Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

85,9 på morgenen i dag. Må bare kontantere nok en gang at gratiskilo som alle får når de er syke , de får ikke jeg.... jeg er der jeg var. Men nå er jeg så godt som tilbake på plass og har hatt min første joggetur i dag. 6km på en time. Godt å komme igang igjen. Ellers har jeg bakt litt i dag og det er SÅ utrolig vanskelig å ikke hive seg over baksten. Derfor her jeg nesten sluttet å bake. Men de rundt meg fortjener virkelig litt hjemmebakst.

 

Elles har jeg hatt en plei meg selv dag. Faget håret, nappet bryna, barbert, smørt og dullet med meg selv. gjorde skikkelig godt. Skal på fest i helgen og det er godt å føle meg litt vel. Men de to-tre kiloa jeg har gått opp nå har legt seg rett i bilringen. Mann min sa det her om dagen at jeg har jo større mage enn jeg har hatt på lang, lang tid. SUKK. Men jeg drikker masse vann, spiser svisker, frokostblanding m grovt .... så håper jeg magen blir bra snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest tronderpi1
Faktor 20 holder ikke for meg ..... solbrent. Enda jeg har hatt faktor femti endel steder. Så nå er jeg forvist itil innearbeid i morgen. ....festlig...

 

Håper å få bruk for sokrem de neste dagene her også. Gått greit uten i første del av ferien....

 

God ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, solfaktor er jo virkelig for luksusdager. Det er kaldt her også, men jeg har noen lune plasser. Knallblå himmel i dag. Og heldigvis var ikke solbrentheta mer enn rød i går kveld, så jeg klarer vel ikke å holde meg helt inne i dag heller. Men, jeg må få gjort endel... Hører at du koser deg på hytta. Har faktisk vært i Trøndelag noen dager i ferien. våknet en morgen av at noen trøndere stod på utsiden av hotellrommet da jeg våknet og lovpriste været. Oj, bibikin og solfaktor tenkte jeg. Men innen jeg var ferdig med frokost og dusjen så var ikke solfaktor prekært :) .Men vi har ikke hatt det store her heller. Litt regn nesten hver dag. Men det er helt greit for meg. Liker ikke sånne varmeperioder hvor alt er varmt, vanskelig å sove etc. Litt sol hver dag er igrunn helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt ekstra mat er vakta helt uendret. Fint det at jeg ikke har fyki opp for all del. Men jeg må jo nesten le, her kjemper jeg med nebb og klør og ingenting skjer, så gir jeg litt blanke og ikke noe skjer. Men for all del jeg vet at det ikke er sånn i lengden. Men altså 85,9 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85,7 og mensen. kan jo tyde på at det er noen gram ned? Liten utskeielse med sjokoladepudding piano i kveld. Huff... Men jeg trente masse i går, svømte og lekte i fire timer i vann. det tar på. Ja, ja. Kjøpt masse god frukt i dag, så jeg går for i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe trim, bare en halv times vedbæring og litt fysisk jobb.

Ikke sunnmat....

Avsluttet dagen med vafler hos modern. Skulle ta litt , ble shit!

 

Men det var i dag. i morgen er det en ny dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85,2 i dag. Edelig ser det ut til at det er litt nedgang igjen. Gleder meg sykt til å komme under 84 igjen , omigjenkilo er aldri morsomt. Hvis været er bra blir jeg på hytta noen dager så får vi bare ta dagene som de kommer og se.

 

Ha fortsatt en fin sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sløve dager. Huttetu. På hytta her vi ikke oppvakmaskin. Etter middagen i dag sier mann min: bare sett deg ne djeg skal ta den oppvasken. Da svarte jeg:"nei, vær så snill å la meg få lov til å gjøre det" Da har en lite å gjøre vet du! Hjemme igjen en tur nå så da kan det bare regne.

 

Når det gjelder mat så går det basnke bra. Tenker fornuftig dog ikke full slanking. Prøver i alle fall å ikke putt i meg det jeg ikke har lyst på.

 

Trening har gått trått en uke, men tok meg en tur i regnet i dag. Har aldri blitt så våt ute i hele mitt liv. Da jeg hadde løpt ca 3km begynte det å bøtte ned. Men det var jo bare å vrenge av seg klærna og ta et bad da jeg kom til hytta. Men vannet var ingen frech opplevelse. Det var så brunt og grumsete etter alt regnet.

 

Ikke veid meg da... så da blir det spennede i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målte dagens løpetur nå og da fant jeg ut at det var 6,6km. Gikk litt, men løp til gjengjeld litt fortere når jeg løp. Godt fornøyd. Nesten helt frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho. Deilig å endelig være under 85 igjen. Men at det skulle ta så lang tid og være så mye jobb hadde jeg ikke drømt om. Men nå er jeg her og det er digg. Ser på kroppen at jeg har gått ned litt. Endelig har det forsvunnet litt rundt skuldrene og armene.

Ellers er jeg ganske tom for ideer til hva en kan finne på med tre barn i ulik alder i ukesvis med regn..... Ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84,6 :) godt med to dager under 85. Men jeg har dukket litt lite vann om dagen så det kan hende at noe av nedgangen skyldes det også. Men i dag skal jeg drikke mye vann.

Han en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hei du steg!

 

Flott å se at du fortsatt holder fast. Du gjør en formidabel innsats - jeg er mektig imponert! Tenk, nesten 25 kilo??

 

Jeg har fulgt med dere her inne ei snau ukes tid, og har tenkt jeg skulle skrible noen ord. Men så har jeg vært usikker på om jeg klarer å holde meg fast her inne :S. Blir nok kanskje bare en sporadisk skriver og mest på besøk framover, vet ikke om jeg har lyst til å starte en ny tråd sjøl igjen. Vi får se.

 

Havna nok litt utpå, ser du :). Det har gått gradvis på 10 kg de siste to årene, og nå er jeg lei! Det vil si, vært lei ei veldig god stund, men nå altså tatt tak. Innser at her må det strikte regimer til, sånn halvveis-greier blir det ikke noe greier på for meg. Så nå teller og måler jeg mat, trim og meg sjøl akkurat som i gamle dager. Kjennes fint ut å være i gang igjen. Kjennes ut som om jeg skal klare å lykkes!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jeg er innom her hos deg hver dag nesten Steg, for du gir deg ikke og virker så ærlig i dine rapporteringer. Det inspirere siden jeg selv har litt tendens til å glatt "overse" min egen slapphet, og lurer likevel på hvorfor jeg ikke går ned.

 

Nå ser det ut som du har fått godt tak i 84- tallet og kan ta opp kampen mot 83-tallet:-)

 

Og Skrulle, såå kjekt å høre fra deg her inne. Synd med oppgangen, men når du er igang med å ta kiloene, har du skiftet til rett spor ......og veldig kjekt hvis du skriver litt her inne :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Skrulla!

Jeg elsker mennesker, kvitter meg aldri med noen og liiiider over de jeg mister. Så, det er ikke lenge mellom hver gang jeg tenker på denne Skrulla som jeg har laget et bilde av oppi hodet mitt. Det var bare så utrolig herlig å "se" deg igjen. Her skriver jo virkelig om de dype tingene, en kommer innpå hverandre. Men vi er jo til låns hos hverandre og det passer nok min personlighet dårlig! Masse ord som egentlig kort fortalt betyr at jeg har savnet deg, og er jublende glad for at du i dag dukket opp.

Ja, så har du gått opp igjen. Men det var jo ikke mer enn ti kilo. Du har kanskje fått med deg at jeg fikk hjerteproblemer og da føk jeg opp ti kilo. Fyttiraker, helt pyton med omigjenkilo. Har noen ganger lyst til å slå sammen alle de kiloa jeg har gått ned, inkl omigjenkilo..... ville blitt endel ja. Og det rare er at nå begynner jeg å kalkulere med at jeg går litt opp og ned. Men du da! Huff. Kjedelige greier. Nå var jo du blitt så fin at ti kilo gjør vel ikke all verden. Men det er et nederlag. Idrettsutøvere bruker masse tid på å trene på å nullstille seg og se fremover. Det er nesten morsomt når en ser på tv etter at de har "gått på trynet" at de sier masse om å nullstille seg, se fremover osv. Det er nok lite fokus på det i slankeverden. Jeg har jo en teori om at en bør ha en kurskveld hvor temaet er : "Hvordan takle oppgang" . Alle overvektige har jo en gang gått opp.... og de aller fleste går opp noen kilo iblant. Nå er jo du så flink Skrulle at jeg vet at det går greit for deg. Men det er kanskje enda større nederlag når en er sånn, kan alt , får til alt og nå hadde til og med klart å bli helt slank.

Det er i alle fall bare å skrive her. Det håper jeg at du vet at jeg setter pris på. Igjen, det var helt rørende å høre fra deg igjen!

 

Kjære Julianna!

Ja, jeg er ærlig. Og i denne sammenhengen er det bra. Tror nok en kan lure seg selv masse. Og huttetu, det har da virkleig jeg gjort også gjenneom mine 25år som overvektig. ! Men ærlighet er jo en irriterende side for noen, for en blir så konfrontert med sin egen "livsløgn". Men alle har vi våre sider... Jeg har egneskaper jeg verdsetter høyere enn ærligheten :) Men det er velidg hyggelig når noen setter pris på den.

 

Det er hyggelig at jeg innspirerer noen. Det er jo grunnen til at jeg skriver her og ikke i en bok. Jeg tror at denne tråden represnetere en kjedelig sliter som ikke gir seg og som er ærlig om det. De fleste liker best sånne tråder der folk raser ned og er kjempefornøyd. Problemet er bare at sånn fungerer det ikke for alle. MEN jeg vil vise at det er håp, det er mulig med langsiktig slit. Ja, jeg lurer fælt noen gang på om jeg kommer i mål, og jeg har for all del gitt opp på endel gatehjørner..... Men det kommer en ny gate, nytt kryss en ny mulighet.

 

Åh huttetu nå må jeg visst snart komme meg tilbake på jobb for nå var jeg skrive og snakkesalig!

 

Og i dag? Jo, jeg startet med å veie 84,8 og er sjelglad for å være under 85. Men jeg har en dårlig tid for trening. Har bare ikke lyst, utsetter og utsetter og har SÅ gode unskyldninger.

Helgen som ligger forann byr på full hytte med ditto matog drikke. Men det er meg som er problemet for jeg bare ser etter alle mulige unskyldninger for å lage god mat og spise usunt. Når barna mine gjør åpenbare oppdragelsesfeil sier jeg unskyldene: ja, ja, det er visst noen av programeringskortene som trenger litt til bearbeiding" , og sånn er det visst med meg også.

 

MEN jeg krangler fortsatt med rockeringen! BLir fortsatt mør, men det blir nok litt bedre. Nå kan jeg ta hundre mot to hundre runder om dagen. (2-3 min. )

 

Og ellers er det utrolig med sol. Det er virkelig så mye lettere å skifte på stranden nå. :)

 

Ha en fin natt.

 

OG IGJEN : TAKK FOR AT DERE VAR INNOM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ja, du kjære steg, det er merkelig så tett innpå man kan komme i et slikt forum. Jeg kjente veldig på følelsen av tap jeg også, når folk som jeg hadde vært mye sammen med her inne ble borte uten et livstegn. Husker til og med at jeg lovte deg at jeg i alle fall skulle si fra :). Uansett, jeg er kjempeglad for å komme hit og treffe deg igjen også. Kjennes ut som om jeg er tilbake fra en lang reise der jeg ikke har hatt særlig kontakt med omverdenen. Tusen takk for varm hjemkomst - ble jammen nesten litt snufsete jeg!

 

Jeg husker at du hadde hjertetrøbbel - håper at det går finfint nå? Utrivelige greier det der. Omigjen-kilo er kjipe, men å få orden på helsa er nå viktigere. Ja, jeg kjenner nok litt på omigjenkilo jeg også, men prøver å ikke gruble så mye på det, for det er tross alt bedre at jeg går dem omigjen enn at jeg skaffer meg enda flere :). Jeg er nok fin nok med 10 kilo pluss - men jeg savner den slankere kroppen min. Så må dit igjen! Det har gått fint den uka som har vært, men akkurat i dag kjente jeg litt på følelsen av å ville fråtse. Løsningen ble å lage Skrullesuppe. Den herlige suppa mi gjorde at jeg fikk spise masse lunsj uten at budsjettet sprakk. HURRA!

 

Er i England om dagen - hjemme der jeg bodde under studiene mine. Det er så deilig! Går de gamle turene mine og kjenner på følelsene jeg hadde da jeg var flink og gikk ned masse i vekt. Nå er planen å holde på disse følelsene samt å holde på gode trim- og spisevaner slik at jeg forhåpentligvis kan ta dem med til Norge om et par uker. Bor i Norge igjen og det er ikke så galt det heller, men har litt kortere vei til de dårlige vanene fra gamledager. Men det var da og nå er nå. Jeg er sterk - jeg er smart - Jeg SKAL klare det! ...positiv tenkning hjelper, ikke sant :)?

 

På vei på tre dagers ferie til Exmoor i morgen. Har ikke peiling på hva som finnes der annet enn at det er kysten. Jeg storgleder meg! Må lage en slagplan for hva som er lov.

 

Ha en riktig god helg steg og Julianna (så hyggelig å se deg også - takk for velkomst!) og alle andre som er innom!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på videre Steg! 84 biter seg nok fast snart! Ikke gi opp!

Har lest inne hos deg og T i sommer altså, selvom tråden min har tatt en "avtalt pause" frem til august, men nå er det bare til å brette opp armene på en eller annen måte igjen.. Og bort med isbokser og sjokoladeplater! (siste rest av sistnevnte går nok i dag) NEMLIG! Nå begynner (jobb) og hverdag igjen, og der er IKKE SÅNNE TING tillatt! basta! ....håper Epler på i det lengste... starte på nytt igjen..

 

Men er det ikke sånn det pleier å være, man faller i ei sukkergruve av fristelser, og så er det bare til å krabbe seg opp på grønnsaksmarkedet igjen? hahaha - den der bare datt ut av meg nå, men det er jo egentlig litt sant.. Livet består i å falle og reise seg opp igjen..

 

...følger nøye med deg Steg - det skal du vite!

Epleklem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Årets fineste helg er over. Den skal jeg leve på hele vinteren. Egentlig super dag å jogge på nå, litt disig så jeg skal ta meg en tur etterpå. 84,7 i dag. Godt å være under 85, men ha mye vil ha mer. Og jeg har et mål om å være på 93,7 innen 16 august og med min fart skal det hardt gjøres. Men jeg skal stå på nå. Merker at jeg må finne nye måter å tenke og handle for å gå ned. Det er helt tydelig at en mindre kropp forbrenner mindre og de trekkene jeg gjorde før for å gjøre et rykk fungrere nesten bare til å holde vekten nå. Men det går nedover.

 

Skrulle. Så du er tilbake i Norge egentlig. Forstår at det er vanskelig å etablere de nye vanene ¨på annet sted. Jeg sliter med overganger. Bare vekslingen mellom hytta og hjemme er en utfordring. Men for to år siden tok jeg skikkelig tak i "hyttevanene". Det har hjulpet. Nå er ikke hytta forbundet med fri i matveien. Men vaner er vel mye dette handler om og det tar tid å etablere nye vaner.

 

Når det gjelder hjertet går det helt fint. Takk og lov for gode forskere :) som har kommet til så gode medisiner.

 

Ja, positiv tenkning hjelper. Det har nok vært helt avgjørende for meg. For jeg hadde ingen tro på at jeg kunne klare å gå ned mye. Jeg har jobbet så iherdig med dette i så mange år at jeg trodde aldri at jeg skulle komme til et gjennombrudd. Som jeg har skrevet her inne flere ganger så er den største jobben den jeg har gjort i hodet. Og jeg har langt igjen. Mange løse skruer oppi der fremdeles! Men Jeg har fått et lettere liv på alle områder. Og jeg er så utrolig takknemlig for at jeg fikk hjelp til å snu.

 

DU får kose deg på gamle trakter. Jeg synes at du er flink som både innrømmer at det gikk litt skeis og at du tar tak i det. Og for oss var det jo helt topp, for da fikk vi deg tilbake en liten stund!

 

Ha, ha! Så du husket at du lovet det ja! Et blikk og jeg tilgir det aller meste.

 

Epler: Bra at du følger med. Du har jo vist at du har kontroll på dette nå. Meget godt sagt dette med sukkergruvene. Men vi vet jo at det finnes en taustige opp igjen, og nå begynner vi å få bra teken på å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, nå gikk det vel litt fort i svingene Steg?? sjekk skrivefeil i forrige innlegg litt brennkvikt!!! 93,7 innen 16 august?? NEI DET FÅR DU IKKE LOV TIL Å PRØVE PÅ EN GANG!!! :) :) :) :)

 

..... ja den taustigen er god å ha... VIL jo tilbake til 72... Sånn at jeg kan si at jeg har gått ned 24 kg tilsammen.. eller 71 hadde vel vært et enda bedre tall.. For å komme tilbake til 96 kg er totalt uaksetablet! BASTA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre at du har hatt så fin helg! ...og så holder du deg stedig under 85 også - du er super. Jeg vet at du har jobba hardt og at det går trått til tider, men nå vil jeg tro at du er på et vektnivå der du føler deg ganske fin selv om du ikke er i mål? Jeg syntes det hjalp veldig da jeg nærma meg 80. I forrige runde altså - nå føler jeg meg bare feit! Men en kilo eller to ned så blir jeg blidere. Jeg har nemlig gått opp en kilo på min lille helgeferie og det er ukult. Men vil tro mye av det er vann. Har trimma nesten 3000 kcal og nekter å tro at jeg har fått i meg så mye ekstar i inntaket :). Har ikke telt så grundig, må innrømmes. Vel, om en dag eller to får man se!

 

Nå skal jeg snart ut og gå gamlerunden min. Jeg koser meg altså så veldig her på gamle trakter! Blir så lykkelig av rundene mine :).

 

snakkes snart! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...