Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest tronderpi1
84' date='6 i dag. Da er vel siste uke en stillstand uke. Men jeg er glad for å være under 85 og nå er det en lang høst som pleier å være min beste slankeperiode. Go![/quote']

 

God høst til oss!!! :D

 

Full sjerpings for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

For jepp Gode lykkeønskninger for høsten trengs for:

 

Det er så morsomt å være her inne når det går bra! Utrolig morsomt. Da er det gøy å lese her, skrive her og være til her. det er bare ikke så morsomt når alt går skeis. Da har jeg lyst til å skrive med usynlig skrift, lyst til å jukse med tallene, pynte på virkligheten osv.... men jeg vet at det er selvbedrag. Og når jeg er ferdig en dag så er det kanskje disse periodene som er best å lese tilbake på. Nå har jeg vært så mye flink i det siste. Tatt tak, skjerpet inn, tellet kcal og har etter mitt hode vært skikkelig flink. I dag er jeg på 85,5. Den iherdige innsatsen har kun resultret i at jeg holder vekten. Ja, det er bra, MEN jeg blir så lei meg, frustret, sint åh. Jeg vil ned, men jeg vetikke hvordan jeg skal klare å gjøre det som skal til for å få denne kroppen til å lystre. Jeg skjønner det i teorien, men ikke i psykologien for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så deilig så, å lukke øynene og la det stå til...Det er helt utrolig hvor mange unskyldninger en kan klare å lage seg. I dag kom jeg på den"glupe" ideen å gå opp et par kilo og spise masse og glemme alt for å samle innspirasjon. Hvordan i all verden kan et oppegående menneske med ellers ganske godt utviklede evner komme på så mye rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh' date=' det er så deilig så, å lukke øynene og la det stå til...Det er helt utrolig hvor mange unskyldninger en kan klare å lage seg. I dag kom jeg på den"glupe" ideen å gå opp et par kilo og spise masse og glemme alt for å samle innspirasjon. Hvordan i all verden kan et oppegående menneske med ellers ganske godt utviklede evner komme på så mye rart?[/quote']

 

 

Dette er gjentagelse men "det sitter i hodet", ja det gjør faktisk det.

Vi klarer å vri det dit hen att ; jeg veeet jo åssen dette funker, men jeg er eeeeekstra flink i morgen! Da når vi jo aldri målene våre heller.....

 

Er du bevisst på att du ER tynnere nå enn før?

Er du engstelig for å bli "ferdig slanket" ?

Er du redd for å måtte lage en ny "sti" (matmessig) når du når dine mål?

Er du REDD for å bli tynn?

 

Dette er tanker som slår meg når jeg leser din historie ......

.....ikke frekt ment altså, prøver bare å grave litt under huden :)

Sånn litt til ettertanke......jeg skal jo dit selv og vet ikke åssen jeg kommer til å takle det ennå....

 

Jeg ser du har vært superflink i det siste men mangler nedgang.....har du prøvd å justere kcal inntaket , opp eller ned? Prøvd å spise masse grønt, ikke frukt? Drukket vann, kun vann?

 

Jeg håper det løsner for deg så du ikke "gir opp" og må slanke mange kilo omigjen....

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk, Minimax. Nå ble jeg ordentlig rørt.

Du treffer bare spikern på hodet utrolig bra.

-Ja, jeg er bevisst på at jeg er tynnere nå enn før. Men jeg nok ikke klar over hvor "tynn" jeg egentlig er. Så noen bilder av meg her om dagen i helfigur og jeg ble nok litt overasket: er jeg virkelig såpass bra. SÅ både ja og nei.

-Ja, jeg har panikk for å bli ferdig slanket. Aner ikke hvorfor.

-Nei, jeg er ikke redd for å måtte legge en ny sti matmessig, for jeg har hele tiden gått på den stien jeg skal gå når jeg er ferdig. Men jeg er nok redd for at den stien jeg går på ikke er bra nok. At demningen vil briste, kanskje jeg har et behov for å hele tiden sjekke om dette holder?

- Ja, jeg er redd for å bli tynn! Hvorfor? Vet ikke. Kanskje min livsløgn er at all min dårlige selvtillit og alt jeg kan skylde på, er overvekten? kanskje det er unskyldningen min.

 

Jeg har panikk for å gjøre noe perfekt. Før gjorde jeg alt perfekt. Jeg pirket til det vanvittige. Så løste jeg opp og fikk en stil som er uperfekt , perfekt! Merkelig. Men hvorfor?

 

Ja, jeg har vært superflink. Men jeg skjønner jo at min virelighetsoppfatning er litt feil og at det tengs en justering!

 

Nei, jeg må ikke gi opp. Finnes det ikke et fengsel for sånne som meg? Tre uker på avrusing....

 

Takk for støtte! Før jeg hadde dette forumet gav jeg opp totalt. Nå finner jeg alltid tilbake fordi jeg har dere! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fint du tok innlegget sånn jeg mente det :o

Har vært engstelig i hele dag, - "tenk om hun bli såret....."

Ja vi er alle merkelig sammensatt. Men jeg er overbevisst om att det finns en løsning for ALT! :) ikke nødvendigvis en "kur/helbredelse" men en Løsning.

 

Når jeg var på mitt største var jeg aldrig i sentrum, alltid den som tittet på en tynnere person og tenkte, "jeg kunne også vært tynn, om jeg bare...." også kom unnskyldningene.

Dette er en av grunnene til att jeg ikke klarer å "se" meg selv som tynn, eller tynnere. Tror det kan ta ÅR før man blir fortrolig med seg selv.

 

Uansett, det er godt å kunne sette ord på hvor skoen trykker noen ganger. Kanskje det til og med hjelper oss til å finne løsninger.

 

Vi får fortsette å støtte hverandre, alle skal i mål :)

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til å såre meg. Men om du sier at jeg har såret noen, ja da blir jeg lei meg. Nei, vet du hva, jeg er jo her inne for å få råd og korrigering. Så igjen tusen takk.

Jeg vet hvorfor jeg ikke liker å få oppmerksomhet om at jeg går ned. Det er fordi det forplikter. Men det er også fordi jeg er en person som får mye oppmerksomhet og sliter med å takle det. Merkelig, det alle roper etter! Men jeg hater media, presse ect. Har gått til coach for å kurere meg fordi jeg er avhengi av det i jobben min.... men jeg er visst en nøtt. Her inne er jeg jo helt på kollisjonskurs med de fleste på det der. Jeg liker jo ikke at folk kommenterer at jeg har gått ned med mindre det er i helt fortrolig samtale. Hobbypsykologer bare kom med tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha!

Egentlig samma hva det er , JEG MÅ SKJERPE MEG for nå synes utskeielsene på vekta! 86.0 i dag.

Jeg går for en GOD DAG!

 

I kveld skal dere få utførlig rapport.

Frokost OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingene ble ikke som planlagt i går så jeg fikk ikke rapportert. Men ellers var det en bra dag i alle fall matmessig, trimmen regnet bort.... Følte at jeg fant igjen fokus og spiste mat når jeg var fysen. Litt dreamis til lørdagsgodt ellers alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86' date='1 i dag.[/quote']

 

 

Kaste vekta ? :) i hvertfall i dagene mellom veiedagene....

Blir bare deppa om det går opp, og det gjør jo akkurat det...opp,ned. Opp,ned hele uka. Jeg gjør desverre det samme selv. Opp 300 g på ett døgn, så ned 400 igjen... Godt jeg har "offisiell" veidag på mandager !!

 

:o minimax ser SOL ute , hurrrrrrraa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er et supersmart tips. Men jeg har mer enn nok med å ha hjernen fullfokusert på hva jeg spiser og trener så den med vekta har jeg gitt opp. De unødvendige kampene bør en jo ikke ta. Jeg vet at en av de største grunnene til at jeg er overvektig er at jeg i mange perioder har dyttet vekta langt under skapet. For meg er det nok første skritt mot oppgang. Så jeg har litt panikk for å ikke veie meg. Jeg vet at det er min første "lukk øynene" fase. Men jeg har tenkt på å veie meg en gang i uken i en periode hvor alt går på skinner..... men den perioden venter jeg jo fremdeles på :)

 

Fin dag i dag. Spiste litt kake. Men det erhelt greit. Det er tankerekkene jeg er bekymret for. Når jeg tenker at jeg skal ta mer og mer og mer og når jeg blåser i at jeg har tatt til meg tre ganger og blåser i at jeg har tatt mest i hele selvskapet... Når jeg derimot har med hodet og tar besluttninger , da er jeg fornøyd. Og i dag har jeg tenkt gode tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner det, har det litt sånn selv. Var vel sånn de siste 20 kg kom på......"glemte" å veie meg, eller det var aldri batteri i vekta :) masse unnskyldninger...

 

Fortsett å tenke gode tanker :o

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Minimax, og for at du følger meg, Hyggelig.

 

Fin dag, skikkelig i siget. Spiste revne gullrøtter og yoghurt m kli i kveld etter fem km joggetur. Men har fått besøk av en gammel uvenn . Har noe greier i leggen som kommer når jeg løper. Mann min mente at jeg fikk ta en tur til legen for å finne ut hva det er for det kommer igjen med jevne mellomrom og er det noe jeg ikke trenger nå så er det et treningshinder. Men det er godt å ha hatt to tre fine dager.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

så bra!

jeg og!

Tok meg selv i nakken og lempet meg selv ut på 45 min gårunde ikveld etter en måteholden middag!

 

Jeg veier også hver dag, og har samme erfaring. Det hjelper meg, stort sett.

Jeg driver og tar meg sammen; jeg må sette inn støtet, jobbe hardere med dette tror jeg det handler om. Driver og diller mellom 81 og 82, og der har jeg vært siden mars måned ca......skjerpings:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter å kjenner litt på denne positiviteten som er i meg om dagen.

Jeg blir faktisk "lykkelig" av å være flink! (om du skjønner...)

Får en sånn rus av å kunne si om kvelden når jeg går til sengs att, Ja i dag har jeg vært flink :D Da våkner jeg faktisk blidere dagen etterpå også .

 

Liker ikke ! den leggen din.....æsj. Vet min del om vondter.

De siste 2-3 ukene har jeg ikke fått trent. Bare fått gått noen få lange turer, mest korte.

I disse periodene kan jeg ikke spise mer enn 1300-1400 kcal daglig for å gå ned....

 

 

Du skal ikke trene med smerter, ihvertfall ikke før du vet hva det er! (pekefinger)

 

Håper du får en fin tirsdag Steg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann steg, der fant jeg tråden din! :D Har lest noen av de siste innleggene. Du har jo gjort en kjempejobb de siste par årene. 25 kilo - du har jammen slanket bort både 5-åringen og 2-åringen min!!!! Det skal du være stolt av!

 

Og det er bedre at du bruker lang tid på å gå ned og så klarer å bli der, enn å gå ned fort og like fort opp igjen. Du har gjort en kjempejobb og du vet at du kan.

 

Lite sitat fra boka 'Ti år tynnere':

 

"Væskemengden i kroppen påvirkes av et utall variabler fra saltinntak til rett og slett å være kvinne. Økning av vannmengden i kroppen forårsaker svingninger i vekten fra dag til dag på 1,5 til 2,5 kilo, som er mer enn den fettmassen du går opp eller ned på ett døgn."

 

Sånn sett veldig lurt å holde seg til en offisiell veiedag i uka (selv om man veier seg oftere :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh... 85,5 i dag. Ja, akkurat da er jeg sjeleglad for at jeg slipper å gå hele uka og lure. Nå vet jeg at det går riktig veien.

 

Hei Julianna. Ja, vi får velge vår vei. Men jeg tror nok at daglig veiing har mest å si når en er i ferd med å gi opp. MEN det gjør jo aldri vi... så det er jo litt selvmotsigenede :D Huttetu, at du skal slite så for å komme deg under 80. Men ja , det sitter et stort troll under hver tikilosgrense. Men nå er det tid for trollsprengning PANG, kjente du det? Nå er du klar, rutsjer over til 7tallet :)

 

Minimax. Åh, jeg blir så glad når jeg hører om gleden din. Du sliter med så mye, da er det så godt at du får til dette nå. Og det er jo faktisk sånn når en får noe til at en blir glad. Lev på det og lagre det. Er ikke verdt med masse snop og kaker når en får kjenne den gleden det gir å gjøre ting riktig.

Ja, jeg skal sjekke det m leggen og så skal jeg prøve ut hvilken type trening som ikke gjør vondt. OG nå åpner svømmehallen igjen og det gjør ikke vondt! Skal huske på deg når jeg legger meg i kveld.

 

Sivalur. Wow, så hyggelig og tusen takk. Ja, jeg er jo fornøyd. Og det som er rart er at de dagene som jeg virkelig føler at det går på tverke så møter jeg mennesker som kommenterer hvor tynn og fin jeg har blitt. Og det trengs for jeg merker det ikke så godt selv. Man min sa det her om dagen, jeg kan ikke skjønne at du har gått ned så mye. Jeg synes at du er den samme. Når det går så sakte merkes det ikke så godt. MEN ja, jeg håper at det fører til at det bli overkommelig å holde meg der. Så morsomt det med ungene dine for sånn tenkte jeg før da de var små, .... men jeg får liksom ikke veie de lenger... Har egentlig en drøm om å fylle en sekk så den veier like mye som jeg har gått ned og bære den på ryggen... men det har blitt m tanken.

 

Det m væskemengde og variasjoner er faktidk noe en får god kjenneskap til med å veie seg hver dag. Derfor blir jeg ikke så deppa om jeg har gått opp på dager jeg vet at det er bare vann. Men jeg tror at jeg kan bare ditt og bare datt og likevel gå ned.... og der hjelper vekta meg.

 

Men nå får jeg bevege meg litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke trent så mye. Sa akkurat til mann min at jeg synes at det er så kjedeli gå bruke av de dyrebare timene i døgnet til å trene hver uke. Det er så utrolig mye jeg har lyst til å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...