Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Så trist å høre Jess, krysser fingrene for at alt skal gå bra med venninnen din. Husk vi er her inne når du har bruk for oss, både til tanker omkring vekt og livet generelt Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg vært på besøk hos venninna mi. Det var veldig godt å møte henne. Hun er ei ung dame på min alder som lever helt vanlig, dette skulle ikke vært lov. Takk og lov for at jeg ikke vet hva morgendagen bringer. Jeg har bestemt meg for at det SKAL gå bra med henne!

 

Nå sitter jeg og filosoferer over hvordan jeg ville taklet å få kritisk sykdom. Min far og ei søster er døde av kreft, så jeg har opplevd det på nært hold...

 

Hvis jeg skal tenke på dette i slankesammenheng så er det faktisk økt kreftrisiko ved fedme, så der har jeg jo en gevinst. Den maten vi spiser mye av for tiden inneholder mye antioksydanter, og det er jo kreftforebyggende. Jeg må bare satse på at vi har hatt vårt i familien, og at resten av oss skal leve til vi må skytes.

Jeg kjenner jo at jeg får sterke "flash-back" når dette siste skjedde, og jeg trenger nok noen dager til å riste av meg den værste angsten.

 

Jeg var på vekta i dag, og hadde gått opp 0,1kg. Jeg drakk en god del vin på fredag, og det sitter nok litt i. Jeg har ikke gjort så fryktelig mye annet galt, så det går seg nok til om noen dager:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære jess. Leit å høre at du har hatt så mye alvorlig sykdom tett innpå deg. Men du har nok helt rett i at det du gjør med kroppen din nå er investering i helse på mange plan. I tillegg er det viktig å høre etter hvis kroppen prøver å si noe – komme seg til lege og sjekke ut. Mener ikke at man skal leve i skrekk for at noe skal skje hele tida – da blir det for tøft. Ikke rart at du får flash-backs nå. Livet kommer plutselig veldig tett innpå.

 

Fint at du besøkte venninna di. Det er ikke lett å forholde seg til syke når de er nære, men det er viktig å komme seg avgårde for å treffe dem. Det er sikkert veldig vanskelig å være syk og oppleve at folk ikke takler sykdommen og/eller ikke tør å komme på besøk.

 

Og du, den lille hektoen er borte snart :)

 

Ønsker deg en riktig god kveld – klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

tenker på deg jess. vet det er tøft for deg, man er liksom litt på siden av seg selv når sånt skjer. håper det går bra med venninnen din, for det gjør det jo med mange som har kreft, ikke sant, det er ihvertfall det man må tro og tenke:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all omtanke, det varmer. Ting skjer med lynets hastighet- hun har fått dato for operasjon allerede! Det værste sjokket har lagt seg, og nå er det bare å håpe og tro at det går bra.

Og Skrulle, - jeg har bestemt meg for at jeg aldri skal være redd for å ta kontakt. Det værste som kan skje er at tårene kommer, og hva gjør nå det? Tidligere var meg mye mer opptatt av å være sterk, holde maska, si de rette tingene osv.

Det er alltid den syke som har det værst, og de trenger at vi kommer. Og alt blir så mye bedre når vi har "brutt isen".

 

I går kveld hadde jeg invitert alle på jobb hjem til meg. En fin gjeng på 17 stykker. Jeg serverte lakseruller til forrett, hjemmelaget fiskesuppe med masse fløte i + valnøttbrød til hovedrett og tildessert hadde jeg laget ostekake med ferske bringebær og blåbær. Og så drakk vi en del vin. Veldig hyggelig kveld.

 

Jeg spiste av alt, om enn med måte. Kcal-messig kom jeg til nesten 1900 kcal, og det må jeg vel tross alt si meg fornøyd med. Jeg kjenner at jeg stresser litt mindre med dette opplegget for tiden, selv om jeg ikke på noen måte har avsluttet eller mistet motivasjonen. På ett vis er det veldig godt, på et annet vis lurer jeg litt på om det betyr at jeg på umerkelig vis vender tilbake til gamle synder?

 

Jeg vet at jeg tåler ekstremt lite utskeielse før det slår ut på vekta. Jeg tror nesten at vekta øker litt hvis jeg drikker vin selv om det er innenfor budsjettet...

Og så er det jo sånn at fristelsene står i kø...

Jeg er veldig fornøyd med at jeg klarer å stå i mot fristelser som kaker, sjokolade etc. Men mat og vin må jeg ha.

 

Jeg er fremdeles en sulten dame med god apetitt, så jeg strever litt hvis det ikke finnes nok matvarer med lavt kval-innhold. Magemålet er muligens blitt litt mindre men dette handler nok mest om at jeg ikke tillater meg å spiser mer enn det planlagte.

For noen dager siden var jeg på en lunch i forbindelse med jobben. Det var bufe', noe jeg ble veldig glad for- helt til jeg fikk se innholdet. Pølser og karbonader, pommes frites, grønnsaksblanding m/masse smeltet smør el. olje, en grønnsalat som fløt i olje, + diverse majonessalater og potetsalat. Jeg ble sur!

Jeg endte med å stjele all pyntet på fatene (tomat + agurk ++) og et par vanlige brødskiver.

 

Nei, nå må jeg hive meg rundt og lage middag:-)

 

Ha en fin ettermiddag.

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn en herlig meny du serverer for kollegaer – kan jeg få lov å komme og jobbe sammen med deg :P? Jeg vet at du har vært veldig strikt, men jeg tror det er fint at du slipper opp ørlite på striksen for det er jo forhåpentligvis slik vi skal levet i Livet Etter Nedgangen. Skjønner godt at det sitter en liten mistanke og lurer i bakhodet om at det glipper littegranne. Det er sikkert sunt, for da kommer det IKKE til å glippe, ikke sant? Jeg vet at du virkelig har bestemt deg for at denne gangen skal du i mål og bli der, og det er jeg helt sikker på at du kommer til å få til. Det har jo vært skrevet en del på trådene i det siste om disse tidligere formidable slankerne man møter på bussen og i butikken som har alle kiloene på plass igjen. Det er veldig trist å se, for de jobba så hardt for det og ville så gjerne bli slanke, og så gikk det galt igjen.

 

Men det må jo gå an – og vi skal klare det! Jeg tror det er viktig å ha i bakhodet at det kan være fort gjort å komme tilbake i den gamle tralten. Når den tanken slipper, det er da det begynner å bli skummelt. Det gjelder å kose seg til fest og så velge med huet alle de andre dagene. Før ble jeg litt motløs med tanken om at valget må tas hele tida – skal jeg spise dette, skal jeg ikke – hvis jeg spiser det, hva kan jeg spise senere i dag da? Nå er det blitt litt mer sånn at jeg aksepterer det. Du vet jo at jeg til tider har vært grådig på galeien, noen ganger i dager i strekk, og jeg har nok betalt for det i periodevis stillstand og midlertidig oppgang. Etter ei eller to flinke uker ordner det seg jo. Og det gjør meg tryggere på at det går an å skeie ut i blant uten at prisen blir for høy, og da tror jeg at jeg nok kan klare å leve med litt hardere valg til vanlig. Det er verre når fristelsene står i kø – da må man nok prioritere litt mer hva det skal skeies ut på og hvor mye. Men dette er lett å si nå når jeg er på nedtur – håper det er like gnistrende klart i skolten når jeg er i mål og ikke kan vente med spenning på tapte cm og kilo lenger. Da må jeg nok finne en annen motivasjonssyssel.

 

Nei, kjære jess – nå skrev jeg meg visst utpå viddene igjen. Hå en riktig så flott dag fortsatt. Forresten, så flink du er som styrte unna den fæle buffeten. Hvorfor måtte det være så fett alt sammen da? Nei, pynten er god å robbe – folk er litt forsiktige med det, kanskje de synes at pynt er pynt? Kanskje er det uhøflig å spise pynten :D...oooh, da er nok jeg ofte litt rampete, men det får heller gå :D

 

klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

uhu-kjenner meg litt igjen der jess. det er noe med at vi begynner å bli fornøyd, både i positiv og negativ forstand, selv om vi har mange kilo igjen til målet. begynte selv å slutte å stresse med hva jeg spiser, før sommeren... ja og sånn fortsatte det. nå stresser jeg fordi jeg spiser for mye og jeg vet jo hva det betyr.

 

heldigvis er magemålet mindre, noe som gjorde at jeg ikke kunne spise så mye jeg ville på diverse buffeer i ferien. men nå i det siste merker jeg at jeg har førskjøvet de grensene litt også. jeg er inni i en dårlig periode. selv og jeg kanskje begynner å kjenne litt på motivasjonen nå, så er jeg fortsatt lei av å telle alt jeg putter i munnen...

 

sier ikke dette for skremme deg eller sette griller i hodet på deg. jeg mener bare du må være litt obs nå, slik at du ikke plutselig er der jeg er nå. jeg mener, jeg ligger jo 4 mndr foran deg i løypa. men du er heldig som ikke har sommerferien foran deg når det er slik.

 

jeg er enig med skrulle da, vi skal jo klare dette her. vi skal nå målet vårt, for det må jo gå an. og viktigest av alt, vi skal holde oss der. vi må ikke bli for fornøyd (i positiv forstand) og tenke at nå er vi ferdig å slanke oss, så kan vi spise hva vi vil, for vi vil jo ha så mye... he he:D

 

må bare si til slutt at jeg synes du er veldig flink jess, og det er slett ikke sikkert at det går med deg som det har gått med meg:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for hyggelige innlegg, Skrulle og Jubalong.

Og til deg Jubalong vil jeg bare si en ting: Vi skal få deg på rett kjøl igjen! Ja rett og slett så MÅ du finne igjen motivasjonen! Jeg kommer hjem til deg og setter meg på deg hvis jeg må:-)

 

Jeg har jo slanket meg før, for en del år tilbake gikk jeg ned 13-14kg- og det holdt helt fint helt til jeg etterhvert ble utrolig lei av denne tellinga. Det ble nesten så jeg protesterte mot dette og at jeg hadde behov for at KROPPEN skulle bestemme hva den skulle få. Og kroppen fikk, og sugde til seg. Og jeg ble mer og mer trist og lei meg etterhvert som kiloene kom tilbake. Og dette unner jeg deg ikke, Jubalong. Derfor skal du være med med videre- basta bom!

Jeg har funnet mye motivasjon i å gå tilbake i min egen tråd, hvordan hadde jeg det for div. kilo siden- hva var det jeg drømte om...

 

I dag snikveide jeg meg, og vekta hadde heldigvis begynt å tippe litt forsiktig ned igjen etter noen dager med mye oppgang. Det gav meg en inspirasjon til å være litt forsiktig i helga.

Jeg og mannen skal besøke noen venner på hytta i kveld, vi overnatter til i morgen. Og da vet jeg hva som venter, mat, vin, snacks.

Så nå har jeg altså sendt sms til vennene og gitt beskjed om at jeg tar med en stor salatbolle. De har etterhvert oppdaget at jeg slanker meg, så det kom ingen protester. Så får det heller stå sin prøve med litt vin. Huff, jeg lurer på om det er bare jeg her inne som drikker... Dere får gi meg et lite hint hvis dere mener jeg er ute på ville veier, men jeg lover ikke at jeg kommer til å gjøre noe med det. Det er fordelen med å bli voksen og bestemme sjøl:-)

 

Det er jo fremdeles snev av sommer, men jeg tillater meg likevel å tenke på at jeg kan kjøpe meg de klærne jeg vil til jul hvis jeg holder koken. Tenk å kjøpe seg en skikkelig fin-kjole i stedet for 4mannstelt-sukk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegg på tråden min. Du er utrolig flink og står på...blir imponert av deg og inspirert.

Det med å drikke sier de jo ikke er så bra, men hvis du ser at vekta går ned alikevel kan det jo ikke være så ille. Jeg drikker ikke, men det gjør jeg ikke ellers heller, så kos deg på hytta du.

 

Du får ha en fortreffelig helg.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det går rette veien på snikveiinga nå, jess. Du skal se at du durer nedover igjen nå! Vet du, jeg drikker også. Ikke så mye nå om dagen fordi jeg vil så gjerne at det skal gå nedover, og så drikker ikke helten min og da blir det lite pår meg også. Men når jeg treffer de dårlige vennene mine - sviresøstrene og svirebrødrene mine - da blir det nok fort et glass eller tre :P.

 

Leste en bok av ei norsk dame for endel år tilbake - Endelig slank! - heter den. Hun gikk ned over 25 kilo ved å leve på lav-GI diett i 6 mnd. Jeg mener at hun tok seg et glass vin HVER DAG i prosessen. Det går an å gå ned på noen glass vin i GR-opplegget også, men det går vel gjerne litt tregere enn uten. Og kanskje det nettopp med alkohol er viktig å spise nok og riktig slik at kroppen fortsatt får lyst til å forbrenne selv om alkohol i seg selv hemmer forbrenninga. Ja ja, ikke vet jeg, men vi skal jo leve i prosessen også - og hvis noen glass vin i ny og ned er en del av det, så får det heller gå litt tregere da. Innimellom er det verdt det, synes nå jeg :D.

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra hytteturen. I går var vi ute og fisket litt småsei før vi dro tilbake til hytta, hvor vertskapet serverte reker, loff og hvitvin i blendende solnedgang. Vi satt ute (godt påkledt) til langt på natt. Jeg spiste masse reker og masse salat, og sto over resten. Drakk 2 små glass hvitvin- så jeg tror ikke det ble så ille. Spise ikke middag tidligere på dagen.

Veldig hyggelig tur i vakkert landskap. Vi gikk en flott spasertur i dag før vi dro hjem.

 

Etter slike opplevelser drømmer jeg om hytte. Hytteprisene på aktuelle områder er horrible, så hytta skal få være en drøm.

 

Jeg lå litt forkjært i natt, så nakken er veldig vond. Jeg står derfor over trening i dag. Får håpe det bare er en liten strekk.

Jeg vil nesten ikke innrømme det, men jeg var på treningssenteret rett etter jobb i går før vi dro avgårde. Jeg fikk så behov for å teste ut hvor fort(sakte) jeg løper på tredemølla. Har aldri tenkt over dette før...

Jeg rakk 25 minutters jogging, 15 minutter i 8,5 km/t og siste 10 min i 9,4. Ble faktisk veldig overrasket over at det gikk såpass fort. Hadde høy puls da jeg var ferdig, men det er jo bare deilig. "Smerte er gøy":-)

 

Så nå vet jeg det. Litt mer trening nå, så kan jeg snart stille som "hare" på løpet i oktober:-)

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du pølseselger, svikter du og blir hare!!!!

Imponerende med all den derre løpingen dere bedriver, får nesten (men bare nesten) lyst til å prøve selv. Skal se vi får det kvinneløpet i oktober -tjhi.

Har trent masse idag jeg, selv om jeg ikke kan skryte av løping. Først nesten 600kcal på spinning deretter 450 på tur med hunden. Bra for en dag. Feiret med litt lørdagskos, superchips. Det er det lenge siden jeg har spist, nydelig var det. Og jeg klarte å gi meg før pakken var tom- flink jente. Synes du var super flink som spiste reker og salat og bare ørlite hvitvin Jess, dette går rette vegen ser du. Føler du litt som meg at det ikke haster så veldig med de siste kiloene? Jeg vil ha dem av for all del, men jeg har liksom litt bedre tid nå enn i starten. Ha en fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame med stålkontroll – reker, salat og bittelitt vin bare. Det går jo an, og det høres godt ut med bare reker og salat. Det er vel mest det at vi er vant til å forbinde slik rekespising med loff og majones. Jeg drømmer også om å ha hytte når jeg blir stor, men det spørs om det blir noe av. Kan jo drømme om det likevel :D.

 

Jeg ser at det har begynt å kile litt i beina dine også, jess. Eller kanskje mer i huet. Artig da gitt! Etter Vildes skriving om løping og tidtaking så har det for meg sneket seg inn tanker som Â’Kan andre så må da jeg også klare?Â’og Â’ Hvor fort er det egentlig hun løper – og hvordan er mitt tempo i forhold?Â’. Det baller på seg, jess. Ser at 2neA har begynt å bekymre seg for pølsene, men hare er helt greit for meg, det. Kanskje du til og med kommer til å være med i racet – litt i skjulte? Men du, jeg synes at du holdt bra tempo på tredemølla, jeg. Ser du, det var ikke så fælt?!! Dessuten er smerte gøy :P!

 

Ha en fortsatt fantastisk søndag, jess! – klem skrulle

 

Og ps, 2neA: 1000 kcal trening på en dag er fantastisk bra - spiller vel ingen rolle hvilken treningsform som brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Endelig kom jeg meg innom tråden din igjen, det var jaggu på tide.

 

 

Først av alt så var det trist å høre om venninnen din, men jeg krysser fingrene for at det går bra.

 

Du har vært utrolig flink gjennom sommeren. Du har gått ned ganske mye i en periode der de fleste heller sliter med at de går opp. Det skal du ha all honnør for. Og så flink du er til å trimme/trene, jeg blir helt imponert :D Jeg er sikker på at litt vin innimellom ikke gjør så stor forskjell, så det går nok greitt å kose seg med det.

 

Når det gjelder meg selv går det stort sett greitt, jeg er omtrent der jeg ønsker å være vektmessig, og det selv om jeg har gått opp litt i ferien. Det jeg merker nå, er at jeg fortsatt har litt feriefølelse i meg når vi drar på campingen, men det går nok over.

 

Jeg leste om forslaget ditt om å ha ett nettmøte her om to år. Og at noen nevnte at det kan være en motivasjonsfaktor å lese om det for nye medlemmer, og evt de som er inne i en tung periode. Men hvordan hadde det vært å "arrangere" ett slikt nettmøte 2 ganger i året? Foreksempel i januar og i august, det er jo ofte jul og ferier som kan være tunge tak for mange. vel vel, det var jo bare ett forslag fra min sin side, og jeg er nok ikke den flinkeste til å være innom her på ned 20-30 lenger heller :P

 

Håper du får ei flott uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, vekta viste 1 kg ned. Ny vekt: 77,8 kg. Der er utrolig herlig at vekta kryper nedover!

 

Jeg har hatt en deilig helg. Først på hyttetur, og så avsluttet vi helga med blåbærtur i går. Ikke så altfor mye blåbær, men noen liter ble det. Og en flott fottur i strålende solskinn. Finnes det noe bedre enn en kopp kaffe ved kulpen, kjekk mann ved min side og nydelige fjell som kulisser?

Og så spiste jeg vafler med blåvær i går kveld. Riktignok vafler uten fett, med kunstig søtt og med hvetekli oppi, og blåbær uten sukker- men utrolig godt var det.

Denne sommeren har vært utrolig vakker, fra medio juli vel og merke.

Jeg har vært mye mer ute på turer i sommer enn tidligere år, det er kanskje derfor jeg har lagt så mye merke til været. Oppholdsvær er nydelig turvær, iallefall hvis skyene er så høye at vi ser toppene:-)

 

Jeg kjenner at jeg tenker mye på det med helse og velvære, har nok sammenheng med at jeg kjenner noen som ikke har det sånn for tiden. Hvis jeg skal tenke at jeg kan får noe "positivt" ut av andres sykdom, må det jo være at jeg våkner litt opp og setter mer pris på det jeg har og den jeg er.

Jeg føler meg frisk og sprek, og har lyst til å røre meg. Kjenner helt klart at det kiler i beina, Vilde og Skrulle. Og haren skal selvfølgelig stille med pølser, jeg varmer de på bare forhånd,- 2neA. Haren løper jo ikke så langt:-)

Du er en racer til å høste trim-poeng 2neA!

Jeg har det akkurat på samme måte, stresser ikke så kollosalt med de de kiloene som igjenstår. Jeg er nok fremdeles ganske nøye, men tillater meg litt mer nå enn tidligere. Jeg vet at en liten utskeielse sannsynligvis utsetter vektnedgangen bittelitt, og lever godt med det. Jeg blir utålmodig hvis det går veeeldig seint nedover, men ei uke innimellom går helt fint.

 

Ha en strålende uke alle sammen

 

Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 hel diger kilo! Bra jobba og vel fortjent!

 

Flott helg du har hatt. Herlig å være i fjellet. Mmmm...vafler med blåbær... høres deilig ut selv med litt modifisering av vaffelrøre. Oppskrift? Ble litt sulten nå kjente jeg, men må nok holde ut 45 minutter til. Heldigvis ikke så ulvete lenger, så klarer å tenke på andre ting enn mat innimellom nå :P. Jeg merker også at jeg har det mindre travelt nå som jeg har bikka innpå 70-tallet. Tipper det tar seg opp igjen seinere...når jeg blir sulten på å se 70-blank.

 

Ha en riktig god dag, jess! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

grattis med nok et bra resultat:) du er god:)

 

og takk for innlegg på tråden min. det var jammen lurt å dele 9 kilo opp i tre "porsjoner". du har helt rett, det virker absolutt mer overkommelig:)

 

deilig med blåbær, noe av det beste jeg vet, faktisk. vi har hagen full av dem fortsatt (siden midten av juni), men pga høysnue har jeg ikke kunnet plukke så mye mer enn noen håndfuller nå og da.

det var da vakkert vær i nord i fjor sommer også, så du har nok rett i at du må ha vært mer ute i år og lagt merke til været. vi ferierte i lofoten i fjor og det var badevær flere dager. og der er det vakre strender også.

 

takk igjen for 3 kilos tipset, utrolig rart at det virker så mye enklere da:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang Jess!

De derre vaflene hørtes veldig gode ut - hint hint.

Jeg har hatt en super dag med min skolegutt. Litt mat uten om det vanlige, men det tåler jeg i ny og ne. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke noen skikkelig oppskrift på disse vaflene, men miksa omtrent 50g fullkornshvete, 10gr hvetekli, 1 egg, noen ts søtstoff, 1,5dl ekstra lettmelk og bittelitt kardemomme. Stekes med 1kcal-spray. Regna kcal på dette, men husker det ikke i farta. Ble faktisk 3 plater, og med MYE blåbær på ble det rene festmåltidet. For de som har kcal igjen anbefaler jeg ei SS vaniljekesam på toppen uhhhhm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg meg en sjokkartet opplevelse:-)

Jeg hadde et ærend i byen, og "tilfeldigvis" kom jeg over et stativ med noen stilige bukser til en pris av 299,- pr. stk. Boks-laus som jeg er falt jeg for fristelsen til å prøve ei i str 42, og så var den FOR STOR. Jeg var veldig fristet til å rope bort til damen i disken at STR 42 ER FOR STOR, men klarte å besinne meg. Jeg lista meg bort til stativet og henta ei i str 40. Den satt som et skudd.

Tenk, min aller første bukse i str 40- antakelig siden videregående. Jeg blir helt rørt bare av å skrive det her. Jeg hadde veldig lyst til å sove i den i natt, men mannen min syntes det var litt i overkant. Pussig:-)

Den var sikkert stor i størrelsen, kanskje feilmerka, feilsydd eller what ever... Spiller ingen rolle, saken er den at jeg har fått meg ei bukse i str.40

 

I dag opereres min venninne, jeg er veeeldig spent. Sykehuset er optimistisk, og det SKAL jeg også være!

Det har heldigvis gått veldig fort fra diagnose til operasjon.

Jeg skal på 2 spinning-timer etter hverandre i dag. Veldig greit å slite ut kroppen på fysisk aktivitet i stedet for å gruble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bukse i størrelse 40!! Det er disse nettopp disse opplevelsene vi jobber for og som motiverer oss. Herlig!! Kan ikke skjønne at mannen din synes det er rart du ville sove med buksene på:P

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Min store drøm:)

Jeg har en dongeribukse jeg kjøpte i andre klasse på videregående...11-12 år siden!! Den var knapp da, men jeg skulle slanke meg på den satt som ett skudd. 1,5-2 kg...

Det skjedde aldri, og det må være 30 kg siden.

Flott å høre at den kanskje kan gå på igjen.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jess. For en herlig opplevelse. Jeg måtte le høyt og lese innlegget ditt høyt for gubben. Forstår godt at du hadde lyst til å skrike ut.

Rart det derre med oss (noen av oss slankere) at vi må liksom unnskylde oss når "små" klær passer, sikkert stor i størrelsen osv. Jeg gjør det samme selv, kan liksom ikke helt tro at jeg kan bruke den og den størrelsen. Tar alle mulige forbehold. Det skal vi slutte med. Bruker str. 40 vi og ferdig med det. NYT god følelsen, den vil sitte i lenge. Kjenner jeg sitter her og er så stolt på dine vegne. Godt jobba!

 

Krysser fingrene for venninnen din, kjempesmart å gå å trene istedet for å gruble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

og jeg kjente meg så godt igjen. før sommeren var jeg så fornøyd med at bukser i str 40 passet (ja, ja de passer nå også...) og faktisk en i str 38 også:P jeg hadde også lyst til å rope det ut:D

har to fin-bukser på loftet som passer om 3-4 kilo. husker godt i fjor da jeg satt og så på dem og tenkte; de der kommer jeg aldri inn i!! men det gjør jeg jo snart. nå har jeg jeg riktignok litt mer problemer med topper enn bukser da, så det skal bli stas å komme inn igjen i enkelte jakker og bluser.

 

synes det er lurt å gå og trene i stedetfor å gruble og tenke. det er liksom ingenting du kan gjøre for henne akkurat nå allikevel. men om et par dager kan du være der for henne. håper det går bra med henne og at kirurgene får bort alt og at alt sånn. hun går kanskje tøffe tider i møte med cellegift eller stråling? eller kanskje det er nok å operere? ja, ja hun trenger ihvertfall all den støtten hun kan få, uansett.

 

ha en fin kveld fortsatt

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...