Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Steg. Jeg har slitt siden puberteten jeg også. Holdt meg så nogenlunde med utallige slanke- og fastekurer noen år, men det toppa seg midt i 20-åra, da gikk jeg ned 35 kg på kort tid ved stort sett å bevege meg masse og ikke spise. Fasta 18 dager i strekk en gang og tok vanndrivende. HELT SYKT!!!

Så holdt jeg vekta forholdsvis stabil i flere år ved fortsatt å faste som en gal når jeg hadde gått opp noen kg, mens jeg spiste usundt innimellom. De siste 10-12 årene har det altså sklidd helt ut, og jeg har bare gått oppover. 60 kg ja, det er jo vanvittig!! Men nå er det altså "andre boller". LIVSSTILSENDRING er stikkordet. Har jo alltid visst det, men ikke fått det til før nå.

 

Nei, det er ikke så lett å være "flink" i disse trope-tider Ned39. Ble bare en treningsøkt på meg forrige uke og surr med mat og vin fredag og lørdag. Men vi må jo nyte det nå mens det er for snart er det vel slutt igjen. Skal på ferietur neste uke jeg, så jeg hadde jo håpa det skulle vare en stund da! Satser på det!!!!!!!

 

Enig med deg Trønderpi;

det skal bli fint med en skikkelig satsing utover høsten,

det går vi for jenter...........!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bryst: 104,5 (-1)

midje: 92 (-1)

bak: 115 (-1)

lår: 66 (-0,5)

hals: 32,5 (0)

overarm: 28,5 (0)

 

sånn, det var litt cmforandringer, ellers, nå er det tilbake til rutinene, heldigvis:)

 

438,5 cm totalt, var 510 cm når jeg begynte, en deilig forskjell:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd noe fantastisk. i dag veide jeg meg på en vekt som viser litt mer enn hva det normale er, men den viste 89,8. herlighet, jeg er under 90!!! Holdt på å hoppe i taket. måtte belønne meg selv med fem små sjokoladekarameller, brant 120 kcal på kosemerker der, men pytt! nå er jeg jaggu meg fornøyd! spent på kursvekten om en uke, skal prøve å dra med gubben på gaustatoppen på lørdag, så får jeg en skikkelig treningsøkt før mandagsveiingen. hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så moro Stine! Kjempegøy. Nå kn du snart få overta tråden min for det er jo du som slanker deg HA,HA! Jeg veide 95.3 på morgen i dag. Står helt pal. Blir jo litt gira når jeg ser du klarer det så fint, men jeg skal være fornøyd om jeg står stille i sommer, det har jeg bestemt meg for!

 

Litt av en historie Kess. Du må ha en jernvilje utenlike. Jeg har jo skjønt det på den slankingen du driver med nå, men denne historien også viser det. Jeg har alltid fokusert på sunn livsstil m mye trening. Men jeg spiser generelt mer enn andre og mye godteri i perioder. Men har lange perioder jeg ikke spiser godteri og går ikke ned av den grunn så det er nok endel feil i kosten også....

 

Nå ønsker jeg meg regn. Blir litt slått ut av varmen, så i dag har jeg tatt meg en tur hjem for å sove litt. Men det var enda varmere her så jeg får ta inn posten og reise utover. Rekker vel et kveldsbad. mister litt innspirasjon når jeg blir utmattet. men i morgen begynner en ny trimuke, nå skal jeg klare 14tp igjen.

 

Godt dere som er så flinke er på tråden min for jeg er ikke særlig innspirerende for tiden :) . Men jeg gir meg ikke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å stå stille om sommeren er en prestasjon i seg selv, med tanke på hvor mye godt det er å spise, og at det er et tiltak å trene. kommer fra trening nå selv, fristet ikke, men var deilig der og da, og nå. men fytti, det var varmt i salen i dag! glad jeg går på timer, og ikke for meg selv, for da hadde jeg sluttet på flekken.

 

nå skal jeg ha en god kveldsmat, landbrød med eggerøre, og jordbær og vanilje yoghurt, nydelig.

 

et tips hvis dere liker saftis. kjøp sånne "gjør det selv" beholdere til is, og fyll på med miksede bær eller lavkalorisaft. hadde det selv i dag med jordbærsmak. var godt, og jeg fikk "isfølelsen" til 1 kcal per 100 gram, ikke verst. er ikke helt det samme som vanlig is, men det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på vekta her, men det får gå. Tror jeg også skal være fornøyd om jeg holder vekta over sommeren, så blir det full fart utover høsten.

 

Ja, jeg har nok viljestyrke, Steg, men bare i perioder dessverre. Hadde vært enklere om jeg hadde det hele tida, da........... så det jobber jeg med.

 

Ha en sunn og fin dag alle sammen!!!!!!!!!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er rundt 350-400 hvis jeg husker riktig. tror kurslederen sa noe om det.

 

har dere forresten sjekket hvor mye mindre bmien deres har blitt? min lå på svimlende 37,men ligger nå på 30.

skalaen går sånn her. så når jeg veier 87, så har jeg en bmi på 29, altså "bare vanlig overvekt".

 

BMI på under 18,5 = undervektig.

BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt.

BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig.

BMI på 30 og over = fedme.

BMI på 35 - 39,9 = fedme, klasse II.

BMI på 40 og over = fedme, klasse III (ekstrem fedme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Ja, jeg er nok dere ennå.... tror jeg. Var til legen min for en tid tilbake for å få litt hjelp med vektproblemet mitt. Jeg var selvsagt for "lett" til å få hjelp som var dekket økonomisk på noe vis, men god støtte fikk jeg! Prøvde noen tabletter som ikke fungerte for meg, var nok ikke topp motivert heller....

Det som er det positive til tross for min fedme er at jeg har fine prøver på "alt"! Hadde kanskje regna med at det kunne være fare for diabetes, men prøvene er som sagt bra. Enda godt det da!!!

 

Blir ikke soft-is så jamt nei. Ikke verdt det!

 

Joda, min BMI er på 36, ergo fedme kl. 2, sjekket det nå. Må ned 5 kg til før jeg er i kl. 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk så mye annet godt du kan få for de kaloriene. i dag skal jeg på personalfest, er drikkegalde mennesker, men jeg vil liksom ikke drikke noe særlig. liker det ikke så godt, og var jo ute på fredag. men skal kjøpe 3 light cider, sukkerfrie, så det blir 555 kcal, kutter da ned på mye annet i dag, så jeg ikke går ovber maks 1800 kcal. greit en gang iblant.

 

så bra at du ikke er utsatt for noe diabetes eller noe, en stor fordel. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tatt en sjefsavgjørelse for meg selv. Dropper alkoholen i kveld, og sitter nå med jordbær og vaniljeyoghurt. sunt og godt. blir med på festen, men kjører istedet, sparer penger på alkohol, og rundt 500-600 kroner i taxi hjem i natt. enkelt og greit:) da kan jeg heller få hele frukt og melkerasjonen, pluss litt mer middag. en grei beslutning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka softice her inne. Ser ut som det er ca. 200kcl i isen på 100g og ca. 100kcl i kjeksen. Jeg har jo bestemt meg for å tillate meg en stk. uten kjeks denne sommeren og det blir nok på ferien nå. :) (eller kanskje jeg dropper det også, men jeg har "lov" hvis jeg vil.)

 

Ja det er skrekkelig mye kcl i alkohol, og du er lur som lar det være ned39, men jeg må liksom ha litt når jeg skal kose meg jeg da. Men det får gå for jeg rører jo ikke kaker, godteri, fet mat, sauser mm. Noe må jeg skeie ut litt med jeg også. (he, he) (og jeg har jo tross alt klart å gå ned 34 kg, så det funker) :D

 

Tenker liksom aldri på BMI jeg, men nå har jeg sjekka. Starta på fedme III jeg da. Ekstrem fedme............. herregud!!! :eek: Nå har jeg gått ned 2 trinn til fedme. Ca 9 kg til så er jeg på overvekt og enda 15 kg til er jeg "normal" igjen(herlig!!!!!) Og da har jeg gått ned ca 60, så det stemmer jo med det jeg har planlagt. Artig.........

 

Ellers hadde jeg jo virkelig håpa på mere fint vær nå når jeg skal på ferie,

men det ser ikke akkurat lovende ut.

Ja, ja........... vi skal nok kose oss likevel!!!!!!!!!:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk to små slurker vin, og et par slurker av en drink i går, ikke akkurat krise. men det ble to og en halv pølse, til middag og nattmat. men det får være. havnet under 1800 kcal i går, så det ordnet seg.

 

Synes bmi er litt morsomt å se på, for det er enda et bevis på at vi gjør en bra jobb. synes vi skal rose oss selv masse.

 

i dag skal jeg ut og spise scampi og indrefilet med samboeren. lønningsdag, hehe. viktig å unne seg noe ekstra da. skal se om jeg rekker treningen først, må nesten få leet meg litt i dag og, er jo veiedag hos kurslederen min på mandag. hun har som nevnt elektronisk vekt, som er på grammet nøyaktig. min digitale er litt slemmere, men viser meg allikevel 80-tallet. skal tyvtitte litt til på den i morgen får vi skal grille hos foreldrene mine. men merker det er godt å ikke ha den her hjemme:)

 

kos deg io ferien kess, selvom været blir så som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner jeg å savne deg her;) var nettopp på trening, instruktøren er genial, men hun har ferie nå, og vi hadde en sær og streng vikar med et intens tonefall. virkelig rar dame. men poenget er at hun kjørte pilates med ball, istedet for hopp og sprell med mye styrke som vi pleier å ha, så det ble litt kjedelig. menmen, jeg dro iallefall på trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom en snartur for å "si" hei til dere ;O)

 

Håper dere koser dere med sommeren!

 

Ned39 - sjekk bikiniene de har på Match. Jeg har det som deg og er topptung. Har funet supre bikinier der med godt hold i overdel. Får også kjøpe forskjellige størrelser på over- og underdel. Fine var de og! Og nå tror jeg de kjører 25% på de ;O)

 

Travel uke med mye som skal være klart for avreise til syden på fredag. Kom jo hjem med masse ferieklær og svette trimklær etter 14 dager på hytta' date=' så slipper å bli arbeidsløs.......

Satser på en "stram" gjennomføring av dagene før vi reiser, ingen utskeielser til tross for godt vær! Går nok greit det når jeg vet at vi skal kose oss i fjorten dager etter det - for ferien skal være anderledes! Bestemt på det, men skal prøve at det ikke tar helt av ja! Gleder meg faktisk på høsten og videre satsing!

 

Snakkes ;O)[/quote']

hvor store er de i størrelsen? trenger 80 eller 85 G. det har på change-butikkene og, er lojal kunde:) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg bare kosa meg i all mulig forstand. Spist polarbrød m brunost og syltetøy, masse is, en halv plate sjokolade hos ei venninne i går..... Og ikke noe trimpoeng. Det er for varmt, har bare ikke orka. Og så jobber mann min mye så det blir jeg som har ungene og da er det litt vanskeligere å få til . Men jeg vet at jeg har greid meg sånn noenlunde gjennom sommern så nå har jeg slakka litt på tøylene. Det som viktig er jo at dette bare er noen dager. merkelig men jeg kjenner at melkesjokolade er ikke så godt lenger. Og jeg blir hard i magen av å spise mye fint brød. men... jeg har spist endel grønnsaker, til nesten alle måltider og endel frukt og.... Så totalt er jeg fornøyd. Spent på vekta i morgen, men jeg veide 95 da jeg kom hjem på dagen i dag og da er jeg kjempefornøyd. FOR SOM DERE HAR SKREVET HER: DET ER EN PRESTASJON I SEG SELV Å HOLDE VEKTEN OM SOMMEREN!

Og da må jeg bare si at det er helt utrolig moro at det går så bra m deg Stine. Åh jeg håper du klarer å gjøre noe varig m problemet ditt nå en gang for alle. Så slipper du å slite m den dritten i årene fremover.

 

BMI min er på 31. Motiverende å komme ned på 91 overvekt. Men den overvekt kladden er så stor. Jeg har jo lyst til å komme ned på 68. men når jeg ser hva de venninnene mine som veier det lever på så tenker jeg at jeg aldri kan klare å leve sånn. men vi får ta det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som du vet ikke serlig råd på det m bh.. kjøper 85b på meny!! Men jeg har lest en del sider om det her inne tror at det var på tråden til skrulle. Der var det en morsom og sikkert iderik føljetong om bher! Skal si deg mer eksakt om jeg finner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, godt å ha deg tilbake! Synes du skal være fornøyd med å holde vekten i ferien, ikke verst bare det. synes det er så vanskelig selv, men jeg vil jo bli gravid, så jeg jobber med å komme meg fort ned i vekt, for å ha et lavere utgangspunkt vektmessig.

 

Har nettopp hatt familiegrilling, men ovnsbakte poteter, litt sjokolade, kyllingfilet, indrefilet av okse og nydelig hvitløksbrød. kom på 1772 kcal totalt for dagen, men full frukt og melkerasjon. det er så absolutt godkjent, trodde det ble verre, for det ble 7-8 sjokoladebiter. men da er det tomt for kosemerker, håper jeg klare å holde meg unna snop frem til onsdag, krysser fingrene.

 

31 i bmi er ikke verst. morsomt å se at den også går neover, og at det er utallige fordeler med å gå ned i vekt. mitt mål er å ligge på rundt 70 kilo, men vet at hvis jeg ser 70-tallet, vil jeg gjerne se 60-tallet og, så vi får se hva det blir hvis og når den dagen kommer.

 

i morgen reiser vi på hytta, blir bare en natt, gaustatoppen på søndag, for å svette ut mest mulig til veiingen på mandag! hurra. sender deg en privat melding ang det steg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei 31 i BMI er i alle fall bedre enn det har vært....

Ja er jo fornøyd for å ha holdt vektan. Men ..... det er klart det er jo ned jeg skal så det er litt kiipt at jeg ikke har klart ned. Ingen tvil om det. Værste er at jeg har to uker ferie igjen...... Men jeg må fokusere fremover og glemme det som ligger bak. Forhåpentligvis har jeg skrudd opp forbrenningen litt igjen også for den var helt i bånn før ferien! 95.2 på morgen i dag...... dønnn stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink som holder vekta, som sagt! bedre å stå stille enn å gå opp. er jo så mange fristelser om sommeren og. vanskelig å holde seg unna. I dag reiser vi på hytta og blir til i morgen, bare komme oss vekk ne liten natt. hehe.kos dere masse her alle sammen, vi snakkes i morgen kveld.

 

hilsen stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på hytta! Er hjemme nå jeg da. Litt deilig også... Har hatt en fin dag, men i kveld har jeg spist en new energi og en troika..... Henger så i dette m å kunne kose meg litt på lørdagskvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...