Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Imponerende!

Tenk at du har gått ned til tross for besøk og litt ekstra kos i helga. Det er veldig bra. Det er et sunnhetstegn at du klarer denne balansen, jeg vet mye om dette "alt eller ingenting".

 

Jeg har startet et "tortur-prosjekt", rene galskapen. Jeg har kjøpt inn en slags rissjokolade (bittesmå riskaker med sjokolade på en side). Jeg er ikke egentlig så veldig avhengig av sjokolade og søtt, men vil gjerne spise MYE hvis jeg først skal ha.

Og nå består øvelse i å spise 1 stk hver dag. Den inneholder bare 15kcal, så det er ikke noen stor utskeielse akkurat. Men den smaker himmelsk, og så utløser den nesten en"eksplosjon" i hodet mitt. De andre bitene ROPER etter å bli spist og jeg mister omtrent forstanden. Jeg hopper rundt som en hvirkelvind rundt i gangene etter "skuddet". Nå har jeg holdt på i 5 dager uten at jeg kan si det hjelper for noe annet en lattermuskelen til mine medarbeidere.

Det er sykt, intet mindre... men jeg skal spise opp den posen jeg har åpnet iallefall. Godt jeg har en leken arbeidsplass, ingen blir forbaust over andres innfall og innskytelser og det er herlig:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...lurer på om det er noe som går, jenny. Jeg har vært sulten i dag også. Spist omtrent hvar 2. time. Ja ja, i alle fall vært kreativ i matveien med matretter som fyller godt. Det blir snart slutt på 46-bukser på deg også, ser du. Men når det er sagt; mine holdt forbløffende lenge, men det var nok fordi jeg har brukt stretch og kanskje egentlig 46 i utgangspunktet var litt lite for meg :). At jobben må gjøres sjøl er helt sikkert, men det klarer visst du helt fint, ser det ut til. Og når det skorter så er det bare å ta turen til forumet. Da er det som regel noen som har skrevet ett eller annet som treffer :(.

 

Takkogtakk, jess! Egentlig gikk jeg vel ned før helga, men holdt sånn noenlunde gjennom. Men jeg er fornøyd med egen innsats for at jeg klarte å ikke være bare 'på' hele tida. Den ristorturen din høres ganske hard ut - må jo trekke på smilebåndet, altså. Men jeg er dødsens imponert over at du tar bare en om gangen når du så gjerne vil ha hele posen. Jeg vil også ha mye! Spiste 10 g melkesjokolade i sted. Takka ja bare fordi jeg visste at det ble tomt etter det. I en brøkdel av et sekund tenkte jeg at jeg kunne gitt en arm for å spise mer. Skummelt stoff det der altså. Jeg synes det høres ut som om dere har det riktig så godt på jobben din jeg, jess. Er de andre brøkdelen så sprø som deg (Ikke mine ord at du er sprø...kire sa det først, jeg bare hermer...:)), så ser jeg for meg at det skjer mange snurrige ting. Herlig!

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst sulten hver dag nå! Har spist fire måltider allerede...:). Heldigvis fyser jeg ikke på godterier, men har så lyst på MAT! Akkurat spist min medbrakte lapskausmiddag. Var jammen godt og sunt. Men slett ikke nok. Skal drikke en kopp lettkakao nå og masse vann.

 

Heldigvis skal jeg på Martial Arts om to timer, og da får jeg annet å tenke på...så det gjelder bare å holde ut fram til da. Når jeg kommer hjem i kveld skal jeg spise grøt med blåbær og kanel. nammenamm! Må vel gå over snart dette?!?

 

- skrubbskrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer løpende til, jeg skal SKREMME bort dette sult-troillet! Jeg er glad han reiser rundt! Skulle han bodd hos meg hele tiden så hadde jeg daua, garantert! Enten av smerte og sult, alternativt fordi jeg hadde spist meg til døde.

Jeg har hatt det noenlunde bra mht sult i det siste. Beklager så mye at han dro til deg!

Denne hungersnøden kan kanskje ha litt sammenheng med inntak av alkohol, jeg får iallefall slike perioder etter helger med festligheter.

Trim er en god strategi, det virker iallefall på meg. Jeg takler dårlig å gå hjemme og trene armmusklene på å åpne skap/kjøleskapsdører i slike perioder.

 

Grøt er tingen. Er du sulten kan det hjelpe litt å fylle litt kli i grøten. Kanskje det skyldes at magen blir vindfull, lufta tar vel også plass?:)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er her også. Jeg spiser og 10 min etter er jeg like sulten. Har nettopp spist middag og skulle tro jeg ikke har fått mat på leeeeeeeenge. Må hente meg litt vann. Det er jo så vanskelig og konsentrere seg om skolearbeidet når jeg er så sulten hele tiden!!!

 

Vi får jage han videre, og trene litt!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk for oppbacking, jenter. Spørs nok om det ble vel mye fludium i helga ja - kan nok ha rett i det, jess. Godt at du kommer og skremmer :D. DA tenker jeg...!

 

Men nå har jeg i alle fall trimma skrotten grundig. Den har sykla, vært på yoga, boksa, sparka og lekt sisten i dag (Puh!). Den har fått nammegrøt og eple, og etter at jeg har dusja skal den få 150 kcal til. Har nok ikke fora den helt godt nok i dag, stakkels.

 

Jeg klarer forøvrig heller ikke å gjøre skolearbeidet mitt særlig effektivt når jeg er sulten, Krille. Lurer jo litt på hva som er årsak og hva som er virkning noen ganger da :P. Det hender jo at det blir mye av den armtrimmen med skapdører som jess nevner. Men pokker heller! Jeg gidder ikke å gi etter. Får heller legge meg hvis det blir for kjipt...

 

Ha en riktig god kveld, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen fikk vi ikke vinter da! Jeg som har sagt at i vintermånedene har vi vekselsvis vår og høst. Ja ja, var værfast (!) hjemme i går til det omsider hadde tint nok i gatene til at det gikk an å sykle til byen. Hadde en koselig kveld i går med venner. Ble god mat og drikke - noe over budsjettet ble det visst, men det var det verdt! Blitt bare litt passelig med trim i går og i dag og ellers har jeg vært rimelig vettug i matfatet i dag.

 

I grunnen ikke så mye å melde ser jeg :P. Riktig god fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Ja, den snøen den snøen. Ikke bar grei å ha med å gjøre. Det meldes borti førti cm på østlandet i helgen. Og vi er jo godt førsynt her allerede. Ikke sykkelføre!!!!

 

God fredag til deg Skrulle

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh...! 40 cm!! Jaja, det har vært skrevet mye om snømåkingstrimpoeng her inne i januar, så dere får i alle fall trimma :P. Blir det akebretturer på dere om morran, da? Synes det er nydelig med snø jeg altså, men det er jo litt ubeleilig innimellom.

 

- skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du overlever i snøen. Det er nok ikke rette plassen å plassere snøen, jeg antar at dere har dårlig beredskap for snø. Godt du har sykkel da, den kan tross alt snike seg forbi køene som oppstår.

 

Her er alt som før. Stillstand på vekta, humøret holder enn så lenge, jeg står klar med ei vinflaske under armen- i kveld blir det litt kos hos naboer.

Jg håper de ikke har disket opp med allverdens mat, det er tross alt ganske seint på kvelden. Ikke det at Jess har noen begrensninger, men dagens budsjett er brukt opp:D

 

Kos deg i helga

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Jada, det blir akebrett-turer. Har ikke blitt så mange fler på morgenen, for jeg har hatt det travelt med å komme meg tidlig på jobb. Så snart det gir seg med det stresset, så slenger jeg de små på brettet og går. På ettermiddagen blir det litt tur da. Senest i går i snøstorm;) Da var det godt å komme inn og kjenne at det var lørdag og tid for å bare slappe av.

 

Fortsatt fin fin søndag til deg.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jenter. Her har det gått fint i snøen. I går var det riktig påskestemning. Vi har hatt snø som har ligget til og med så jeg fikk meg en times rusletur på 10 cm snøføre langs stiene mine. Strålende solskinn var det også. Herlig!

 

Håper nå at jess hadde en riktig trivelig lørdagskveld. De er deilig å ta seg en klunk av og til. Spesielt hos naboen så det bare er å trille til køys etterpå. Deilig å være ute og kjenne på været, RenateH, og så komme inn og ha lørdag. Ser ut til at du er riktig så mye ute om dagen!

 

Jeg har også drukket litt vin i helga, samt laget lammesteik til Svigers. Så kaloriene har nok igjen vært litt i overkant, så regner jo med at jeg må betale for det på veiinga i morgen. Håper superflinkiseriet jeg har drevet med enkelte dager i forrige uke kan veie opp litt. Vi har altså hatt besøk hele helga og de skal være utover dagen i dag også, men skrulla må på jobben!

 

Ha en riktig så god dag alle! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får det være slutt på helger med god mat og drikke! Lurer på om det er det som gjør meg så innmari sulten! Lunsjsuppa mi er fortært og nå drømmer jeg allerede om neste måltid :).

 

Kommer det noen gang til å ta slutt dette med å tenke så mye på mat? Blir litt betutta innimellom over at det tar så stor del av livet mitt. Drømmer om at magen min skal begynne å klare seg litt på egenhånd, men det der har vi jo snakka om før...magen min vil ha mer hele tiden den. Vil det noen gang kunne bli litt mer automatikk i det?

 

Er visst blåmandag i dag. Tung og trøtt og lei. Kaffe smakte ikke noe godt i dag heller...:). Ja ja, blir vel blid igjen. Får drikke litt mer vann og litt lettsjokoladedrikk, kanskje. Ja, det høres ut som en plan! Kjente tåka letta bittelitt nå...

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmandag er ikke noe særlig. Jeg sender over et par farger til som du kan blande ut med, håper det hjelper!:)

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tror jeg noensinne blir helt ferdig med å tenke på mat.

Jeg håper og tror det blir litt bedre når vi har trappet opp inntaket. Når vi kan spise rundt 500kcal mer enn nå så må vel magen kunne slappe mer av. Eller, det er vel det omvendte, magen får jobbe mer og det er vel det han vil?

Tenk 500kcal hver dag...

 

Jeg er ikke så værst i humøret, men må innrømme at jeg er litt lei prosjektet for tiden. Jeg prøver å tenke minst mulig på denne hersens vekta. Jeg kjenner at jeg er i ferd med å slå meg til ro med mine siste kg, det er på ett vis enklere enn å streve uten å få betalt. Jeg har det jo bra selv om jeg ikke kom HELT i mål. Jeg kan jo late som jeg ble ferdig!:)

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takkogtakk, jess. Joda, det hjalp visst litt med noen andre farger å blande med. Har klaga fælt til helten min om hvor stusslig jeg har det og det hjalp det også. Han var veldig klok og koste og klemte på meg :). Har det bra jeg altså, tror bare det er en av disse dagene hvor det er litt blått inni.

 

Jeg slår meg mer og mer til ro med at målet er omtrent der jeg er nå, men jeg gir meg sjøl februar før jeg begynner på HV. Går det en kilo eller to til, så er det greit, men ikke kritisk. Det som er igjen går fint an å leve med, det. Svigerfar var litt redd jeg skulle bli skranten hvis jeg holdt på særlig mye lenger og jeg får stole på ham!

 

Det er godt å se at du også faller til ro selv om målet ikke er helt nådd i forhold til det du tenkte. Ferdig er når du bestemmer det. Så er du ferdig nå, så er du det! Jeg gleder meg også til å øke matmengden og har begynt å tenke på hvordan jeg skal håndtere det i dagliglivet. Jeg synes jo stort sett at jeg får nok mat, men spiser nok litt lite frukt, så det er et sted å begynne. I tillegg tror jeg at jeg skal spise litt mer sunt fett som oljer og nøtter. Gleder meg til at en litt syndig dag (innimellom!) ikke skal koste så mye. Kanskje jeg skal innføre lørdagsgodt igjen? ...lørdagsgodt i form av litt vin eller litt syndigere middagsmat eller dessert... eller en kakebit hvis jeg er på kafe. I nedgangsfasen har jeg på flinke uker ikke rørt noe syndig i helga. Hmmm, kanskje det kan være med på å markere forskjellen mellom hverdag og fest? Men så liker jeg jo godt at jeg kan ha fest på en hverdag....men da er vel veien fort rask tilbake til det altfor søte livet...?

 

Nå gleder jeg meg først og fremst til middag! Vi skal spise noen kyllinggreier. Namm!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsteklem avsendt Skrulle. Det er bare noen dager (ofte mandager) som er litt sånn pyton uten noen spesiell grunn. Godt du har helten din å ty til.

 

Når det gjelder vekten din og Jess sin så er jeg super misunnelige på at dere er innenfor normal bmi- det må jo kjennes helt konge ut. Tenk å kunne si: jeg er normalvektig! Det er det mange som drømmer om det. Du har vært super flink Skrulle og jeg har tro på at ved å fortsette det sunne kostholdet og trimmen så vil det forsvinne noen hekto her og der og vips så er de få fille kiloenen borte i løpet av året. Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtuelle klemmer gjør godt de også, 2neA! Takk skal du ha! Det er veldig fint å være normalvektig, skal jo ikke nekte for det. Og det er godt å kjenne at det egentlig holder nå...bare jeg som er barnslig nok til å ville se om jeg kan ta en kilo til i løpet av måneden. Men SÅ er det stabilisering. Flørta jo med tanken på at jeg kunne gå ned enda litt mer, men jeg tror jeg falt litt i den 'tar du den så tar du den'-fella.

 

Men du er jo rasende god sjøl og er da vel så godt som på normal BMI (Ja ja...vet at det mangler bittelitt). Sprek og sunn er du også!

 

- klem skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelige 1 kg ned i dag :). Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne! Snikveier jo stadig, men dette var langt bedre enn prognosene.

 

Uansett, det betyr at jeg er bare 600 små gram fra målvekt. Jeg vet at det plutselig kan gå tregt med resten, så vi får se, men nå blir det uansett HV fra 1. mars. Kanskje før også.

 

Jeg har virkelig innsett at jeg har litt mye å gjøre om dagen, så jeg har innført forum-tider for at det ikke skal skli helt ut. Det betyr at jeg innimellom ikke kan skrive og lese så mye som jeg ønsker her inne :). Men kommer sterkere tilbake!

 

Ha en riktig så fin dag alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla så mye, det var kjekt å høre!!! Tenk, bare 600 gram igjen, det hørtes så mye trivelige ut en 18 kilo!!!:-)

 

Du er god som står på, er så kjekk lesing, for da kan jeg prøve å få ett bilde av meg selv om ett år!!!

 

Skal du gå HV-kurs, eller "flytter" du over på HV-siden?

 

Gratla igjen, du må jo være himla fornøyd nå, og det fortjener du jammen!

 

Jennny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du klarer å holde koken helt inn i mål.

 

Her er en liten innspirasjonsmelding til Skrulle!

 

* * * * * * * * * *

* * * * * * * * * *

* * * * F F F F F F

 

F står for fett! Når du har gått ned noe skal jeg gå inn og forandre til stjerner. En F=100GRAM!

 

SE DA! Snart bare stjerner! :):):)

 

Jeg heier og bukker og neier!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Gratulerer så mye med 1kg i minus! Tenk, bare 600g igjen til denne fasen er over, og du går over i HV-fasen. Blir du her på forumet hos oss, eller blir det HV-forum? Vi vil vel helst ikke miste skrulla vår..

 

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det trivelig å komme innom! Nesten som bursdag dette jo! Men er selvfølgelig kjempefornøyd nå altså :).

 

jenny: Ja, for ett år siden var jeg omtrent som du er nå, bare litt tyngre. Hold fast i det du gjør for det går an! Må vel flytte til HV snart, ja. Det blir helt feil å skulle krampaktig holde fast i tråden her inne.

 

steg: Takk for alle nye stjerner! Var jo litt redd for at du skulle gi tilbake F'ene da jeg gikk opp litt for noen uker siden, men du var riktig så grei med meg :).

 

twisted star: Takk for gode ord. Nei, dere blir nok ikke helt kvitt meg her inne selv når jeg flytter...dessuten kan 600 g dra ut, det. Men flytter nok i månedsskiftet uansett, med mindre jeg går opp igjen, da...

 

jess: Vet ikke om jeg helt kan anbefale den vekta mi, men den har faktisk skjerpa seg nylig. Den har nemlig vært litt humørsyk innimellom...omtrent på samme tider som meg :). Forumtid er litt kjipt, men virker. Fikk faktisk jobba brukbart i dag.

 

krille: takktakk - standhaftig mesteparten har jeg nok vært, men himmel som jeg har rast utpå innimellom også. Men jeg klarer ikke å være streng hele tiden. Da blir jeg så sur!

 

2neA: takkogtakk! Ja, det er litt rart at det bare er noen gramminger til mål. Nesten for godt til å være sant??

 

Dette kjentes nesten ut som avslutningstale, dette :). Men jeg er her fortsatt, altså! Er ikke klar for å gi helt slipp på denne tråden min enda. Vi snakkes senere vel...?? Jeg skal ta meg en runde når jeg har tillatt meg mer forumtid!

 

Nå er det visst sengetid! Ha en riktig god natt alle! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...