Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hopp :)

 

Har du trent mye, nå når du har gått ned 25 kg?!!?! Eller har du "bare" spist sunt?

For om du ikke har trent mye hele veien, trenger du vel strengt tatt ikke det nå for å gå ned de siste harde kiloene...

Men å "brå stoppe" treningen er ikke lurt, kroppen går faktisk i dvale å venter på deg,- hey hva skjer a? Ikke mer trim? - nei da slipper jeg ikke flere kilo ut ihvertfall!

 

He he , en liten parodi der på kroppen som snakker... :D se det for deg, hi hi

Ville bare komme med ett innspill jeg.

Mye annet å gjøre? Gjør det da vel, gjør ALT du har lyst til å gjøre, da er det faktisk lettere å ikke snope (spise godteri) også. Derfor må jeg finne meg en ny hobby hver vinter, for å ikke sitte i skapet på kjøkknet å spise det jeg finner, eller i værste fall lager...

 

Come on, om du ikke er inne 100% nå , så gi 50% ihvertfall.

Noe riktig må du ha gjort! Har jo gått nedover, klapp for deg!! Hurrrra - juuuhu :)

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

84,8 i dag.

 

Hei Minimax. Du lurer på om jeg har trent mye. Både ja, og nei. Jeg trener fast to til tre ganger i uken, 45-60min. Svømmer en gang i uken om vinteren og løper en gang i uken. SÅ går jeg endel turer i tillegg og noen uker blir det to løpeturer noen ingen løping. Det varierer litt hva jeg har trent. Liker egentlig best å ha en til to faste ting i uken som aerobic el og så jogge el gå i tilegg. Men jeg jobber veldig uregelmessig så nå går jeg ikke på noe fast for det passer så sjelden. Jeg har bare lagt opp til en hyppighet som jeg har tenkt til å holde resten av livet. Neida, jeg stopper ikke opp, men jeg synes noen ganger at det tar mye tid.

 

Når det gjelder "spist sundt" så har jeg ikke det. Jeg har spist alt. Jeg kan spise en bolle en dag som mellommat, eller en sjokolade. Jeg spiser helt vanlig middager som familien spiser. Men jeg er rigid på frokost og lunch. Da holder jeg meg til det samme en periode og vet ca hvor mange kcal det er. Ellers har jeg spist mindre. I perioder spiser jeg mye grønnsaker, andre perioder minder. Den eneste gjennomgående forskjellen er at jeg spiser lite gjær. Det gjør at jeg får mindre matlyst, eller en sunnere matlyst. Jeg blir mett av maten. Når jeg spiser brød så kan jeg bare spise mer og mer for jeg blir ikke mett. Jeg kan spise "gråstein". Og når jeg skeier ut noen dager så er første bud for å hente meg inn igjen å holde meg helt unna gjær noen dager for da dabber søthunger og matlyst av.

 

Jepp, lurt å finne seg noen hobbyer. Det er noen tips lenger bak i tråden min tror jeg. Jeg strikker og hekler lite. Men de periodene jeg gjør det synes jeg det er genialt å ha med bort for da blir jeg så ivrig at jeg holder hendene unna snop osv.

 

Gjør alt jeg har lyst til å gjøre, hallo jeg har ikke fire liv og ti mann i arbeid... det er riktignok drømmen men :D

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess!! Under 85!

 

Du er i siiiiget :)

 

Sitter å småflirer litt her, det er "gøy" å gire deg opp litt , he he.

Jeg vet jo att du har gjort mye, mat og treningsmessig....men prøver å la fortid være fortid og tenke på Nå tid :D

Men innomellom skal vi tenke på fortiden for å kunne glede oss over fremtiden

 

Den var dyp...

 

Men kort ment: tenk att du alltid har veid 85 men nå ønsker du å gå ned mer!

 

Uansett, du er kjempe flink som ikke gir opp. Har jo skjønt att du ikke kommer til å gi deg før du er i mål :)

 

Ha en flott dag flinka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får bite deg fast i 84-tallet, så er det å gnage seg nedover:-)

 

Jeg nyter at det nå er helg,; bare det å ha fri nå gir meg så kick at jeg kan stå over mang en fristelse....tror jeg. Men det blir nok noen utfordringer. Vi tar de på strak arm - ikke sant Steg?

 

Ha det flotters!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg viet et par dager til "gjøre ferdig" prosjektet mitt.

Nå har jeg

gjort ferdig et strikketeppe

ryddet gjennom prosjektskapene

ferdigstilt to bilder

en plan

åh, det er så deilig. Det er masssssse igjen, derfor må jeg fokusere på det jeg har gjort ferdig.

Kjenner at jeg blir mer målbevisst av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84,4 i dag. Fornøyd med det. Men jeg er ikke fornøyd med at jeg har holdt litt dårlig i tauene når det gjelder mat fredag og lørdag. Men jeg har absolutt satt inn støtet når det gjelder trim så jeg blir nok litt hol. Jeg skal prøve å holde fokus i dag, men det er selskap..... skal egentlig på skogtur m familien med været ser ikke lovende ut.

 

Ha en fin søndag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg la meg i går kveld var det endel igjen i sjokoladeskåla. Jeg bestemte meg for at om jeg gjør alt annet galt i dag så skulle jeg IKKE røre den. Og jeg har stått med biter i handa flere ganger men nå kan jeg notere at jeg har IKKE tatt noen tindg. Derimot har jeg spist sjokoladekake, så alt er ikke vel. men jeg har ellers hatt en bra dag.

 

Håper jeg blir lite her inne til uken. Det betyr i tilfelle at jeg er flink jente og jobber med "gjøre ferdig" prosjektet. Og i dag har jeg ferdigstilt et nytt bilde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig ryddesjau i hodet i går. Jeg tviler jo ganske konstant på meg selv og i går tok jeg et skikkelig møte med meg selv. Det har i alle fall hjulpet for i dag. Frister ikke med løpetur om dagen, det regner, regner og regner. Egentlig frister det å legge meg under dyna med stearinlys å lese en bok eller sette meg med album eller noe sånt. Men kanskje finner jeg på noe fysisk.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... ikke helt. Men det jeg måtte ta et oppgjør med i går var at det er bedre med uker med tre, en ,eller fem slankedager enn perioder uten slanking. Og om endel uker blir hold vekten uker så er det et stort fremskritt for før var det opp når jeg tok en pause. .... og det gjorde at jeg stoppet en ikke slankedag så den ikke ble enda værre og at jeg har fått en slankedag i dag. Takk og lov for at jeg ikke lenger venter til neste mandag eller neste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "blomster på sengen " :) :)

 

Wow, smakte du ikke engang, det tror jeg ikke jeg hadde klart å styre unna.

Flinke Steg !!! Klapper.

 

Spiser du lite karber? Er det derfor du får metallsmak? Eller er det en greie du har når kroppen forbrenner?

 

Vel, orker ikke skrive mere nå , blir så fort sliten atte....

Snakkes plutselig.

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes selv at jeg var flink. Men jeg vet at tar jeg en.... huff ja.

 

Metallsmak, nei spiser ikke lite karbo. Aner ikke hva det kommer av, men Kess som er her inne endel sier at hun kjenner det samme. Har bare vent meg til at det er "vært flink" smak.

 

God bedring, stille og stusseliig her når du er syk gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Vært hos legen. (avhandling i tråden min, men ikke no fali) :)

 

Jeg skjønner hva du mener, tar vi en blir det fort fler biter.

Den smaken du har i munn, har nå hørt flere som har den , merklig :)

Fortsett å være "flink" jeg kommer hesblesende etter.

 

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her humper det i vei. Skal få litt hjelp av min kjære til uken så jeg kan ha fokus hver dag. Liker det ikke for han er så kritisk. Men jeg trenger det jo!

 

Møtte min drømmesvigermor i dag, ei som ikke er det altså, og hun lurte på hva jeg hadde gjort som var blitt så tynn. Da reflekterte jeg voer at det har virkelig mye med hvem som sier det gitt. Hun var bare så herlig, var så imponert og forstod hvor stor jobb det var enda hun er meget slank. Og- ja, det var hyggelig. Det er noe som heter at det som kommer fra hjertet går til hjertet. Når jeg får en følelse av at det er av omsorg og ikke bare sladrestoff til neste symøte, da er det godt å høre sånt.

 

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84,4 i dag. og utpå dagen kom også mensen. Jeg pleier alltid å gå opp før mensen, men i dag har den både kommet en dag for sent og jeg føler ikke at jeg har gått opp. Men gledelig å være under 85 igjen. I går tenkte jeg at den metallsmaken umulig kan tyde på at jeg går ned for nå har jeg jo hatt metallsmak enel i det site, men kanskje? Ja, ja.

 

Her skjer det endel så jeg har nok å tenke på...

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :) har du googlet, "metallsmak i munnen" ? Der kom det litt av hvert, men det som slår meg er att i alle innleggene på google blir det nevt graviditet.......

Du kan ikke være gravid? Ser jo att du akkurat har fått mensen, men det er jo ikke 100% å stole på ang graviditet eller ei.....

 

Sååå utrolig koselig med tilbake mld som du kjenner er oppriktige!! Det betyr Alt!

En ny uke står forann oss å vi kan bare strekke ut armene og la den komme :)

 

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden googler du for meg også da gitt! Nei, jeg er ikke gravid og metallsmak v slanking her jeg kjent mye før også. Men nå er det helt ille, så jeg skal prøve å kutte ut kunstig søtstoff noen dager å se om det hjelper. I dag er det nesten som å ha sprayet metall i hele munnen. Spiser frisk pust og pastiller hele tiden for å døyve smaken.

 

Men det er jo ikke så rart at det kommer når en er gravid for i mange svangerskap tærer en jo på egen lagre for å gi til barnet. Lenge siden jeg har vært gravid nå, men jeg hadde det kanskje da også, men da overskygget kvalmen det meste!

 

Jepp, en ny uke er her. Lykket til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, ho. da er jeg hundre gram fra minste målte. Huttetu for en seig kamp. Det har tatt to og en halv måned å komme dit igjen! Men i dag så jeg altså 83tallet igjen og kan fullt og helt stå for underskriften med -24kg. Tenk en enkel kilo igjen til jeg har gått ned 25. Da har steg tatt et STORT steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googler ALT jeg :P Alltid :)

 

Stoooooort steg Steg!! Kjempe stort. 25 kilo det er mange poser mel !

Woow, tenk det a!?!! Litt misunnlig....men MEST glad på dine vegne Steg .

 

Du får prøve alle kjerring råd om smaken i munn.....alt må prøves :(

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetu jeg blir helt nervevrak av å google ting. huttetu, fant ikke noe om at det kunne ha med alnking å gjøre men bare masse om nyresykdom og jeg vet ikke hva. Har drukket masse vann i ettermiddag o g lurer på om det hjalp. Kanskje et tegn på væskemangel?

 

Ja, 24 kg er deilig. Gikk meg en tur i kveld og nå begynner jeg å like skyggen min. Nå begynner jeg å føle meg som ei høy jente med lange bein og ikke bare som hu tykke.

 

Det er bare å stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......"liker jeg skyggen min...." LOL, hvem eru a? Lucky Luk ?!?! He he, ser det for meg, du står med sola i ryggen og skyggen forover og pistol beltet...klar til å skyte vekk den siste kiloen :P

 

Takk den latteren trengte jeg :(

Natti natt Lucky Luk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...