av meg sjøl som slankere enn dette, selv om jeg nå tenker at drøyt 10 kilo til må av før jeg skal si meg fornøyd. Ofte er jeg tjukk jeg også, nemlig! Men ofte er jeg liksom noe midt i mellom også – overvektig men med potensiale! Nei, bildene innenfra og utenfra stemmer slettes ikke alltid, det skal være sikkert.

 

Kroppen din kommer til å gi fra seg flere kilo, den bare krangler litt med deg akkurat nå. Du har gått ned jevnt og trutt over lang tid, så kanskje ikke så rart at det stopper littegranne. Jeg vet jo at du vet dette, men må jo bare si likevel at det er fint å leve lett uansett, for kroppen din blir så glad av det! Det er heller ikke sikkert at du kommer til å gå opp i ferien, spesielt ikke hvis du husker å ha med deg hue mesteparten av tida. Og hvis du går opp en kilo eller to, hva er da det verste? At du bruker lenger tid? At du har mista kontrollen og ikke var så flink likevel? ...eller kanskje noe helt annet? En feriekilo eller to retter seg veldig fort når du er tilbake i hverdagen. Jeg har hatt 2.5 uker med litt for mye sus og dus, og nå mindre enn en uke etter er jeg tilbake der jeg var før jeg dro. Jeg mista 3 uker i vektnedgang, men hadde det skikkelig fint, og kjenner at det var verdt det. Men nå er det innstramming, altså! :)

 

Ønsker deg en riktig så flott ferie!

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare innom her en siste gang før vi drar. Koffertene står ferdige i gangen og i morgen tidlig drar vi avsted.

Tusen takk, kjære venner! Jeg fikk tårer i øynene når jeg leste innleggene fra dere, 2neA og Skrulle. Dere er utrolig flinke til å oppmuntre og gi gode og hyggelige meldinger er inne!

Det er rart med det hodet, Skrulle. Det er ikke sånn at jeg føler meg tjukk hele tiden, men jeg har nok et bilde av meg selv som tjukk- har jo vært en fin blanding mellom lubben og feit i hele mitt voksne liv. Jeg merker godt at jeg har gått ned i vekt, altså. Kjøpte meg en ny shorts før ferien, og den satt faktisk som et skudd. Lenge siden jeg har følt meg vel i shorts, jeg turde faktisk ha den på i byen for noen dager siden. Lenge siden denne dama har vært i byen i bærr-låran:-)

 

2neA- vi ER faktisk sterkere enn kroppene våre- jeg vet helt sikkert at jeg skal i mål- vet bare ikke helt hvor lang tid dette vil ta. Min kropp har også hatt utrolig godt av trim, har oppdaget opptil flere muskler som jeg ikke visste jeg hadde anlegg for. Og nå liker jeg faktisk å trene:-)

 

Og vet dere hva: I dag snikveide jeg meg- vekta viste 80,7 KG. Jeg er hoppende glad- fikk se 80-tallet før ferien :-) :cool:

Det går nok noen uker etter ferien før jeg tør å legge inn vekt her igjen- men det skal jeg leve godt med. Fortsatt god sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Ønsker deg en hærlig solfyllt ferie. La vann og sand få kile deg mellom tærne, og nyt hver en dag, fordi du fortjener det;) La kropp og sinn få ferie fra gamle vonde tanker om kropp og selvbilde, slipp deg løs og lev livet ( selvfølgelig på en sunn og frisk måte;)) Og så får du komme tilbake og inspirere alle oss andre igjen, for vi blir å savne deg.

 

Ferieklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kom hjem fra sydens varme i går. 12gr og regn da vi kom hjem, så overgangen var stor. Men godt å være hjemme igjen etter 2 uker med latmannsliv.

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å veie meg. Og tenk, den viste 79,7 kg. Jeg hadde gått ned 1,4 kg på 15 dager! Utrooooooolig fornøyd med det:-)det var litt nifst og veldig uvant å ikke telle/registrere all maten på nettet. Jeg har grovregnet på hvert måltid for seg, og prøvd å lande på ca 1600 pr. dag. Vet ikke helt hva middagene har inneholdt- og sånn er det jo på ferie.

Det har føltes som vi har hatt late dager men vi har jo faktisk spasert minst 2 timer hver kveld. Jeg har konsekvent tatt trappene til 5.etg hver gang vi skulle ut og inn av hotellet, og så var jeg på treningsrommet 1 gang. Det var så varmt å trene at jeg trodde hele meg smelta bort. Det var svette-dam på gulvet da jeg var ferdig!

Matmessig har det vært en utfordring. De snakket stort sett ikke engelsk der vi var, så det var rene gamblingen å bestille middag. Jeg spiste kylling i en eller annen form 10 dager på 2 uker- rett og slett fordi jeg visste hva det het. Så det blir en stund til vi skal ha det hjemme. Maten var veldig annerledes enn her, folk kunne omtrent ikke engelsk- så vi visste aldri hva vi fikk før maten stod på bordet.

Til frokost og lunch gikk det stort sett i frukt &grønt som vi handlet på markedet + litt brød. Jeg har spist kun 1 is i hele ferien, og ingen kaker eller snoperier. Derimot har jeg drukket 1-2 glass vin hver dag . Jeg elsker frukt og grønt, her har jeg "fråtset" uten å telle noe som helst- så jeg føler ikke at jeg har manglet noe.

Jeg var sikker på at jeg skulle gå opp i vekt, gjett at jeg ble glad da vekta hadde gått ned. Nå er jeg endeeeeelig "noen og søtti..."

 

I mårra skal vi reise videre på ferie. Har ei uke ferie igjen. Det er litt større sjanse for at jeg får muligheten til mer enn ren spasering da, håper på noen skikkelige fotturer. Vinen er med, men jeg skal prøve å fortsatt styre unna chips & snop. Så lenge jeg spiser nok mat har jeg høvelig kontroll. Vi skal være sammen med slekt på familiens hytte- så jeg styrer ikke alle måltider helt selv. Antar at ingen har veldig mye i mot at jeg tar på meg "kokkerollen"- og kan jo da krympe litt på stekefett & fløtesauser uten at det blir noe styr ut av det.

 

Nå har jeg 0,5 kg igjen til jeg har klart 20kg. Tenk- nesten 20 kg...

Jeg vet ikke hva som er riktig vekt for meg. Målet mitt var ca 25kg ned, men jeg tror nå at jeg tåler noen kg til ned. Kanskje ca 70kg vil være passelig?

Antar at det blir tøffere og tøffere å krype nedover på vekta etterhvert som det blir mindre å ta av. Jeg har fremdeles 5 måneder igjen av "slankeåret 2008,- så jeg stresser ikke så veldig.

 

Jeg ønsker dere alle en fortsatt deilig sommer. Jeg kommer sterkt tilbake når det blir august.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Velkommen tilbake, og gratulerer med flott nedgang :) Det kan du være stolt av!!!!

 

Jeg gleder meg veldig til vi reiser! 8 late dager i syden med mye bading! Kan ikke blir bedre enn det tror jeg :D Du får ha en fortsatt god ferie, så "snakkes" vi når ferietiden er over :)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så mye med noen og sytti!! Så herlig!!

 

Kos deg videre på ferie, eg reiser til Roma i morgen tidlig, så vi snakkes når våre ferier er over!!

 

God sommer videre, og fortsett å vere så utrolig flink!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Så koselig å ha deg innom i ferien – du er dypt savnet. Dessuten er du bare helt RÅ! Dronning er du! Fantastisk nedgang i ferien – tenk at du bare veier noen-og-søtti kilo nå. Og utrolige 20 kg ned :).

 

Godt å høre at du har kost deg på de sørlige. Håper at resten av ferien blir like fin. Veldig lurt å være på kokkelaget og kunne velge hva som er oppi. Dessuten er det lettere å planlegge hvor mye som er passelig mat enn hvis det plutselig bare står på bordet.

 

Vi snakkes! Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom her med en liten sommerhilsen til deg fra meg med ønske om en fortsatt flott ferie, kos deg og nyt sommeren :):)

 

oii så flink du har vært som har klart å gå ned selv om du har vært på kino.. kjempe bra:)

 

Lykke til videre

 

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å gå ned så mye på ferie!! Jeg bøyer meg i støvet. Supert! Bare 0,5 kg igjen til 20kg!! Jeg har 0,7 så jeg puster deg fortsatt i nakken tjhi. Gleder meg til du er tilbake for fullt på forumet her, savner deg! Håper du får noen supre dager med masse turgåing. Jeg har planer om å gå over vidden i år, fra Fløyen til Ulrikken( i Bergen for de som ikke er lokalkjent). Grugleder meg. Jeg driver og justerer mitt mål også, noen dager tenker jeg at jeg skal ned 10 kg til, og noen dager så tenker jeg at bare jeg klarer å få av meg 20 kg så skal jeg være fornøyd i denne omgang. Jeg skal selvsagt holde på den nye livsstilen, men prøve å være fornøyd med å holde vekten. Leste inne på vg sine vektklubb side at av de som tok av inntil 10-17 prosent (eller mer) av kroppsvekten sin var det "nesten ingen som klarte å holde det av etter 3-5 år". Jeg har nå tatt av litt over 20 prosent og tenker da at jeg skal søren pike meg klare å bli en av de nesten ingen som klarer å holde det av. Så i stedet for å bli motløs så gav det meg faktisk inspirasjon. Nei, nå breier jeg meg her på tråden din Jess. Gleder som sagt til du er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

det var råbra. Ikke mange som kan skryte av så stor vektnedgang i ferien sin nei.

Lurt av deg å velge kjøkkentjeneste. Selv har jeg en mann som "fortrenger" meg fra kjøkkenbenken. Heldigvis tar han oppvasken også:)

Men han er veldig flink til å velge magre råvarer - selvom det nok blir brukt en del mer olje enn jeg skulle ønske.

 

Nyt du resten av ferien din - og så snakkes vi:)

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

så utrolig bra:) selv har jeg ikke klart å holde meg på matta i ferien, og det blir nok ikke noe nedgang.

 

det der med hvor langt ned du skal, finner du ut etterhvert. og det er ikke sikkert det blir verre og verre, hvis du ikke plutselig blir veldig lei av hele opplegget. noen går jevnt og trutt ned hele veien uten problemer. jeg har stoppet opp noen ganger, men mest fordi jeg ikke får til å spise akkurat slik jeg skal

 

håper du koser deg på hytten. jeg er i danmark nå og straks på vei til djurs sommerland

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh, så trivelig det var å komme innom her og se at jeg har hatt utrolig mye besøk mens jeg var borte. Tusen takk for veldig hyggelige innlegg til dere, Vilde, Nyaco, Skrulle, eve, pandora, 2neA, og Jubalong! Fint dere fant nøkkelen jeg hadde lagt under dørmatta, og jeg håper dere forsynte dere av alle gode og sunne ting jeg hadde lagt fram i kjøleskapet til dere:-)

 

Nå er jeg kommer tilbake fra hytteturen. Vi har hatt det veldig bra og helt utrolig varmt. Nesten som Syden2. Det ble faktisk tomt for vann i brønnen, vi dro derfor hjem en dag før vi skulle- det er jammen ikke hverdagskost her i nord:-)

Jeg har klart meg fint igjennom disse dagene. Har spist havregrøt med rødvin som tilbehør til kvelds hver dag, mens de andre har spist diverse "greier" og snop! Det var yngre barn der, så vi spiste middag noenlunde til vanlig middagstid for at ikke de skulle sovne til bords. Det passet meg fint, for det er jo på kveldene jeg har en tendens til å flippe ut.

Jeg og mannen har gått på fjellet en dag og syklet tur en dag. De andre dagene var det så varmt at vi lå helt utflata. Jeg har plukket litt blåbær og bringebær. Har singelfrosset de,- uten sukker. Da kan de brukes til det meste.

Jeg har også lest i vg's vektklubben- og jeg fikk akkurat samme følelse. Om jeg ikke ble det første mennesket på månen, så skal jeg bli ett av de første menneskene i universet som klarer å holde vekta. Jeg vil gjerne ha selskap av deg 2neA, og alle dere andre her inne. For det kan jo ikke være meningen at vi skal slanke oss resten av livet?

Vi skal pitterdø vise de at vi kan!!!

Jeg skal veie meg i morgen tidlig selv om det ikke er veiedag- må sjekke hvordan det står til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Havregrøt med rødvin til.....ja, jeg har ikke ord, du er bare helt fantastisk. Jeg må bare le når jeg ser deg for meg med havregrøt og vin på hytta. Den kombinasjonen må jo være helt uslåelig;) Du er virkelig flink.

 

Blir spennende å høre hvordan det går på snikveiingen i morra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiinga gikk bra:-) Det spørs om det holder til mandag, for i går ble den en litt fuktig kveld i lag med et gjeng naboer. Vi titta dypt ned i vinflaskene (hva er det med meg og vin?). Vi fikk servert masse sundt, så matmessig gikk det bra. Tenk å ha så greie naboer at de serverte ferske jordbær- uten fløte!, sukkererter, kuttede broccoli, blomkål, gulrøtter, agurk +++, og noen oster + litt urtebrød. Jeg kunne gofle i meg det meste, styra bare unna ost & brød.

 

I dag har jeg vært på spinning. Første spinning på 3 uker, og det var veldig deilig! Jeg har nå booket diverse timer utover i neste uke. Det er jo på mange måter godt at hverdagen kommer tilbake igjen etter ferien.

 

Ferien har fungert som avvenningskur for registrering av mat, noe jeg tror var veldig bra for meg. Jeg har vært pinlig nøyaktig her og trengte nok denne avvenningen. Jeg ser for meg at jeg fra nå av kun skal veie og registrere mat her inne annenhver dag. Greit å øve seg langsomt på en mer naturlig omgang med mat. Jeg skal jo etterhvert ut i den normale verden igjen:-)

 

Jeg har nettopp vært inne og sjekket BMI. Og hippHurra for det, nå viser den KUN lett overvekt! Det går fremover da gitt, dette føles utroooolig mye bedre enn fedme- som det stod da jeg startet. Jeg har ca 5kg igjen til "normal-vekt". Kanskje det skal være mitt neste mål. Så kan jeg da gjøre en ny vurdering.

Mannen min har gått ned 6 kg etter at jeg startet. Han er veldig fornøyd med det, og er nå helt passelig. Han har ikke gjort noe annet for sine 6kg enn å spise av den maten jeg lager, og så har det kanskje blitt litt mer trim på han også. Han blir jo med meg på en del turer + at vi trener litt sammen på senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing kan da være riktig så deilig! Gratulerer med godt snikveieresultat! Lett overvekt er en flott kategori å jobbe seg ned i. Nå har jeg tro på at jeg er der snart også. En ukes tid eller to burde gjøre susen. Jeg har nemlig fine snikveieresultater også, så nå tror jeg at vekta bare var grinete på meg mandag og tirsdag :). Hadde vært varmt så kanskje samla mye vann. Ja, ikke vet jeg.

 

Det er uansett fint at du har trent på å ikke måle og veie alt. Det er litt vanskelig å være borte så lenge fra kjøkkenvekt, men du klarte det med glans. Som du sier så må vi jo etterhvert tørre å slippe taket i vekta. Jeg måler fortsatt nesten alt når jeg er hjemme, men spiser en god del ute og da må jeg jo bare forsøke å gjøre et overslag. Så nå skal du veie annenhver dag – det høres riktig bra ut.

 

Vin er gruelig godt. Det smaker godt og det gjør godt, synes jeg. Og så er det så inderlig koselig når man er i godt lag. Da kan man i pratsomheten glemme seg litt bort og kikke litt dypere i flaska enn strengt tatt nødvendig.

 

Ha en riktig god søndag!

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Jess. Hvordan kan du se om du er lett overvektig på bmi skalaen. Jeg finner bare tester som viser fedme, overvekt,normalvekt og undervektig. Jeg har også ca. 5 kg igjen til normalvektig. Det høres ikke så mye ut, men med meg går det litt tregt for tiden slik er det bare. Jeg måtte også humre litt over kombinasjonen havregrøt og rødvin. Ellers i matveien har jeg fått dilla på speltknekkebrød med solsikke og sesamfrø- nam nam.

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Jess. Hvordan kan du se om du er lett overvektig på bmi skalaen..

 

Jeg la inn gårdagens vekt i BMI-testen, og da kom det "plutselig frem" lett overvekt, helt av seg selv. Hvis du har kun 5kg igjen er du nok veldig nært lett overvekt. Prøv å legg inn 0.5, 1kg, 1.5 kg mindre... i vektruta og se hva du får opp.

 

Tenk at vi bare har 5 kg igjen til vi er normale. Det skal bli utrolig deilig! Jeg smaker ofte på dette ordet: normaaaaaal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å spise rugbrød! Av det sorte, syrlige slaget. Det jeg har kjøpt inneholder bare 180 kcal, og metter utrolig godt. Tidligere så jeg på dette som rene barkebrødet og ble derfor forbauset da jeg faktisk likte det.

 

I helga har jeg gjort en durabelig innsats for hus og hjem. Har slått plen og klipt hekk, malt rekkverk, rensa og beisa balkongdekket. Mannen har malt i høyden, noe jeg er glad jeg slipper. Jeg merker at alle slike fysiske arbeidsoppgaver går veldig mye lettere med 20kg mindre:-)

Det så ille ut her etter 3 ferieuker, men nå ser det ikke lenger ut som om vi sparer til hest.

 

 

Det høres litt sykelig ut, men dere skal vite at dere er med meg "hvor enn jeg går". Jeg møter mennesker på trening, på gata, i hverdag og fest og tenker at dette kunne ha vært en av dere. Jeg opplever ting og tenker at det må jeg huske å fortelle dere...

Jeg sitter ofte med bærbar'n i fanget i stua, og mannen min spør meg hva meg smiler til... Og så er det fordi jeg sitter og leser i disse trådene. Jeg tror nesten han er litt bekymret for min heftige nett-dating.

 

Jeg fikk en tanke for et par dager siden som har forfulgt meg. Jeg antar at de fleste av oss forsvinner ut av vektklubben etterhvert som vi får stabilisert vekta. Jeg skulle likt å høre i fra dere etter en stund, så hva om vi gjør en avtale om å møtes her inne om 2 år- altså august 2010? En slags "hustruer- 2 år etter"...

 

I morgen er det jobb igjen, og det føles helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...