Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Da smilte vekta 84,6 til meg på morgenen i dag. Har vel faktisk vært såvist under det også i denne omgang, men har hatt noen dugelige utskeielser med sjokoladeraid og kakeri.... så det tok som vanlig tid å finne igjen det fine nye talle. MEN nå er jeg pån igjen. Tenker stadig på at for mennesker som møter meg nå så er jeg bare ei som er litt lubben. Rart igrunn. tok endel bilder her om dagen, må¨bare si at det er rat å se at det der er meg. Ja, ja. Bare å stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Så bra at du er kvitt "bonuskiloene" og at det går nedover igjen! Uten at jeg har sett deg så tror jeg faktisk ikke at folk nødvendigvis tenker på deg som litt lubben en gang - de som kjenner deg tenker sikkert bare på deg som utrolig flink som har klart å kvitte deg med alle kiloene!

Hvordan går det med skrittelleren forresten? Jeg har lagt fra meg min - ble egentlig bare stresset av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig. Trodde jeg var helt alene i "verden" jeg! Jo, stegtelleren ligger godt i skuffen. Men det var en god måte å bli bevisst på hvor mye trim det er i ditt og datt.

Ja, hvordan andre ser på meg var vel en litt sånn egenrefleksjon. Jo, endel sier noe om det at jeg har gått ned. Men jeg har brukt så lang tid at endel skjønner ikke helt hvor mye det er. Sånn er det litt med meg selv også. Jeg får litt sjokk når jeg ser bilder. Men inni hodet jobber jeg med å endre synet på meg selv, jeg er fremdeles SÅ stor inni hodet! Når jeg ser meg selv i butikkvinduene får jeg sldri helt tak i hvor stor jeg er. Det tar sikkert sin tid. Ups, var klokka så mye!! Får ta litt søvn nå, så snakkes vi mer en annen dag.

mvh Steg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du er ikke alene i vår lille cyber-verden :) Men lenge siden jeg har skrevet noe her, kanskje.. Det var en stund veldig stille fra deg, så jeg trodde nesten du hadde sluttet å være her inne. Jeg ble litt glad da jeg så livstegn igjen - du er jo en av stayer'ne her inne! Jeg er jo en stayer selv, så jeg finner mest inspirasjon i følge andre av samme sort :)

 

Må løpe til lunsj.. god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Har lest mye i tråden din :) Kjempe flott tråd , masse gode råd og tips og motivasjon :D Du har vært super flink vil jeg si ! ! ! Ønsker deg masse lykke til videre på veien ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo jenter! :P

 

Jeg er ikke noe flink innpå her for tida, men jeg er i siget altså. Satser hardt på å være "delvis flink" i sommer og på den måten holde vekta. Så er det full innsats fra uti august igjen. Da blir det ingen bønn. Stå på alle sammen, og kos dere masse (men kanskje litt magrere?)

 

Heia oss! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann :)

 

En helg tidlig i juni kom jeg over denne tråden , jeg brukte hele helgen å lese gjennom tråden !

 

Tråden er en stooor inspirasjon og en kjempe motiverende ! ! !

 

Kjempe koselig å hilse på den flotte gjengen som har vært innom og vist at det går ann , selv om det går sakte fremover og nedover !

 

Selv går det nedover i sneglefart . Har selv vært der at jeg skulle ned 40 kg . Nå har vekten mer eller mindre stått stille i et helt år ...

 

Etter jeg kom over denne flotte tråden , fant jeg sååå masse støtte for å klare å fortsette kampen om det siste 20 kg , selv om jeg vil måte fortsatt å slitte meg nedover gram for gram , sååå er det vært alt slittet !

 

Ønsker dere alle masse lykke til på veien , kommer å titte innom og se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dette var hyggelig. Supert at jeg kan være til innspirasjon.

Hm, men grunnen til at jeg kom inn her nå var vel ikke akkurat fordi det går så bra!!!!

Før helgen var jeg på 84,8,9.. jeg var under 85. Så hadde jeg en heidundrande helg hvor jeg spadde opp alle de unskyldninger som jeg kom på. Og mandag så tok jeg meg helt inn igjen. Ja, jeg tror faktisk at det holdt til utpå tirsdagen... men det var det. Og i dag var jeg på 87. og det er ikke noe full mage, spist mye salt eller noe. Det er rett og slett + ! Men jeg gir ikke opp. Jeg skal på fest i kveld og i morgen...., reiser på ferie til mandag... joho! Dere får komme å fysisk holde meg i øra... det kan bar ikke gå den veien. Stillstand er helt greit, men oppgang NEI!

 

Ja, nei, jeg er jo ikke så mye her inne. Jeg skal prøve å være her litt mer. Det hjelper kanskje litt for meg selv også.

Ha en super sommer! Mvh Steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt utrolig vanskelig (for ikke å si umulig?) å holde vekta stabil i disse sommer- og ferietider, Steg. :wacko:

 

For meg blir det avslapping = opp et par kg, så noen dager fasting/hypertrening hvor jeg kommer ned igjen, osv.

 

Bergogdalbane.... Ikke så sunt kanskje, men jeg har så skrekkelig lyst til å veie det samme i slutten av august som jeg gjorde i slutten av mai. JEG VIL!!

 

Ha en herlig ferie!

 

Stay cool! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest skrulle

steg - er tilbake igjen. Tør nesten ikke skrive mer før jeg har holdt meg her noen uker :unsure:. Det er bra meg meg, men det er disse kiloene da. Heldigvis omtrent de samme som sist så det har ikke tatt fullstendig galt avsted. Du er kanskje på ferie? Satser på at jeg tar en tur igjen snart :)

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går litt smått med meg om dagen, litt for mange festligheter :P. Men det går riktige veien og jeg krysser fingrene for at jeg holder fokus og ikke detter av lasset.

 

Håper det er bra med deg, steg!

 

skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og hei!

Her har dere vært både Kess og Skrulla mens jeg har levd herrens glade dager ;) . Ja, det var hyggelig. Nei, det er ikke hyggelig at vi fremdeles er her og at vi fremdeles ikke er helt i mål, MEN det som er bra er at vi aldri gir oss og stadig henter oss inn igjen. Og som jeg har sagt før, ble glad i dere den tiden vi var her titt ot ofte , så det er sånnsett godt å se dere igjen.

Meg? Jo jeg kom hjem fra den siste ferien her for noen dager siden og veide 88,5.... jaha. Så tok jeg realt tak, alt gikk knallbra og så kom helgen med "augusttakeoff".Alle synes jo det er så hyggelig med fest i august... og det er det jo..... ja, så det har vært mye kcal i helgen MEN vekten i dag viste 87,8. og det er jo ned. Det tragiske er jo at det faktisk er ytterligere opp siden jeg skrev her sist.. he, he. Det oppsummerer vel ganske godt ståa.

 

Jeg skal inn i et prosjekt i høst som jeg ikke har lyst til, så jeg jobber iherdig med å finne en eller annen motivasjon til det. Og da er det jo ikke lett å finne ytterligerer innspirasjon til å slanke meg i tillegg! Jeg ser nå helt tydelig at jeg blir mer irritabel når jeg slanker meg, jeg blir selvfølgelig også glad når klærna passe igjen og jeg ser at det går ned. Men det er ganske tungt å være sammen med mange mennesker å kjenne irritasjonen som en liten veps inni hodet. Så hvis noen har funnet noen løsning på det, så vil jeg gjerne høre.

 

Ellers går alt bra. Er i en periode av livet da alt går på skinner og nyter det. For jeg ser jo at noen av elementene rundt meg snart forandres som feks mine gamle foreldre og svigerforeldre. Så jeg prøver å nyte denne perioden.

 

Det er mandag, det er sol og jeg har en hel vannmelon i kjøleskapet. Ingen grunn til tull og tøys. Håper vi alle får en fin uke og en lettere høst.

 

Takk takk, for at dere la igjen noen ord. Det gjør det jo virkelig mer attraktivt å være her. Finner jeg deg på noen annen tråd også Skrulla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steg

Ser ut som vi er flere som pluttselig finner ut at NÅ er det på tide igjen... flaut at det må være nødvendig overhode, men sånn er det vel å være et menneske... fristelser i kø.. ikke særlig stolt over å ha tippa 80 "noen" ganger i sommer jeg heller lissom... Epler trives overhode IKKE der... bare tanken... under 75 TAKK!! minst.

 

Tilbake til hverdagen & strikse mat og treningsplaner!! :( Ikke sant, Steg??? Sammen er vi sterke, heter det jo... ikke hver for oss, dessverre.

 

Ille stor klem til DEG, så titter jeg innom her mer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrens glade dager ........ :huh:

 

Ja der sa du det Steg!!

 

Skulle holde vekta gjennom sommeren hadde jeg jo planer om. Har ikke klart det helt, men gått opp mindre enn i fjor. Må jo se det positive.

 

Nå er det siste ferikrampe så fra neste uke er det fullt fokus med trening og kosthold. Skal bli litt godt å komme i siget igjen også, selv om det blir beinhardt.

 

Så fint at du har det bra om dagen Steg! (oss periodemennesker imellom (he he)).

 

Stå på dere også Skrulle og Epler.

 

I høst skal vi være sterke!

 

Heia oss! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei og hopp.

Sjusj så har bare ukene flydd og eneste som ikke har gått unna så det suser er slankingen min. Veldig rart det der, for når jeg slanker meg så snegler ukene seg avgårde og det virker helt uendelig med noen uker frem. Men i resten av livet vet jeg at det er et par magadrag så er det jul....

Ja, så er jeg tilbake her. 88 tunge kilo. I våres var jeg så flink å handle masse fine vinterklær på salg. Det triste er at selv om det har blitt høst så ligger klærna der like ubrukt... I går tok jeg et oppgjør igjen, joda som jeg gjør hver morgen, men jeg tror at det skal holde til litt lenger enn til lunch denne gangen.

Jeg har så lett for å se på alle bakdelene ved å slanke meg. Jeg har slanket meg så mange ganger og er skit lei. Så i går kveld satte jeg ned fordelene med å slanke meg både i dag og på sikt. De nærmeste dagene skal jeg fokusere på det! Jeg hører allerede kroppen jobber iherdig for å knuse mine gode argumenter: "det blir kjedelig da" skal du ikke ta litt kake engang" "du må jo unne deg litt" når skal du få tid til å trene da, nå som det er så travelt?" "orker du virkelig dette da?" "tenke på alle de gode kakene du går glipp av" " du kommer til å bli så irritabel" "ikke så hyggelig å være så kruttønne på jobben altså" "det er slitsomt for de hjemme når du er så irritabel..." "du blir bare enda mer slapp i skinnet og får den hengehaka..." "dette varer sikkert ikke lenge, sklir vel ut i kveld tenker jeg, kjenner deg så godt" "hvem skal du egentlig bli penerer for?" " nyt livet, du har blitt så bra nå, litt godt må en unne seg" ....... Oj, sann! Her var det mye groms. Ikke rart at det går skit hver gang. Det hue mitt samarbeider jo virkelig ikke med meg. Nå skal jeg foreta en liten kalibrering.... hue og meg.... eller meg og hue , eller tja. Samma det, en kalibrering! Så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Oi! Her var det mye ulumskheter... Høres ut som om du har en sånn svart, liten djevel sittende på ene skulderen og hvisker ekkelskaper inn i øret ditt. Få ham vekk! Knips ham bort! Du er flink som har kommet så langt som du har. Og du er flink som klarer å motstå fristelser. Du er flink som gjør dette (eller bli penere som du kaller det så fint) for DEG og ikke alle andre. Lag deg en lapp hvor det står "jeg er flink" og legg den på et lurt sted og ta den frem når den lille svarte kommer frem.

Og lag deg gjerne et belønningssystem. Gjeninnfør lørdagsgodtet. Det har jeg gjort. Nå er jeg bare meg og kan kjøpe akkurat det jeg skal ha. Men verken mann eller barn har vondt av at ukedagene er fri for snacks og søtsaker. Jeg vet med meg selv at dersom jeg kutter alt søtt så er sannsynligheten for å skeie ut større, så derfor unner jeg meg de sjokoladebitene lørdag og koser meg virkelig med dem. Men det er meg - kan hende en annen løsning funker for deg...

 

Uansett - jeg håper rekalibreringen går bra slik at du kommer tilbake i godt gjenge igjen. Har rekalibrert selv, og en uke etter viste vekten 1,2 kg mindre enn forrige gang, så det funker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...... ja det er en forferdelig stri dere, og man vet jo ikke helt om man skal le eller gråte!?

Men, det gjelder å få på skylappene, kjøre sunnhetsmodus, og ikke tenke i det hele tatt. Det er nå hvertfall min metode. I "gode" perioder altså (skal ikke skryte på meg noe annet)...... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har det blitt sånn nå at alle kan lese alt på dette forumet uten å være medlem? har det alltid vært sånn? Blir litt svett av denne åpenheten jeg, alle ser hva jeg gjør på spotify bare jeg søker opp en sang med soundHound kommer det på faceprofilen at jeg har hørt på... på spotify og her kan alle lese hele tråden min uten engang å ha en profil..... hm, nå vurderer jeg å gjøre som trønderpia.... å slette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det har alltid vært sånn! Ikke lukket kun for medlemmer, dessverre. Og vi er vel mange som mener at vi hadde foretrukket det dersom det var lukket...

Når det gjelder Spotify og Endomondo og den slags som jeg bruker, så logger jeg konsekvent ikke på med facebook. Helt oppgitt over alle som på død og liv poster hver eneste treningsøkt og og hver eneste sang på fb. Men det kan man heldigvis velge selv. Og det tenkte jeg ikke på, kanskje er ikke alle klar over at de faktisk gjør det? Det er i hvert fall litt morsomt å se alle guilty pleasurene folk spiller, som ikke jeg hadde vedkjent meg offentlig, i hvert fall ;)

 

Når det gjelder her inne, så er vel som du sier det beste å slette alle innlegg etter hvert, dersom man vil minimere sjansen for at noen man kjenner skal ramle over egne innlegg. Eller skrive så anonymt at ingen kan kjenne deg igjen. Akkurat det har jeg gitt opp for lenge siden. Hvis noen jeg kjenner leser her inne, kommer de til å skjønne at det er meg med én gang. Men meg om det - det bør gå an å være helt ugjenkjennelig dersom man er bevisst på det. Eller bare slette, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet er ikke bare positivt, nei!Oppdaget, eller rettere sagt en god vennine oppdaget at sidee jeg hadde oppgitt bloggadressen min her inne ifjor ca, så kommer innleggene mine hvor jeg sier adressen opp når man søker opp bloggadressa.. Ikke bra! Jeg sletta alle innlegga hvor jeg skrev det her inne, men GR linkinga er der fremdeles... At min vennine oppdaget det, gjør ingen ting, men alle andre??

Facebook er jeg ikke på engang! Tror også at googlekontoen sprer informasjon rundtomkring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

:rolleyes:B):(:o Jepsi pepsi!

jeg har ikkeno å si,

 

jeg har ikkeno å skrive

 

jeg har alt å innrømme

 

du har grunn til å fordømme

 

men hva skal jeg bedrive?

 

Jeg har bikket 90!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Fytti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest StinePetrine

Hei steg!

 

Jeg har vært ute av forumet noen år nå, lagt på meg masse, men er i gang med sunnere vaner nå. Og så så jeg plutselig at du var her inne. Jeg har byttet nick siden sist, het i mine eldre dager "stinis", og husker vi hadde en del samtaler tidligere, som jeg satt stor pris på!

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...