Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...vips så ble det en hel uke på hytta. Og det var helt topp. Eller ikke helt. Jeg våknet en natt. Hm, hørte lyder.... hva kunne det være. Jeg lå alene i hovedhytta ... nei, det var nok bare naturlige lyder, og sovnet igjen. Men så våknet jeg igjen.... Lå der og kikket i taket, det var så stille at jeg hørte summingen fra noe inne sikringsskapet som jeg ikke visste at var der. Og SÅ: krasle, krasle, Da skal jeg si dere at jeg var lett. Jeg var ute på gulvet i et hopp, med hjertet i halsen stod jeg der og så fikk jeg se en bitte liten mus pila under senga. Det tok meg ikke mange sekundene å komme meg over i anekset. Ungene lurte jo da mamma lå sammen med de på morgenen! Jeg er livredd for mus, og en liten jakt førte ikke frem. Vi var sikre på at den hadde funnet veien ut igjen selv. Men etter to netter våknet jeg igjen. Den hadde riktignok kommet seg ut fra soverommet, men den hadde stoppet på kjøkkenet(selvfølgelig, skjønner jo det. Alltitids noen smuler på gulvet) min kjære ble vekket i et gisp, så var jakten igang igjen. Men det vi til slutt fant ut var at det var en liten musefamilie som hadde slått seg til under hytta, og når været er fint står jo dørene åpne hele tiden. Nesten så jeg vurderer å få meg en liten pus!

 

Men elles var det jo topp da. Eller nei. Jeg har gått opp! Huttetu. 85,5 i dag. Ja, da små svingninger og alt det der. Men jeg vat hva det kommer av. Jeg skal skrive et eget innlegg om det. For jeg har et stort problem!...

 

Morsomt at du måtte etterlyse meg Skrulla. Men ja, jeg føler meg ganske fin nå. Noen dager i alle fall. Ja, selvfølgelig er jeg stor. MEn jeg er liksom bare stor. Jeg har fått tilbake lange blikk på gata. Jeg er godt gift og alt det der. Men det er bare så deilig å være mer normal. Men jeg føler meg jo svær da. Jeg tenker hele tiden at folk tenker: "kan hu løpe som er så stor. Hu der burde vel ikke spise kake.... ( de som tenker det har jo helt rett :) ) " Men ja, det er forskjell på 85 og 110.

 

Skjønner godt at du koser deg på gamletrakter.Jeg har tinget på å besøke ei niese der borte i løpet av vinteren. Håper at turen gjør at du kommer skikkelig tilbake i tralten og får av deg kiloa. Jeg tror at vi jobber litt med det samme. (Jf neste innl) Forskjellen er bare at du har vært i mål mens jeg er på vei dit. Hva som er best og værst vet jeg ikke. Flott at du har trimmet så mye. Nei, høres ikke ut til at oppgangen har med oppgang å gjøre. Helt sikkert vann i kroppen. Jeg får masse vann i kroppen når jeg trener mye. Men vi får bare ta tiden til hjelp. Et helt år til neste bikinisesong! Men helten? Har han blitt med til Norge?

 

Jepp epler! Her går det stadig litt fort (med alt annet enn slankinng :P ) . Nei, for all del. Da får dere komme å låse meg inn på ei celle med matservering. Ikke noe 93 igjen! Utrolig at de få grammene du sliter med skal være så seige. Men jeg får si som til Skrulla, det er et år til neste bikinisesong!

 

Nå skal jeg nok være her igjen! Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke tjukk i hue. Det ville jeg nok ha svart under de fleste omstendigheter. Blånekta ville jeg gjort for noen år siden. Men alder og visdom har vel gjort at jeg nå ville trukket på smilebåndet.

Men, det er desverre helt sant. Nå kan jeg ikke skryte på meg å være slank i kroppen heller. Men jeg er i alle fall slankere. Men hue følger ikke med på alt. Jeg baker ( fordi vi skal ha besøk). Men jeg baker det jeg liker best. Og den som spiser mest av baksten er meg. Jeg spiser når jeg baker, når jeg serverer, når jeg rydder av og dagen etter! Når vi spiser så sammenlikner jeg med mine slanke venninner, og da ser jeg på tallerken hvem som er hvem. Jeg er fremdeles "tykk i hue" når jeg slår av bryteren: "tenk på alt du spiser hele tiden". Stadig vekk finner jeg meg selv i sånne tjukk i hue greier. Spiser vi taco så tar jeg mye rømme og ost.... spiser vi biff så spiser jeg bernaise..... OG det værste er at hvis jeg ikke spiser noe av det jeg ikke skal så er jeg fredeles så tjukk i hue at jeg sitter og tenker på at det hadde vært godt med litt mer eller sjokoladen på bordet rooper på meg. OG når jeg skal ta på tror jeg at det er finanskrise , hungersnød og krig i vente. Jeg bare må ha litt mer og synes store porsjoner fremdeles er helt fantastisk! Uhelbredelig? NEi, jeg ser at jeg har slanket "hue" på mange felt. Dessuten har jeg lange perioder jeg er helt fin. Så ja, det er håp. Men "det tar tid å lage nye stier" sa alltid kursdame mi. Det var det smarteste hun sa. Helt sant. Jeg begynner å se at det er tråkket en del ved siden av stien min. Men hovedstien er fremdeles godt synlig. MEN nå ser jeg i alle fall hva som er "tjukk i hue" da vet jeg jo hvor jeg har noe å hente!

 

Så derfor skal jeg ikke skylde 700 plussgram på vann i kroppen eller noe som helst. De heter "tjukk i hue gram" Og det er til å grine av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet den største buksa. Jeg hadde tatt vare på den største buksa for å ha til jeg ble ferdig. Men da jeg tok den frem i dag ble jeg bare kvalm. Nei, jeg skal aldri ta på meg den igjen. Den er historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kast de gamle svære buksene! Du har vel kanskje noen målebåndverdier å sammenlikne med? Det har i alle fall jeg opplevd som veldig konstruktivt når jeg har følt meg tjukk og diger. Jammen meg herlig å se hvor mye som tross alt har gått av. Kanskje jeg faktisk bør gjøre det en dag igjen? Finne de gamle målene mine og se at det faktisk har monnet?

 

Jeg er tjukk i dag, skjønner du, og er litt lei og demotivert. Har virkelig stått på knallhardt i nesten tre uker bortsett fra tre dager på ferie for ei uke sia. Jeg har trimma masse, men fortsetter det slik det ser ut til nå, så blir nedgangen 1 kilo på tre uker. Det er ganske kjipt. Det skal jo liksom gå litt fort i starten?!??

 

Nuvel, nok surving! Har i alle fall trent og blitt sterkere. Klarer litt flere armhevninger (med knærne nedi, riktignok) enn jeg gjorde for ei uke sia. Og en kilo ned er bedre enn null.

 

Det er kjipt når hue skrus av. Jeg er ikke der akkurat nå, men jammen har jeg ikke vært der mye i vinter og i vår. Snakker om destruktiv adferd! Men, kurslederen din er smart - det er klart det tar tid å endre adferdsmønster. Vi må ta tida til hjelp og gjøre jobben litt om gangen. Kanskje bra at det tar litt tid å gå ned så vi kan prøve å få hue til å henge med i svingene?

 

Jeg ønsker deg ei riktig fin uke - med hue på rette plassen! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er du tjukk i dag Skrulle. Det er kjedelige dager. Rart det der med hvordan vi tenker. Jeg synes at det er veldig spennede hvordan en kan "snu" hodet og jobber endel med det. Det var jo en flott tanke at en kilo var bedre enn null. Du ser jo at det blir kilo av det selv med sneglefarta mi! Men utolmodighet er ikke ukjent. Ja, det skal vel gå fort i starten. Jeg synes at kiloa blir litt vanskeligere å få av for hver kilo en kommer ned. Dessuten så er omigjenkilo en seig kamp. Var det ti du hadde gått opp? og nå en ned. Det er jo en tidendedel og med en kilo hver 3uke blir det 27uker. Ikke så ille det. Men du har nok gått ned mer. jeg går opp et par kilo når jeg plutselig trener masse, for kroppen samler masse vann. Men så går du nok ned. Har feks kommet hjem fra fjelltur og gått i flere dager og har gått opp...

 

Jo, jeg har nok noen mål. Sikkert bilder også. Ja, det er kanskje greit å se på i den sammenheng. Men jeg merker at jeg er så ferdig med den tiden. De menneskene jeg har blitt kjent med i det siste vet jo ikke hvordan jeg har vært. Det er jo til stadighet snakk om slanking, men jeg sier ingen ting. De sier sånn forklarende hvordan en skal gå ned og er så ovenpå og har gått ned fem-ti kilo. Jeg har ikke noe behov for å fortelle. Men det kan hende jeg tenker annerledes den dagen jeg er skikkelig i mål. Og en dag kan det hande jeg må ta tak i og bearbeide det litt, jeg blir lei meg ved tanken.

 

Ja, fi får satse på en fin uke med konsentret hue! Jeg har litt tro på denne uken. Lite som skal skje, kan finne litt tid til meg selv.

 

84,8 igjen i dag. Ok, denne gangen var det svingninger. Egentlig er det utrolig. Tenk at du surrer jeg rundt 85. Jeg som har slitt med 100, 95, og ikke minst 90 som var nesten helt umulig å passere! En dag er jeg under 80...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 84,8.

Fikk innspirasjon fra en eller annen i går. Nå vil jeg ha noen tilbake til "livet" dager. Her skal jeg BARE skriv det som er bra. Det som ikke er bra er jeg flink nok til å repetere i hodet i masevis!

* drukket masse vann.

* bra middag

* bakt kake, ikke smakt.

* middag: skinkesnurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Nei' date=' jeg er ikke tjukk i hue. Det ville jeg nok ha svart under de fleste omstendigheter. Blånekta ville jeg gjort for noen år siden. Men alder og visdom har vel gjort at jeg nå ville trukket på smilebåndet.

Men, det er desverre helt sant. Nå kan jeg ikke skryte på meg å være slank i kroppen heller. Men jeg er i alle fall slankere. Men hue følger ikke med på alt. Jeg baker ( fordi vi skal ha besøk). Men jeg baker det jeg liker best. Og den som spiser mest av baksten er meg. Jeg spiser når jeg baker, når jeg serverer, når jeg rydder av og dagen etter! Når vi spiser så sammenlikner jeg med mine slanke venninner, og da ser jeg på tallerken hvem som er hvem. Jeg er fremdeles "tykk i hue" når jeg slår av bryteren: "tenk på alt du spiser hele tiden". Stadig vekk finner jeg meg selv i sånne tjukk i hue greier. Spiser vi taco så tar jeg mye rømme og ost.... spiser vi biff så spiser jeg bernaise..... OG det værste er at hvis jeg ikke spiser noe av det jeg ikke skal så er jeg fredeles så tjukk i hue at jeg sitter og tenker på at det hadde vært godt med litt mer eller sjokoladen på bordet rooper på meg. OG når jeg skal ta på tror jeg at det er finanskrise , hungersnød og krig i vente. Jeg bare må ha litt mer og synes store porsjoner fremdeles er helt fantastisk! Uhelbredelig? NEi, jeg ser at jeg har slanket "hue" på mange felt. Dessuten har jeg lange perioder jeg er helt fin. Så ja, det er håp. Men "det tar tid å lage nye stier" sa alltid kursdame mi. Det var det smarteste hun sa. Helt sant. Jeg begynner å se at det er tråkket en del ved siden av stien min. Men hovedstien er fremdeles godt synlig. MEN nå ser jeg i alle fall hva som er "tjukk i hue" da vet jeg jo hvor jeg har noe å hente!

 

Så derfor skal jeg ikke skylde 700 plussgram på vann i kroppen eller noe som helst. De heter "tjukk i hue gram" Og det er til å grine av! :P[/quote']

 

Hei steg!!

Dette må være det beste innlegget jeg har lest på Vektklubben!!!!!!!!!!!! :)

 

Det er så sant, så sant det du skriver om å være "tjukk i hue"

Jeg har for første gang på 1,5 år sklidd ut og kost meg. På bursdagen koste jeg meg max, og etter selskapet ble det jammen meg ny kakerunde. Sånn "opprydding" av restene. AKKURAT som i i "gamle dager"

Vel har jeg gått ned maaange kilo, men stiller meg spørsmålet om jeg har lært noe....

Tror dessverre at jeg kommer til å være "tjukk i hue" i mange år, ja kanskje resten av livet....

Skulle ønske jeg var en sånn dame som glemte å spise, som rett og slett spiste for å overleve. Sånn er det ikke!!

 

Håper vi snakkes utover høsten. Det blir stort når du ser 79,9 eller lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve dronningen av vektklubben. Jeg var inne og så på bildet ditt før i dag. Jeg holdt en tale for min mann om hviken betydning du har for motivasjonen her inne på vektklubben og hva du har gjort for deg selv. Helt utrolig. Jeg synes at det er så moro for deg, men det er også fantastisk å se hvilke ringvirkninger dette har. Så tusen tusen takk for at du deler.

 

Men ja, desverre så er vi nok "tykke i hue" lenge. MEN , jeg har virkelig forandret meg på mange vis. Og den forskjellen som mann min sier at er den største er at jeg henter meg fort inn igjen og ikke gir opp.. Dessuten så er det mange slanke som gjør de samme feilene. Forskjellen er at de har 1400kcal dager innimellom og at de ikke gjør den samme feilen dag etter dag etter dag. Men en gjør seg selv en stor tjeneste om en innser at stålkontroll er noe en må ha lenge! En annen stor forskjell nå er at jeg ikke dømmer meg selv så hardt når jeg har gjort en feil, men reiser meg opp børster støv og går videre.

 

Ja, det kunne nok vært ok å ha et sånnt forhold til mat. Men jeg har prøvd å ha liten matlyst fordi kroppen er så syk at den ikke klarer å tenke på mat og det er fælt. Ja, du leste riktig. Matlyst er en gode. Her en dag kjente jeg snev av den dårlige matlysten og jeg kjente bare NEI, det er fælt. Matlyst er et gode. Vi må bare lære å styre den.

 

Og det som er fantastisk er at vi kan spise absolutt all mat. Det er mitt motto.Jeg spiser ALT. Aldri mer sortere , det kan ikke jeg spise eller det kan jeg ikke ha. Det handler bare om å ha orden i regnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går ganske bra, men jeg er sulten. Det kan være fordi at jeg har spist mer brød om dagen. Jeg har ikke fyst på godteri eller kaker.

Vekt i dag: 85.

*masse vann

*blåbærtur flere timer

*jogget 4,5km

 

flink

flink

 

flink

 

 

21.55 !!! Da gikk sikringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jo riktig moro. (Nei) Vekt 85,3 ukult. Men jeg fikk mensen i dag. Så da får jeg skylde på det. Jeg bare må ha noe å skylde på for det er kiipt å være så flink og så gå opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, igjen. Æsj, jeg gidder ikke skrive om det engang.... I dag har mye gått feil! Jeg føler meg som ei dundre. Jeg føler meg altså så svær. Sukk! Klesskapet er så lite innbydenede. Jeg har så lite som passer fint. I det siste har jeg tenkt at jeg ikke vil kjøpe så mye for jeg vil vente til jeg har kommet litt lenger ned. Nå venter all verdens av jobb og privat og skapet er alt annet enn innbydenede og jeg har ikke lyst til å kjøpe klær. Jeg er skit lei av å være halvfornøyd i prøverommet og å tenke på hvor mye finere alt hadde sitti på kroppen om jeg var slank. Tror at jeg får legge meg og skrive her når jeg kommer på bedre tanker. Dette er ikke noe å fylle hue med!

 

Men vi har hatt en superhyggelig kveld da. I solnedgangen på terassen med god mat, gode naboer, musikk i det fjerne fra en nabofest, frisk høstluft og lys i lyktene. Ikke rart at en glemmer alle forstetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... men den var negativ! Etter fire gode dager har jeg nemlig gått opp en kilo. Og jeg venter ikke hverken presten' date=' kongen eller mensen!

 

Huttetu. Åh, kom tolmodighet og treng deg på her skal du motstand finne! Nei, moro er det ikke. Jeg savner det livet litt jeg da jeg kjøpte tre sjokolader av gangen og spiste store porsjoner, da jeg spiste mat og snop og vin og kaker. Ja, jeg savner det noen få dager. MEN JEG NYTER JO FLERE GANGER OM DAGEN Å VEIE FEMTEN KILO MINDRE! Så da er jo valget enkelt;) Dessuten er det ikke snakk om noe valg. Den avgjørelsen har jeg tatt for lengst, jeg vil ned, det er ikke mer å diskutere.

 

Skal jeg jogge meg en tur tru? OKei, jeg slipper hvis jeg klarer å finne fem fornuftige unskyldninger.

1.) Jeg har masse å gjøre

2.) Jeg vet ikke når jeg skal kjøre unger snart, så da må jeg ta en tjansg så at jeg rekker hjem før det.

3.) Jeg har akkurat spist.

4.) Jeg har hatt litt vondt i knærna i det siste.

Oj, det nærmer seg fem, kom på noe da smarta, så slipper du :)

HM

Hm

Hm

....

:P[/quote']Morsomt. Dette skrev jeg for lenge siden. Men akkurat det samme skjedde nå. Da husker jeg helt rett. Synes faktisk at innl var ganske smart... bør vel ta til meg noe av det. Tenk at nå er det snart 25kg! Ikke bry deg om en stor sprekk steg. Det har du også gjort hundre ganger før. Men det blir kilo av det allikvel vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg den heldige eier av vekten 85,8 på morgenen i dag. Fengsel skulle det vært for sånne som meg. ja, noen ganger kunne jeg tenke meg det, å bli satt inne med forsyninger fire ganger om dagen til anfallet var over. Andre gruer seg til selskaper og besøk, men min største fiende er meg selv. Det er som om det kommer en bulldoser og meier ned alle fareskilt og dermed braser alle bilene på i full fart!

 

Men jeg gir meg jo ikke så det får bli noe annet spennede i morgen. Hm, hva skal jeg kalle det da? Det er i alle fall viktig å sette av tid til å rette på det mentale for det er ikke lett å være fornøyd med meg selv etter en sånn helg. Jo, så i morgen blir det mentalfokusdager. :P så får jeg bare minne meg selv på at det er kun med en mental oppreisning at det går nedover!.

 

Så har jeg tenkt til å bli mer fokusert denne høsten. Hm, morsomt mål, men hvordan. Jo jeg skal ta noen skritt for å gjøre meg feridig med ting. Ja, innspirert av Fullfres som vi var så heldige å ha her en tid. ( Hun klarte jo til og med å gjøre seg ferdig med slankingen en gang for alle :) ) Det står ikke på programmet mitt denne høsten. Så da får dere bare etterlyse hva jeg gjør meg ferdig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liste, føyer på her etterhvert. Men jeg skal begrense meg. Jeg kan gå helt bananas med arbeid. Da jeg var i blåbærskogen her om dagen fikk jeg den ideen at jeg kunne spørre bonden om å få lov til å rydde litt i skogen hans. Blir litt sprø av at skogene gror helt igjen. .... det var da jeg tenkte at NÅ må du sannelig begrense deg.

Men disse tingene vil gjøre livet litt lettere når jeg får ferdig:

Teppe

Veske

Ny hagedel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kan si meg fornøyd med denne dagen. Siste siste snik av sjokoladekaka i kjøleskapet nå, men det var bare en bitte liten bit.

 

Og så har jeg jobbet iherdig på dette gjøre ferdig prosjektet mitt. Har så mye som skal gjøres ferdig at det får bli prosjekt i hele høst. Men det er litt godt å sette det som eget prosjekt for ferdigstillelse er ikke min største glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg Julianna.

Neida, gir meg ikke. Må bare lære at den kroppen jeg har nå er mindre og trenger mindre energi. Så det som før var slankedager er nå hold vekten dager. Men JA det er surt.

 

Litt i ulage om dagen. Diare og småkvalm og kløe.... men det går nok over. Har vært helt flink i dag. Sagt nei til kake hele tre ganger! Tror at jeg har spist litt lite i dag for fr. hodepine har kommet. Enten så er det det ene eller så er det det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...