Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Ellie, tusen takk! De er tatt ifjor sommer, og da var jeg nok ca 58 kg... nå 61-62, så det er litt... merker det på magen og lårene mest... men skal jo ikke ned så mye, bare holde meg der....

Syns det er vanskeligere ettersom årene går, men det er vel fordi jeg ikke trenger så mye mat lengre kanskje...

Idag har jeg vært på en slags mcDonalds med minsten før fotballkamper. rakk ikke lage middag siden jeg var hjemme fra jobb rett før vi måtte dra. ikke bra.... men spist er spist... og får vel svi på torsdag. ikke drukket mer enn en liter vann heller...;)

Og, krangla litt i heimen igjen......:)

 

Jaja, kommer tilbake igjen imorra

 

Sove godt alle sammen

 

Nattaklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ellie25

Drikker alle her masse vann? Jeg drikker ca en halv liter per dag. KANSKJE en liter en gang i uka ca. Ikke mer. Og er aldri tørst. Hehe. Drikker også litt cola light nesten hver dag. Men jeg går jo masse ned likevell så det gjør sikkert ikke noe. Jeg klarer ikke drikke to liter på en dag. Har prøvd hver dag i noen uker, men jeg kaster opp vann, løper på do flere gang i timen, og gulper opp vann konstant. Jeg fatter ikke hvorfor, men jeg er vist ikke skapt for å drikke masse. ;)

Den perioden hvor jeg drakk to liter vann om dagen (minus det jeg kastet opp da, hehe) så gikk jeg opp hver uke. Selv om jeg var kjempeflink med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker masse vann. Kanskje for mye? Har en sånn stor Imsdal-flaske(0,7 liter?) på jobb, som jeg fyller opp hele tiden. Vi har en sånn "farris-maskin" på jobb, og vi får ut friskt kaldt kullsyreholdig vann.(uten Farris'ens salter)

Jeg prøver å få i meg en flaske vann på vei til jobb og så ihvertfall 1 flaske før lunch. "farris-vannet" går lettere ned enn vanlig vann.... Og så drikker jeg 1 flaske til lunch, og ihvertfall 1 flaske vann før kl 15(arbeidsdagens slutt). Deretter drikker jeg et par flasker til om jeg trener. Drikker mesteparten av vannet på jobb, og egentlig ikke så mye vann hjemme. I helgene blir det ganske lite vanndrikking, men må skjerpe meg litt der.

 

Hvor mye vann er for mye vann?

 

Mamsen69: Kjedelig med krangling i heimen... Krysser fingrene for deg. Er i en liten "diskusjonsperiode" vi også, men det går nok bra satser jeg på.

 

Rakri: Du gjorde nok et riktig valg når du bytta youghurten ut med den allerede inntatte latte'n. Det er slike valg en bare må ta tror jeg, for å greie å gå ned i vekt... Her i byen lager de latte på H-melk, men vi kan be om lettmelk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker minst to liter - men jeg ammer veldig mye også da - tørst bestandig. Tror nok ikke jeg drakk en hel liter før, men merker det på hele "systemet" at det er bra for meg med mye vann.

 

Hatt en koselig kveld hos venninna mi. Hadde leid film som vi skulle se, men så langt kom vi aldri.. hihi hun er høygravid og veldig spent på å få sin første baby. Spent jeg også! Da jeg kom hjem lå den ene tvillingen i reisesenga på spisestua - ville ikke ha flaske, gitt. Så da måtte han bare legge seg igjen - men kan jo ikke legge han ved siden av den andre når han protesterer.. vi blir god på logistikk etter hvert ;) Iallefall så sovnet han etter 15 minutters klaging - og sover enda.

 

Idag fikk jeg på meg "målbuksa" mi :D (eller har fått den på en stund, men nå sitter den bra) Den ble kjøpt for ca 4 år siden, da jeg etter en privat "smell" og manglende matlyst (og etter hvert bare ikke giddet å spise) hadde rast ned masse i vekt, var vel helt nede på 46 kg... Så ikke noe bra ut da, for det er jammen forskjell på å miste kg på å ikke ha spist kontra det å ha spist riktig og trenet. Artig var det iallefall å passe buksa igjen :D Og denne gangen fordi vi her inne er så flinke :)

 

Håper du sover godt mamsen - krangel er sjelden bra for nattesøvnen.

 

Tror ikke du drikker for mye, Isis. Det er vel mer under trening at mange liter på kort tid ikke er bra, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en "målbukse" i skapet, en veldig veldig fin Diesel-bukse jeg kjøpte for ca 5 år siden. Jeg har nektet å kaste den, for jeg skulle jo inn i den en gang...

Og nå er jeg på vei!

Det er sommerferie på kurset, og det er hele 10 uker til jeg skal på kurs igjen og ta de siste 4 møtene. Skal jeg sette meg et mål for de 10 ukene? Jeg har ikke tenkt å ta "ferie" i mat/trimveien.

 

Er 5 kilo realistisk? Eller litt lite? Hva tror dere? Det er 0,5 kg ned pr uke....

Kanskje 7 kg?

 

Jeg har ca 5 kilo ned til mitt første delmål på 75 kg.

 

 

Idag skal jeg gå på trening, og deretter ut å spise sushi! Nam-nam!

 

mammamo og Ellie: Jeg har addet dere på Facebook. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg høres realistisk ut, og selv ville jeg neppe satset på å gå ned mer enn det. Halvkilo i uka er fin nedgang det ;) Har du noen bestemt strategi for ferien da? Enn dere andre, hvordan tenker dere å gjør det på reise og/eller besøk hos andre? Har vi noen gode tips til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare ha 1 uke ferie i sommer, og da skal jeg til foreldrene mine. (Jeg hadde ferie tidligere i år. ) Så jeg blir stort sett her, på jobb og ting fortsetter som vanlig, så det er jo egentlig en fordel. Har ingen strategi, jeg bare står på som vanlig! :-) Så får vi se hvor mange kilo det blir. Må ihvertfall bli minst 5 kilo. Det får være målet, så er det jo supert om jeg greier mer.

 

Vi skal kjøre hjemover, ca 50 mil hver vei, og da blir det vel å pakke med seg matpakke. Jeg er veldig god til å lage noen ypperlige fiskekarbonade-sandwicher. Pakker de inn i folie og vips, god mat på tur! :-)

 

Blir vel ikke noe trening den uka jeg er hjemme, men får gå turer, og jeg vet mamma har en trim-strikk liggende.

 

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all oppmuntring!!!:-)

 

Jeg drikker mye vann, ca2-3 liter til dagen. I tillegg spiser jeg "ingers rugbrød" som jeg baker selv. Spiser hver 3-4 time, da spiser jeg 1 skive eller 1 porsjon havregrøt. Har jo slanket meg før, og vet akkurat hvordan det skal gjøres. Er nok litt "bortskjemt" med att kiloene som oftest har forsvunnet forholdsvis fort i starten tidligere, slik som du Isis. Kjempe bra!!! Nå er nok problemet mitt, i tillegg til utskeielsene, att jeg har sluttet å røyke og da går jo forbrenningen litt ned. Får vel være fornøyd bare jeg klarer å stoppe vektøkningen.:-)

 

Nå er jeg litt mer opptimistisk, og blir veldig motivert av deres nedgang. Til helgen skal jeg også reise bort, men da skal jeg ha med en pakke knekkebrød slik att jeg kan spise når jeg skal:-)

 

Har ikke blitt trimm denne uken, og får nok ikke tid heller, men har vært på jobb en del og der blir det mye trakking, så det får telle som trim denne uken:D

 

Nå må jeg legge meg så dere får ha god natt, og en ny flott dag i morgen!!

(er vel fortsatt noen som har fint vær selv om det regner i strie strømmer her på vestlandet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa: når du er bevisst på inntaket ditt, tror jeg ikke røykekutten har så mye å si. Tviler på at forbrenningen går så mye ned. Når folk legger på seg pga røykekutt har det vel mest å gjøre med at man putter mer inn for å kompensere for røyksuget. Det er iallefall min erfaring. PS. jeg gikk ned i vekt da jeg sluttet å røyke, nettopp ved å være besvisst på inntaket ;) Og det er mange år siden faktisk - deilig å være røykfri :)

 

Ang det med vann: må understreke at utenom en kopp kaffe eller to i løpet av dagen drikker jeg ikke noe annet (liker ikke melk, men får den i meg ved å ha den i havregrøten). Så da er det nok enklere å få inn mer vann, enn om jeg drakk melk/ juice ved måltider. Hver må vel gjøre det som passer best! Uansett så sies det jo at dersom urinen ikke har farge evt er svak gul drikker du nok vann. Hvis den har mer farge enn det, er det et tegn på for lite vanninntak.

 

Isis: det er sant at jobbing /vanlig hverdagsliv er det aller beste når man holder på å slanke seg. Merker det er mye lettere å skli ut når de vante rutiner forsvinner. Så jeg er spent på ferien.

 

Ellie: nå gleder jeg meg veldig til i mårra. Planen min er å trene kl 9, så lunsj på jobb kl 12, og så treffe dere. Satser på godvær :D

 

Ha en fin dag dere - litt uvant at det er så rolig på tråden. Nå våkner de små igjen, så jeg må gå. Litt lunsj her hjemme om litt, og så ut på vandring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!!

 

Da var det ihvertfall ned 500g, og det er i det minste noe...

Ellers har jeg ikke mye å skrive, er ganske tom i hodet, samtidig som det er fullt...

Har ikke sovet stort på 2 netter, og har endel problemer... ganske alvorlige, som går på alkohol. Det blir egentlig bare verre og verre, veldig raskt, siden jeg ikke finner meg i det lengre, og det skaper krangling og dårlig stemning, og da drikker han mer... og vil ikke ha hjelp...

Hva gjør jeg... ber ham om å flytte? Vet ikke, men tror jeg må det for ungene og min del... selv om jeg elsker ham, og når han ikke drikker er han den mannen jeg vil dele resten av livet med... men det er andre krefter som er inne og styrer føler jeg, som jeg ikke har kontroll på.

Drar på hyttetur imorra, 1 uke, og lurer på å si at han kan være med hvis han ikke tar med mer enn 2 øl om dagen, og vil han drikke mer må han være hjemme. Hytta er bare 30 min unna, har leid den igjennom jobb...

 

Jaja, kommer ihvertfall innom igjen før jeg drar imorra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Mamsen! Det er veldig bra!

Høres ut som en kjedelig situasjon i hjemmet... Håper på bedre stemning hos dere og at du finner ut hva som er beste løsning for dere.

 

Håper Ellie og Rakri hadde et koselig treff! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonen mamsen, det var utrolig hyggelig :D Jeg fikk 35 mørke langstilkede roser, et gavekort på Elkjøp, samt en hyggelig middag ute for hele familien. Det var super kos ;)

 

Jeg skal i morgen på sommeravslutning, og på lørdag på venninnekveld med vin og reker.... så som dere forstår... jeg er ikke helt inne i kcal- telling ennå... :) Det er først nå som jeg kan slappe av vedr. min datter. Hun har tatt av bandasjen nå, men har fortsatt et lite sår og vondt når man kommer borti. Likevel, her er det en positiv og god utvikling.

 

Dere er fantastisk flinke, og jeg luer nok også på om jeg burde melde meg ut av denne tråden nå. Jeg er jo liksom ikke kommet helt med denne gangen...... dessverre. Jeg er likevel motivert for å få det til, og mine kilo skal ned, ingen tvil om det... men det har tatt litt lengre tid å komme i gang nå... forståelig nok.

 

- isabel -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute å gått en tur i regnet, og fått unna det som måtte gjøres i huset i dag. Herlig med en fridag!

 

Rakri: Ved å røyke øker du faktisk forbrenningen noe, men det er klart att røykesuget fører til att en stapper litt mye unødvendig i munnen. Viss en er bevisst på kostholdet så kan det gå veldig bra.

Når det gjelder vanninntak så er vel det veldig individuellt, men mye går på vane også. Jeg drakk heller ikke vann før, men nå er det en vane å drikke en halvliter før hvert måltid:-)

 

Isis: 5 kg på 10 uker er jo ett veldig fornuftig mål. 0,5 kg pr uke er jo det perfekt:-)

 

Mamsen: Gratulerer med nedgang!! Det er jo kjempebra! Så dumt att ikke ting fungerer hjemme igjen:( Alkohol er en vond ting når det blir misbrukt! Min erfaring når det gjelder slike ting er att det ikke nytter med bare litt. En misbruker klarer ikke å styre inntaket etter fornuften. Det er fryktelig slitende for hele famillien, men du må prøve å tenke på hva som er best for deg og ungene, så er det hans valg hva han vil gjøre med livet sitt.

Håper han snart skjønner att han trenger hjelp og att det ordner seg for dere!:-)

 

Nå må jeg finne meg litt mat før jeg går på ett møte.

 

Ha en strålende (regnfull) dag alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Da var det ihvertfall ned 500g' date=' og det er i det minste noe...

Ellers har jeg ikke mye å skrive, er ganske tom i hodet, samtidig som det er fullt...

Har ikke sovet stort på 2 netter, og har endel problemer... ganske alvorlige, som går på alkohol. Det blir egentlig bare verre og verre, veldig raskt, siden jeg ikke finner meg i det lengre, og det skaper krangling og dårlig stemning, og da drikker han mer... og vil ikke ha hjelp...

Hva gjør jeg... ber ham om å flytte? Vet ikke, men tror jeg må det for ungene og min del... selv om jeg elsker ham, og når han ikke drikker er han den mannen jeg vil dele resten av livet med... men det er andre krefter som er inne og styrer føler jeg, som jeg ikke har kontroll på.

Drar på hyttetur imorra, 1 uke, og lurer på å si at han kan være med hvis han ikke tar med mer enn 2 øl om dagen, og vil han drikke mer må han være hjemme. Hytta er bare 30 min unna, har leid den igjennom jobb...

 

Jaja, kommer ihvertfall innom igjen før jeg drar imorra[/quote']

 

Så leit :) den forrige samboern min hadde også denne uvanen, og da jeg begynte å sette ned foten, ble resultatet (oppdaget jeg etter hvert) at han drakk på DAGEN i stedet for på kvelden. Begynte nemlig å følge med en spritflaske, og såg det minket fort fra den, samtidig som han da var "flink" på kveldene. Selv mente han at han ikke hadde noe problem - at han kunne kutte det om han hadde lyst..

 

Vanskelig å gi noe godt råd om hva som er best. Han må iallefall innse han har et problem - og bestemme seg for å gjøre noe med det, enten selv eller ved hjelp av andre. Som du skjønner, strandet mitt forhold til denne mannen, men det var like mye pga andre løgner (løgner om det meste faktisk, såkalt lystløgner) som pga alkoholen. Man må vel vurdere den totale situasjonen da. Du har det jo iallefall ikke bra nå. Hva med å ta en pause fra hverandre, og se om han forstår alvoret?

Tenker iallefall på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Huff da, mamsen, ikke moro med problemer i hjemmet... Alkoholproblemer har jeg også litt erfaringer med, ikke min mann, men andre i familien... Siden han ikke vil innse at han har et problem så tror jeg dessverre ikke han ser problemet før du ber han om å flytte... Kanskje dere burde ta en pause en stund?? Han må jo ta et valg da! Deg og ungene eller alkoholen!! Og det burde være et enkelt valg i grunn... Men ikke lett når han lar alkoholen styre... Håper dere finner en løsning vertfall!! Gratulerer med 500 gram ned da!! Kjempebra!! God tur på hytta da!

 

Isabel: Selvfølgelig skal du ikke bytte tråd!!!! Er jo du som fikk oss inn her da!!! Så du har å holde deg her!!! ;) Alle skjønner jo at du fikk en vanskelig start da! Men nå som jenta di begynner å bli bedre så får du kanskje tid til å tenke litt mer på kalorier og sunn mat. Selv om du skal skeie ut litt så bare pass på å spise magert først p ådagen, så det totale kalori-inntaket blir noenlunde som det skal være!

 

Vann ja... Jeg drikker masse vann. Drikker kun vann stort sett. Innimellom tar jeg et glass pepsi max eller eplejuice, men det går stort sett i vann ja... 2-3 liter om dagen tror jeg, teller liksom ikke helt... hehe...

 

Jeg har ikke ferie før i august, skal ikke bort da, men alle helgene i august er fulle av bursdager og brylluper og slektstreff... Så det blir nok noen usunne dager ja... Men sånn er det jo da, har ingen planer om å slanke meg når jeg er i selskap, da får jeg heller spise ekstra sunt på ukedagene, er jo det som teller i det lange løp... Men har absolutt tenkt å fortsette slankingen og nå mitt mål om 67 kilo 5.september ja... er 4,5 kilo dit og har jo tatt av 4 kilo på 5 uker nå... Så jeg regner med at jeg skal klare målet mitt. Selv om de siste kiloene sitter mye bedre enn de første...

 

Ellie og Rakri: Håper dere får et koselig treff!! Håper dere får fint vær da!! Litt kjedelig med trilletur i sprutregn liksom... hehe...

 

Isis: 5 kg høres fornuftig ut ja, greit å ikke sette seg for høye mål, da blir skuffelsen desto større...

 

Har ikke noe spesielt god uke nå... Litt mye utskeielser med kor-avslutning på mandag med kaker og godis og reker og loff og (ikke hvitvin) i går med sommerfest på jobben... På søndag drar vi til Göteborg, 3-dagers tur, har service på bilen på mandag, da skal vi kose oss på Liseberg :) Så det blir nok ikke super-sunne dager er jeg redd... Men men... får ta det som det kommer... Har jeg nedgang nå på søndag så er jeg fornøyd. Bare jeg ikke går opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tusen takk for alle gode tanker og råd, og at dere bryr dere:)

Jeg har sagt at han må velge, og at jeg ikke har det bra. Sa at han kunne bli med på hytta, uten å drikke, og det ville han. han skjønner at han har problemer med å slutte hvis han først har tatt litt... men ikke så mye mere enn det...

Vi får se, han har igjen, lagt seg flat, og vil prøve...

Jeg tar en dag av gangen, og ser hva sommeren bringer....

 

Isabel, klart jeg husker deg!! Og ikke bli borte, du trenger oss, og vi trenger alle sammen hverandre!!

Så bra at armen hennes er bedre, iløpet av sommeren er den nok fin igjen, heldigvis

 

mammamo, kos deg på tur, Gøteborg er helt toppers! Og, det svinger litt fra uke til uke, men det viktigste er tross alt det daglige... Du er flink, så det går nok bra!

 

Rakri, leit å høre at det gikk sånn for dere, men jeg vet jo at det kan være det beste... og du har det jo bra nå;)

 

sassa, håper du koste deg og nøt fridagen igår:D

 

Det er nok ikke internett på hytta, men kos dere og ha en fin uke

 

Masse klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Uff, ble visst litt utskeielser i dag også... ;) Sjefen hadde med vaffelrøre... Og vaflene hans er bare såååå gode... Men såååå usunne da... Bruker ikke lett-varianter akkurat... Men klarte å begrense meg med en plate da. Og så fikk vi kake også... Gulrotkake som var sååå god... *sukk*... Vekta i dag tidlig viste det samme som på søndag, så jeg skal nok være fornøyd om jeg i det hele tatt står stille denne uka ja... Blir ikke noe mer mat på meg i dag vertfall... Får klare meg med vann... hehe... Og en gulrot eller 10... Og så får jeg komme meg ut på trampolina når jentene har lagt seg... Mannen min er borte i dag, og jeg orker ikke ta med jentene ut og gå nå... De er nybadet og da er det ikke noe særlig og drive ute... Så jeg får ta det igjen i mårra da... Og bare innfinne meg i at vekta står stille denne uka :)

 

God helg til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Raki: Tusen takk for turen i dag. Det var kjempekoselig. Må gjøre det igjen når dere kommer tilbake fra ferie. Du glemte foresten al bran'en og kaninleken til guttene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ellie, det var superkoselig :) Kom på at jeg hadde glemt den ja - men hadde ikke oppdaget leken enda.. sånn er det med ammetåke.. Vi er nok tilbake i Trondheim i slutten av juli, så da får vi finne på noe igjen.

 

Mammamo: det er ikke så enkelt nei når fristelsene står i kø. Selv bruker jeg å takke nei til kaker på jobb fredag, fordi jeg heller vi ha et glass vin på kvelden.. Gulrøtter er også min løsning om kvota er brukt opp, og jeg fortsatt er fysen på noe godt. Min nye lidenskap, bamsemums er også god å ha i nøden. Tror ikke jeg kommer på noe annet snop som gir så bra uttelling for 33 kalorier ;) (men tar gjerne i mot tips)

 

Mamsen - det er jo en begynnelse om ikke annet. Og ja, nå har jeg det helt fantastisk. Pappa`n til tvillingene og mannen min er virkelig mannen i mitt liv. Så det var bra jeg fant han.

 

Nå skal jeg snart hente meg et glass rødvin. Deilig avslutning på en fin dag, der jeg har blitt litt kjent med Ellie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått i hjemlaget pizza idag. Grov tynn bunn, tomatpure og grønnsaksfyll, med litt ost på toppen på min side av pizzaen. På samboers side av pizzaen, masse kjøtt og masse ost....

 

Tok på litt mozarellaost også, regner med den er kaloririk... jaja. Det ble bare 1 pizzabit med det på. Og en pizzabit med grønnsaker.

Veldig godt, og fornøyd med å greie meg med 2 biter... Fikk besøk av en venninne som hjalp oss litt med pizzaen.

 

Litt omstendelig å regne kalorier av en pizza..... Jeg lager den så mager jeg kan....og håper den blir sånn nogenlunde.

 

Har kjøpt meg badevekt idag! :-) OG vært på trening. Ble litt rot med spising idag, sen lunch, fikk ikke i meg frukt, og mellommåltidet ble spist litt sent, slik at jeg var jo helt tom for energi når jeg kom på treninga....

I tillegg var det feiring på jobb og da er det jo ikke snakk om at vi skal ha fruktbiter eller noe annet godt. Neiiiiida, kun peanøtter, sjokolade, vin, øl, brus og potetgull med dip. Jeg sto i mot fristelsene og stoppet etter 10 peanøtter.

 

Fra i morgen skal jeg passe hunden til naboen, en hel uke! Det blir koselig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var, Isis. Utrolig hva man kan greie om man bare har bestemt seg på forhånd ;)

 

Hørtes da god ut pizza`n. Går oftest i hjemmelagd her også på fredager. Igår skar jeg opp bogskinke og hadde oppå hjemlaga tomatsaus. Har begynt å legge skivet ost på toppen - tror det blir mindre mengde totalt sett da. Godt ble det iallefall - og mine barn + noen ekstra på overnatting spiste som gale.

 

Får besøk av ei venninne med tre barn snart. Har planlagt at kveldskosen for oss voksne blir grønnsaker og litt dip. Så deilig med gulrøtter man bare kan knaske i vei på, uten å tenke på hvor mange gram det er.

 

Og så blir det vel EN (kanskje to) bamsemums. Det er sant som du sa Ellie, disse bamsene er jammen en "life -saver" innimellom :)

 

Ha en super helg, alle. Tipper jeg blir lite på nett, siden jeg skal ha besøk til mandag kveld nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Så flink du var ja, Isis!! Men har man bestemt seg på forhånd går det ofte bra.

 

Hatt en bra dag i dag med 6 (!) trimpoeng :) Spist masse sunn mat! Måtte jo veie opp litt etter denne uka... Var på vekta i dag tidlig, den står på stedet hvil, noe jeg er fornøyd med, uka tatt i betraktning.

 

Dere får ha noen fine dager da, jeg drar til Gøteborg i mårra tidlig og blir til tirsdag. Så da blir det lite med internett ;) Har på forhånd bestemt meg for å IKKE kjøpe en hel haug med smågodt, selv om det er billig i Sverige... Så det regner jeg med går bra... Skal gi dere rapport på onsdag jeg... hehe... Kanskje jeg kan ta en bamsemums eller to da... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok en fin nedgang, Ellie :)

 

Spent på morgendagen. Har vært veldig flink hele helga, selv om jeg har hatt besøk. Vekta var et sekund innom 48.9 idag, men stoppet på 49.0 da. Man blir nå litt rar med disse tallene :confused: Har samlet nesten 14 trimpoeng, og det er jeg fornøyd med. Kjøpte meg løpesko igår, og har som mål å bruke dem minst to ganger i uka gjennom ferien.

 

Kjempebra med 6 poeng på samme dag, mammamo ;)

 

Håper helga deres har gått fint, mamsen!!

 

Isis - jeg orker som regel heller ikke finregne på sånne hjemlaga retter, synes det er greit å estimere omtrent, og velge mest av det jeg vet er kalorifattig, om man kan velge (feks ta mye salat og litt gryterett)

 

Så godt å høre Isabel at det går bedre med jenta di. Har fingeren tatt permanent skade, eller blir den som før tilslutt?

 

Ha en fortsatt fin søndag dere. Koser meg med besøk, selv om det blir litt ståk med tre unger i tillegg til mine fire. I morgen skal alle, unntatt tvillingene og pappa i Pirbadet, så da håper jeg å få svømme litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin helg, vi passer en nydelig hund så det har blitt mange lange fine turer i marka (som ikke så mange trimpoeng som en spinningtime, men har mange andre kvaliteter...).

 

Etter at jeg har kjøpt vekt har jeg blitt litt "sånn" med de tallene.... Satser på å ikke bli helt koko.... Det er veiingen tirsdag kl 1930 som gjelder.

 

I begynnelsen så sleit jeg med å få i meg nok mat og all maten jeg skulle. Nå er tydeligvis forbrenningen i gang for fullt, for jeg kan ta meg selv i å være sulten, noe jeg ikke har vært på ganske lenge nå...) og har ingen problemer med å komme opp på 1700 kcal pr dag.... selv om jeg fortsatt synes den menyen er litt vanskelig å få til å gå opp.....

 

Mammamo: Hva har du bedrevet som har greidd å få 6 trimpoeng på en dag!? :-)

 

Gratulerer med flott nedgang, Ellie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...