Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag kan jeg logge drøyt 40 km på sykkel sammen med helten min. Med publunsj halvveis...hehe, deilig det. Oppholdsvær og vindstille, så riktig så trivelig. Det er fint å sykle i området her langs elva, men vannstanden er så høy at sykkelstiene har tildels vært dekket av vann. Ble ganske så våte på labbene og dermed iskald. Trodde de skulle brenne opp da jeg sto i dusjen...når de tinte altså, satte ikke fyr på dem :). Men nå er det lørdagskveld. Skrulla er blid og fornøyd og har enda igjen noen kcal å ha i seg. Kan en bedre ha det?

 

God helg! ;) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg mest sitti på rumpa. Hatt det fint, stort sett. Lang telefonsamtale med søstera mi og det er alltid så koselig, samt tullechatta litt med ei god venninne, lest yndlingsbloggene mine og avisene på nett. Og jobba bittelitt.

 

Ble inspirert av Jess sin fantastiske fjelltur - tja, ikke slik at det ble noen skikkelig tur, men i alle fall nok inspirert til å komme meg ut. På med joggesko og ut og jogge med friskt mot. Himmel, for en dvask og tung kropp! Ikke gikk det fort og ikke kjentes det noe bra ut - sjelden jeg har så lite overskudd. Stiene langs elva var tildels sølete og til dels dekka av vann, så det ble våte labber og mer asfalt enn jeg setter pris på. Hadde det vært varmere her i landet burde de satsa på risproduksjon i området - synes at markene nesten alltid står under vann her jeg ;). På den positive sida kan jeg jo logge at det var vårlig stemning med lav kveldssol - jammen kom det ikke et solgløtt gitt, og at jeg klarte å utfordre kroppen min ved at jeg karra til meg 4 små km til tross for at jeg var mer enn fornøyd etter 2. Rare trimpoengene ble det jo ikke, men mer enn NULL som var dagens trimpoengprognose :).

 

Nå er det snart pizzatid her i gården. Vi skal se skummel film på video og livet er godt!

 

Riktig god kveld alle! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da ble det drøye halvkiloen opp for meg denne uka. Var ikke uventa etter noen litt høyere snikveiinger, men det er jammen fortærende nå som jeg mener at jeg har vært ganske flink i motsetning til ukene før der jeg unte meg både det ene og det andre. Jaja - At det ikke handler om bare rent inntak og uttak er helt sikkert. Kanskje jeg på en eller annen måte har benytta meg av kroppskredittkortet og nå må betale :). Men det er jo ganske typisk at nå som jeg hadde belaga meg på å gi meg skulle litt opp igjen i vekt - kanskje underbevisstheten min som spiller meg et puss og jeg egentlig ikke er klar for å forlate Ned 20-30 ;). Men fra neste måned har jeg tenkt å være på HV åkkesom!

 

Menmen, jeg hadde fire nydelig dager på 70-tallet, og jeg får bare smøre meg med tålmodighet og være grom til jeg ser det igjen. Jeg har det jo så godt med kroppen min nå. Gleder meg til å trappe opp spisinga :)!

 

Ha en riktig god dag! skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hjemme og er flink skolejente og egentlig ved ganske godt mot. Men er da så SULTEN! Hadde jo skrekkelig tidlig frokost, men kan ikke spise lunsj enda for da kommer det til å skjære seg helt utover dagen. Ha kasta vann, te, gulrøtter og melon til skrubben og nå skal jeg drikke lettkakao, så det blir da et slags mellomåltid.

 

Lurer på om det er fordi jeg er skolejente og gammel vane tilsier spising, eller om det er et tegn på at kroppen vil feites opp eller om det er et tegn på at kroppen er klar for å slippe de uhumske grammingene den har karra til seg siste uka.

 

Jaja, nå skal jeg skrive igjen. Måtte bare få klagd litt :).

 

- skrulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Har skumlest litt på tråden din :) Er lenge siden jeg har vært inne å lest så mye her nå! Gratulerer med 70 tallet!! Det er jo fantastisk!!!(Selv om det var opp litt denne uken - men det går jo av igjen!!) Jeg har hatt en lang hvilepause - som nå har begynt å gå oppover... noe jeg ikke er spesielt glad for... Så å prøver jeg å komme meg igang igjen. Veldig kjekt å se at det har fått så bra med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg frøken Skrulle

 

Det er så kjekt å titte innom tråden din.... Nå leste jeg om igjen første siden, syns alltid den er kjekk å lese, om vektstart, mål og tanker. Ser vi har samme startvekt, og håper jeg klarer å følge deg videre også:-)

 

Så ser jeg at du skrev: "Da jeg starta tenkte jeg at jeg skulle ned til 75 kg, men nå lurer jeg på om jeg skal et par kg til".... og vips, så var du der, og plutselig vil du under 70, herlighet altså:-)

 

Når jeg får en invitasjon til f.eks et bryllup, tenker jeg umiddelbart: mai, ok, da har jeg 3 måneder til å gå ned, klarer nok 10 kilo.... Klarer det også som regel, bare feil vei....

 

Er vel kanskje slik med deg nå, presset inni deg er der og det tar tid å karre seg forbi, men så, plutselig er du der!!!

 

Uff, dette ble ett rotete innlegg:-)

 

Ha en trivelig dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk, Blomsterjenta! Kjedelig at du havna litt utfor, men nå er du jo tilbake igjen og da er jo forutsetningene mye bedre for at du skal klare å nå målet ditt :). Dette klarer du! Joda, koste meg på 70-tallet i forrige uke og håper at jeg skal komme meg dit igjen til neste veiing.

 

Hallo frøken Jenny der! Jeg synes også det er spennende å gå innom førstesidene til folk innimellom. Det er interessant å se den endringen som skjer underveis. Ja du, utgangspuktet ditt og mitt var veldig likt og du har helt rett i at tida går og *plutselig* har det gått av noen kilo. Jeg har roa meg litt med det å komme under 70-tallet nå altså. Kommer jeg en kilo under er det greit, men jeg kjenner at jeg ikke gidder å strebe etter det. Men jeg har gruelig lyst til å starte HV på 70 og noe, så satser på at det skal gå en halvkilo eller to fram til HV starter 3. mars. Jeg er helt overbevist om at du kommer til å nå målet ditt og om et snaut år er det du som lurer på hvor mye du trenger å gå ned for at det skal kjennes passe ut :o

 

Ha en riktig trivelig kveld begge to! :) skrulle

 

...og forresten har jeg igjen kalorier til havregrynsgrøt til kvelds. Jeg er så lykkelig! Jeg har klart å ikke spise meg helt bort i dag selv om det så ut til å holde hardt. Nå skal jeg stikke nesa uttafor døra for en liten halvtimes ruslerunde for skams skyld. Plutselig ble jeg så arbeidsglad at jeg glemte å gå ut i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg skrulla.

må stadig innom tråden din for å se om du har passet målstreken! Jeg har nesten ikke netttilgang om dagen. Aner ikke hva som skjer jeg, men dermed er jeg litt lite her inne. Er så kjedelig når plutselig alt blir borte....

Heier deg i mål... kanskje i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkogtakk steg! Vet ikke helt med den målstreken lenger jeg...opp denne uka igjen. Men jeg har jo tro på at jeg skal kvitte meg med noe av det igjen før jeg starter på HV slik at jeg starter på 70-tallet selv om det kanskje ikke blir helt 70 blank. Resten av F'ene får jeg spare til nedgangstider :).

 

Jeg har omsider bestemt meg for dato for når første HV-veiing skal skje og det er 3. mars. Så det betyr at om snaue 14 dager begynner jobben for stabilisering uansett hva den vekta finner på å melde. Jeg kjenner at jeg er mentalt klar for det. Går det av noen gramminger før det er det bare fint, men jeg kjenner at jeg er ferdig med å kjempe for en halvkilo fra eller til. Høres modent ut, vel :o? Tok litt tid å komme dit, men det er nå så mange ting som trenger å tygges og tenkes i skolten før det er helt ferdig fundert.

 

Har ikke helt bestemt meg for om jeg flytter denne eller neste helg. Kjenner jeg meg sjøl rett våkner jeg en morgen og vet at det er flyttedag.

 

De siste dagene har kroppen min vært sliten av en eller annen grunn og det har blitt mindre trim enn vanlig. I dag har kroppen vært mer på overskuddssia igjen og jeg har både sykla, gått litt og vært på Seloundoen (kampsportgreiene) min. Deilig å kjenne at kroppen virker! Det er virkelig noe jeg aldri skal undervurdere igjen - det å ha en kropp som virker altså. Fra å gå konstant sliten og være dvask og lat har jeg nå en kropp som liker å være i bevegelse (selv om den er dvask og lat innimellom nå også altså...). HURRA!

 

Drikker te og er på gulrotkjøret. Jeg har spist alle kaloriene min og har fortsatt lyst på *noe* å spise selv om jeg ikke er så sulten i dag... takk og lov for gulrot!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hygggelig å høre at vi blir nye naboer. Jo, jeg tror den leiligheten innerst fremdeles var ledig- den har også havsutsikt og stor balkong. Det kan jo være kjekt når Skrulle skal sole sin nye kropp til våren?

 

Jeg kjente plutselig i dag at flyttebyrået er på tur for å hente flyttelasset mitt. Jeg skal på hold vekten-møte i mårra. Siden jeg har vært så veldig ambivalent, så ringte jeg til kursholderen min i dag og fikk meg en veldig fin prat. Hun klarte å overbevise meg om at det er helt riktig å trappe opp. Alternativet kan bli at jeg blir en evig slanker, som ikke får opp forbrenningen igjen. Alt hun sa stemte likssom, hun snakket om sult, om at jeg kanskje fryser osv...

Hun mener bestemt at jeg skal klare å skru forbrenningen opp igjen, og jeg skal få tettere oppfølging i noen uker til jeg føler jeg har kontroll på dette. Så i morgen drar jeg avgårde på møte, med godt mot. Jeg tar herved en tusj og setter strek over siste måned. 73 kg skal være min vekt. Når forbrenning og matinntak er stabilisert kan jeg jo kanskje jogge eller sykle av meg de siste 3kg- hvis det fremdeles er viktig for meg.

 

Jeg inviterer gjerne til avskjeds/innflyttingsfest:D

Alle her inne inviteres innom den kvelden- ikke sant? Med egen campingstol og grilldress. Jeg spretter ei flaske light-whisky, og så kan du kanskje lage ei Skrulle-suppe:-) Trimpoengene samler vi gjennom jenka og salsa på campingbordet.

 

Ett er sikkert- jeg kommer til å savne folkene i 20-30 så mye at jeg nok må holde kontakt inn hit ganske lenge;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt høres riktig så bra ut, jess :). Klart alle er invitert! skrulle-suppe skal bli, men litt usikker på light-whisky? Må jo innrømme at jenka absolutt er en av mine trimfavoritter! Har du vurdert karriere som festplanlegger? Det blir veldig rart å flytte herfra. Det er jo forumet her med alle de herlige, inspirerende og inkluderende folka som er *Hjemme*. Kommer til å savne folket, så blir nok å holde taket ei god stund framover. Det er godt å høre at du kjenner at flyttelasset er på tur. Det betyr vel bare at du endelig er klar for å satse på stabilisering nå. Fint at du har en klok kursholder som er villig til å ta litt ekstra vare på deg.

 

I dag er kroppen matt etter treninga i går. Det er herlig! Eneste er at det kjennes ut som det er noe tull på gang i korsryggen igjen, så jeg får være flink å gjøre ryggøvelser. Den ryggen har stort sett vært god hele GR-perioden, og slik skal det helst fortsette!

 

Ha en riktig god dag alle som er innom! - skrulla :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner at jeg nesten blir litt trist av alt dette flyttesnakket. Selv om dere bare flytter ned 4 linjer (etasjer) i menyen min. Høres jo fantastisk ut med de leilighetene da badet i sol og med vakker utsikt. Kanskje jeg følger med som nissen på flyttelasset. Har jo holdt vekten i mange måneder jeg - he he.

 

Fra spøk til revolver som det heter- godt jobbet begge to. Føler at jeg er på samme sted mentalt som dere i denne slankeprossessen. Derfor leser jeg alltid trådene deres først Skrulle og Jess. Dere er begge til kjempeinspirasjon både for måten dere takler ting på og for at dere tar dere tid til å legge igjen gode ord og oppmuntring til oss andre. Snufs. Grugleder meg til avskjedsfesten - starter litt i kveld jeg med et vinglass den derre lett-whiskeyen står jeg lett over.

 

Ha en strålende dag damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer jo til å treffes fortsatt! Så kan du jo at ingenting blir det samme :)...eller er det egne ord jeg bruker nå kanskje :). Det er faktisk litt rart og litt vemodig.

 

Takkogtakk for varmende ord. Vi har jo fulgt hverandre lenge vi nå. Og jeg må jo si at du har jo vært kjempeinspirator og -støtte for meg også (og sikkert for jess også, kan jeg tenke meg, men det kan hun få si sjøl kanskje). Det er bare å følge på når du kjenner at det er passe tid for deg. Stabil og fin er du jo allerede, men var jo kanskje ikke det du helst vil være akkurat nå :o. Men ikke for det, nå kryper jo vekta di pent nedover igjen. Det skal bli fint når du kommer etter!

 

Ha en riktig god dag du også! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke underlig? Det føles litt som når et studie skulle avsluttes og studievenner skulle reise hver til sitt. Vi har jo på sett og vis tatt en meget viktig utdanning sammen da, i livets viktigste fag!

Godt at det finner mange etter-og viderutdanningskurs.

For jeg må nok holdes/holde meg selv litt i ørene i laaang tid;)

 

Så du er sjepisk til det flaske-fyllet? Det er jo kommet så mye godt lett-øl på markedet så jeg er sikker på at dette også blir bra. Jeg har laget den selv, brygget på linser, kidney-bønner og strø-suketter. Fikk støtte fra innovasjon norge. Whisky med 0% fett, det er fett det. :)

 

Pass godt på ryggen din, den trenger kanskje litt tid på å omstille seg til krigs...eller var det kampsport du hadde begynt med:D

Jeg fikk litt vondt i ryggen da jeg begynte med spinning, det samme skjedde da jeg begynte med bodypump. Det har heldigvis gitt seg etter en tilvenningsperiode.

 

Snart helg, kos deg:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er det jesselaga whisky så får vi i alle fall prøve en liten knert. Snurrig ingrediensliste det der. Uansett, jeg stoler på at 2neA tar med noen 3-litere med røvvin hvis det kniper. Akkurat den der studieavslutningsfølelsen har jeg også! Du har nå så rett i at det går an å treffes på videreutdanning :).

 

Lurer på om det er de kampsportgreiene som har utløst ryggen denne gangen. Ble mye høy sparking (jaja, høy og høy...:o) og mageøvelser som kan være litt harde for korsryggen. Kjennes ikke verre ut etter sykkeltur i dag, så jeg tror at et par dager med ryggøvelser kommer til å gjøre susen. Hadde ei stri tørn sommeren 2007, men etter at jeg begynte å være så mye i bevegelse så har det gått seg bort litt.

 

Du er vel på kurs i kveld? Håper du kommer tilbake med godt mot og fornyet kraft!...og snart er det helg ja...

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vil bare si dere at hvis dere ikke holder kontakten med oss 20-30'tiere, så kommer jeg til å bestemme meg for at 91 kg er 'min vekt' og melder meg på stabilisering jeg og :):o

 

kommer ikke til å kommentere diverse vekt-funderingene dine skrulla, for det er jo kun du som kan bestemme hva som er riktig for deg, og du er jo super reflektert så det ordner seg helt sikkert helt riktig for deg.

 

men siden jeg (også) har blitt trim-hekta må jeg bare være enig med deg i hvor deilig det er å kjenne på kroppen at den fungerer, vondt eller ikke, jeg er nesten litt lei meg når jeg tenker på alle de årene jeg ikke trimmet, men nytter jo ikke å tenke sådan, får hellere være glad for at man er i gang nå.

syns stadig - på tross av spinnebukser og gel-sete - at spinning er vondt og ikke morsomt, men vår instruktør sier etter ca 15 ganger begynner det å snu :) får se på det!! mandag var jeg på sirkel-styrketrening, trodde jeg måtte ta taxi hjem, det tok vanvittig på lårene. tirsdag var jeg først til spinning og så to timer skitur og sluttet av i akebakken med danske besøk. i dag lurte jeg på om jeg skulle sutte i meg en paralgin forte eller to for overhodet å komme meg ut av sengen!!!

men etter litt snømåking løsnet det og jeg kunne trekke været igjen..og mannen ler og ler...........fnys!

 

ha det strålende, skrulle, finner deg uansett hvilken adresse du flytter til

kire-klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Ja, her var jeg igjen. Endelig tilbake nå som dere drar:( Ja, ja, noen av oss må jo holde kontinuiteten her inne, og så får vi håpe at vi kommer etter om ikke altfor lenge;)

 

Jeg har begynt med nattevakter i tillegg til annen jobb, og det går greit. Når det ikke lenger går greit, så må jeg bare slutte. Ifjor hadde jeg dårlig inntekt grunnet rehabilitering, og det har gjort at vi har hengt etter med regninger veldig lenge. Litt ekstra inntekt i en periode blir derfor veldig kjærkomment.

 

Ellers har jeg tenkt mye på dette med å gi opp så fort hvis man føler man har sklidd ut. For min del startet det med desember hvor jeg slapp litt opp på rutinene. Følte at det gikk greit, og hadde enda kontroll på det meste. Så kom januar, og jeg klarte ikke å komme tilbake til de gode gamle rutinene. Samtidig så følte jeg ikke at jeg hadde lagt på meg så mye. Veide meg på ett tidspunkt, og da var jeg 2 kg mer, og det var til å leve med. Etter det ble alt bare verre, ihvertfall i hodet, og tankene ble mer og mer selvdestruktiv. Hver kveld tenkte jeg at i morra, da må jeg begynne, men jeg klarte ikke. Når disse tankene kommer, da begynner jeg å spise mat og godter jeg vanligvis ikke spiser, og det er ikke bunn i meg. Føler meg ekkel og feit og mislykket. MEN jeg har heldigvis klart å snudd det før det er for sent og før veien tilbake ble for lang og tung. Enda har jeg ikke veid meg, så jeg vet ikke helt hvor langt jeg er ute av kurs. Skal vente til 9.mars før jeg veier meg, sånn at mislykkheten ikke blir altfor stor. Ja, ja, hodet mitt er ganske skrudd når det gjelder kropp og mat.

 

Ellers ser jeg at du har klart å holde hode og kropp under kontroll, og at du er veldig nær målet ditt. Du har vært kjempeflink, Skrulle, og har all grunn til å være kjempestolt:9

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du - gamle venner er det viktig å holde kontakten med, så helt kvitt meg blir du nok ikke!

 

Jeg kjenner meg godt igjen i den litt såre følelsen av at jeg ikke har kommet i gang med å stelle pent med kroppen min før nå. Men som deg så prøver jeg å tenke på at det er bedre at det skjer nå enn at det aldri skjer. Kroppen min ser ut til å være mør og sliten mye av tida og det skyldes den uvante onsdagstrimmen min, tror jeg. Men det gir seg vel etter hvert nå alle de mystiske musklene endelig skjønner at de er i bruk igjen. Måtte flire da jeg leste om skulpturprosjektet 1001 ømme muskler... som blir til 1002...og 1003...Kanskje det heller bør hete 'kires ufullendte' :)?

 

Jeg ser at du har blitt en racer på ski (skal komme innom hos deg og sludre litt etterpå). Kanskje du blir venner med spinningsykkelen din og kanskje ikke. Det er ikke alle treningsformer som kjennes like riktige ut. Jeg er ikke spinnigfan selv om jeg liker å sykle ute. Når det er sagt har jeg ikke vært på spinning etter at formen ble god, så kanskje det er annerledes nå. Jeg synes du har all grunn til å være stolt av viljen til åprøve nye ting. Du satser 100% du, kire! Taxi fra trening er helt klart et tegn på at man har gitt alt, så ingen skam hvis du finner på å gjøre det i framtida.

 

Ha en riktig god dag! klem skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at du er tilbake :)! Vi har jo fulgt hverandre lenge og jeg ønsker at du skal klare å komme deg til målet ditt. Jeg er veldig imponert over at du fant tilbake til gode vaner. Det er neimen ikke så lett etter å havna utpå.

 

Den følelsen av å være ekkel og feit og selvdestruktiv kjenner jeg dessverre altfor godt igjen. Å forsøke å reparere følelsen med godterier og mat er nok veldig vanlig. For min del var det nok også noe i det at jeg ville kjenne på det å miste kontrollen, en slags destruktiv avmaktsfølelse av å ikke kunne lykkes i dette likevel. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

 

Ja, jeg er stolt av at jeg har klart å legge om livet mitt. Det at jeg har klart å komme i det vektområdet jeg satte som mål er selvfølgelig veldig tilfredsstillende, men det viktigste er at jeg har klart å snu noen tanker om egen verdi i hodet mitt. Jeg mener ikke at jeg er mer verdt med færre kilo, men jeg tror at jeg har turt å slippe fram endel tanker og følelser som jeg før gjemte vekk. Jeg kjenner meg lettere i kroppen og har mer overskudd. Jeg tør å utfordre meg sjøl til andre ting, spesielt ting som krever noe fysisk av meg. Jeg merker at det at jeg har mestret å legge om livsstilen min gir meg større selvtillit til å prøve andre ting som krever noe av meg. Jeg kjenner at jeg tør å kjenne på tanken at jeg kanskje feiler og at det kan være helt greit. Men det er nok langt igjen enda.

 

Ble visst mye babbel, dette du. Jeg håper at du er stolt av det du gjør også - tenk på det du gjør for deg selv og kroppen din. Skrudd forhold til mat og kropp har vi vel mange av oss. At du velger å vente med å gå på vekta er da helt greit. Kanskje veier du mindre enn du frykter. Kanskje mer, men da kan du i alle fall se tilbake på noen uker med lur livsstil og kjenne at dette er en god måte å leve på som du gjerne vil fortsette.

 

Litt ekstra kronasje gjør sikkert bare godt, ja. Og så lenge du har overskudd til nattevakter ved siden av resten går det vel fint. Du er ei smart jente, så du passer vel på deg sjøl, håper jeg :).

 

Ønsker deg en riktig god dag! klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har vært helt grei, men ikke følt for å skrive her inne. Jeg har spist god mat innenfor kcal-budsjettet mitt. I går lagde jeg GR-skinkesnurrer siden så mange har skrytt av dem. Jeg var litt overraska over at det var vanlig hvetenel i dem, så jeg modifiserte. Putta i 600 g grovt mel og litt havregryn og de ble faktisk helt fine. Sikkert ikke så luksuriøse og barnevennlig som med vanlig hvetemel. Men helten min var veldig fornøyd og dessuten mektig imponert over nesten-pizza til lunsj i tillegg til den sedvanlige søndagspizzaen.

 

Det har blitt en del trimming også. Lørdag sykla jeg til byen hvor yogaen min holder til. Det er så utrolig deilig at jeg kjenner at jeg må finne rom og lyst i hverdagen min til å prøve litt på hjemmebasis også. Bare det å puste og gjøre repetitive øvelser med litt bøy og strekk gjør underverker for kroppen. Etter det gikk jeg og tusla i byen i timesvis. Pulsklokka sa at det ble 7 km! Og så sykla jeg hjem igjen. I går ble det bare en liten sykkeltur på meg og helten til byen for å handle mat i stedenfor å ta bilen.

 

Å gå i byen har fått en helt annen mening etter at kiloene ble færre. Nå passer jeg så og si alltid i størrelse 12 (40) og jeg gidder ikke lenger ta med 14 inn i prøverommet. På lørdag prøvde jeg klær av ren selvsentrert prøvelyst. Jeg kjenner at jeg må kjempe for ikke å handle så mye. For det første har jeg nå det jeg trenger av klær fram til det blir sommerføre. For det andre har jeg ikke penger til å kjøpe alt som jeg har lyst til. For det tredje er jeg prinsippielt i mot å handle kun for å handle. Fra nå av vil jeg bare kjøpe det jeg trenger samt hvis det er noe jeg har veldig lyst på. Jeg vil også prøve å gå på litt mer spesielle butikker når de har salg og se om jeg kan gjøre noen skikkelig gode kjøp.

 

Jeg fant en kul vest på lørdag til £5. Jeg kjøpte også en hvit skjorte på en av yndlingsbutikkene mine (White Stuff) til å ha inni. Den var ikke på salg, men veldig fin (og i størrelse 10...Bittelitt stram over puppene, men kjempefin inni vest ...da synes ikke strammingen).

 

I tillegg koste jeg meg på Holland & Barrett som er en helsekostbutikk og kjøpte masse utradisjonelle matvarer. Så nå spiser jeg hamp på frokostblandinga mi - det er visst veldig sunt, sies det. Jeg har også kjøpt skikkelig dansk rugbrød og oppdaget riskaker (gode var de, jo...og så lette at de har nesten ingen kcal selv om de ruver godt på tallerkenen!).

 

I dag jobber jeg hjemme. Har drevet med litt småtterier, men skal sette i gang skikkelig nå, tenkte jeg. Slutt på å sludre på forumet!

 

Ha en riktig god dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg snuppa.

Jeg får helt tårer i øynene av sykelturene og shopping i byen. Tyder nok på at du kan meske deg med vårsol og bar bakke. Jeg har måkt snø i massevis i dag. I dag gikk snøen på en svær bod vi har, tapt.... , taket har min kjære kjempet seg igjennom ....og om helgen sjekket vi hyttetaket. Men siden hytta ligger snaue hundre meter fra sjøen var det ikke prekært, så vi drøya den. Her hjemmer er det så vanvittig mye snø. De snakker om 80cm på flatmark og jeg tror ikke det er overdrevet! Men i dag har virkelig sola varma og det er håp om at det blir vår, sol og sommer her også en dag :) .

 

Flott at du koser deg med å kjøpe klær, men jeg likte spesielt godt holdningen din om å kjøpe når en trenger. Jeg har vært streng med meg selv i vinter. Har rett og slett holdt meg unna salget nesten. For det er utrolig hva en tror at en trenger når en står der ved stativa.... Nå har guttene mine nesten tomme buksehyller så nå får jeg nok handel litt igjen....

 

Ellers tenker jeg mye på deg om dagen. I MÅL! Det er helt uvirkelig. Må bare si at det er kjempemoro for deg. Jeg unner deg det av hele mitt hjerte( enda jeg egentlig ikke kjenner deg :) ) Og så tenker jeg jo at når Skrulle klarer det , så må da jeg også klare det ?!

 

Men når det gjelder flyttingen din er jeg ikke bekymret. Jeg er jo vant til å bo både i annen etage og faktisk annet land enn deg, likefullt holder vi kontakten... Så det går nok bra. Inn til storesøstrene! Det er jo der de store bor.... ha ha, eneste som er små her.... Det må være helt konge. Jeg føler jo at jeg lever at HV liv... men jeg får nok bli ved min lest.

 

S V A D A ? liker ikke vi det a Skrulla? Ha en fin kveld. Blir vel litt som å sitte i huset før flyttebilen kommer, alt er pakka ned, huset viser alle sine svakheter, en bruker litt tid på å mimre og plutselig står flyttefolka der. Her inne er det jo så ekslusivt at vi kan ha flere leiligheter, kanskje du skal prøve den varianten? Uansett - lykke til! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres du så fornøyd ut, at da tenker jeg at helten din også er fornøyd med situasjonen. Hvis vi ikke klarer å være glade i oss selv, så er det jo ikke så lett for andre også. Så, tipper helten din er fornøyd med tingenes tilstand!!!

 

Må jo være en helt fantastisk følelse å kunne passe bukser i str. 40, kan ikke minnes sist undertegnende gjorde det, gitt. Synd at det ikke går an å sende bilder på denne tråden, for jeg kunne virkelig tenkt meg å se deg nå: med endret livsstil og klar for å holde vekta videre.

 

Du høres så sunn og frisk ut der du sykler, trener og lager god mat. Hvor fantastisk livet kan være:-)

 

Ja, her var Jenny i sitt dype hjørne, innom for å hilse på ei flott jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelig melding og gode ord. Jeg er jo litt misunnelig på dere som har snø, men merker at det glir over litt nå - for nå er jeg klar for VÅR! Himmel, så mye snø dere fått i år. Skjønner jo at det går an å bli litt mett, altså. Høres forøvrig alldeles fantastisk ut å ha hytte så nær sjøen *drømmedrømme*.

 

Jeg jobber ganske mye med tanken om å ikke kjøpe ting bare fordi jeg kan eller har lyst på. Heldigvis har helten min samme holdning, så det kommer det ikke så veldig mye unødvendig inn av dørene her i huset. Vi har Svigermor sine tallerkner fra 70-tallet. Nå er de jo nesten kule igjen. Helten min mener forøvrig at jeg har veldig mange par sko...kan du skjønne det? Der er jeg helt uenig :). Sykler, sykkeldeler og verktøy er det visst åpenbart umulig å få for mye av :).

 

Nei, flyttingen skal nok gå fint. Jeg skal nok fortsette å komme innom deg, og du tar deg sikkert en tur du også. Jeg flytter til helga, og da flytter jeg nok ut fra denne tråden for godt. Kommer vel innom for åplukke opp småtterier :). Jeg har brukt mye tid til å tenke på hvordan det skal bli å komme inn i neste fase. Og jeg kjenner meg helt klar. Men, det kan jo tenkes det kjennes litt vemodig ut når alt er pakka og en venter på flyttebilen, ja... Men du, jeg må jo bare ta tak i ordene dine igjen om at klarer jeg så klarer du. Var somsnarest innom tråden din.

 

Ha en riktig god kveld, steg! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...