Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Godt at du er på rett spor og klarer deg bra om dagen. Nå er det jeg som er på feil spor. Etter seks månder med flink men ikke noe nedgang har jeg nå havnet på sjokoladeballet. Vekta er bank i bordet fremdeles under 85, men det er jo bare et tidsspørssmål når jeg lever sånn. Begriper ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom jula når jeg er så utpå allerede NÅ... Men ting har snudd før. Og, det er jo ikke morsomt å se i speilet og kjenne på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff da Steg .............. :confused:

Men det snur seg igjen vettu, det gjør det alltid! (Fra et "periodemenneske" til et annet)

Skulle ønske vi hadde en slags "trylleformel" vi kunne hjelpe hverandre og oss selv med :D

 

 

Hold on be strong!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jepp, kom trylleformler og treng deg på, her skal du få noe å bryne deg på. Det er fremdeles en laber periode, så da er desembermålet klart: holder jeg meg rundt 85 gjennom julen skal jeg være knallfornøyd. Men ballet er allerede i gang både hjemme og på jobben så det skal vel egentlig mer trening og strammere regime til for å holde vekten. Mensen i dag.

Har forøvrig klart meg gjennom jentetur uten oppgang.

 

Jeg håper dere er litt mer fokusert enn meg. Og nå er det kun en måned igjen til januar, vår drømmemåned, tiden da alle slanker seg så en skiller seg ikke ut om en går på knekkis og vann :D

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentetur uten oppgang er kjempeflott!

Har ikke helt trua på å komme meg gjennom jula uten jeg altså, ettersom jeg legger på meg så fort jeg kommer over 1500 kcl omtrent, men jeg satser på max 2 kg opp, og de skal av igjen første uka i januar.

Da MÅ det bli superstrengt!

BASTA!!!

 

Og i januar finner vi den trylleformelen vettu Steg!:D

 

Ha en sunn og fin helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ups, var gått sin tid siden jeg har skrevet gitt.

Godt at du har en plan Kess. Den høres gjennomførbar og fornuftig ut.

 

Nå har jeg en grei periode og i dag var vekta på 83,4. Det er nok det minste jeg har vært på. Herlig å se et nytt tall.

 

Ha en fin førjulstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh:

Adam var ikke så lenge i paradis.... her er ikke alt glorie lenger. Ikke det at jeg har skeiet så mye ut, men noe galt har skjedd så jeg er på 85,5 og det FØR jula har startet! Sukk. Så jeg pendler mellom å ha lyst på helt ferie fra hele greia, og å tenke at jeg skal ha naziregime gjennom jula.... ja, så får vi bare vente å se hva jeg klarer! Men i dag har jeg svømt 1500m, det er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, søta. Så hyggelig. Jeg har ikke vent meg til det nye forumet så jeg er lt her inne. Nå har jeg juleferie og alle husets dataer er stort sett kapret av resten av familien. Ha en super jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg Pia. Leste på siden din at du fremdeles holder avtalen din :IMPONERENDE! Håper vi kan dra hverandre i 2012 også. Kjenner at det er tungt å gå på for ørtende gang.

 

Hipp hurra. Da var jula over... vekta bikka 87 i dag morges og da får det være nok. Men så har jeg spist det meste med to hender og kosa meg gløgg i hjel. Forbrenningen har i alle fall fått en kraftig oppsving, jeg har høy puls og blussende kinn.Så får jeg bare håpe at de ekstra kiloene går fort av og at det blir en fin periode frem til sommeren. I fjor var ganske bra, jeg får trøste meg med det. Liker absolutt ikke den nye looken her inne. Sikkert helt topp, men det tar så tid å sette seg inn i nytt. Men nå har jeg prøvd å skjønne noe så ikke det blir unskyldningen når januar setter inn for fult. Det er bare veier og mildvær så kalloriene skal vel få gått seg en tur i kveld. Ha en fin rest av jula, så håper jeg vi er mange som er klare til ryddesjau på nyåret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagene går. Har stort sett spist opp restene fra jul, men fant en 200grams sjokoladeplate i skapet som jeg kanskje har gjemt .... og den gikk ned på høykant. Men sllers klarer jeg å holde en relativt stø kurs. Har ikke veid meg på noen dager, men sist jeg var der var den på 86,2. Og jeg vet at det tar menge uker før jeg er tibake til førjulsvekta. Ellers er alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86,2 i dag. Det betyr at jeg er på riktig vei, men at ikke julekiloa ville av uten hard kamp. ( Og det prøvde jeg å si til meg selv når jeg skjønte at de snek seg på...) Men nå er jeg i alle fall i god tro igjen. Nå tenkete jeg at jeg skulle ta årsoppgjøret :) er jo håp om at resultatet er samme eller bedre enn året før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt NEEEEEEEEEEEEEEEI. Hvor har det blitt av overskriftene? Jeg har ofte skrevet vekttallet i overskriften for å finne lett frem i innl. Nå er overskriftene borte. Noe som vet hvordan jeg finner de?

 

Ikke morsomt å skrive men 2011 resultatet ble dårligere enn 2010... det ble -4.2 Det betyr at hvis jeg ikke legger opp et hardere løp i 2012 så vil jeg fremdeles ikke være under 80 ved inngangen til 2013... Men det håper jeg at jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Veldig morsomt NEEEEEEEEEEEEEEEI. Hvor har det blitt av overskriftene? Jeg har ofte skrevet vekttallet i overskriften for å finne lett frem i innl. Nå er overskriftene borte. Noe som vet hvordan jeg finner de?

 

Ikke morsomt å skrive men 2011 resultatet ble dårligere enn 2010... det ble -4.2 Det betyr at hvis jeg ikke legger opp et hardere løp i 2012 så vil jeg fremdeles ikke være under 80 ved inngangen til 2013... Men det håper jeg at jeg klarer.

 

Det tror jeg du klarer :)

 

Stor klem fra Trøndelagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Ja dette var litt uvant, men vi venner oss vel til det....?

Har sjekka notatene mine jeg nå og da fikk jeg litt sjokk altså for resultatet mitt i 2011 ble -4,5 og det er ikke bra nok! I tillegg gikk jeg ned og opp igjen 10 kg til, men det gjør jo ikke saken noe bedre. Fyterakkern! :angry:

 

I år MÅ og SKAL resultatet bli bedre.

Dette skal vi klare Steg!

 

Heia oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Godt å "se" deg igjen Steg. :P

 

Slitsomt når det blir så vanskelig ja.

Kanskje du burde vurdere å gå et kurs?

Det er hvertfall det jeg tenker hvis jeg faller av lasset, (men så får jeg jo ikke somla meg til det dessverre.)

 

Håper det snart løsner for deg igjen.

Hold on be strong! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei på dere!

Jammen har jeg fått dårlige vaner. Skjønner ikke helt hva som er så annerledes nå etter jul. Greit at jeg har slitt med å gå ned, men jeg har jo ikke gått opp. Men nå har jeg bare gått opp, opp opp. I går trådte jeg den magiske grensen -20kg ikke lenger :( MEN i dag har jeg meldt meg på kurs. Håper jeg skal få en fin vår og klare å motivere meg skikkelig. Kjenner at det skal bli deilig å "bli holdt i øra" i åtte uker!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innadvent og hemmlighetsfull har vel aldri beskrevet meg ;) Selvfølgelig skal jeg dele. Foreløpig kan jeg bare dele nybakte boller med sjokoladebiter som mann er å kjøper krem til!

Jepp, lurt med kurs. Og selv om jeg har gått opp noen kilo så veier jeg fremdeles minde enn siste kurs. Ja, jeg hører at jeg er litt desperat nå etter å unskylde og pynte på virkligheten ;) Tråden til Trøndern er borte, er hun helt vekk? Bra du er her Kess! Har du fått deg noen tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Steg! :D

Nei, fortsatt ikkeno egen tråd på meg.

Ja synd at Trønderpi har lagt ned, men hun skulle likevel være her inne sa hun.

 

Og; litt småpynting på virkeligheten

må vi vel kunne unne oss av og til ...... ? :unsure: (he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest skrulle

Tilbake! Ja, du kjære steg, jeg kommer og går, men nå håper jeg virkelig at jeg har greid å komme for godt igjen. Livet ble så travelt - jeg klarte ikke å prioritere meg sjøl og livet her inne. Men nå er jeg i gang på kurs igjen - fortsatt 10 kg tyngre enn jeg har lyst til å være. Må også holdes i øra, ser det ut til. Vi snakkes snart igjen!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...