Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Det er så utrolig morsomt å gå ned. Jeg får nesten litt kick. Tida går ikke fort nok og jeg vil så gjerne mye mer. Kjenner at jeg begynner å drømme om at jeg skal klare å komme helt i mål og jeg gleder meg sykt til å bli vanlig. Når jeg går i byen og ser diverse folk tenker jeg" tenk, jeg skal bli sånn vanlig som deg." Det har vært så langt der fremme og så uoppnålig, men nå merker jeg at det nærmer seg.

Mennesker jeg møter nå som er overvektige og snakker om slanking snakker til meg som om jeg ikke skjønner detta og foklarer i vei. I bakhodet sier jeg: "har du gått ned 23 kg?" Folk regner meg ikke som overvektig på den måten lenger og det er rart og godt.

Jeg har ikke noe behov for å fortelle at jeg har vært så svær. Det er et helt privat tema. Det er mitt aller aller største problem, og problemenen mine snakker jeg om i fortrolighet. Derfor hater jeg når folk sitter på fest eller selskap, det sitter fem, ti mennesker og en sier: "du har jammen gått ned mye." Hadde de spurt det samme hvis jeg hadde problemer i ekteskapet? Min overvekt er et PROBLEM. Ikke noe jeg snakker om som sladder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Wow så hyggelig Jello! Takk for det. Hvem er du ? Har du egen tråd?

 

Heihei..;)

Nei, har ikke egen tråd.. Leser her for å finne inspirasjon. Og nettopp du inspirerer meg.. For vi er litt like. Jevnt og trutt litt og litt ned. Litt opp og så igjen.:)Begynte på midten av 90 tallet når jeg startet for 2,5 år siden. Å ligger nå på 68 kg. Er fornøyd nå etterhvert, men sliter med en bollemage som ikke vil helt vekk med det første.. hehehe..

synes du er flink.!! Lykke til videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig carpediem og Jello.

 

Jello: Du må jo være kjempefin nå. 68kg er jo flott. Spørs jo hvor høy du er. Bollemage kan jo opereres bort (hvis du ikke er like redd for operasjoner som meg da!). Har du lyst kan du gjerne skrive litt her. Bare hyggelig med fler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier ikke noe om hvor flink jeg er men mye om hvor syk jeg er! Men jeg føler meg litt og litt bedre så jeg hadde tenkt å la være å veie meg noen dager. Skal jo ikke tenke slanking når en skal bygge opp igjen kroppen etter sykdom. .... Samtidig er det jo veldig morsomt da... Ble i alle falll en knallstart på sommeren, og det kunne jeg like.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Fru Fleksnens. Må bare si at den innsatsen du har gjort skulle jeg ønske at Grete Roede satte litt ekstra pris på, du har gjort en enorm jobb for deg selv, men det er helt utrolig å se hva din og Leeplays innsats har gjort for hele forumet her. Det har blitt en vind av "dette er mulig". Unner deg verdens beste sommer som det tegner til. Kos deg og nyt alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85.0 i dag. Kjedelig, men et godt tegn på at nå har både formen og matlysta økt. Men det sier meg mye om hvor mye som skal til for at jeg går ned. Tre uker med minimalt med mat. Men det er det ikke noe å gjøre med. Det er bare å stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begynner å bli fornøyd.. Nei, magen skal ikke opereres.. uff...:S

er 167cm høy, så er akkurat bikket normal BMI. hurra!! Litt styrketrening tror jeg er det som skal til. Er stort sett turer og løping jeg har holdt på med de siste årene..

Vi har trimrom på jobben min og der har de rockering. så prøvde meg for første gang med den i går. Passelig støl i magen idag. Heldigvis ikke noe blåmerker på meg som jeg hører at andre har fått av det..

 

 

Så hyggelig carpediem og Jello.

 

Jello: Du må jo være kjempefin nå. 68kg er jo flott. Spørs jo hvor høy du er. Bollemage kan jo opereres bort (hvis du ikke er like redd for operasjoner som meg da!). Har du lyst kan du gjerne skrive litt her. Bare hyggelig med fler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble syk nå var jeg redd det var rockeringen som gjorde at jeg ble så syk.... men det var ikke det altså. Ja, den er kanskje effektiv, men jeg får så vondt at jeg må ta litt av gangen. Har du sånn stor m knotter på? Jeg fikk blåmerker på bena fordi jeg mistet den litt i førsten.... mann min var glad at det ikke var sommer. For jeg var blå ja!

Flott å rundre normal bmi. Det gleder jeg meg syykt til. Men dagen i dag har definitivt utsatt det. jeg er HOOOOOL. Tom i dag. Og jeg begynner å kjede vettet av meg. Jeg passer til høyt tempo, mye folk og ting som skjer. Ferie, sykdom og rolig liv blir jeg stresset av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, idag er jeg mer blå på leggene enn på magen. hehe. Så jeg mistet den endel i starten jeg å..;)

Ja, det var en kjempegod følelse..! Strevde lenge med det ene kg som skulle til for at jeg kom under normal BMI.

Ja, det er en sånn stor rockering jeg bruker ja. Sånn med tagger på innsiden... Er passelig vondt i magen når man holder på..

Kjedelig å være syk. Skjønner godt at du kjeder deg når du har vært syk så lenge.. God bedring.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jello.

Ja, da er jeg snart tilbake i det gamle, 85,4 i dag. Sukk. Så i dag har jeg startet på ny frisk. Kan ikke legge meg en kvedl til med så dårlig samvittighet. Men jeg gikk en lang tur i går. Nesten to timer. Riktignok rolig tempo, men godt å bevege litt på meg etter mye rolig. Er snart frisk igjen, men går fortsatt på heftig penicilin og kjenner det. Dessuten kan jeg ikke bli kald, og det blir jeg veldig fort... så jeg er mest inne. Men i dag får jeg sette meg noen mål for dagen.

 

1. registrere mat og tim.

2. Sprette opp puter.

3. dirigere ungen i å vaske rom

4. Gå en times tur.

 

 

Ueoppgave: Gå gjennom klærne til ungene.

 

Tror at det skal hjelpe meg litt. Blir litt ingenmannsland når jeg er småsyk og ungene har ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84,4 eller 6 i dag. Var bare så glad for å se igjen 84 tallet. Da er det bare å fortsette så jeg i alle fall ikke går opp i sommer. Det betyr altså at jeg klarte målet om å komme til 85 til sommeren. Og når jeg har kommet under 85 må jeg bare si meg svært fornøyd. Ja, jeg fikk flott hjelp av en uke på sykehus, men jeg passet på å ikke gå i kiosken å kjøpe sjokolade og spise digg fordi jeg syntes synd på meg selv. For det skal sies: lysten på sjokolade er der hos meg samme hvor dausjuk jeg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg en jakke. I det jeg prøvde den kom dama som jobba der og sa: "38" der solgt hun den! For jeg har aldri før hatt et plagg i 38! .... nå viste det seg at det var en M og ikke en 38. Tror nok den var en 42 str for jeg er ikke mindre altså. Men uansett er det herlig å kjøpe klær det ikke står xl, l, 46....

 

Litt mer på rett kurs igjen. Nå håper jeg navigeringsutstyret holder LEEEEEEEEnge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte. Egentlig har jeg bare ventet på at klesgigantene fant på den ideen en dag. Bruke str som dekor på utsiden. Men jeg er veldig glad for at det ikke er sånn. nok fokus på kropp, utseende, og klær m det som er!

 

ellers var jeg med 100grams margin under 85 i dag også.....

 

I dag er det St.hans. Jeg er skikkelig ihuga St.hans fan. Da må jeg være ved sjøen og fyre bål og alt som hører med. Blir fest på hytta i kvell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig skummelt. Jeg som hater mål som pesten! Men det var virkelig moro å klare å nå målet mitt til sommeren. Så kan jeg jo bruke den følelsen til å prøve å dra meg mot et nytt mål. Det nye målet er å se syvtallet innen septenber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie og tullball her. ... Men formen er stigende, kanskje jeg orker en joggetur til helgen og i morgen skal jeg gå meg en tur hvis været er ok.

85,1 i dag morges. Men nå er det noen dager til jeg er hjemme igjen. Kjenner at dårlige ferievaner råder både her og der. Skal ha rimelig stålkontroll for å holde fokus nå, men det er jo meg selv det kommer an på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt urolig. Greit at jeg går opp litt igjen nå når jeg begynner å bli frisk, men jeg har spist bare "fuglemat" og vært ganske bevisst og likevel har jeg gått opp tre kilo og faktisk til mer enn jeg var før jeg ble syk. Det er i alle fall godt at jeg veier meg ofte, for hvis ikke kunne jeg surret på meg mange fler kilo i løpet av sommern. Men nå må jeg bare snu. Får handle masse sunn mat i dag og fokusere. Har ingen planer(utrolig) før mandag, så da kan jeg leve skikkelig sundt til det. Da reiser vi på ferie igjen, men bare noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ble oppgangen i forbindelse m sykdom denne gangen skal jeg være fornøyd. Sist jeg var skikkelig syk gikk jeg jo opp 10kilo. Tre kilo er virkelig mer akseptabelt. Ja, ja, ja, kiiiiiipt altså. Men nå har jeg sett det to ganger at når jeg tror at jeg går ned fordi jeg er syk, så stemmer ikke det. Jeg går faktisk opp og jobben i sånne situasjoner er bare å begrense oppgangen..

 

Men i dag er jeg ganske fokusert og i går gikk jeg meg en lang tur på en time og et kvarter. Så nå får jeg satse på at ting her snudd og at alt går riktig vei. Skal på fest til helgen og jeg vet at hvis jeg går ned noen gram så føles kroppen lettere og jeg føler meg mer vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sånn megaslanking, for der er jeg ikke for tiden. Men jeg har hele tiden vært "med" og gjort det jeg skal gjøre og ikke masse tull. Jeg har hatt selvkontroll. Åh gid det var et fint ord :) , men ja, det er litt godt å skryte av meg selv når noe har gått bra. For i det siste har jeg IKKE hverken følt meg pen eller fornøyd eller noe. På min lille kveldstur i dag fikk jeg et langt blikk fra en ung kjekk kar. Han ble nok litt forlegen da jeg smilte og alle rynkene røpet alderen... Men jeg hadde lyst til å snu meg å si "tusen tusen takk" for jeg trang det bare så veldig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske bra dager. På ferie og det er fristende å fråtse i god hotellfrokost og flotte middager. Men jeg spiser lite og unner meg litt ekstra. Egentlig er jeg veldig fornøyd. Men jeg bare eser ut. Magen står som en tromme og jeg får en følese av at alt bare stopper helt opp. I dag har jeg kjøpt meg sviskekompott for å få fart på magen. Men jeg tror kroppen roper etter skikkelige joggeturer og hjemmeliv. Håper i det lengste at det og at det ikke er noe i veien med nyrene etter alt sammen. Gleder meg nesten til joggetur etter disse ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg tenkt endel på det med mangder. Da jeg ble lagt inn på sykehuset fikk jeg en porsjon mat. Jeg spsite gladelig opp og tenkte ikke at det var så mye. I en eller annen forbindelse kommenterte en av sykepleierne porsjonen, og sa , den kjempeporsjonen, ... etterpå tenkte jeg ; var den det? Og etterpå har jeg tenkt mye på det. Egentlig tror jeg at hele befolkningen har litt feil bilde av mengder. før fikk vi en halv banan hjemme. Ikke fordi foreldrene mine var kiipe, men fordi vi ble for mette av en hel. Vi tok ofte et halvt eple. Da jeg gikk på barneskolen hadde jeg lenge med en halv skive i matpakka. jeg husker godt dagen da jeg økte til en hel skive! Faktisk tror at at noe av den største mengdeøkningen min skjedde på et slankekurs. Ja, det er greit med store mengder mat av bare sunn mar, MEN en kan ikke spise de mengdene om en bytter ut noe eller alt med mer usunn og kallorirkt!!! Ja, en selvfølge. Men sorry, jeg har gått i den jeg! Så nå er jeg ikke på slankern men på mengdejustering! Og i dag var ferdigporsjonen på utestedet kjempestor! Jeg tror at den var stor altså, men før hadde jeg ikke sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...