Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er kjempefornøyd, jeg! Ja, ikke hver dag og ikke hele dagen heller...men sånn alt i alt. Å gå ned i vekt har jo ikke trylla vekk all uhumskeriet i skrullelivet :). Helten min er også fornøyd og synes at jeg er bedre enn noensinne. Når det er sagt, så må jeg understreke at han aldri syntes at jeg måtte ned i vekt, og det tror jeg har hjulpet veldig for meg slik at jeg hele tiden har kjent at det var for min egen del.

 

He he...ja bilder ja. Hadde du sett meg nå så hadde du sett ei skrulle med nyvaska saueaktig hår som står opp og ut...litt som en 80-talls rockestjerne, slaskete fløyelsbukser og fleecegenser. Er nok ikke blitt noe visuelt vidunder etter dette, men føler meg så mye bedre at jeg skal nok tåle å bli tatt bilder av framover. Det finnes jo nesten ikke bilder av meg fra før. Gummitrynet er det nok ikke så mye å gjøre med....har alltid et eller annet glupt uttrykk på bilder.

 

Takk for gode ord, Jenny. Du står veldig godt på sjøl og er ei sunn og frisk jente! Er du ikke det, da? :) Dette går veien, ser du! Ha en riktig god kveld! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da sitter min kjære å ser på Rambo... og jeg har forhåpentligvis linje litt til. Svarte deg i stad inne på tråden min, og jeg min tosk kopierte ikke og vips... ja, så var det en vits!

Ja, hytta er bare en drøm- er det noe rart at jeg lengter etter sommer! Min kjære hadde tatt bilder der i helga, terassen så ut som en helt vanlig plass med skiløype på :) måtte jo bare flire. rart dette landet. For noen månder siden lette vi høyt og lavt og hadde ikke nok med fem parasoller og fløy i skytteltrafikk ned å bada.... Åh, ikke dumt å mimre om nei! Du er velkommen til sommern! Så kan vi sitte i bikiniene å snakke om at vi ikke må spise mer is i sommer for da får vi en liten valk og glemme at det for ikke lenge siden var vi som var fetthotell! :)

 

Imponert over asjettene dine. Og... sko. En dag åpnet minsten en skapdør som han ikke pleier å åpne uti gangen. Hvorpå han utbryter høylytt: " Har du eget skap med alle de støvlene og skoa mamma?" Au da, de andre fire deler skap....

 

Men det har også vært litt prinsipp for meg at selvom jeg er tykk så skal jeg ikke gjemme meg bort i kiipe klær. men femten dressjakker holder nok! :) Ti kjoler også!

 

Men det hjelper å dra hverandre. Og det har jo med selvtillit å gjøre å tåle å ikke alltid være ny og frec. En periode hadde jeg en morsom oppgave for meg selv. Jeg bestemte meg for å gå i ting som ikke passet sammen. Liksom en trening på å vite med meg selv at når folk tenker : hun hakke peiling, så kunne jeg tenke: ha, ha. Det var morsomt. Jeg fortalte ikke noen om det selvsagt, det var jo hele poenget. Så en dag sier nabodama(som bor så nærme at hun ikke kan unngå å se hva jeg har på meg) ... " jeg er imponert over deg, ikke bare at du kler deg bra, men du får det til å se bra ut selv med ting som overhodet ikke passer sammen." Gjett om jeg lo godt for meg selv etterpå. Hun har nok lurt!

 

Og når det gjelder menn: det er i alle fall lite grenser når det gjelder å kjøpe snøfreser, ski, treningsutstyr og ting til samlingen!

 

Nå breier jeg meg litt på tråden din... må gjøre den lengst mulig før du flytter. Det er ekko i romma nå ! Kanskje du skal skrive ut tråden som et minne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA, nå måtte jeg flire, steg. Kroppen et fetthotell! Ja, du kan så si :). En liten is tåler vi vel til sommeren, vel? Jeg kommer gjerne og sitter på verandaen på hytta!

 

Jeg er så enig med deg i at det å fjonge seg er godt uansett størrelse. Det gir en annen følelse av 'seg' - en slags bevissthet om at det skal være plass også til de som ikke passer inn i idealbildet. Jeg går i perioder der jeg er en slusk...joggesko, olabukse og lettvint hestehale, og det er litt deilig når jeg ønsker å ha stort fokus på skriving og trening. Innimellom koser jeg meg med skjørt og hæler og kjenner at det er visst like mye meg det. Jeg drømmer om å ha et skoskap som er bare mitt. Har du lest Helene Uri sin bok 'De beste blant oss'? Der er den en professor som har alle de fancy høyhælte skoene sine sortert etter fargen på en av stueveggene sine. Hørtes så kult ut - hvis skoene er rene og i godt stand, selvfølgelig. Og fine.

 

Du er velkommen til å skrive og breie deg på tråden min så mye du vil, både nå og når jeg flytter, steg! Det er virkelig bare trivelig! Har lurt på om jeg skal kopiere tråden min inn i et tekstdokument, faktisk. Det er mange tanker og funderinger jeg har gjort meg i prosessen, samt så utrolig mange nyttige og fine innspill jeg har fått at jeg tror at det kan være kjekt å ha...?

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgangen forrige uke viste seg ganske riktig å være midlertidig. De siste dagene har jeg hatt fine snikveiinger og i dag veide jeg 1.1 kilo mindre enn forrige tirsdag.

 

Jeg er virkelig SÅ fornøyd. Det betyr at jeg veier 70.1 kilo og jeg kjenner at jeg er mentalt klar for å gi meg. Jeg har første HV-veiing om ei uke, så satser på å holde siste ukers strategi i forhold til mat og trim fram til da og så blir det vel å øke så smått...Huff, det blir litt skummelt!

 

I dag skal jeg feste tegn på papiret...må fokusere på oppgaven min samt planlegger å komme meg ut en liten tur enten på beina eller på sykkel. Vi får se.

 

Ønsker alle en riktig flott tirsdag! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, nedgang ennå, gratulerer så mye med det!!!

 

Så utrolig oppmuntrende lesning, tenk at det går an:-) Du er god!!

 

Ha ei fin uke videre før du kaster deg inn i HV-gjengen:-) Forstår godt at det er litt skummelt, men det blir sikkert kjempespennende. Tenk å kunne øke matinntaket, hadde ikke vært helt feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var deilig med nedgang igjen. Vekta har jo luska litt på 70-tallet og litt på 71-tallet noen uker, så det var moro å komme til 70 nå som jeg hadde bestemt meg for å gi meg uansett. Men nå er det altså slutt med planlagt nedgang, med mindre det går noen gram fram til første HV-veiing neste uke.

 

Jeg gleder meg *så* til å spise litt mer. Innrømmer at jeg synes det har blitt litt i minste laget innimellom nå (ligget på drøyt 1600 etter jul).

 

:) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg sitter her og kjenner på at jeg er klar for å flytte videre. Det gikk fortere enn jeg hadde tenkt, men plutselig var jeg visst helt klar :). Kjente det med en gang jeg posta siste innlegget mitt i dag morges.

 

Jeg har hatt det så godt inne her på 'ned 20-30'! Uten alle dere herlige folka hadde dette blitt mye vanskeligere. Så mye støtte og oppmuntring som jeg har fått - jeg er kjempetakknemlig! Kommer nok innom, så dere blir ikke kvitt Skravle med det første. Dessuten tar jeg veldig gjerne i mot besøk på den nye tråden min. Adressa er:

 

skrulle

skrulleloggen

Hold Vekten

 

:) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest skrulle

...burde kanskje hatt surt, deppa eller sint fjes på dette innlegget, men det gidder jeg ikke, for nå er det tid for å se framover igjen! Havna utpå, gitt, etter er god stund på HV. Det gikk noen kilo på sånn gradvis, som jeg virkelig (helt sant - æresord!) hadde tenkt å håndtere. Men så mista jeg fokuset og så mista jeg viljen til å være flink jente :). Jeg har sludra litt om dette på HV-tråden min, som jeg har forlatt på midlertidig basis, men som jeg planlegger å komme tilbake til.

 

For ei uke sia klokka jeg inn på 82 kilo (fy skamme seg!) - sist jeg var der var tidlig høst 2008, mener jeg. Jeg tror jeg vil ned 10 kilo, men det kan hende jeg nøyer meg med 7. Vi får se. Jeg skal altså ikke ned 20-30 kilo, men det er her jeg føler at jeg hører til, og da kjente jeg at det var på tide å ta opp igjen den gamle tråden min.

 

Den siste uka har jeg veid og telt og målt meg sjøl, maten min og trimmen akkurat som i gamledager. Sånne halvveis skal-være-litt-flinkere-greier blir det liksom ikke noe greie på. Nei her må det hardere skyts til og strikt regime (riktignok planlegger jeg noen utskeielser dann og vann) er visst dessverre det som må til hvis det skal gå veien for Skrulla. Og det kjennes deilig ut så langt - jeg tror jammen jeg har fått tilbake TRUA! 700 små gramminger er borte og det må jeg si meg fornøyd med. Nå handler det om å holde fokus og finne tilbake til de gode vanene jeg pleide å ha.

 

Plan framover er å

- bevege meg hver dag og trene litt ekstra to ganger i uka

- lage masse deilige skrullesupper og annen god og sunn mat

- komme innom forumet hver dag for inspirasjon (om ikke altid skrive!)

 

Og så må det nytes! Jeg skal ta meg tid til å kjenne på og nyte at

- jeg er er i gang igjen med gode vaner

- jeg selv bestemmer hva som skal spises

- kroppen min liker å være i bevegelse

- det smaker fantastisk godt med vann

- det er mange kloke og flotte mennesker på forumet

 

Ha en riktig god dag alle som er innom! - skrulla :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jeg synes vel det går ganske bra om dagen. Kjent litt på at jeg har lyst til å la det stå til og fråtse i matfatet. Lykken er å lage Skrullesuppe - da har jeg råd til å spise masse lunsj uten at det koster i matfatet. Dagens suppe hadde masse tomater (fra boks), løk, hvitløk og svartøyebønner (heter det det???). Og så spisskummen, gurkemeie og sitron. Nammenam! Jeg hadde nesten glemt hvor lykkelig jeg blir når jeg får spise mine egenlagde supper.

 

Lurer på om jeg spiser litt lite. Har regnet at jeg bør ligge mellom 1600 og 1900 kcal om dagen, men er stadig under og omtrent akkurat på 1600. Blir mye trim om dagen og regner med at det kommer til å fortsette snaue to uker til - til jeg begynner å jobbe igjen for fullt. Kanskje jeg burde prøve å spise 1900 nå og heller redusere litt når treninga reduseres? Må tenke :). Jeg veier meg nemlig hver dag og i gamle dager pleide vekta å være høyest på mandag eller tirsdag og så gradvis gå ned utover i uka til torsdag/fredag. Men det har ikke skjedd nå. Nå ser det ut til å holde seg stabilt, og selv om jeg vet at det er mange grunner til at vekta holder, så misliker jeg det - rett og slett fordi jeg forventer at ting skal være som i gamle dager da jeg var flink jente og gikk ned masse. Men så tar jeg meg i nakken og prøver å fokusere på at jeg må være tålmodig. Huhei! Ikke lett når man vil at det skal gå FORT! Dermed tenkte jeg at jeg kanskje bør spise litt mer.

 

Det ordner seg nok de nærmeste dagene for vi skal noen dager på ferie i Exmoor. Da kommer det til å friste med cream tea (scones med clotted cream og syltetøy), deilig engelsk øl, publunsj og lange B&B-frokoster. Jeg må i tenkeboksen og bestemme hva som er lov de nærmeste 3 dagene. Noe må jeg tillate meg, men kan ikke kose meg hele tida. Må finne tilbake tanken om at det blir muligheter for å spise og drikke alle disse tingene igjen! Det har hjulpet meg mye før - det er en slags rar sorg i det å si farvel til deiliege mat- og drikkevarer. Så dermed så er det på gjensyn - men altså ikke med en gang.

 

God helg til alle som er innom!

 

- skrulle :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Titter innom vektklubben etter en laang pause.. Har "fløyet solo" en stund nå. Det har gått veldig bra, i perioder, og i andre perioder har det ikke gått like bra. Akkurat nå er jeg der at jeg ikke tør gå på vekta.. Tror ikke det er så alt for galt, men er likevel litt nervøs.. Skal vurdere å gå på den i morgen. (Utrolig dumt å være redd for det tallet, egentlig. Det er jo ikke sånn at det står i panna mi..)

 

..Men for å komme til poenget; jeg ble glad når jeg så deg her inne! Misforstå meg rett, jeg er selvfølgelig ikke glad for at du ikke er i HV-fasen (for øyeblikket), men du motiverte meg så mye forrige omgang i dette forumet! Vet ikke om du husker meg, men jeg husker hvertfall deg. Jeg finner trøst i at det ikke bare er jeg som klarer å holde meg der jeg ønsker..

 

Når det er sagt, så virker det som om du er godt igang igjen! Og skrullesuppe høres kjempegodt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så trivelig med besøk, little star! Så klart jeg husker deg :)! Det er veldig koselig å møte gamle kjente...selv om det jo betyr at det igjen er noen kilo å ta av. Men det viktigste er jo at vi tar tak. Det er fint å høre at du klarer deg godt på egenhånd, selv om det går litt opp og ned. Ikke alltid så moro å gå på vekta når en tror at vekta planlegger å være muggen. Du får gå på når du er klar. Lå i senga sjøl i dag morges og lurte på om jeg skulle gå på vekta eller ikke. Visste at jeg kom til å veie mer enn jeg gjorde før jeg dro på ferie :). Og det stemte jo (dessverre).

 

Jeg har nemlig kosa meg noe mer enn jeg burde. Jeg har spist litt kake, burger, pommes frites (grøss!) og drukket et par øl og litt vin. Og altfor stor frokost to dager! Men synes jo jeg har holdt meg sjøl litt i tøylene med tanke på at jeg har vært på ferie, så fremgang er det jo! Alle disse tingene gjør at jeg samler vann - det vet jeg jo. Så nå handler det om å huske at noe av oppgangen er vann. Jeg har nemlig trimma noe sinnsvakt. Søndag ble det 1800 kcal forbrent, og lørdag og mandag omtrent 1100 kcal tilsammen. Så inntak og forbruk balanserer sånn rimelig. Vi har gått opp og ned bakke og nå er rumpa mør! Herli!

 

Så selv om jeg er litt skuffa over dagens innveiing, så prøver jeg å tenke positivt. I dag er det skrullesuppe fra fryser'n og sunn middag på plakaten igjen. En times gå-/joggetur og litt styrketrening på gulvet er planen.

 

Riktig god dag til alle som er innom!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her dukket det plutselig opp en lang tråd jeg ikke hadde sett før! Jeg har holdt til her inne et år, så du var her før min tid forrige gang. Velkommen tilbake:)

 

Det var interessant å lese om din flytting til hold vekten. Jeg har nemlig en drøm og en plan om å flytte inn der, og deretter BLI der. I lang tid! Jeg har slanket meg flere ganger, men aldri hatt fokus på å holde vekten. Inni hodet mitt tror jeg at det skal gå som en lek (vel... host, kanskje ikke helt, men nesten?!) denne gangen, ettersom jeg er utrolig mye mer bevisst og fokusert i denne slankerunden enn jeg noengang har vært før.

Og likevel.. det var vel du også, ettersom du hadde tråd der inne og alt mulig. Viser bare at det ikke blir lett, og at fokuset må være på plass i lang, lang tid etter at jeg har nådd målvekt. Til ettertanke!

 

Enda bedre er det å se at du er tilbake! At du ikke bare ga opp da vekten gikk opp igjen. Ønsker deg masse lykke til med trening og fokus fremover - men det høres da jammen ut som om du er godt i gang:D

Og vi er mange her inne, selv om det er litt sommerstille akkurat nå. Så du blir ikke alene utover høsten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar - trivelig med nye fjes på tråden min :). Jeg har så vidt vært innom deg og sett, men skal ta meg en tur til og bli litt mer kjent med deg. Skjønner det slik at det ikke er så lenge til du er klar for HV, og det er helt supert! Jeg er ikke sikker på at det må være hardt å holde vekta, men det er nok fort gjort å glippe hvis man ikke passer på. Heldigvis er det mange flotte mennesker der inne som deler tanker så det er i alle fall rom for hjelp og støtte i den prosessen det er å slutte å tenke nedover men mer framover. Men nå skal vi jo knerte de siste kiloene først, både du og jeg :).

 

Etter gårsdagen høye fereivekt har jeg kjent meg enda ivrigere på å få tilbake HV-kroppen min. Spiste supersunt i går og i dag var jeg belønna med 400 gram ned siden i går morges. Det betyr 100 g opp fra forrige onsdag. Gjør meg ikke lykkelig akkurat, men fokuserer på at jeg hadde fine dager borte med god mat og masse trim.

 

Og nå handler det veldig om trim inni hodet mitt! Trodde hele kveldsturen min skulle gå fløyten i går. Hadde vært nydelig vær hele dagen (og jeg satt inne og jobba) og i kveldinga regna det plutselig vannrett med tordenbrak. Men etterpå ble det en liten 45 min runde langs nyregna stier. Friskt og herlig! Og i dag har jeg gått 10 km-runden min. Mest gåing, men litt jogging og bittelitt løping. Det koster meg veldig lite å gå lange turer. Det synes jeg bare er herlig. Klarer somoftest også å motivere meg for litt jogging/løping. Men jeg synes det er hardt å få til styrketrening. Så nå har jeg latt meg inspirere av noen damer på trimforumet og kjørt to dager med 30-days shred (video Jillian Michaels fra The Biggest Loser). Noe av det kjennes i alle fall hardt nok ut, så det virker sikkert. Spørsmålet er om jeg klarer å fortsette. Har aldri trent til video før, så det kjennes litt rart ut. Kjennes ikke helt ut som meg. Men i ned-i-vekt-prosessen har jeg gjort mange ting som ikke kjentes ut som meg, så hvem vet. Kanskje jeg blir supersterk :)?

 

Ha en riktig god dag alle som er innom!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, rir videre. Joda, trimmer og er flink jente! Men er så SULTEN i dag! Forrige innlegg var skrevet etter lunsjen - fortsatt blid og snill og rimelig mett i lillemagen. Men altså - siden det har jeg hatt lyst på mat hele tiden :).

 

Jeg kjenner jo til denne følelsen, vært der mange ganger. Som alltid lurer jeg på hva det egentlig betyr. Er det det at kroppen faktisk mener at den trenger mer mat fordi jeg har vært så gruelig flink med mat og trim? Det er det jeg ønsker at det betyr. Og hva vet jeg - kanskje det er tilfelle. Eller er det rett og slett noen rare mentale greier som føyer seg inn i rekken av tidligere trøstespising og spising fordi jeg ikke skjønte hva jeg egentlig trengte? Så jeg sitter her og prøver å kjenne etter om det er noe jeg trenger akkurat nå av ikke-mat-ting.

 

Kanskje jeg trenger en klem og litt omsorg? Kanskje er jeg egentlig litt bekymra fordi jeg vet at jobben min snart starter for fullt og jeg vet det blir sinnsykt travelt? Kanskje trenger jeg å sitte med venner på en kafe og drikke vin? Kanskje trenger jeg å være ute i solskinnet og nyte livet istedenfor å sitte her og liksom prøve å jobbe?

 

Må kjenne litt til. Jeg tror at kunsten å lære meg til å finne ut hva jeg trenger er en viktig del av å holde meg slank i framtida. Høre etter hva kroppen prøver å si i stedenfor å hive til den sjokolade og alskens uhyrlige nammerier. Men i mellomtiden så må jeg bare holde ut - for jeg vil jo ha tilbake HV-kroppen min! Nå skal jeg jobbe!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Du har så rett, skrulle! Betyr alltid sulthet at man trenger mat? Har vært inne på tanken selv, men har ikke klart å formulere tankene på den måten du akkurat gjorde. For jeg har opplevd mang en gang å ha spist nok en dag, men likevel føle sult. Som du sier, kan det være fordi man har forbrent litt ekstra på trening, men som oftest tror jeg den type sult kommer fra noe annet enn næringsbehov. At man føler savn etter noe f.eks. Og at vi har vært vant med å finne trøst i maten tidligere..?

 

Rart, driver å snuser på 30 day shred om dagen, jeg også! (Kremt..lastet den faktisk ned her om dagen..kremt..) Så på den første delen (som skal følges de første 10 dagene), og en del av det virket tungt nok.. Og jeg har lest at andre har hatt effekt av dette programmet. Så det er interessant, men akkurat nå er jeg ganske fornøyd med styrkeprogrammet jeg utfører på treningssenteret - og jeg ser jo helt klart resultater av det også - så jeg tror jeg drøyer det litt. Kanskje aktuelt til vinteren når jeg har vanskeligere for å komme meg på trening. Du får oppdatere oss om hvordan det går!

 

Åå, sånn duggfrisk luft er deilig! Det må jo være ekstra godt for kropp og sjel å gå tur og fylle lungene med den luften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen little star. Spesielt trivelig med hilsen når livet er litt trist og leit. Noen dager er det jammen godt at det blir kvelden og en kan gå i køya. Kvelden i går ble en miserabel affære der jeg rett og slett var skikkelig grinete og bare ville ligge på sofaen og spise alskens uhumskheter. Lurte veldig på hva jeg skulle gjøre for å fikse, men til slutt bestemte jeg meg for at det var greit å være sur og så lå jeg på sofaen og spilte dumme spill på mobilen. Ikke akkurat konstruktivt en sommerkveld, men holdt i allefall tankene vekk fra uvettig kaloriinntak. I dag er alt så mye bedre. Jeg våkna blid og snill. Vekta var snill og ga meg enda 400 minus. Det betyr at helgas bravader er nulla ut og jeg kan begynne jobben med resten av kiloene. Det er veldig deilig!

 

Ganske støl etter to dager med 30days shred, men klarte å motivere meg for en runde i dag før klokka 0800 (null-åtte-hundrede! Tenk det, jeg som ikke orker å trene om morgenen! Jeg synes altså at jeg har vært veldig flink!). Den shredden er overkommelig på enkelte ting og helt umulig på andre. Jeg klarer nemlig ikke å ta armhevinger. Klarer tre dersom jeg har knærne i bakken, men det er jo ikke tre Jillian vil at jeg skal gjøre! Men jeg får gjøre de tre da, og kanskje jeg klarer fire etter ei stund? Treningssenterstyrke er nok vel så greit, little star.

 

I dag har jeg vært hos frisøren og vært i byen en hel dag – og har jeg vært flink i matfatet? OhYess! Jeg har kost meg veldug med to kaffe latte med skummet melk, pub-middag (kyllingfilet og ikke så altfor uhorvelig tilbehør) og til og med en øl. Alt innenfor dagsrasjonen. HURRA :). Hos frisøren drakk jeg bare svart kaffe og overså 4(!) kjeks som ble lagt foran meg. I tillegg (ja, det er mer flinkiserier!) har jeg vært på salg og kjøpt kjempefint treningstøy: løpebukse, løpejakke og topp med lang arm. Kanskje foregrepet begivenhetene med å kalle dette å være flink?!? Må vel kanskje løpe litt før det er sant. Men nå skal det i alle fall ikke stå på løpeklærne :).

 

Ja, altså, her ble det mye selvskryt i dag, men slik må det få være av og til. Det går så opp og ned i denne prosessen at en får huske på å skryte godt av seg sjøl innimellom!

 

- skrull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hoi,

må bare ile innom før jeg løper ut i regnet her på fjellet:

Selvskryt er vi bare nødt til å gi oss selv! Mye mer oppløftende i det lange løp å gi seg selv og andre positive tilbakemeldinger. Og dette er jo stedet for det!!

Jeg må innrømme at jeg blir lei alle disse supermenneskene på facebook som til enhver tid skal fortelle hele verden hvordan de først er på dobbel spinning-time før de baker boller med ene hånda og gjør aktiviteter med ungene med andre; alt sammen før kl 10 på formiddagen.

Men HER... det er annerledes! Kan ikke bli for mye av det, synes nå jeg;)

Vi MÅ backe opp oss selv med "skryt" (synes egentlig ordet har en negativ klang..) når vi er flinke - for vi er dessverre altfor kjappe til å være strenge med oss selv når vi har gått på en smell og ikke vært fullt så flinke.

Så på en god dag synes jeg det er helt på sin plass å erkjenne at man ha vært superflink:D Så er man kanskje like flink dagen etter! Og plutselig er man inne i en positiv sirkel - og plutselig har man gått ned en kilo til... og en til.. og en til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA - ja, er det ikke rart så mye snakk om egen fortreffelighet en kan tolerere på disse sidene i motsetning til i en del andre sammenhenger? Må gruble litt på det, Ninjastar. Tror du det har noe med at vi er i samme båt og at vi vet hvor stusslig det er å føle seg feit? Eller tror du det hjelper at vi ikke kjenner hverandre i virkeligheten? At vi ikke har posisjoner å opprettholde? Eller kanskje det er noe helt annet. Her hoies det når det går flott og klappes på skuldra når det går trått - og jeg kjenner virkelig inne i hjertet mitt at det er helt oppriktig. Nei, jeg velger å tror litt på samme båt og store hjerter, jeg :).

 

Dagen i dag har vært god. Passe inntak fra matfatet. Ny Skrullesuppe ble laget og nå er fryser'n full. Våknet av nystekt brød i brødbakemaskina. Å himmel, så herlig! Spiser kornblanding til frokost, så klarte å stå i mot. Så snart helten hadde laget niste skar jeg opp resten og heiv i fryser'n. Borte med seg! Bare ei lita koseflis var igjen til Skrulla - og jammen meg var den deilig :). Ikke så mye trim i dag - bare en bitteliten sykkeltur. Men oioioi - må ikke glemme. Trente med Jillian igjen. Klarte fem armhevinger (på knærne, riktignok) i første runde og tre i rundeto. Føler meg som en stjerne!

 

Kos deg på fjellet, Ninjastar - høres alldeles fortreffelig ut! Du får kverke noen gramminger mens du er der. Du har jo så rett at det går en liten kilo nå og en liten kilo da, og plutselig har det blitt mange nok :). Blir innimellom litt utålmodig, men stakkars kroppen må jo få anledning til å områ seg i alt ståket. Tenk vi forventer at den bare skal kvitte seg med alt fettet og stramme seg opp på null og niks?? Nei, her er det bare å holde seg i positiv sirkel.

 

I morgen er det sykling til byen for å gå på yoga. Det blir fint.

 

- skrull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Her er du jo. På den gode gamle tråden din:-)

Den blir nok bli god å ha fremover, den har jo "virket" før, mener jeg.

 

Har skrevet mer inne på min egen tråd, men ville innom her og si hei før jeg kommer meg ut i solen. Men jeg lurer på den suppen, sikkert dumt spørsmål, men går det greit å fryse suppe?

 

Vedder for at yogaen var bra:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Julianna. Koselig at du tar deg en tur. Ja, jeg har stor tro på gamletråden min :). Jeg har ofte i den tida jeg var ute av forumet tenkt på å kverke kiloene, men fokuset har ikke vært der. Nå føler jeg meg slik jeg gjorde da jeg var på denne tråden sist. Nå hander det om å holde take selv når det blir travelt utover høsten. Jeg må rett og slett finne den tida det tar å være her, selv om jeg nok ikke kan tillate å skrive så mye og ofte som jeg gjordei forrige runde.

 

Supper kan absolutt fryses! Jeg lager en stor gryte innimellom. Har plastbeger som tar ca 6 dl (blir en stor og god lunsjporsjon) og så fyller jeg i og deler totalkaloriene på antall beger. Setter på klistrelapp og hiver i fryser'n! Bruker mye linser, bønner og kikerter fordi jeg synes det er godt og mettende. Mye flotte proteiner. Og det er billig og sunt. Bruker nesten aldri kjøtt i suppene mine.

 

Synes det går veldig sakte med meg, men slik er det jo. Må hele tiden jobbe med tanken på at kroppen trenger tida, og at det er deilig å være i prosessen. Det er jo like hardt å være på HV, selv om det etterhvert er rom for mer mat og noen flere utskeielser i hverdagslivet. Det haster altså kanskje ikke med å komme i mål, men jeg savner HV-kroppen min som kan bruke alle de fine (altfor små) klærne som jeg har i skapet. Og støvlettene! SUKK! Jeg elsker støvlettene mine, men noen par er pølskeskinn og de høye, lekre, svarte går rett og slett ikke på. Men snart, snart :P!

 

Det ble bra med trim i går. Sykling til og fra byen (ca 15 km totalt), trim med Jillian og yoga. Yoga var deilig. I Norge går jeg på yoga som er dynamisk og fysisk krevende, men yogaen jeg slenger innom her i UK er litt annerledes og hun jobber spesifikt med ulike deler av kroppen i perioder på et par uker i slengen. Nå var det hoftene som skulle til pers, og mine er så stive! Det fine med yoga er at du jobber med det du har og den du er og ikke mot et satt 'ideal' - idealet er deg sjøl, på en måte, og det du kan utfordre deg sjøl til å utvikle. Så selv om jeg ikke klarte å komme dypt inn i så mange posisjoner i går, så kan jeg tenke at jeg utfordret meg sjøl innenfor egne rammer. Yoga høres kanskje litt alternativt ut, men trenger ikke å være det. Men det gir et fantastisk pusterom i hverdagen der det er rom for ettertanke og refleksjon. Kan føles veldig følelsesmessig sterkt selv for oss som er noe pragmatisk anlagt.

 

I dag må jeg jobbe litt. Så er det trim med Jillian. Og så en liten tur ut på stiene mine. O lykke :D. Fotsatt god helg alle som er innom!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Var innom tråden din på HV og skrev noen ord der.

 

Og jeg blir gjerne med deg fremover :)

 

Hørest ut som du er godt i gang, og du vet hva som må til, så dette blir bra.

Godt å komme igang, og kjenne man er underveis.

Og ikke minst å kjenne att formen stiger, det er det største plusset med nedgangen synst nå jeg.

Jeg er snart klar for Hold Vekten, og jeg kjenner att du gav meg noe å tenke på.

Hvordan skal jeg klare å holde dette fremover.

PLANLEGGING og ha med hodet hele tiden.

Greit vi detter av den smale stien, men det er bare å komme seg opp igjen.

Så jeg har gitt beskjed til min mann att når vekten er over 74 kg, da skal han pushe meg. Hva tror dere om den planen :confused:

 

Ha en fin søndagskveld.

P.S Tråden min finner du inne på 10-20 kg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig med besøk, Elisabeth V - og på HV-tråden min. Har skribla noen ord til deg der. 25 kilo ned - det er utrolig bra! Dette med å ha gode støttespillere er utrolig viktig. Hvis du tåler at mannen din pusher deg - da kommer det til å fungere helt supert! Jeg tror at vi tåler påminnelser og dytt dersom vi inviterer til at det kan skje. Spørsmålet er om han vil ha jobben :)? Vi får holde taket sammen her inne i alle fall :D.

 

Det er flott at du nærmer deg målet. Du kommer til å klare å holde vekten, men det er en rar og humpete vei det også. Noen er superflinke og automatiserer det nye livet, men det virker som om de fleste må fortsette å holde fokus. Som tidligere nevnt så slutta jeg å ville, og da fungerer det ikke. Men nå har jeg den erfaringen og håper at fokuset mitt kan være annerledes når jeg kommer i mål i neste runde.

 

I dag ble det Level 2 med Jillian. Det var noe hardere enn Level 1 (akkurat som hun lovte), men ikke umulig, selv om skrulla hadde elefantbein og -armer på slutten av flere øvelser. Det blir nok Level 1 noen dager til på meg :P.

 

Ikke supermye trim i dag, men fikk til en liten kveldstur langs stiene i skumringen. I dag synes jeg at jeg fikk jeg full uttelling, blikkstille på elva, svanemor og svanefar med fire fine grå unger, en råbukk som hoppa over et gjerde - og det beste av alt: ei tårnugle som seilte to runder over meg. Den var så nære (30 m?) at jeg tydelig kunne se det nydelige hjertefjeset. De er blitt ganske sjeldne her i England fordi reirplassene blir stadig færre pga utbygging og er faktisk utrydningstruet. Jeg har sett dem flere ganger i dette området i kveldingen og hver gang blir hjertet mitt kjempestort. De er alldeles fantastiske!

 

- ha en riktig flott augustuke alle som er innom! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Høres jo ut som du har noen fine naturopplevelser selv om du ikke er på fjellet! Bor du i England, eller er du litt her og litt der?

Jillian har jeg ikke prøvd meg på ennå. Men jeg har dvd'en stående i hylla. Kanskje jeg plukker den frem utover høsten?!

 

Jeg er tilbake hjemme og savner fjellet allerede.. Men - jeg skal tilbake om to uker, så det er ikke synd på meg;)

 

Nå har jeg en jobb foran meg: reboote hjernen til å forstå at det ikke er aktuelt med feriespising fra og med i morgen. Det har gått over alle støvleskaft i det siste! Suuuuuukk!!! Men-men, det er bare å stramme inn. Det finnes ikke andre alternativer:D

 

Ha en fin-fin kveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Ninjastar. Jada, naturopplevelser finner man nesten overalt! Det er herlig :P. Jeg studerte i England i 4 år og helten min bor fortsatt deltid i leiligheten. Så jeg er tilbake i ny og ne og lever herrens glade dager på gamle tomter. Nå går turen tilbake til Norge i morgen og det blir deilig det også. Det er jo der jeg bor nå, kjenner jeg.

 

Jillian er ei grepa treningsdame, det må sies. Jeg liker at det tar kort tid og ikke er noe dill. Det kjennes på kroppen, selv om det selvfølgelig er mulig å slække litt hvis det trengs - Jillian klarer heldigvis ikke å se meg! Jeg har holdt meg på Level 1 bortsett fra en gang og det er noe trygt og godt ved å kjøre samme opplegget. Da vet jeg hva som kommer og at jeg klarer å gjennomføre på et vis. Dessuten kjenner jeg at jeg klarer mer nå enn jeg gjorde for ei uke siden. Etterhvert ser jeg for meg å variere litt mer og dessuten ikke gjøre riktig hver dag.

 

I dag var jeg veldig sliten i kroppen, så nå har jeg bevilga meg en styrkefri dag i morgen. I dag har i det hele vært en ganske tung dag. I dag har jeg rett og slett vært skikkelig tjukk :). Jeg kjente på kroppen før jeg sto opp at at jeg var oppblåst. Og det kan hende det gir seg om en dag eller to, men må si at det var nedtur å se at total nedgang var bare 1 kg siden jeg starta for nesten tre uker siden. Bortsett fra den lille feriegaleien jeg var på for over i uke sida har jeg virkelig vært ganske flink og holdt meg innenfor budsjettet hver eneste dag. Jeg har trimma over 12000 kcal på disse snaue tre ukene. Jeg prøver altså å fokusere på at jeg er sterk og sprek!

 

For å gjøre situasjonen komplett har helten og jeg vært på indisk restaurant i dag. Vet ikke om jeg gikk så mye over budsjettet, men jeg har i alle fall vært beskjeden i matfatet før i dag. I tillegg til en deilig kyllingrett som så skikkelig feit ut bevilga jeg meg 1/2 nan og 7,5 dl med sprudlevann (vann med kullsyre bare). Altså ikke en dråpe øl selv om det jo hadde vært deilig. Jeg hadde altså en viss grad av selvkontoll og foretok moderat skadebegrensning og koste meg med hver eneste kalori. De var verdt det alle sammen - til tross for at jeg er tjukk i dag. Så i morgen skal jeg ikke surve på vekta, men ta det som kommer som en kvinne. I morgen blir det sushi på flyplassen!

 

Nei, du Ninjastar - spist er spist og nå er det bare å fortsette å se framover! Det er ikke annet som nytter, det har du helt rett i! Jeg skal drømme litt om støvlettene mine! Fortsatt riktig god uke til alle som er innom.

 

- skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ønsket deg det på tråden min, men nå fant jeg tråden din og må jo ønske deg velkommen.

Suppe- jeg har også fått munnen opp for suppe. Har du prøvd hønsesuppe. Du trekker en høne etter anvisningen på pakken. Ja, du skjønner alt selv. Lurt å skumme av fettet som koker opp, så blir den magrere. Men det er sundt, godt og billig. Noen steder bruker de det som vidundermedisin, og jeg har faktisk kurert urinveisinnfeksjon med den?! Samme for meg, men det er godt.

 

Sult- En dag tenker du på dette med sult. jeg tror faktisk at det er en mekanisme som er i oss, for da jeg ammet husker jeg at babyene hadde såkalte økedager. De spiste og spiste. Når jeg er sånn helsulten så lurer jeg på om en bør spise mye med lite kcal for å lure forbrenningen?!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...