Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

MIn jkære samboer orket ikke gå på toppen, kjente jeg ble ordentlig skuffet. Der får han for at han røyker! En fryktelig uvane!

 

Ellers, vi fikk jo gått en time oppover, så vi kom jo et godt stykke. og det ble halvannen times gange tilsammen, så det er jo trim. Var deilig, selvom det blåste og regnet. hehe. smugveide meg hos bestefoeeldrene mine istad, 89,6 viste vekten, så jeg er ganske sikker på at vetken til gr-lederen viser under 90 i morgen. krysser fingrene.

 

bestemor "tvang" i meg litt vaffel i dag og, spiste 4 hjerter. dette kalles nesten å spise under tvang forresten, en ubehagelig følelse. men min søte bestefar hvistet til meg at nå hadde jeg vært flink (sånn slankemessig) og da ble jeg litt rørt:)

 

jeg føler at jeg mister litt piffen om dagen, slankingen er ikke full så "spennende" lenger, og jeg merker jeg har veldig godt av at jeg snart begynner på kurs igjen. er ikke så nøye på hva jeg sier ja til lenger, og det er ikke bra! men timmen min er flott, jeg spiser en del frukt og grønt, får i meg en del melk og spiser ellers greit, men har blitt en del litt usunnere alternativer i sommer, selvom jeg har holdt meg til kcal nivået jeg skal. men tror jeg skal være overlykkelit hvis vekten viser 89,0 i morgen, og ikke 88,5 som jeg hadde håpet på. har vel flaks hvos den viser 89,0 egentlig. blir sikkert 89,noe. menmen, jeg skal være fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Måtte jo være en seier for deg at du orket mer enn han da. Jeg kommer aldri til å orke mer enn min mann! Tror du ikke han har gått ned to kilo i sommer da? Og så han som ikke trenger det!

Jeg er litt bekmret for fokuset ditt. Men siden du skal begynne på skolen til høsten er jeg trygg på at du får noe annet å tenke på. Og som du skriver: du vil jo ned mest mulig før du blir gravid. Men det blir jo litt spesielt her inne for her snakker vi jo om slanking, du er jo sikkert opptatt av masse annet også, men "tar ut" det her. ... men det kan jo hende du er litt bekymret for at jeg er litt lite fokusert... og det har du litt rett i. Vanskjelig å dra seg inn etter en lang ferie og varm sommer.

Kiip melding, men jeg kan ikke komme sans ikke komme i morgen. Mann min jobber. Men det kan hende jeg kan få til å ha m en av ungene. Men det liker jeg ikke. Holder de utenfor dette og det er ikke så lett å lure de hvis de skal være med. Hadde jo håpet vi kunne avtale tid og møttes, men det ser vanskelig ut. Du får ha lykke til. Det må jo være kjempegøy for deg da, du vet jo at du har gått ned.

Nå skal jeg regne ut hvor mange kcal jeg har fått i meg i dag... sukk det blir nok endel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg kan virke veldig fokusert på vekt, og det er jeg og, mitt største problem i slankingen er nettopp dette. jeg fokuserer mye på det. desverre vet jeg og at jeg ikke har gått ned mye de siste tre ukene, maks en kilo, men ned er ned.

 

ang graviditeten, så stresser jeg ikke, den komemr når den kommer. jeg vil som sagt gå ned i vekt først, men alt skjer når det skjer, lite jeg gjør noe med. fikk nettopp mensen, så da har jeg en måned til å gå ned i vekt på. ser fordeler i det meste.

 

kjedelig at mannen din jobber i morgen, men synes det er flott at du holder ungene utenfor dette. det synes jeg er flott av deg.

 

er det ikke typisk at de som ikke trenger det går ned!? min samboer er 198 cm høy, og veier mellom 95-97. normalvektig ifølge bmi, og utseende. men spiser møkkamat og trener ikke. urettferdig. hehe.

 

menmen, nå skal jeg sove litt, kommer med resultater i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryst: 104 (-0,5)

midje: 92 (0)

bak: 115 (0)

lår: 65,5 (-0,5)

hals: 32,5 (0)

overarm: 28,5 (0)

 

Ikke store forandringene denne uken, men det får være greit. Får håpe de kommer snart, var ei å kurset mitt som gikk ned 53 cm på kurs 1. jeg gikk bare ned 13 på kurs 1, og har ligget mellom 20-35 på de andre kursene, tror jeg sånn ca.

 

Vi reiser til Hellas 26.august, så jeg får ikke med meg kursstarten 27.august. men allerede nå vil jeg sette meg noen mål over hva jeg skal gjøre på ferien, og hva jeg ikke skal gjøre.

Skal gjøre:

1. Kose meg, stranden, gode sunne middager, dessert en dag, pommes frittes (de i hellas er så gode) en dag.

2. skal kjøpe nye treningssko i dag, og ta de med på ferien. løpe eller gå tur minst annenhver morgen.

3. svømme mye på stranden, er jo så deilig uansett

4. smøre matpakker, og spise til riktige tider

5. unne meg en dirnk en dag

6. spise frukt og grønt daglig

7. drikke nok vann

 

 

Skal ikke gjøre:

1. bare ligge stille på stranden med masse drinker

2. spise store og fete middager

3. ikke sjokolade og annet rusk

4. la det gå for lenge mellom hvert måltid

 

Tror dette er det viktigste å forholde meg til. hvis jeg klarer dette, så burde det gå ganske så greit:) problemet er bare å finne tid til løping og spaserturer, men det vil jeg klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

himalaya han er høy da! De kan spise mye disse gutta , har jo den forbrenningen.. men de får jo hjerteinnfarkt ofte før oss.... så det legger seg på innsiden av årene!

 

Supert at du har så bra plan for turen til Hellas. Det klarer dsu sikkert veldig bra!

 

Dagens oppgaver står for tur.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å takker for gode råd,kjempe godt å lese,og jeg skal legge meg det på minnet. Nå gikk det bra,og jeg hadde ikke trengt å bekymre meg unødig. Men likevel,..det var godt å kjenne på de følelsene også.

 

Ønsker deg ei fin uka :) skal lese litt mere i boka di,før jeg starter dagens gjøremål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

For en lang å fin tråd du har her Steg. Har vært kjempemorro å lese igjennom og godt å se at det faktisk finnes flere her i verden som er litt fiksert på det samme som meg. Vekt, BMI, Kcal etc... dere er så flinke å støtte hverandre og gi råd og dele med dere at jeg blir aldeles målløs. Kommer til å følge med dere videre og kanskje slenge meg med av å til hvis det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Janne3: Ja, jeg hadde deg i tankene lenge etter jeg hadde lest på tråden din. Det er nok en vesentlig forskjell på å veie 35kilo mindre. jeg tenker ikke så mye på utseende. er ganske fornøyd med det, og har en mann som hele tiden er flink til å fortelle meg positive ting. men det er vondt at det å ha litt problemer med matinntaket skal være så synlig. Et urettferdig problem. Så flott at rådene hjalp. Det er så mye vi kan gjøre for å gjøre livet litt lettere m empati og fornuft!

 

Constanse 95. Flottt du likte tråden. Hadde en intensjon om at den skulle inneholde enda mer gode råd og refleksjoner... men det kommer nok mer utover høsten. JA du kan selvfølgelig hive deg på!

 

Ned39...som altså heter Stine: ta nå noe av den tilbakemeldingen til deg. Uten deg ville denne tråden blitt noe helt annet.

 

Har vært ganske flink i dag. Får besøk så det blir ikke noe joggetur som jeg hadde planlagt. Men har stablet ved i flere timer og det er jo fin trim.

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fillern så moro. Du er kjempeflink. Si meg en ting - hvor mye har du gått ned siden kurset sluttet i vår? Der kan dere se alle sammen: Stine er flink og dermed får hun resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av kursene mener du? Siden det siste kurset som sluttet 26.juni er det 3,5, så ikke allverdens, men det er ned, og det er jeg fornøyd med. trodde egentlig det var mer men, er jo en måned til jeg får vært på kurs igjen (3.september, siden jeg er i Hellas første kursdagen) så mye kan skje på den tid. men vil ikke stresse med det, har gode rutiner, og ting går sin vante gang.

 

Var hos legen i dag, og er sykemeldt til skolestart 19.august, ser på det som en mulighet til å fortsette å spise sunt og trene. kommer nettopp tilbake fra kino med moren min, så mamma mia for andre gang, ler så jeg griner. ble ikke noe søtt, men en kveldsmat-matpakke jeg hadde laget. og nå skal jeg kose meg skikkelig, en jordbærkurv, vaniljeyoghurt og en banan, mmmmm.

 

Må si at jeg virkelig har forandret meg de siste månedene. før tenkte jeg på når neste gang jeg hadde mulighet til å spise noe søtt var. ble mye godteri på butikken, masse på jobb der jeg fikk freiaposer med en halvkilo nydelig sjokolade til 14 kroner) og alle andre steder jeg hadde muligheten til å putte noe usunt i munnen. men ikke nå. er så deilig!

 

føler meg mye bedre enn på lenge, kroppen min liker seg om dagen, gamle klær passer, humøret er bedre og kondisjonen er bedre. er først nå jeg virkelig begynner å se de store fordelene ved å gå ned i vekt. det har blitt 22,3 totalt nå, noe som er en nydelig sum. er fremdeles en del igjen, men jeg har kommet et stykke.

 

denne tråden hjelper meg så masse at dere vil ikke tro det. det er så deilig å ha noen å snakke med i samme situasjon, tror samboeren, venninner, foreldre og søsteren min er lei av å snakke om dette, noe jeg kan forstå. og da er dere så fryktelig greie å ha! takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror seriøst ikke det hadde gått like bra uten tråden. takk og lov for at jeg fant ut å gå inn på disse sidene! Har gjort så mye for meg! er gøy å fortelle når ting går bra, og få litt motivasjon når ting går dårlig, for det gjør det jo og!

 

Håper jeg får noen år ekstra ja, tok nettopp en sånn "hvor sprek er du" test på iform.nu scooret topp på push-ups og benløft, da ble jeg glad (toppen var minst 24 push-ups og 36 beinløft, hurra). blir litt motivert jeg da:)

 

nå er det litt tv-tid, vi snakkes i pausen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er natta for min del!

Nå har jeg fått ny innspirasjon, spør meg om noen dager om den holder. I dag var jeg i en klesbutikk, ekpeditrisa kom bort til meg og spurte nedlatende: er du på størrelsesjakt..... jo, jeg var jo det... nei det er helt utplukka. Hun skulle bare visst at i lomma mi lå syv tusenlapper å brant... hun selger jo alt av sko støvletter, vesker...jeg hadde vært et lett bytt der jeg stod syyyyyyyyyyyyyyk på å svi av noen tusenlapper. Men da ble jeg sur... så sparte jeg hver krone. nå er de i banken! Neste salg.... nei ikke hos den dama... men bare vent...

Vi snakkes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygt å si det, men sånne folk er rett og slett hurpete. Trodde ikke folk kunne si sånn! UTrolig dårlig gjort. Jeg er glad du sparte pengene, kjøp deg noe fint hos noen hyggelige folk. er hyppig kunde hos noa noa jeg da, fine og feminine klær opp til xxl. skikkelig koselige klær.

 

nå tar jeg kvelden, snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir litt sur. men det er jo henne som taper på det!Problemet er bare at hun har SAND etc merker jeg liker veldig godt, men synes er litt dyre så de er greit å få på salg. Venninna mi elsker Noa,noa. Jeg er mer klassisk.

 

En ny dag. Nå har jeg bestemt meg for å få bedre kondis... så jeg planlegger en joggetur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre kondisjon er ingen dum ide:)

 

Går mest i kjoler, og treningstøy pga mye trening;) noa noa til daglig, g-sport på kvelden, hehe.

 

har nettopp snakket med økonomiansvarlig på jobben. er ikke sikkert jeg fåt lønn når jeg er sykemeldt fordi jeg er ekstrahjelp, der fløy ca 32000 ut vinduet for august og september, sitter litt i saksa da kan du si. dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk hos nav. Tror regelen er at hvis du har jobbet der i to uker og vaktene du skulle jobbet var satt opp, så har du krav på sykep. Lykke til. Kjenner den følelsen. hadde en episode da jeg studerte: jeg skulle ringe lånekassa om noe annet så fant du ut at jeg hadde fått 15tusen som jeg ikke skulle hatt... det er jo endel år siden..... Jeg ble så stressa, men jeg fikk aldri noe krav om de. Phu!

 

Morsomt m kjoler. Jeg går sjelden i kjoler, men litt om sommern. Er en frysepine av dimensjoner så her er det ullsokker og langbukser så fort det ikke er sol og knallvarmt. .... Tror vi er rake motseninger der... jeg må ha linning, elsker belter, stolpe, krave, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fosenjenta

Hei!

 

Jeg var borti en slik sak på jobben min. Da jeg kontaktet nav, fikk jeg fortalt at man må ha vært i arbeid de siste 4 uker for å ha krav på sykepenger fra arbeidsgiver. Hvis du f.eks. har jobbet i kun 2 uker hos nåværende arb.giver men arbeidet en annen plass i min. 2 uker rett før bytte av jobb, kan du ha krav på betaling fra nav. Som steg sa, ta kontakt med ditt lokale nav-kontor så får du forhåpentlig et positivt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg: vi er nok litt forskjellig i klesveien da, hehe, i dag går det i shorts forresten, litt uvanlig.

 

Fosenjenta: takk for tips, skal kontakte de for sikkerhetsskyld. jobbet fast i barnehage før jeg brgynte i den andre jobben. er liksom minst 32000 mindre enn jeg hadde regnet med for disse to månedene, og det er en hel del penger. menmen, håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hva tror dere om det å noen ganger ta kveldsmaten evd middagstider, og middagen sånn i åttetiden? Går det greit liksom? hender vi gjør det noen ganger, sånn som i dag når jeg skal trene fra halv seks til halv åtte, blir litt tidlig med middag halv fem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kcalmessig så går det ut på det samme. Det er jo det totale kcal inntaket som teller. Men det anbefales vel å spise middag tidligere på dagen. Heter seg at ikke magen bør ha så tung mat å jobbe m når kroppen sover. Men det viktigste er jo at du lever sundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to uker sommerferie er jeg igang igjen! Har jo ikke bare ligget på ryggen denne perioden heller, men har ikke notert noe. Så nå er det på m ny frisk, målet er fremdeles 14tp i uka!

 

Trimpoeng 5-12 august.

5.august. 2.7 tp. jogge.

 

 

Redigerer på denne m. etterhvert.

Ny trimplan kommer ikke før 15 eller 16 august. For uke 33 skal jeg bort m jobben så da får jeg notere i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok si at jeg lever sunt. Nå skal jeg snart kose meg med litt kake eller noe søtt en dag. det skal bli godt, planlagt godterispising. hehe.

 

i dag sa hun ene på treningen "kan jeg spørre om du har gått ned i sommer?" og jeg måtte smile pent og si ja. koselig når folk legger merke til sånt, godt å vite at alt arbeidet tross alt gjør litt nytte for seg!

 

i morgen blir det veldig mye trening, gåtur med ei venninne på formiddagen, en time med stram opp interval og en time med ball. merker at jeg trener mye om dagen nå som jeg er sykemeldt, er en fin måte å få dagene til å gå på, det og å fokusere på sunn mat. hadde nok gått opp i sommer hvis jeg hadde jobbet, så sånn sett har det gått bra i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en fin opplevelse. Jeg har her eller et annet sted kanskje på tråden min skrevet noe om det å takle at jeg veier det jeg veier. Se sannheten i øyet og forholde seg til det. Da jeg hadde jogget i dag satt to naboer utenfor og snakket sammen, og jeg slo meg til mens jeg strekte ut. Siden jeg kom joggenes ble det snakk om trening og vekt. Da sa jeg at jeg jo treneger å gå ned 30kilo... det kunne de ikke begripe, nå tar du feil... men så sa jeg... og her kommer bøygen:" Jeg veier 95kilo. Så jeg trenger faktisk det". Hyggelig sagt av en kjekk nabo: "Det hadde jeg aldri gjettet. Du som er så stram og fin "......HA HA. Den skal jeg leve på lenge. Men jeg vet jo at folk juger det de orker for å være hyggelige! men det kjennes deilig. Jeg veier 95kilo og det står jeg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...