Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

:+;= ;)

 

Nå har jeg spist salat, og jammen meg ringte søstra mi og ville ha meg med ut å spise idag på en wok-restaurant i byen....

Så vekta imorra blir ikke snill......

Men, sjelden vi gjør noe bare vi to, så da blir jeg med....

det verste er risen, resten kan vel ikke inneholde så mye fett selv om man får det på restaurant vel?

Godt at jeg bare spiste salat istad med krepsehaler:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:confused: :+confused+:

;) :+rolleyes+:

:eek: :+ eek+:

 

litt travelt idag, så får skrive ordentlig senere.. men må bare fortelle at jeg snek meg på vekta idag også, da sto det 49.4 ;) veier som regel minst onsdager og mest på lørdager...hehehe.. og så svinger den ned igjen til mandag ..håper den holder til kommende veiedag på mandag nå også (som regel gjør den det da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Mamsen: Wok er jo slettes ikke det verste å spise da!! Spørs bare hva du velger det ;) Hadde vært verre om hun hadde bedt deg med på McDonalds... hihi... Kos deg du mamsen!!

 

Jeg merker også at alkoholen sitter i ja, men vekta går ned igjen etter en dag eller to. Så forresten en reportasje her om dagen om ungdommer som slanker seg så derfor bytter de ut maten med alkohol i helgene... Spiser frokost, men ikke noe mer... IKKE sunt....

 

Vært hos min kjekke tannlege i dag igjen... ;) Bedøvelsen har heldigvis gått ut nå... Føler seg helt fjern når leppa ikke er helt som den skal :D

 

Jeg prøvde også vekta mi i dag... den viste ned 900 gram siden søndag.... Tør ikke helt å tro at det varer til søndag da... Men det er jo lov å håpe... :) Ikke vært så veldig flink på trim-siden denne uka nemlig... Bare 3,8 tp til nå... Og så jobber jeg de neste 4 dagene... Men men, skal nok få til noen poeng til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, så bra da!!! Du går jo nedover i rekordfart!

Og, de fjesa må jeg teste på slutten av sida her....

 

Mammamo, jeg skal kose meg, og er faktisk sulten igjen, hehe.... rart....;)

For en nedgang da!!! Nesten 1 kg.... dere er superflinke!!

Har forresten hoppa 10 min på trampolina idag jeg også... men det føles som om det er mest trim for leggene, haha...

Lenge til du skal til kjekkasen igjen da?

 

Så også det programmet, og det er skummelt at de dropper maten. Det har vel med erfaringen å gjøre, men det burde kanskje opplyses mye mere om det? De tåler vel kanskje ikke så mye heller i starten, og enda verre er det jo.

 

Test

:confused:

;)

:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg såg også det programmet. Sto egentlig på kjøkkenet og baka brød(!) , men måtte ta med hele bollen inn i stua og satt i sofaen og elta.

Sjokkerende å se at de bevisst bytter ut mat med alkohol. De skulle bare visst hvor dumme de er. Skjønner ikke hvordan de greier å holde livsfunksjonene i gang med en brødskive, og kanskje en youghurt i løpet av en hel dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, da er jeg tilbake igjen, mett for ikveld:rolleyes:

Spiste okse- og kyllingkjøtt i hoisin-saus, veldig godt! Og, tok bare halve bollen med ris, og drakk 2 glass vann, så det ble ikke så ille, men jeg er stappmett! Og, det vises nok imorra, men den tid den sorg....

 

Håper dere andre har en fin kveld også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Mamsen: ikke så lenge til jeg skal dit igjen faktisk... Hadde 3 hull nemlig... på 3 forskjellige steder i munnen, så det er greit å ikke bedøve hele munnen på en gang... hehe... Men er redd feriepengene mine får ben å gå på ja........ Og han her er virkelig myyye bedre enn min forrige... Nå gruer jeg meg ikke for å gå til tannlegen lenger ;) (og det er ikke for at han ser bra ut... hehe)

 

Ang det programmet: hun ene sto og nesten skrøt av at hun ikke spiste... Uff... gruer meg til mine jenter kommer i den alderen... Eller til de blir 9-10 år... Mannen min går gjennom barneavd på sykehuset hver dag, for å komme til sin arb.plass, der er det ei jente som er innlagt for anoreksi, 9 år gammel... huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Skjønner hva du mener ang tannlege mammamo, jeg har alltid hatt tannlegeskrekk, men tannlegen min er også veldig flink, så etter at jeg begynte hos han går det mye bedre. Men, han er ikke riktig fullt så kjekk.... eller han er vel det, men litt for gammel, hehe:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Er du forresten helt blå etter rockeringen? Det er nemlig niesa mi.... og da kan det hende at jeg drøyer litt før jeg setter ordentlig igang med den... så jeg kan gå uten klær i sommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ok, jeg får kjøpe den kremen på apoteket som gjør at de blir raskere borte da:)

 

Er trøtt idag så jeg skal nok i seng snart... må bare forberede meg litt til muntlig prøve imorra i samfunnsfag.... Skal ha opp noen elever, og jeg håper de har øvd godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen og Mammamo: Er det en bestemt type rockering dere har kjøpt? Høres veldig spennende ut, men spørs om bekkenet mitt tåler slike "fjonge" bevegelser enda, eller om det tvert om kan være bra. Har dere noen peiling på det?

 

Og mamsen: det er da lov å kose seg i blant! Smart å være forsiktig med det som er mest energirikt også!

 

Sassa: enig med deg om at trim på mårran er best. Får nærmest energikick resten av dagen - og goood samvittighet ;) For min del blir det mest trening etter kl 20 når de små har lagt seg. Det er tungt å trene seint, men må man, så må man :confused:

 

Selv har jeg gått flere timer idag, først med tvillingene, og senere sammen med hun på ni i "jakten" på nye sko. Bor relativt sentrumsnært i Trondheim, så vi går nesten uansett hva vi skal gjøre.. Blir en del gratis trim der! I morgen skal en høygravid venninne av meg trille tur med de små, og så skal jeg og mannen min klatre i en utevegg. Har akkurat begynt å ta opp igjen klatringen.. Artig ;)

(tipper hun venninna mi får mange blikk trillende på tvillingbabyer med stooor mage selv) hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sjekk ut rockeringen på denne siden: http://www.sports-hoop.com/

I Norge koster den 499 + porto 99kr.... Her koster den ca 320 kr inkl porto..

Tror den norske siden heter rockeringer.no, der kan du lese om den.... samme ringen!

det kan hende du må vente litt, men det står nok på den siden.... kan du klatre kan du sikkert rocke også;)

du er jammen sprek, og ja...syns jeg ser blikkene venninna di kommer til å få, hehe...

 

Har vært endel i Trondheim, men det er noen år siden nå... har familie der, og søstra mi bodde der noen år. Mamma kommer derfra. Skulle jeg noengang bo i en stor by måtte det blitt Trondheim:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Huff.... det ble ikke noe å skryte av det her gitt... ned 200g....

Håper på bedre neste uke....

 

Ha en fin dag alle sammen, her skinner sola fra skyfri himmel:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skjønner du synes 200 gram er lite, men det er da så mye bedre enn ingen ting eller opp ;) Og takk til dere begge to for tips ang rockering. Ser spennende ut, men tror jeg skal bygge meg mer opp først. Ang klatring så har jeg prøvd bare en gang etter fødselen, og fikk ganske vondt selv om det bare var 4 turer opp veggen.. Kjedelig med bekkenet, men har kommet meg utrolig fort, i forhold til hvordan det kunne vært. Deilig å kunne gå tur med vogna flere timer, tatt i betraktning at jeg stavret meg et par hundre meter med krykker den siste tida de var i magen.. Dessverre så ble det ikke klatring idag likevel, gubben er blitt syk ;) Så da blir det vel trilling i stedet..

 

Ha en fin dag dere. Idag skal jeg lage kyllinggryte med masse gode grønnsaker. Fant en bok her hjemme av Roede som heter "lett mett". Masse deilige middagstips der :) (igår lagde jeg wrap, dvs egentlig vanlig taco, bare med svinekjøtt istedet for kjøttdeig - og det falt i god jord hos samtlige i familien. Er bevisst på å velge lite ost og rømme, en toritilla, litt av kaloririke grønnsaker, og masse av de med lavt innhold. Så kan man spise lenge og kose seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Joda, 200g er jo ned, men vekta er for høy uansett, og forrige uke var den jo så mye opp at jeg syns det var lite ned når jeg først syns at jeg har vært flink...

Får stå på videre og håpe på 60 tallet neste gang....

 

Det er sikkert veldig lurt av deg å ta det med ro en stund.... gå heller masse turer og så ser du etterhvert:)

Synd at mannen ble syk!! Min 15 åring kasta opp til morran, og det er noe som går, så jeg håper ikke vi andre får det i tur og orden nå...

 

Har hatt 2 elever oppe i muntlig nå, i samfunn, krigen i Norge

Han ene var sååå flink! Ble helt imponert jeg:) Moro å se at de jobber og får det til....

 

 

Når jeg spiser taco pleier jeg ofte å bruke kylling-kjøttdeig, men jeg må ha 2 stk, hvis ikke blir jeg ikke mett... Bruker også veldig lite ost, og sans lett-rømme. Bare synd at lefsene inneholder så mye kalorier... Derfor skulle jeg også ønske at jeg klarte meg med en...

 

Har også en Roede-bok hjemme, skal jammen se litt i den jeg også

 

Idag skal 12 åringen feire bursdag, og hun har bestilt pizza og brownies.

De blir 7-8 jenter, så de blir ikke så mange. Blir nok veldig koslig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da er kaka og pizzaene ferdig laget:) Håper alt blir spist opp slik at det ikke blir meg som gjør det:eek:

 

Desserten blir vanilje-is med nonstop og litt snop.... + potetløv og popcorn

Håper det blir spist opp også, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Nam, så mye godt dere spiser. Blir om mulig enda mer sulten enn jeg allerede er her. Jeg har levd litt på minimumen i dag fordi jeg har tenkt å ta en utskeielse på restaurant i dag. Skal dra nå snart om en halvtimes tid. Og så skal vi på kino etterpå og kose oss. Feire at jeg er ferdig med siste eksamen for i år liksom. hehe. Det gikk jo så bra siste med utskeielsen, så jeg frister meg til å ta det en gang til. Men det blir ikke noen vane nei. Er bare så godt å være ferdig.

 

Når jeg nå har sagt ferdig så er det riktignok ikke helt ferdig. Jeg tror kanskje jeg strøk på medikamenten i dag. Man må ha 100% riktig for å stå, og jeg hadde alle utregninger og svar riktige så det er jo greit. MEN, en oppgave fikk svaret 41,666666. Da måtte jeg jo avrunde. Valgte å avrunde til en desomal, og skrev da avrundet= 41,7. Greit nok, men de ville vist ha to deimaler. Det skulle være 41,67. Dermed strøk jeg muligens på det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ellie, gratulerer med endelig ferdig!!

Og, jeg kan ikke skjønne at du stryker selv om du brukte en desimal, da er de jammen firkanta... Krysser fingrene for at du klarte det!! Så flink du er:)

 

Dra ut og kos deg med GOD samvittighet, det har du virkelig fortjent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Nå har jeg spist middag. Men med en bismak etterat jeg la inn her før jeg spiste... Skulle gjøre det lettvint og varme medisterkaker og spise det og lompe.... 3 medisterkaker ble jo 500 kcal!!!!!!!!! :eek: Visste jo at det ikke var det sunneste man kunne spise, men trudde ikke det var såååå usunt.... Å jeg som synes medisterkaker er så godt... med poteter og masse grønnsaker og makaroni og brun saus.... *sukk* Er ikke så ofte vi spiser det da, max en gang i mnd, så da går det vel greit??

 

Mamsen: 200 gram ned er bedre enn ingenting. Siden du vet at du har vært flink så vises det nok på vekta neste uke ;) Krysser fingrene for at du ikke blir syk...

 

Rakri: Synd det ikke ble klatring da... Har den boka jeg å, signert av Jeanette og Grete faktisk ;) Men er ikke noe flink til å bruke den... Må nok finne den frem igjen da, få litt ny inspirasjon...

 

Ellie: Kos deg!! Er heelt enig med mamsen; jammen er de firkanta om du stryker for å ha rundet av til 1 desimal dersom det ikke sto noe om det i oppgaven!! Gratulerer med sommerferie da!!!! Nå kan du kose deg med snuppa di med goood samvittighet!!!

 

Vet jeg har gått ned 500g i dag... Ga nemlig blod før jeg dro hjem fra jobb... hehehe... Men det er ingen varig nedgang da :)

 

Fyrer i ovnen jeg... Slutt på sommeren her i innlandet... Brrr...

 

Nå skal jeg støvsuge og vaske litt her... Har hatt planer om det hele uka, men ikke giddi å gjort det.... Nå MÅ jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...