Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Takk for tipset Mammamo!:-) Det er nesten så jeg gleder meg til neste veiing for å se om jeg klarer å klippe og lime:-)

 

Ellers føler jeg att jeg har vært veldig flink i dag, har ført opp alt jeg har spist og ser jo att det er ganske vanskelig å komme opp i 1600 kalorier. Men jeg hadde wok til middag i dag, og den er det jo lite i, så det blir kanskje bedre i morgen.

 

Ha en fin, fin kveld alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ellie25

Hei alle sammen. Jeg rakk ikke innom for å registrere i går (har siste eksamen på torsdag, og måtte krisehjelpe en venninne som har hjemmeeksamen nå og ville ha meg til å redigere mappeeksamenen hennes (hun går i klassen over meg så derfor annen eksamensdato). Har ikke fått begyndt på eget til siste eksamen enda, så det blir litt stress fremover ja.

 

Uansett, jeg har registrert i resultat-tråden nå. Vekta viste ned 900 gram også denne uken. Det vil si at jeg har gått ned nesten 1 kilo i uka alle ukene utenom en nå. TJOHO!!!! :) Jeg er SÅÅÅÅÅ stolt over at jeg har klart det. Jeg har jo hatt eksamensperiode hele slankeperioden jo! Hehe. Lov å være glad da ja. :D

Det har blitt i underkant av et trimeple i uka, men det er rett og slett bare ikke tid til det. Det blir bedre etter torsdag. Enn så lenge får jeg bare være ekstra strict på matfronten. Funker jo tydeligvis det også så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Ellie: *klapper* HURRA!! Synes du er kjempeflink som klarer å gå så mye ned midt i verste eksamensperiode!!!!!!! DET skal du være kjempestolt av!!! Og så hjelper du andre midt oppi det hele også? Hva er du laget av da? Rekker jo alt du!! Så du trenger slettes ikke ha dårlig samvittighet for lite trening!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du Ellie; jeg ble like glad for ditt resultat som for mitt eget :D Kjempebra!

Tror vi må være litt samme typen, iallefall kunne det godt vært meg som slanket meg midt i eksamensinnspurten :) Spent på sensuren din også!

 

Mammamo: det er ganske lurt med veiedag mandag, rett og slett fordi det tvinger deg til å være flinkere i helga,prøver å være flink hele helga, men enkelte fredager tillater jeg meg å gå helt opp til 500 under det jeg skal ha - mens jeg ellers ligger 800 under. Det er riktig at jeg begynner å komme i mål. Det egentlige målet mitt ved oppstart var 50 kg, rett og slett fordi jeg ikke hadde ant at det skulle gå så greit som det har gjort. Så da har jeg justert det ned til 48 kg - så da er det 1.7 igjen. Etterpå har jeg som mål å være under 50 "for alltid".

 

Jeg har så lyst på middagstips - er rimelig matlei der, og tom for ideer. Noen som vil bidra med tips? og evt ca kaloriinnhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Mammamo: Tusen takk. Er SÅÅÅÅÅÅ morsomt! hehe

 

Raki: Tusen takk tild eg også. Tror nok vi er like ja. Men nå er det nesten så jeg ønsker at du ikke skal gå ned så mye lenger, fordi jeg ikke vil at du skal komme i mål og forlate oss! Så du blir nødt å være her likevell etter at du har kommet i mål slik at jeg fullt ut kan glede meg over nedgangen din. hehe. Hvis ikke så komemr jeg og pakker sukker i grønnsakene dine! hehe. ;-)

Sensuren er jeg ikke like spendt på lenger. Føler meg rimelig trygg på at det blir en B på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Veie/måle/kursdag idag, men skal vente til etter jobb(og FØR middag hehe). I går var jeg veldig påpasselig med å fylle opp kalorikvoten på alle måltidene, samt at jeg "fletta" melkekvoten inn i middagen. I tillegg laget jeg meg kveldsmat som var en liten wrap av 1 potetlefse, 2 skiver hvitost og paprika og agurk. Veldig lett å få i seg, i motsetning til 2 knekkebrød ...

I tillegg brukte jeg litt av fruktkvota på kirsebær som jeg hadde i en skål på jobb som jeg spiste litt etter hvert...

Så selv om jeg fylte opp kvotene, så var jeg ikke så utrolig mett.

Men jeg greier ikke komme opp i 1700 kcal... Jeg greier bare 1600. Skal snakke med kursleder.....

 

Rakri: Jeg er også matlei, tror kanskje det er mest pga varmen og at jeg ikke orker noe særlig med middag....

I går hadde jeg "Torsk a la Isis", som er slik:

Din mengde med fisk (150 - 200 gram) i en foliebit.

Ha oppi litt hakkede tomater, hermetiske.

Litt Hakket chili (fra glass), her bestemmer du mengde selv, men en liten ts gir MYE smak.

Strimlede paprika, litt rød og litt gul. Og litt grønn hvis du vil.

Noen tynne skiver gulrot.

Noen sorte oliven.

Salt og pepper.

Pakk sammen folien og stek i ovnen, ca 20-30 minutter.

 

Dette er jo egentlig litt mer "høstrett"...

 

Ellers så er jeg tidlig oppe idag fordi jeg trodde klokka var 7 når den var 6. .... arg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann alle sammen!!

 

Så flinke dere er til å holde liv her!

Jeg har vært på farta hele helga, på båttur og telt... koslig

Har også hatt med broren til vår fostersønn, og det har vært stas

 

Ellie, gratulerer med både vekt og flott eksamen!! Kjempebra:D

 

Mammamo, hvor mye trimpoeng får du av rockeringen og trampoline?

Gratulerer med nedgang på deg også!

Og, så ålright med en kjekkas til tannlege da;)..... hehe

 

Sassa, når man slutter å røyke er det vel vanlig med vektøkning, men det går seg til etter hvert

 

Rakri, du er flink, og på fredag var det knallbra å havne såpass bra ut kalorimessig:D

 

Isis, helga di hørtes topp ut!! Og at cm blir borte i tillegg er bare en bonus:)

 

Jeg er på jobb, men skal prøve å komme innom igjen senere idag

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi opererte fingeren igjen i går.... men det går bra.

 

1 kg ned siden forrige uke :D 77, 8 kg viste vekta i dag. Hurra. Fikk ikke veid meg i går da vi dro på sykehuset så tidlig på morgenen... så da tok jeg det i dag i stedet.

 

Alle er super flinke, og for noen resultater noen av dere har!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så bra at det går bra med fingeren Isabel!! Det er det viktigste nå, men for en bonus å i tillegg gå ned 1 kg da:D

 

Mammamo, nå er rockeringen bestilt:) Prøvde den til niesa mi, og fikk det ikke til, men får øve meg så går det vel etterhvert håper jeg:p

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er utrolig moro å ha en slik motiverende gjeng her inne :) Dere synes å ha blitt godt kjent med hverandre allerede....noe jeg henger litt etter med... forståelig nok... men jeg kommer etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er utrolig moro å ha en slik motiverende gjeng her inne :) Dere synes å ha blitt godt kjent med hverandre allerede....noe jeg henger litt etter med... forståelig nok... men jeg kommer etter :D

 

Veldig fin tråd vi har her ja! :-) Gleder meg til å lese hver dag.

Ser du var 1 kilo i minus i går, så du henger ikke så veldig etter! Av og til så er det ting som er viktigere enn 1 kilo eller 2....

 

Middag nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Trampolinen skriver jeg som moderat aerobic, etter å ha lest diverse tråder her inne. 15 min gir 0,6 trimpoeng (i forhold til min vekt vertfall ;)) Rockeringen skriver jeg som moderat styrketrening. 10 min gir 0,5 trimpoeng og 5 cm minus rundt midjen... haha ;P

 

Mamsen: Er det samme type som du har bestilt som niesa di har, eller? Hvis det er en sånn barne-ring er den nemlig myyye mindre enn denne her, og sikkert derfor du ikke fikk til ;) Jeg fikk ikke til i førsten jeg heller, men nå klarer jeg et minutt eller 2 uten å miste den!! *flinke meg* Så øvelse gjør mester...

 

Ja, er sååå gøy å komme inn her og lese hva dere andre gjør og hvor mye dere går ned. ER såå motiverende å ha dere her!!

 

Isabel: Så bra at du har gått ned da! Det må jo være en bonus ja!! Og enda bedre at det går bedre med snuppa di!!! Må ha vært en tøff opplevelse for mamma også ja!!

 

Isis: Er såå spent på vekta di! Du er jo så flink da!! Og sååå gøy at så mange cm har forsvunnet i løse lufta da!! Moro!!

 

Jeg jobber jo på blodbank og vi hadde gull-fest i dag, dvs vi ber inn de blodgiverene som har gitt eller kommer til å gi 80 ganger i år. De får servert snitter og bløtkake, og så får de blomster og gull-merke (en liten pin formet som en blod-dråpe). Siden jeg er sjef for tapping så må jeg være med. Syntes nesten jeg måtte ta en kakebit... Hadde egentlig tenkt et halvt stykke, men det ble visst et helt et... Og da jeg la det inn her i stad (bare tok en bløtkake som sto på lista der, siden jeg ikke aner hvor mye det var i den jeg spiste). Det var jo "bare" 290 kcal.... ææææ... Er jo et helt måltid det da... Blir ingen kveldsmat her i kveld nei... Får nok greie meg med vannmelon og gulrøtter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamo, er du bioingeniør? Det skal jeg bli når jeg blir "stor" (eller litt mindre, helst, hehe) også!

 

Vekta mi ja... OPP 0,4 KG, 400 gram altså. Men det kan være den tida i måneden, vann i kroppen etc. Jeg har jo vært sååå flink da, bortsett fra litt for mye vin kanskje i helgen. ..Trimma masse og passa på... Jaja, jeg er fornøyd med cm'ene ihvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Ja, Isis, jeg er bioingeniør (tror jeg nevnte det her en gang før også, men det har du kanskje glemt? :)) Du gikk vel ned masse forrige uke, ikke sant? Og masser av cm har forsvunnet! Det er jo kjempebra!! Du vet at du har spist riktig og gjort det samme som forrige uke, så du skal få se at resultatene kommer neste uke igjen ;)

 

Kan jo informere deg om at etter lønnsoppgjøret er grunnlønna for bioingeniører 300 000 ;) Laaangt igjen til ingeniør-lønn, men det kommer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isis: tusen takk for oppskrift, skal prøve den ;) Forrige uke da det var så varmt her, ble det et par dager med bare fiskekake på brødskiva + litt salat. Hvis det blir sånn at storungene er borte, hender det jeg "jukser" sånn. Og cm er også bra - det er jo det som vises best. Opplever selv at det svinger mye om jeg slurver med vannet. Skjønner egentlig ikke at det har så mye å si, men sånn er det med meg iallefall. Bare fortsett du med dine gode vaner, så kommer tallene seg etter hvert ;)

 

Mammamo: tror nesten jeg også må prøve meg med rokkering.. jeg har aldri kunnet det, men skjønner jo det er håp da. Dattera mi på ni svinger den i minst 5 minutter.... Greit med en kakebit, men også lurt å kompensere med lavkalorimat etterpå. Sånn gjør jeg også det, enten i forkant eller etterkant av en utskeielse..

 

Isabel: du har vært kjempeflink. Glad for å høre både det, og at det går bra med jenta di.

 

Mamsen: høres så deilig ut med telt og båttur.. gleder meg til sommerferien, for da skal vi også prøve oss på slikt.. ikke telt riktignok, men båt og hytte ved sjøen. Spent på hva de to små synes om det da

 

Ellie: jeg skal da ikke forlate dere.. Uansett tipper jeg det tar tid med de siste 1.7 kg. Det er jo sommerferie snart og alt. Vi skal nordover til familien hans, og så enda lenger nord til familien min. Blir ikke noen veiing av mat,men jeg skal / må legge inn maten her - er blitt veldig avhengig av å få planlagt matinntaket, og som jeg pleier å si til mannen min: det er kanskje litt sykt å veie alt, men det virker jo :) Målet mitt for sommeren er å holde meg under 50, så får jeg helder jobbe meg videre ned til 48 etterpå. Tenker uansett å holde meg på denne tråden også under stabilisering når jeg kommer så langt.

 

Sassa: prøv med litt nøtter eller mandler og rosiner. Det gjorde jeg i begynnelsen. Andre ting som er lett å få inn, og som har ganske bra energiinnhold er havrekjeks, fullkornskjeks og sånt. Klasker du en skive ost på, skulle det være greit å få i deg de 100 siste

 

Ikveld skal jeg kose meg med to bamsemums :D Tror det er mange mange år siden jeg spiste det, men har lest om det her inne, så da fikk jeg så lyst på det.

Blir 66 kalorier tilsammen, så det går fint. Ha en trivelig kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Nå er nok en "sunn" dag over og jeg har fått i meg nesten alle kaloriene. Er litt vanskelig å beregne middagen synes jeg, men prøver sånn ca. Tusen takk for tipset Rairi!:-) skal prøve med en kjeks med ost etterpå for å få fyllt opp kvoten. Problemet er att jeg er veldig glad i både nøtter og tørket frukt, og kjeks med ost, så det er en liten fare for å ta for mye. Men det er vel her en må være sterk!!!

 

Føler jeg er på rett vei nå og er kjempe spent på hva vekta viser på mandag. Men det er jo en hel uke til:-(

 

Isabel: Så bra att det går bra med dere begge. Kan tenke meg att det er tøfft for både liten og stor!!

 

Ellers til alle dere andre; dere er superflinke!!!!:-)

 

Nå begynne csi så da blir det en kjeks med ost, og benken!

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vel nevnt det med bioing. før...... :-/ Mister cm OG hukommelse!

 

Såg litt svart på ting tidligere, med vektoppgang, masse mørke tanker.. :-O

men får se på cm denne gangen og stå på videre.

Sykla som en gal hjem igjen fra kurs, bare bratte oppoverbakker og var helt svett når jeg kom hjem.

Nå har jeg jeg planlagt morgendagens mat, lettere å få i seg alt da!

 

Tips:

En fantastisk (?) god kveldsmat med ca 120 kcal:

1 lompe

2-3 skiver gulost(20 gram)

paprikastrimler

Agurk

Litt revet gulrot.

 

Wrap det sammen og nam-nam.

 

CSI er favorittserien min, men nå viser de faktisk 1 episode fra 1 sesong. artig. De var så "unge" og litt rare...hehe. Ikke så styla og fjonge som de er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mammamo, jeg har bestilt den samme str som du har. Niesa mi er 23 år og endel større enn meg, så hun har den som er større....

Den kaka du spiste igår må du kunne unne deg en gang iblant.... spiser vi aldri noe, så kommer en helsprekk etterhvert.... Man må bare kunne begrense seg til en sjelden gang når det er noe spesielt:p

 

Isis, 400 g opp kan være vinen... er også spent på det selv imorra når jeg skal veie meg, siden jeg drakk vin både fredag og lørdag... pleier å merke det ..

Blir fest på lørdag denne uka også, for foreldrene til fotball-laget til min 15 åring. Vi skal heldigvis spise reker, så det er ikke det verste, og majones liker jeg ikke:D

 

Rakri, båt og hytte ved sjøen..herlig... er sikker på at ungene kommer til å kose seg:) Og, jeg fikk også lyst på bamsemums, hehe.... men har ikke, og hadde nok spist flere enn 2 så jeg skal ikke kjøpe det heller;)

 

Nå skal jeg skrive et par halvårsrapporter så vi snakkes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Isis' date=' 400 g opp kan være vinen... er også spent på det selv imorra når jeg skal veie meg, siden jeg drakk vin både fredag og lørdag... pleier å merke det ..[/quote']

 

Seriøst?! Hjelp! Så kalorier fra vin er "verre" enn om jeg har spist litt godt en helg? De kan være vann i kroppen også pga tida i måneden...

Skal på Norwegian Wood i helgen, og da blir det litt vin og mest vann!

Og matpakker i veska (om det er lov å ha med inn da.. )

 

Jeg er overraskende flink til å holde meg unna snop og feit mat, det er liksom ikke et tema en gang. Ikke engang nå når jeg er premenstruell! Før kunne jeg ha drept for en sjokolade... Har ikke lyst på, og jeg er jo veldig mett hele tiden også, så det er uansett ikke plass. Nei, det er vinen som er min last... Huff nå høres jeg ut som en alkoholiker også... :-DD

 

Spent på å høre hvordan veiingen går imorgen, Mamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei igjen!

Vin er ihvertfall verre for meg. Det virker som om det kommer etter et par dager, at vekta øker. Det er vel vann.....

Hva er egentlig Norwegian Wood? Har det noe med Beatles å gjøre?

Lurt å ta med mat, og det må det vel være lov til....;)

 

Nå er halvårsrapportene skrevet, skulle bare føre på Mat & helse og Kunst & håndverk for 2 elever. Greit å få gjort det....

 

Eksamen for 10 klasse idag, så stille og rolig på skolen:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian Wood er en liten musikkfestival i Frognerparken(badet).

http://www.norwegianwood.no

Skal dit bare på lørdagen. Får nok ta med meg en liten matpakke. Rekker nok tidlig middag hjemme før jeg drar, også tar meg med kvelds/lunch i veska. De selger stort sett pølser og burger der inne, og det er jo ikke noe for oss flinke damer her i forumet! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått starta dagen i dag også med rask stavgang i 35 min i regnet. Herlig!!!

Det gør virkelig godt å få gå en tur i fra morgenen av, da er jeg liksom i gang og kan slappe av litt med god samvittighet etterpå før jeg skal på jobb:-)

 

Isis: Jeg tror ikke det er vinen som gjør att du har gått opp denne uken. Tror mer på att det har med syklusen og gjøre, og att kroppen av og til stopper opp litt for å justere seg. Tok selv av 8 kilo på 8 uker for ett par år siden og selv da gikk jeg opp noen hundre gram ett par ganger:-) Og du har jo gått MASSE inn i cm.

Takk for tipset om kveldsmat. Det kan jo være god niste mat til både store og små også i forskjellige varianter.

 

Det viktigste for oss alle er vel i grunn og bunn ikke kiloene, men cm. Det er ingen som ser hvor mange kilo du er, men en ser en fast og veltrent kropp:-)

 

Nå skal jeg kose meg med havregrøten min med cottag ceese og rosiner. Nam:-)

 

Ha en fin dag:-9

 

PS- Hvordan får dere smilys i teksten? Får bare til smilefjes jeg, ikke de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg skal sjekke den siden Isis, og som du sier, burgere og pølser, hva er det for noe? hehe....

 

Sassa, så flink du er som allerede har gtt den turen!! Og så føler man seg så mye bedre etterpå;)

 

Her har det vært lunch idag, så jeg har spist 2 grove brødskiver med eggerøre, egg og kyllingsalat. Bittelitt eplekake og is ble det også....

Får spise noe lett til middag idag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...