Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest skrulle

Takkogtakk, kess :). Det er jammen stas at både du og steg holder stand! Jeg har ikke rukket å lese meg opp på hva dere har bedrevet i det siste, men det skal nok bli ei råd med det seinere.

 

Ser at det har går litt trått med deg i det siste, steg, men nå er du på kurs og da får vi tro at grammingene får svi. ;) Jeg krysser fingre for oss alle sammen (og mens jeg gjør det så tygger jeg på knekkebrød med MAGER leverpostei - hvem skulle trodd det??!!! Faktisk ikke så verst smak).

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Ja, det er faktisk hyggelig å "se" dere. Selv om det jo er en dobbelthet i det.Men når det nå er sånn at vi ikke vips har løst vårt problem, så er det suuuuuuuupert å ha dere å gå sammen med.

 

Ja, da er jeg igang med kurs. Var faktisk en god følelse å ikke være størst, og at kursleder legger meg i gruppen meny to.... noe er gjort og det er bra!

 

Men, det er ikke gøy å kjøre på hardkjør igjen. Det er liksom så kiipt å tenke. Kiipt å se i øynene at det jeg kaller bare ikke er bare bare;) Jeg skal prøve å veie litt mer nå. Ungene har blitt så store nå at jeg kan forklare dem hvorfor mamma veier maten. Er jo min største utfordring, men er det det som skal til så må jeg prøve.

 

Og så er det bare en herlig følelse å vite at innen sommerklærna skal frem så er jeg lettere. jeg vet at det er en utrolig herlig følelse når en går på kurs og virklieg får kiloa til å rulle, ikke minst kombinert med vår og bar bakke. Så håper jeg bare som i fysikken at når noe er satt i bevegelse så går det mye lettere!

 

De først kiloa blir en prøvelse. har jo kjempet de ned en for en, ikke gøy å se de samme talla en lag preiode fremover. MEN denne gangen skal jeg komme VIDERE! Dermed basta!

 

Jepp, lykke til medvandrere! Mvh Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steg,

 

Ser på kg dine fra start på 107 og nå 87, det er jo kjempebra! Hvordan greide du det? Hva er målet ditt nå?

 

Flott motivasjon å vite at en til sommeren kan komme seg inn i helt andre klestørrelser!

 

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ekorn.

Godt å bli minnet på det, for etterhvert går det i glemmeboka det som en har oppnådd. Du lurer på hvordan, det kan vel oppsummeres noe sånt som:

1. Veid meg HVER dag. Uansett så har jeg gått på vekta. De dagene jeg har vært 100% flink så kan jeg ha sløyfet det. Men poenget for meg har vært å finne og oppdage meg selv når jeg går opp. Det gjør meg ikke noe om jeg går sakte ned. Men jeg vet at jeg kan fyke opp masse på kort tid og da har jeg en så stor jobb fremfor meg igjen som igjen tar helt knekken på meg.

2. Jeg spiser ALT. Jeg har slanket meg i alle år og er lei av IKKE. Derfor tar jeg heller litt.

3.Jeg trener fast to til tre ganger i uka. IKKE mer. Trener jeg for mye noen uker blir jeg frustrert over hvor mye tid det tar.

 

MEN

Det viktigste jeg har gjort er en mental helomvending. Jeg gikk til en adferdsterapaut et halvt år. Jeg fikk et nytt syn på livet og meg selv. Jeg har blitt en ganske annen person. Der fikk jeg ukentlige lekser som utviklet meg enormt. Oppsummert kan jeg vel si at han fikk meg opp av offerrollen og inn i subjektposisjon. ....

 

OG

når alt det er sagt så må jeg bare si at jeg har mye igjen og støtt møter meg selv i døra. Men det viktigst jeg har gjort er at jeg har vært ærlig og ikke gitt meg. Startet på igjen. Sist hadde jeg gått opp TI kilo, nå FEm....

 

Dette er SKITVANSKELIG.... men hvis en ikke gir opp så er det mulig. Og jeg er sikkert den vanskligste hesten å temme. Kan jeg klare dette så kan ALLE. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Greteroede vennligst lage et kurs som går to dager i uken ;) Hadde tregt litt mer motivasjon enn en gang i uken! Sukk.

Joggedate med min kjære i kveld. Han er så snill, løper i mitt tempo, vender hodelykta si fremfor meg(jeg gidder ikke løpe m lykt)... når jeg er drit sliten tar han meg uunder armene eller holder meg i hånden. Åh, jeg elsker den mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steg!

Så fint og ærlig du skriver!

JA dette er en tøff, vanskelig og langvarig jobb,

men jeg er også HELT sikker på

at vi skal klare det en dag!! :P :P :P

 

... og hurra for mannen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en dag så klarer vi det!

Hvor langt har du kommet?

Gir god innspirasjon å være på kurs. Kjenner at det var noe jeg TRENGTE nå. Akkurat nå har jo absolutt ingen hverken tro på at jeg skal klare det eller kraft til å klare det. Men da er det så godt å komme på kurs og kun slake meg for de andre og kurslederen og la meg selv bli litt annenfiolin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at innspirasjonen er god to dager etter kurs.

Men jeg kjenner på kroppen at jeg får mindre energi. Lettere sint og lei meg. Men gevinsten vil jo jo bare å glede meg til. Kjenner gleden ved å kunne finne frem sommerklærna etter å ha gått ned endel kilo. Åh, jeg kan nesten ikke vente! Og jo flinkere jeg er jo fortere kan jeg nyte den følelsen. Det må jeg tenke på hver gang jeg tror at verdens beste følelse er å spise mye god mat sjokolade ;)

 

Spiser blåbær med mager kesam nå... :) Ha en fin sunn og sprek dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet Steg; jeg går jo opp igjen så fort jeg har gått ned ..... :wacko:

Akkurat nå har jeg gått ned ca 20 igjen, så da er jeg vel snart halvveis.

Og denne gangen VIL og SKAL jeg holde meg der.

BASTA!! :P

 

Og ja! det er utolig hvordan man glemmer hvor mye bedre den mestringsfølelsen er enn å dytte innpå noe usunt, men hos meg blir den kunnskapen og erfaringen altså bare borte fra min hjerne i dårlige perioder. Skulle så inderlig ønske det fantes en nøkkel til å unngå det der, den er visst hvertfall ekstremt vanskelig å finne.

 

Men; en vakker dag!! .......... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er på vei ned igjen. Ja da vi skal klare det. Men jeg tror det trengs et lite elektrosjokk for å få programmert om den hjernen min;)

I dag har jeg bakt kake med den fantastiske unskyldningen at det var en som trang den så jeg skulle være så snill å gi den bort. Bullshit, bakte den bare for å spise masse selv. kykkeligkokkos!

Men men det skjer jo ikke hver dag! Eneste positive å si, det er bare teit. Smarte oppegående dama. Det er helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, første dag m skritteller. Helt uten trim 8585 skritt. I morgen tror jeg at jeg skal ha en rolig dag m kontorarbeie. Skal bli spennede å se.

 

Jepp, Kess. Vi får lure på den gode måten som gjør at vi til slutt finner ut av oss selv. Prøver med en proteinbombe om kvelden noen dager for å se om det kan gjøre at jeg blir litt mindre hol. Ha det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lurt å prøve litt nytt innimellom. :rolleyes:

Slitomt å alltid være sulten når man legger seg.

Lykke til med skritteller!

Testet det ut en periode jeg også, artig å prøve å få mest mulig på den, men så mistet jeg liksom interessen igjen.

 

Så er det helg igjen i morgen da. Her skjer det ting og det er alltid en utfordring. Skal ha en "planlagt utskeielse" og VIL og SKAL holde meg bare til den!!

 

God helg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Etter to dager med skritteller tenker jeg at hvis anbefalingen om å gå 10000 skritt pr dag er uten trening, så skjønner ikke jeg helt den anbefalingen. Nå har jeg hatt to dager hvor det har gått i et fra ca halv ått om morgenen til halv elleve på kvelden. Jeg har ikke sett på tv, sittet ved datan max en halv time pr dag. Det har gått i et, og i går vasket jeg hele huset på 200m2, vasket syv vaskemakiner, hang ut, tok inn la sammen ... hvorfor maser jeg om dette ? Jo, for jeg har hatt to stressende dager med masse som har skjedd og enda så er jeg ikke oppe i 10000 skritt om dagen. Var riktignok oppe i 9822 skritt i går. Og det føltes som en dag jeg har gått MYE. Skal bli spennede å se hva feks en joggetur gjør. Men 10000 skritt om dagen er et mål jeg tror at er helt urealistisk i alle fall for folk m kontorjobb. Jeg synes denne anbefalingen er høy. Er denne anbefalingen lik for kvinner og menn? Tar jeg helt feil? Jeg er regnet for å være en person som går raskt også... Gjerne innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg er enig med deg. I går hadde jeg rundt 11.000 skritt, og det inkluderte en tur på i underkant av en time (5,5 km). Jeg har kontorjobb og sitter stort sett stille mesteparten av dagen - det jeg har av aktivitet mens jeg er på jobb er å gå til og fra do, kopimaskin, posthylle etc. Jeg går til og fra bussen og, noen ganger en omvei fordi jeg skal ett eller annet, men likevel har jeg ikke sjans til å passere 10.000 skritt dersom jeg ikke inkluderer turgåingen min.

Så ja - jeg er enig med deg og synes det er mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående skritteller! :unsure:

Enig, 10 000 er veldig mye. Jeg har en jobb hvor jeg ikke sitter ned omtrent i det hele tatt og flyr mellom etasjer etc hele tiden og hadde problemer med å komme opp i mer enn 8 000 da jeg holdt på med det. Hvis det blir en frustrasjon så er det kanskje bedre å bare kutte det ut? Som jeg pleier å si; hvis stressfaktoren er høyere enn nyttefaktoren er det liten vits i ting.

 

I dag har jeg trent 3 økter. Gått tur, svømt og styrke. Er veldig fornøyd, men nå er det jeg som ikke skal røre meg mye resten av kvelden Steg. Puh! :blink:

 

Heia oss! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei på dere.

Ja, her skjer det ikke så mye...

Påskeferie, i går fikk jeg 16000skritt og dagen før 13200... så i dag har jeg vært som et slips og runder kanskje 3000 før jeg stuper i seng.

Ellers prøver jeg desperat å finne godhumøret, men det har visst tatt påskeferie ;)

Ha en riktig sunn fin og god påske!

 

Ja, Kess. Helt enig, det som tapper energi mer enn det gir er ikke noe å trakte etter.... men det er gøy å registrere og alt som kan innspirere meg til et slankere liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig er påsken over. Det var ikke morsomt med gjester og styr i påsken i år. Ikke klarte jeg å la være å spise kaker og godteri, ikke klarte jeg å slappe helt av med at jeg var sløv. Men jeg hadde ikke gått opp i påsken, er knallfornøyd med det og nå er jeg på rett kjøl igjen. Mener at jeg veide 85,6 på morgnene i dag. Men nå i ettertid så ble jeg usikker, var det virkelig det? Jeg er på vei nedover igjen JIPPI! Det er ikke så langt igjen til å være feridg med omigjenkiloa... men jeg klarer virkelig ikke ehlt å komme i goformen og gledesrus før jeg begynner på noen nye kilo. Men jeg skal prøve for det er like stor prestajon å få av omigjenkilo som "nye" kilo. Det bare følse ikke så morsomt! I går var jeg på handlerunde m barn. Kjenta at jeg bare kribler etter å kjøpe litt nye klær nå. Men det er gøy å vente litt til. Nå har jeg mye klær. Men hvis jeg kommer ned 5-7kg til så begynner det å bli lite i skapet som passer. Ja, så da blir det shopping. Mann min og vennene vår har kommet i førtiårskrisa og joggemoten. De trener og jogger og er med på løp. Hyggelig det altså, men jeg kommer liksom ikke helt dit... ja, ja, nok om det.

 

Ha en fin dag, uke eller hvor lenge det er til jeg vier meg igjen.

Skrulla, Kess og Pia ... legg igjen et lite pip a ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steg! :rolleyes:

 

Ja det er jo litt kjipt å gå ned de samme kiloene for n'te gang, men ettersom jeg driver med det stadig vekk har jeg blitt flinkere til å fokusere på at nedgang er nedgang, og det er bra uansett!

 

Nye klær ja....

Jo takk, men skal prøve å beherske meg, det er igrunn ingenting jeg absolutt må ha nå.

 

:P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei og hå!

Sker ikke så mye , vurderer vel å bytte nick til snegla ;) , men forskjellen er at nå går det snegle nedover og ikke galopp oppover! Så 84,8 en morgen. Men det er en av Newtons uskrevne lover, ned vips opp, ned vips opp... men jeg var på 85,7 i dag og er sjeleglad for å se igjen 85 tallet. Gleder meg til å komme meg under det jeg har vært noen gang.... men alt annet enn å gå opp tar tid. Slått opp en gammel kjenning i benet og kan ikke belaste det med noe serlig trening på en uke el så. Var hos "privatlegen" (bror) og fikk noen øvelser her om dagen ;).

Ja, ja. Ellers alt vel, mye hjemme, mye på jobb så jeg nyter dårlig vær, hadde bare ikke hatt tid til noe annet nå. Ha det fint om noen fremdeles leser denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...