Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Ånei, så trist isabel! Det var kjempesynd, men dere kan jo ikke ta sjansen.... Får bare håpe hun blir så bra at dere får kost dere og nytt ferien og sommeren hjemme, så kan dere vel ta en tur når hun blir helt bra...

 

Skjønner at dette må være ille, ingenting er verre enn når det er noe med ungene... godt at du er hjemme og tar deg av henne:)

 

Isis, tørket frukt og nøtter er veldig bra å supplere med... masse kalorier i tillegg til at det er sunt:)

 

Ellie, det er jo sånn at vekta varierer fra dag til dag, og det er derfor det er lurt med fast veiedag 1 gang pr uke... men den kan fortsatt gå ned igjen;)

 

Jeg har forresten fått gått meg en tur på 25 min på jobb idag, og det er deilig:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ellie25

Mamsen: Jeg har det. Søndager. Men av tidligere forklarte årsaker så veier jeg oftere enn det for å ikke miste motivasjonen dersom det svaier opp en søndag. Kan se ut som om man har gått opp 200 gram en uke f eks, men s man egentlig har gått ned 200 gram dersom vekta svaier akkurat på veiedagen. :)

 

Isis: Så dersom jeg ved formelen har regnet ut at jeg skal ha 1400 til 1700 per dag så skal jeg egentlig ha 1600 til 1800 kcal? Hørtes rart ut. Det MÅ jo være noe feil dær et sted. Formelen må ta høyde for de rasjonene eller noe slikt. Sånn at man skal ha det samme men at melkerasjonen er innbakt i den utregningsformelen. Jeg hadde nok ikke gått ned dersom jeg skulle ligget på nesten 2000 kcal på en dag i hvertfall. Det er jo ca det som er annbefalt daglig inntak til de som ikke skal ned. Må være noe feil et sted.....

Står det noe om menyene og slike rasjoner noe sted her?

 

Og anngående frokosten som skal være bare 60 gram brød med magert pålegg. Det er jammen ikke mye. Har ikke grete roede hørt at man skal spise frokost som en konge, middag som en prins og kvelds som en fattigmann?

Jeg gjør det i hvertfall. Legger meg på ca 300 kcal til frokost (120 gram brød pluss pålegg) og spiser så neste måltid ikke så lenge etter. Så middag så tidlig jeg kan, sånn at det blir to små måltider etter middagen på kvelden. De dagene det ikke lar seg gjøre sånn at det blir mer kcal på kvelden fordi jeg har spist for lite på formiddagen/at jeg må "fylle dagskvoten" så går jeg som oftest opp til neste dag. Eller i hvertfall ikke ned. Jeg går mer ned de periodene jeg spiser mye på formiddagen og lite til ettermiddag/kveld.

 

Jeg legger også inn plan for hele dagen tidlig, og får jeg litt lite kcal så innrømmer jeg lett at jeg tillater meg selv f eks fire marsmallows (100 kcal) så er jeg lett i rute igjenn. men det gjlr jeg alltid tidlig på dagen. Unngpr for mye kcal på kvelden og har god effekt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isis: Så dersom jeg ved formelen har regnet ut at jeg skal ha 1400 til 1700 per dag så skal jeg egentlig ha 1600 til 1800 kcal?

Melk/frukt er inkludert! :-) Altså det skal ikke legges til.

 

Står det noe om menyene og slike rasjoner noe sted her?.

Nei, har ikke funnet noe. Det står i kursbøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie:

Smiler litt her, for det er akkurat sånn jeg gjør det. Mye mat først på dagen, fordi det er da kroppen trenger mest energi. Derfor mange barnehager (iallefall min) serverer barna varm lunsj.. Jeg er uansett dødssulten på mårran etter all nattamming -"bortskjemte" babyer:confused: som bruker mamma til smokk innimellom så da spiser jeg min store porsjon havregrøt m litt rosiner på så fort jeg kan - gir 275 kalorier..

Jeg planlegger også hele dagen på forhånd, og blir noen dager en rute sjokolade til kaffen :)

 

Vil anta, utfra logikk, at melk og frukt er med i det totale tallet, altså at det ikke kommer i tillegg

 

Forøvrig veier jeg meg ca annenhver dag - men har den på mandager som tellende vekt. Greit å få litt pekepinn på forhånd syns jeg, og litt motivasjon om det går riktig vei iallefall. Det ser også ut som jeg veier minst på onsdager, men har valgt mandag som den dagen vekta skal skrives inn her, for å legge litt ekstra press på meg selv i helgene.. Ikke alltid jeg er like glad for det, men som regel funker det slik at jeg avstår fra de fleste fristelsene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Ikke hatt noen god mat-dag her... Hatt det litt travelt i dag og det slår ut på antall måltider og hvor sunne de har vært... Kalorimessig ligger jeg riktig, men ble ikke noe særlig sunn mat i dag nei... Ikke fikk jeg gått tur i dag heller... Kjøpte trampoline til jentene mine, og i vår familie er jeg handy-man og skrudde sammen trampolina. Elsker sånne ting... hehe.. Ble akkurat ferdig før jeg måtte dra på nattevakt, så jeg får prøve den i mårra. Hvis jeg får lov av jentene da... hehe...

 

Ellie: Den oppsvingen på vekta var pga eksamen du skal ha i mårra. Du har jo lest i sååå mange uker nå, så det må jo veie litt?? hehehe :D Neida.. Svinger jo litt da, kanskje du er litt nervøs for eksamen, skal se pilen er på riktig side når du veier deg søndag morgen :) Jeg har også veiing da... litt spent... Lykke til i mårra da!! Skal tenke på deg! Regner ikke med at du ser dette før du er ferdig... Da må du ta deg fri i mårra og bare kose deg med snuppa di!! Du har fortjent det nå! Neste eksamen er når?? Og i hva?

 

Og menyene og annen info fra kurs-boka ligger i tråden "Så mye skal du spise i løpet av en hel dag" på "Ny i vektklubben"

 

Isis: Jeg spiser nøtter og avocado for å få opp kaloriene mine. Så det er vel mitt beste råd... Vekta mi går da nedover den... Men jeg er ikke så veldig god til å planlegge på forhånd.. Så det hender det blir litt mye til kvelds... Så jeg får prøve å bli litt flinkere der... Middagen blir sjelden før 16-17, min kjære er aldri hjematt fra jobb før 16.30, og det er jo koselig å spise middag sammen da... Men da blir det som regel bare kveldsmat og evt litt frukt etterpå.

 

Isabel: Så synd dere måtte avlyse ferieturen da... Men skjønner det veldig godt!! Dere får ta dere en tur når snuppa blir bra igjen. Hun kan vel ikke bade eller noe med den fingeren eller? Hvor lang tid tror legene det tar før det begynner å gro??

 

Nattinatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUH!!

 

Her ligger jeg i sola og leser hvor flinke dere er alle sammen!! Jeg gikk en tur fra morgenen av i dag ( har fridag:-) ) og den gav meg 2.4 trimpoeng. Veldig fornøyd med det! Synes det er vanskelig både å tenke på mat og trimm i denne varmen, men nå har jeg bestemmt meg for å prøve å være flink i helgen, og så sette en ny start på mandag.

 

Isabel: så synd med ferien!Håper det gror snart slik att dere kan nyte sommeren allikevel.

 

Mamsen 69: så bra att det går bedre hjemme! Du får prøve å nyte det selv om det kan være vanskelig. Jeg er også sånn att jeg tar sorgene litt på forskudd og det er ikke alltid like kjekt, men prøv å nyte det nå når det går bra!:-)

 

Isis: Gratulerer med flott nedgang!! Det er virkelig inspirerennde med en sånn start!!

 

Ellie25: Håper det gikk bra på eksamen i dag. Synes du er kjempeflink!!

 

Nå ble jeg så varm att svetten renner på pcen ( det må vel lette litt på vekten det også:-) ) så nå må jeg slutte.

 

Men til alle dere andre: stå på videre, dere er kjempeflinke alle sammen!!

 

Ha en fortsatt flott dag!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Nok en dag med deilig sommervær!!! Herlig!! Har gått en lang tur sammen med ei venninne og våre 4 barn i dag, og så har jeg hoppet masse på trampoline og rocket med rockeringen min, så jeg er oppe i 4,7 poeng i dag!!! Sååå fornøyd!! Enda har jeg liksom ikke trent, men bare kosa meg ;o) Blir jo svett både av tur og hopping da, så kaloriene forbrennes ja... Så nå må jeg vel bruke resten av dagen på å spise... hehe...

 

Ellers vil jeg ønske dere alle en riktig god helg!!! Er ikke så mye på nett i fri-helgene mine, bruker tid sammen med familien i stedet.. Vi skal lage oss uteplass i helga, så jeg skal nok legge heller ja :)

 

Kos dere og husk at saftis gir færre kalorier enn fløteis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Raki: Mhm. Tror vi gjør veldig mye likt. Og noe må da være riktig, for vi har sa supre resultater begge to. Hehe. Jeg hoppet opp på vekta igjenn i morgest før jeg stakk på eksamen. Den viste 67,6 igjenn i dag. Kanskje dagen i går var en opp-sving istedet for at dagen i forigårs var en nedsving? Blir spennende å se i morgen nå. Gleder meg til å veie i morgen å se hva som skjer. hehe. :D

 

Mammamo: Hmm. Du har et poeng dær. Kanskje det er all kunnskapen som veier tungt? Minner meg om den BI-reklamen. Ikke bli en lettvekter du også. hehe.

Nå er neste (og siste for i år!!) medikanmentregningen på torsdag. Har ikke begyndt med den enda, siden jeg har nedprioritert den nå i pre-medisineksamenstiden. hehe. Men det tror jeg skal gå bra. Man må riktignok ha 100% riktig da. Har du EN liten komafeil eller at du f eks har skrevet svaret i ml istedet for mg sp STRYKER du. Kjipern det da. Blir fort små tullefeil også når man er eksamensnervøs og virkelig vil få det til for å bli ferdig og få somemrferie. Men men. Vi får flere forsøk ganske med en gang dersom vi stryker da, så det går nok bra tilslutt. Nesten 75% STRYKER!!!! Ja jeg mener det seriøst. Nesten 75%stryker på medikamentregningen. Så det er jammenbra det er to forsøk ja. Ugh. :)

 

Tusen takk for lykkeønskninger. Men jeg tror ikke de hjalp så mye. Jeg fikk omentrent bare spørsmål jeg ikke hadde lest noe serlig på, eller ikke i det hele tatt. Heldigvis har jeg vært litt borti det meste i hvertfall, så men et bredt kunnskapsnivå så håper jeg at jeg rodde meg i land med det. Jeg tror nok ikke det blir toppkarakter, men B bør jeg klare å få til tror jeg. Har kikket igjennom nå etter jeg kom hjem, og det er jammen ikke mye jeg ikke har med. Jeg vet ingen ting jeg har glemt som jeg burde hatt med. Vi kjenner en patolog på st.Olavs som bruker å sitte barnevakt for oss nesten hver søndags kveld, og hun kommer bortom og kikker på besvarelsen min om en times tid. Gleder meg masse og er kjempespendt på hva hun syns. Hun sitter i eksamenskommisjonen (retter ikke akkurat være oppgaver, men flust av lignende oppgaver og alle i samme kategori). Hun kan nok fortelle meg hva som er feil, og hva som er riktig, og hva som eventuelt mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kveld sitter jeg her sent og "mangler" nesten 400 kalorier.....

Spiste middag for en times tid siden og er relativt mett. Noen som har gode forslag til noe lurt jeg skal gjøre?

 

Jeg kan ta noen mandler, men jeg kan jo ikke "tylle" i meg mandler og andre kaloririke greier bare for å fylle dagsrasjonen....

 

bu-hu.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Isis: Feilen kommer tidligere på dagen. Spis mer av nøtter og kcaloririke men sunne ting tidlig på dagen, og lite på kvelden. Det er ikke bra å stappe i seg for mye for sent på kvelden. Du får heller velge litt mindre magert tidlig på dagen. Er ikke så mye som skal til. Det du mangler er bare en stor skive melon, og det klarer du tylle i deg som tørstespising nesten. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

Jeg tenkte akkurat det samme som deg i går kveld, Ellie.

Jeg har en "fast" frokost (havregrøt + påleggsrasjon) og en relativt "fast" lunch (philadelphia-sandwich med masse grønt) , som begge gir noen kalorier mindre enn det menyen sier (220 kcal). Senere på dagen kommer middagen, som jeg også sliter med få opp i 400 kcal. Det er nok der problemet ligger... men også at jeg måtte doble mellommåltidet mitt, noe som da betyr at det er MYE mat som skal fortæres. Samtidig som det ikke alltid passer inn i dagsrytmen min... Når jeg trener blir middagen sen, og så finner jeg ut at jeg mangler kalorier, som resulterer i "tylling" rundt midnatt. :-) Og så blir det mye med et helt brødmåltid rett før trening, og jeg kan heller ikke spise det så mye tidligere for da er jeg jo fortsatt mett etter lunchen....

Jeg som trodde jeg hadde en mage som rommet mye!!

 

 

I dag har jeg fyllt opp frokostkvoten min med 2 ss rosiner. So far so good!

 

I dag hadde jeg lagt inn en planlagt "0-trimpoeng-dag" (som jeg må gjøre av og til i og med at jeg trener mye og trenger å restituere meg..hehe Unnskyldning...? Synes nå 10 TP i uka er ganske bra da...) men så kom naboen og lurte på om jeg ville gå tur med deres skjønne vovv-vovv idag, og da er jeg ikke sen å be. Jeg elsker jo alt som har 4 ben og pels samt alle andre dyr også...

Så da blir det litt bonus-trimpoeng :-)

 

Her i byen er det Musikkens dag i dag, som da betyr "sitte i park, drikke hvitvin og grille pølser". Skal unne meg et par glass vin ... men dropper pølsene. Tar heller med meg noe fornuftig i veska og så skal jeg ta med jordbær og kesam vanilje til dessert... :-)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske alle en fin dag :) og så må jeg skryte av at jeg endte på bare 1720 igår. Dere vet sikkert at fredager er min store utfordring, så det er jeg fornøyd med.. snek meg på vekta idag og, og fortsatt 49.7 - og det på lørdager, hvor jeg som regel veier aller mest.. håper det holder til mandag også :D

 

Ikveld skal jeg og min kjære kose oss med grilla laks og hvitvin, og så fikk jeg lyst på jordbær med vaniljekesam etter å ha lest gjennom innleggene over, så da blir det vel det også, tenker jeg :)

 

Håper du er fornøyd med gjennomgangen av eksamen, Ellie - slikt er alltid spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veier mest på lørdager! :-))) hehehe....

Jeg har ikke vekt, men merker at piratbuksen min har blitt betraktelig slakkere rundt livet siste uken. Trener en del styrke og stramopp for tiden, det er lurt for å få ..ja stramma inn.....

 

Husk å kutte jordbærene opp i biter, og ha på kesam. Da mixer kesamen seg med jordbærsaften og det blir ekstra godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Raki: Er bare innom en snartur for jeg begynner på jobb. Men MÅ bare si at vekta fremdeles viser nesten det samme. Var nok ikke "bare en nedsving". Den viste tilogmed enda mindre i dag. 67,2 kilo. Det vil si ned 1 kilo siden søndag. Nekter å tro at det er mulig. Varierer sikkert litt frem til veiedag i morgen, men blir sikekrt ikke mer enn 67,5 uansett, og da er det ned 700 gram. Regner med det blir det eller meir. hehe. Gleder meg til veiedag i morgen nå! :)

 

Hun patologen leste gjennom i går. Og hun var mer enn storførnøyd. Hun vurderte den til en A, muligens en B. De på skolen er VELDIG strenge og vil helst ikke bi bort A'er i det hele tatt. Er to år siden sist de gav noen an A....

Men jeg føler meg forholdsvis trygg på at det blir en B da. Herrrrrrrlig. :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Så bra, Ellie!!!! Gratulerer både med vekt og eksamen!!

 

Jeg har veiedag i dag... 72,5, dvs 100 g ned... Men jeg er fornøyd da. Har jo gått ned selv om jeg hadde skikkelig utskeielse forrige helg. Og har jo gått ned 2,8 kg totalt da, på bare 4 uker!! Så jeg er fornøyd! Har klart å få hele 19,5 trimpoeng denne uka også!! Pleier å ligge på 13-15 tp.

 

Rakri: så flink du var på fredag da!! Og vekta var bra å!!

 

Må ut å gå en tur nå... Ut i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Hadde ikke målt meg enda da jeg skrev her i dag tidlig. Har gått ned 3 cm rundt midjen!!! JIPPI!!! :):D:D Dette går virkelig rett vei!! Er vertfall ikke deppa for bare 100 gram ned nå!! Er jo fristende å si at det må være rockeringen som har gjort underverker... hehe... Men det vet jeg jo ikke da... Regner jo med at jeg hadde gått ned rundt midjen ellers også...

 

Ha en flott søndag, jenter!! Det skal jeg ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det idag da, Ellie?

 

Mammamo: flott resultat - og 19.5 poeng er jo rått (synes at 13-15 også er kjempebra)

 

Selv havnet jeg på bare på 9.5 poeng, noe som er litt under målet på 10 - så det er jeg IKKE fornøyd med. Men vekt har de siste dagene vært på under 50, og jeg ser at jeg har gått inn mye - og for mange komplementer for det nå for tida :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fineværshelg er snart over. Lørdag var jeg ute med venner hele dagen og klveden. Det ble ganske sent. Vi satt i parken og koste oss og hørte på konserter. Det ble en del hvitvin, og litt for lite mat....

Frokost, lunch og frukt fikk jeg i meg, men ellers var det vel litt stusselig på matfronten. Jeg kjøpte en falaffel i rullebrød, UTEN dressing... vet ikke hvordan den er sånn kalorimessig sett.... men måtte ha noe å spise. Inbiller meg at det kanskje ikke er så fryktelig fryktelig ille.

Slike dager som dette har jeg ikke så ofte, men når det skjer, så må jeg være flinkere til å planlegge og ta med meg maten jeg skal ha.....Huff.. Ja, en må se fremover og starte på ny frisk!

 

Dagen idag har vært litt bedre. Var ute på dagen, og kjøpte en rekebaguett uten majones som jeg delte i 2 og kalte den ene lunch og den andre mellommåltid, tror ikke det ble så ille. Vesken var fylt med frukt og youghurt.

Deilig middag idag med kikerter i indisk saus fra Uncle Bens og naturris til. Og salat selvfølgelig. Og en bitteliten klatt med fetaost var det også rom for idag. :-)

 

Ønsker alle lykke til i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Isis: Syns du har vært flink jeg da! Dagen i dag gikk vertfall kjempebra! Ikke alltid jeg vet nøyaktig hvor mange kalorier det er i det jeg spiser heller, man må jo ta sånn ca innimellom. I går var det lørdag og litt kos med gode venner må man jo ha i blant. OG som noen her sa før en dag, det er jo hverdagene som teller!!

 

Spørs om jeg klarer like mange trimpoeng denne uka... Målet mitt er å gå en tur hver dag på 50 min i rask gange. Det gir 2 trimpoeng. Den uka som kommer nå så jobber jeg 5 dager, så da blir det nok vanskelig.. Etter en dagvakt på jobb så orker jeg som regel ikke ut å gå... Men vi får se. Gikk annenhver dag denne uka, men gikk da langt, så jeg fikk over 4 poeng hver av dagene jeg gikk. Med litt rockering-trening og trampoline-hopping ble det masse poeng totalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid jeg vet nøyaktig hvor mange kalorier det er i det jeg spiser heller' date=' man må jo ta sånn ca innimellom....

[/quote']

Det å telle kaloriene så nøye er det noe som vi som går på kurs er opptatt av? (Går du på kurs forresten?) Kursleder sier det er veldig viktig at vi får i oss riktig antall kalorier.... så det er derfor jeg tidligere har vært litt "stressa" pga det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller stortsett det meste, men ikke alltid det lar seg gjøre likevel å beregne helt nøyaktig. For eksempel igår var jeg på grilling hos noen venner. "Umulig" å vite hvor mye det er i hjemmelagd potetsalat. Også hjemme hender det jeg anslår sånn ca. - blant annet hjemmelagd pizza. Går nå ned jevnt og trutt i vekt, så tror det blir greit. Gidder ikke være helt slavisk, for tenker det skal la seg videreføre når jeg er ferdig å gå ned. Blir vel litt hva slags type man er. Har selv lett for å bli helt fanatisk, så passer meg for å gå i den fella. Man må vel gjøre som man føler blir riktig for seg selv

 

Vekta viste 49.7 kg idag - og minus 400 gram siste uke, 7.6 kg totalt :-).

Og minus 8.5 cm midje (har ikke tatt andre mål) :):D Kjempefornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og kan nok lett bli litt fanatisk.... Men samtidig er det jo litt lurt å veie og få litt oversikt over hvor mye det er i hva, så kan en ta litt på øyemål etterhvert.

 

Veiedag i morgen, snikmålte rundt livet i dag, og 2cm til er sporløst borte. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott nedgang Rakri!! Du er jo snart i mål:-) og to cm rundt livet merkes godt Isis, så då er det ikke så viktig hva vekten sier.

Og dere andre; dere er jo super flinke. Alle har jo gått ned!!!:-)

 

Nå skal jeg også starte på ny uke med ny frisk! Har vært ute å gått en tur i dag som gav 2 tp, er fornøyd med det.:-) Ellers når det gjelder å telle kalorier må jeg nok bli litt flinkere å skrive ned en stund iallefall. Synes bare det er så tungvindt å gå inn på dataen hele tiden, så jeg må nok finne meg ett annet system.

 

Har vært inne på resultat tråden å registrert vekt i dag, noe som stort sett går opp, men nå satser jeg på att nedgangen er begynt. Har nok vært litt heldig tidligere når jeg har slanket meg, og fått en god start, så jeg er ikke vant med att det ikke går ned når jeg er flink. Får skylde det på røykeslutten, så går det nok ned til slutt. Hvordan gjør dere forresten når dere registerer vekt på resultat tråden? Skriver dere alt på nytt, eller redigerer dere?

 

Nå må jeg ha med litt lunsj før jeg skal på kurs:-)

 

Ha en stråååålende slank dag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Isis: Neida, jeg går ikke på kurs, bare prøver på egen hånd :) Prøver stort sett å telle det jeg spiser, men ikke alltid jeg regner ut alt jeg lager... Men jeg går jo ned, så jeg spiser nok stort sett riktig antall. Regna ut da jeg lagde pizza her om dagen. Og det varierer jo hva slags fyll jeg har, men jeg kommer nok til å bruke samme mål selv om det vil variere litt. Jeg bare passer på å ha noen kcal å gå på, for jeg tror jeg spiser litt mer enn det jeg teller... hehe

 

Lurer på om jeg skal flytte veiedagen min til mandag jeg å? Siden det er flere av dere her inne som har veiedag da... Får se. Spørs om det blir lettere å skeie ut på lørdag da, når jeg vet jeg har enda en dag til veiing... hehe... Merker at det er litt press på at jeg ikke kan skeie ut så mye på lørdag ja..

 

Gratulerer Rakri!!! :D Så bra! Enda 400 gram til som er borte!! Hva er målet ditt igjen? Ikke lenge til sikkert?

 

Ellers har jeg vært hos tannlegen i dag... Det verste jeg vet... Men var hos en ny tannlege i dag og han var sååå mye bedre enn min forrige. Så forsiktig og grei (og kjekk... hehe). Men jammen er det dyrt ja....

 

Sassa: jeg klipper ut mitt forrige innlegg (merker det og bruker "ctrl"+"c") og så limer jeg det inn i et nytt ("ctrl"+"v") og legger til de nye resultatene. Er greit å lage nytt innlegg, for hvis alle skulle redigere ville ikke tråden bli dyttet opp på toppen igjen og så tror jeg det blir mer oversiktlig om vi lager nye innlegg

 

Angående å gå inn på dataen hele tiden så kan jeg foreslå at du planlegger dagen før hva du skal spise og legger inn da. Da ser du samtidig hvor du kanskje bør spise litt mer og hvor du bør spise litt mindre. Om du bestemmer deg for å spise noe annet enn det du legger inn så kan du jo bare endre dette :) Jeg har nå lagt til egne matvarer på de vanlige frokostene og lunsjene mine, så slipper jeg å legge inn en og en matvare. Ofte spiser jeg det samme... DA er det jo fort gjort å legge inn.

 

Nå må jeg få meg litt lunsj :)

 

Ha en flott dag, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...