Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Fantastisk bra Steg!! Snart 25 kilo totalt, wow...! :P Måtte også humre over 'liker skyggen min' - den må jeg se etter neste gang jeg er ute i sola! :(

 

Når det gjelder metallsmaken i munnen så har jeg ikke peiling, men vil anbefale å kutte ned/ut kunstige søtstoffer, spise mye grønnsaker, frukt, rent kjøtt, ren fisk og egg, slik at du gir kroppen litt næring. Den trenger jo næring for å gå ned i vekt. Og ikke minst føler man seg mye bedre!! Mye (eller, nok) vann er også viktig, det hjelper mot både hodepine og småvondter rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yes. Endelig da har jeg knekt junikoden!

 

Skyggen min ja, den har i alle fall ikke rynker :P

Her er det gatelykter så jeg tenker mest på skyggen min sent på kvelden. Før har jeg nemlig hatet skyggen min.

 

Wow, du Kess. Flott at du er i siget igjen. Det betyr vel kanskje at du blir litt å se her inne? Hyggelig i så fall.

 

Jepp, takk for gode råd om metallsmak. Vet at den blir mye værre når jeg har brent meg på tunga og det lurer jeg på om jeg gjorde her om dagen. Ikke vært så ille i dag. MEn nå skal jeg drikke vann, gå på foreldremøte, styremøte, ordne ungenes lekser, bake til jobben i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Steg.

Ja da, nå blir jeg her inne framover, er VELDIG bestemt nå!

 

Har perioder med metallsmak jeg også, skikkelig ubehagelig, men jeg tenker at det er kroppen som er i detox og kvitter seg med avfallstoffer, og vips så er det positivt. Jeg synes forøvrig det hjelper å bruke tanntråd ofte og så skylle med SB12, det nøytraliserer svovel osv.

 

83-tallet Steg; jippi! Er jo snart bare ei lita flis igjen av deg nå da (he he). Hvor langt ned har du tenkt deg igjen i alt?

 

Så er det helg igjen da; den blir helt asketisk for mitt vedkommende, MÅ holde fokus.

 

Ha det fint og kos dere sundt, jenter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess: veldig bra at du er så fokusert og blir her inne.

 

:P lita flis, den var god. Neida, jeg har masse å ta av... jeg har nok en ganske smal beinbygning, er spelemma med små hender og føtter og tynt håndledd osv så jeg virker fremdeles som ei som har endel ekstra. Men som jeg skrev, skyggen min begynner å bli bra. Lita flis blir jo aldri jeg som er så lang. Føler meg jo som en kjempe iblant. Men, det hjelper. Nærmer meg lett overvekt og det gleder jeg meg til. Høres så mye bedre ut enn fedme som jeg startet i!

 

Takk for tips om sb12. Ellers tenker jeg det samme, bare jeg går ned så skal jeg da klare litt metallsmak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye jeg har tenkt meg ned? Hm, godt spørmål. Da jeg begynte drømte jeg om å gå ned 40 kg så jeg nådde 67,8, men det var nok bare min sære interesse for runde tall. Som sagt har jeg en sped beinbyggning så jeg bør nok ligge i nedre felt for normalvekt. MEN så er bare problemet at jeg er ikke 20 år lenger og jeg har gått med for mange kilo i så mange år at skinnet er litt for stort. Sånn det er nå er det til å leve med, men jeg er virkelig spent på hvordan jeg ser ut etterhvert. Jeg har hatt ganske dobbelhake, og nå får jeg mye løst skinn der, og det er ikke pent. Så, jeg må se hvordan jeg ser ut etterhvert. Jeg har faktisk vært endel lei meg over det der, endelig begynner jeg å nærme meg normal vekt, men så blir jeg ikke penere men styggere! Men helsemessig er det jo anbefalt å ikke være mer enn 80cm i livet og da skal jeg nok ikke veie mye. Så svaret blir at jeg får vente og se. Når jeg er sliten nå så ser jeg at ansiktet også begynner å bli dratt. Det kunne en jo gjort noe med med frysyre, men jeg har 60cm tykt mørkt hår som jeg har lite lyst til å klippe vekk. (Jeg er veldig pirkete altså så du bør ikke se for deg en rosin :P ) Kanskje jeg ikke skal så mye mer ned,hm, den tanken har aldri slått meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, rosiner vil vi ikke bli Steg! (he he):eek:

 

Har alltid hatt veldig elastisk hud som har trukket seg fint sammen når jeg har gått ned jeg, men de tidene er det nok slutt på nå dessverre. Det har selvfølgelig med alder og hormoner og alt å gjøre.

 

Når (NB jeg sier NÅR og ikke hvis) jeg har klart å gå ned alt og holde meg det en stund kommer jeg seriøst til å vurdere å fjerne noe hvis det ser skikkelig ille ut. Jeg sliter også med dobbelthake og den går det vel an å fettsuge?

 

Jeg har lest et sted at vi ut fra sunnhet ikke skal være mer rundt liver enn halve høyden, og at 80 blir gjennomsnittstallet for jenter.

 

Angående håret skjønner jeg jo at du ikke har lyst til å klippe deg hvis du har langt flott hår, (noe jeg alltid har drømt om, men aldri kommer til å få), men det går jo an å fornye langt hår også, klippe opp litt, legge inn noen striper osv.

 

Ja kanskje du faktisk har kommet deg dit du bør være i forhold til alder og "tilstand" Steg, det ville jo vært fantastisk! (men da må du ikke forsvinne herfra altså!)

 

 

Ha en fin søndag!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si at det er så hyggelig å ha deg her igjen Kess.

 

Jo håret er bra. Får kommentarer om at folk hadde gitt høyrearmen for det... jo, så endel drømmer om sånnt hår. Tilfeldig at jeg fikk det, et veddemål om å ikke klippe meg. Var en sånn type som klippet meg pinkort hver sjette uke og bestilte ny time hos frisøren hver gang jeg var der. Men en kan bli mer dratt i ansiktet av å ha langt hår, men det gjør jeg altså ikke noe med for håret mitt er fredet!

 

Er nok sånn med meg også. Huden har bare trukket seg sammen. Men den tid er forbi. Foreløpig er det nok nesten bare meg som ser det, men jeg tenker med gru på hvordan jeg kommer til å se ferdig slank med alderstillegget....

 

Men JA, det gjør vi noe med. Operasjon meg her og der. Nå er det den tid den sorg. Her og nå får vi ta først.

 

Kommet meg dit jeg vil :P Det var en behagelig tanke. Og gjorde nok noe med tankegangen i retning av at jeg nærmer meg mål. Men nei, jeg skal i alle fall ned på lett overvekt, og Jeg SKAL VEIE MINDRE ENN MIN MANN, og under åtti. Så får jeg se da. - 30 kunne jo være et greit tall.

 

Men forsvinne herfra, Nei! om jeg kanskje nærmer meg målet kilomessig, har jeg et atlanterhav igjen hva tankegang og rutiner angår. Jeg har plenty å jobbe med og trenger alt jeg kan holde meg i for å ikke gå opp igjen. SÅ det er noe av det sikreste jeg sier: "jeg forsvinner ikke på leeeeeeeeeenge!"

 

Ellers har jeg en dårlig dag i dag. Litt smådeppa og drittlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Steg.

Håper formen din er bedre i dag da.

Og ja! vi får ta tingene i tur og orden.

Først mindre og sprekere, så får vi ta korreksjonene etterpå.

Kanskje det ikke blir så ille som vi frykter?

Men, som jeg har sagt før,

jeg nekter å gå rundt med et sånt "fettforkle" på magen altså! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen kan gjerne vare litt lenger. Først begynte jeg hos min fantastiske lege som alltid løfter meg til himmels. Så den første delen av dagen gikk jeg bare med et smil om munnen. De to siste dagene har ting gått så riktig vei på jobb og plutselig har jeg hatt to knalldager på alle jobbfronter. Fikk knallskryt av sjefen om mandag som jeg lever på enda. I ettermiddag har jeg møtt masse folk. Den ene etter den andre har kommet bort med hyggelige kommentarer og jeg har hatt følelsen av at det har betydd noe at nettopp jeg var der. Og så i kveld tikker det inn hyggelige meldinger. Det var så deilig å få en sånn dag. I det siste har jeg følt at jeg har regnet helt bort bokstavlig talt. At det ikke har spilt noen serlig rolle at jeg er i den store sammenhengen. Men det er feil. Jeg har en plass her og den er viktig. I dag føler du kanskje at ingen har "sett" deg. Men noen har det, det spiller en rolle at du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steg. Så koselig å høre att du har så fin uke. Det posetive som kommer kan men leve leeeeenge på :) det er deilige dager da, gjør liksom ikke no om det regner engang.

Litt poetisk på slutten der, den digger jeg. ...det spiller faktisk en rolle att du ER!

 

Ha en knall torsdag Steg, snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på denne helgen for jeg skal på tur. Lurte på om jeg skulle bake et lavkarbobrød å ha med meg til sånn, vente på flyplassen ikke kjøpe baguett eller snop.... litt mat på hotellet før handlerunden for å ikke kjøpe noe digg... får nå se da, om jeg er så fornuftig. :)

Ellers har jeg fri i dag. Går nesten i ring for det er så mye jeg har lyst til å gjøre. Ungene kommer tidlig hjem så jeg får nyte timene!

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, frisk og frisk, denne magen er bedre men ikke bra. Det spekkuleres litt i om det er infulensa som har satt seg i magen, derav feber og nå vonde bihuler..... Men det går over. Blir bra en gang :)

 

Måtte bare dele denne med deg :

 

‎"Det handler ikke å finne den man vil gå til sengs med, men å finne den man vil våkne opp sammen med. Det handler heller ikke om hvem man vil leve livet sammen med, men å finne den man ikke kan leve uten. For i verden er du bare noen, men for noen er du hele verden."

 

Det er de siste linjene der jeg tenkte på da jeg leste det forrige innlegget ditt :)

 

Prekas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Er det ikke flott med sånne gode dager!

I dag skal jeg ha en.

Har fri. Nå skal jeg først til frisøren. Så skal jeg ta sol og så en tur på kjøpesenter. I kveld er det fårikål-lag med akevitt og full pakke. Jeg skal tillate meg en (og kun en!) av dem (eeelsker akevitt) og deretter holde meg til hvitvin. Så blir det en utfordring å holde seg på matta i morgen, men det MÅ gå! :cool:

Og, under over alle under; det er SOL!!!

Tror ikke mine egne øyne jeg altså.

 

Livet er herlig dere!!!!! :):P

 

 

 

Hei Minimax; artig nick!

Og fint sitat over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

Flott tur. Men det ble mye mat og endel sjokolade. Lørdagen gikk jeg i 6-8 timer så jeg gikk vel av meg noe. Men så kom vi hjem med koffertene fulle av sjokolade og digg og jeg begynte på den farlig vei. Men så strammet jeg inn. De siste dagene har jeg fått smilefjes i boka mi for gode dager og det har blitt to. I går havnet jeg imerdlertid utpå igjen av ulike grunner. Men i dag er jeg klar igjen!

Mandag gikk jeg 7km og tirsdag svømte jeg 1000meter.

 

Har vært litt frustrert over at det går så sakte med meg for tiden. Men jeg må nok bare innse at en mindre kropp forbrenner mindre og at de utskeeielsene som før ikke var så store får mye større konsekvenser nå.

 

Snart høstferie og da er det hyttetur. Det er mye opp til meg hva jeg skal spise for vi har venner som er veldig bevisst så det er ikke andre som er problemet :)

 

Ellers er det sol i dag også , bare et under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84,3 på morgenen i dag. Vel vil jeg ned, men jeg er så lykkelig for at jeg nå kan spise peanøtter, sjokolade, kaker og god mat uten å gå opp. Nå har det vært to uker med mye ekstra og denne uken blir også slik i og med at vi har høstferie. Det er så deilig å komme hjem etter en helg å se at: ja, jeg har ikke gått opp! Gikk i fjellet om lørdag og kunne jo ikke la være å tenke på at jeg har gått å båret på en kropp som var 24kg tyngre. Når endel bar store unger på skuldrene fikk de kommentarer om hvor spreke de var... man jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg bærer faktisk like tungt. Blir nok lite her inne denne uken, men alle som titter innom: ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en bra tur i går. Ellers jobber jeg med å stramme inn til hverdagsvaner etter to utsvevende helger. Nå er snart skapene tomme, så da handler det om å ikke kjøpe noe nytt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har hatt ferie og gått opp og ned og er fornøyd med meg selv og skuffet om hverandre og skal i dag og skal i morgen, finner en vei , finner en ny vei og snubler i vei. Stand by 84,8 i dag. Det er ganske frustrerende. Og det er lenge siden jeg har hatt en så lang periode hvor jeg har stått pal. Jeg svinger mellom å være deppa over å stå stille og å være kjempeglad for at jeg ikke går opp. Jeg prøver å si til meg selv at jeg bare skal ned 1-2kg for å lette på trykket. Men det skjer ikke noe. Jeg klarer faktisk ikke å gå ned en stakkars kilo for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare hive meg på! Jeg har akkurat samme opplevelse som deg. Flere ganger, faktisk. Jeg har gått opp dagen etter en relativ hard treningsøkt. Hva ER det? Noe med fysikken, antar jeg. Kan noen forklare? Jeg har tenkt på om jeg skal droppe treninga dagen før veiing. Kanskje det blir hyggeligere da...

Men så vet jeg også at etter noen dager så går det litt nedover igjen, hvis jeg ikke har tullet med maten i mellomtiden... Ikke lett, dette her:(

Nei, vi får stå på videre! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig fra Andersen! Ja, jeg har nok sett at det er et mønster i det jeg også. og noen ganger kjenner jeg det på kroppen, ringne sitter trangere og klokka sitter fast. Men vi må bare holde på at mye trening vil gi resultater etterhvert! .... eller det ser vi jo, du har jo gått ned masse du også! Ja, vi får stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...