Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gla'slank

Lenge siden jeg har tatt meg tid til å lese og skrive i trådene her inne, men nå er jeg tilbake. Ser du står på, og at det stadig går nedover. Så bra.

Rart det der hvordan noen alltid skal kommentere når de lurer på/skjønner at man slanker seg. Kan man ikke bare la det ligge?? Jeg liker ikke å få sånne kommentarer. Blir litt forlegen rett og slett. Og så er det uansett min sak.

 

Men det som er verre er når noen skjønner at jeg slanker meg, og så legger ut om hvor teit de syns slanking er. Det er jo så mye bedre å spise det man vil. Helt greit det når man aldri har luktet et kilo for mye engang... Ugh!

 

Jau jau...stå på videre. Livsstilsendringen er din sak, og den gjøres på dine premisser!

Og jeg står for mine prinsipper :)

 

Ha en fin dag.

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare få sagt det, du er kjempeflink!!

 

"Introen" din var også fengende, så eg fortsatte å lese og lese. Har nett lest gjennom hele tråden din, og for ei flink dame du er! Husker spesielt der du skrev at du sykla til og fra trening, og eg kjenner meg veldig igjen, var veldig veldig stolt da eg faktisk sykla til trening! Og følelsen man sitter igjen med, er upåklagelig!

 

 

Ellers ønsker eg deg masse lykke til med praksis og studiene, EG studerer selv, men er nett begynt på dette studiet, så har 5 lange år igjen foran meg.. Men om 5 år er eg en slank og flott lærer;)

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten 87,7. Det vil si 1,3 kg ned denne uken. Det er jo helt utrolig!! Tilsammen er det nå blitt 6,7 kg. Jeg stupte inn i klessakpet og dro ut jeansen jeg har så lyst til å komme inn i. Den passer endelig. Men, jeg liker at det er litt stort, så det er ikke helt komfortabel egentlig..Men, om et par uker:)

 

Nå er det bare 300 gram til jeg er nede i vekten jeg var da jeg ble gravid med minstemann på 3, og jeg tror jeg var ca 84 kg når jeg giftet meg, og da følte jeg meg kjempe fin. Nå må jeg klare minst 10 kg totalt til jul??

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

leste på en annen tråd hvor du hadde skrevet at du ikke kom deg under 92 kg... jeg sliter pokker meg med det samme, jeg blir så irritert!! Hvorfor går det ikke? så utrolig irriterende.. jeg vil bare se 90 tallet,men nei... ikke sjangs!!! gråten tarmeg!

 

Trener hardt og er stort setflink med maten.. nesten hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste på en annen tråd hvor du hadde skrevet at du ikke kom deg under 92 kg... jeg sliter pokker meg med det samme' date=' jeg blir så irritert!! Hvorfor går det ikke? så utrolig irriterende.. jeg vil bare se 90 tallet,men nei... ikke sjangs!!! gråten tarmeg!

 

Trener hardt og er stort setflink med maten.. nesten hver dag![/quote']

 

Svarer deg her jeg. Det er kanskje ikke det svaret du vil ha men....Jeg begynte på GR kurs (nettkurs) i april mens vi bodde i India. Jeg talte kallorier, og trente mye som jeg alltid gjør. Jeg har minimum 10 trimpoeng på en uke, men normalt rundt 14 tror jeg. I fire mnd holdt jeg på, og vekten rikket seg ikke under 92, ikke gikk jeg opp heller. Så kom jeg hjem til Norge i juni og ga litt blaffen. Spiste alt jeg ville og vobs så var jeg over 94 kg. Da tok panikken meg, og jeg gikk langt inn i meg selv for å finne en løsning.

 

Jeg tror at det som da skjedde var at jeg begynte med reductil, ikke bare holder meg til 1600-1700 kallorier, men sunne 1600-1700 kcal. I india regnet jeg inn f. eks is og sjokolade i de kalloriene, men da gikk jeg ikke ned. Nå er det bare til kosemerker. I tillegg har jeg begynt å være veldig aktiv på treningene. Det vil si at jeg tenker som så at nå er jeg her, og da trener jeg skikkelig og ikke bare luffer med. Så nå drar jeg til motstanden på spinningen, og jobber som en helt på step og styrke. Jeg går raskere på turer og er i det hele så aktivt som jeg klarer.

 

Men, det tok lang tid før jeg har klart å komme hit. Jeg har forsøkt hver dag i 3 år (etter siste fødsel) og finne motivasjon og stå på motet. En kveld kom det bare seilende på et brett, og nå er jeg bare glad for hver dag det blir her. Jeg tar ingen motivasjon for en selvfølge og tar en dag om gangen. Plutselig var jeg under 92, og deretter har det gått gjevnt nedover. Så du klarer det du også. Men, som legen min sa når jeg kom inn og var fortvilet. Legen: Vil du dette nå da? Jeg: Nja, vil og vil....men, jeg må. For helsen min sin del. Legen: Da kan du bare gå ut igjen, for visst du ikke vil og ikke er motivert, ja da klarer du det ikke. Meg: Jeg må bare prøve, dette er min siste sjangse. Jeg har forsøkt i mange år, og nå må jeg bare klare det.

 

Være bånn ærlig med deg selv, og finn ut hva du vil og om du skjuler noe for deg selv. Jeg går på en klinikk for overvektige, for meg har det vært en veldig god støtte, men det er jo ikke sikkert at slikt finnes der hvor du bor. Jeg skal heie på deg og unner deg av hele mitt hjerte og bryte 92 kg grensen!!

 

Klem Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Vet du hva, jeg har vært under 92, sett 91- tallet... Men derfra stopper det! tar det greit akkurat nå, jeg fortsetter bare som jeg har gjort, så løsner det nok litt siden!

tenk at du ser 8- tallet da, det må være så deilig...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har jeg virkelig skjeiet ut...Tror det gikk litt til hode på meg at jeg så 87- tallet, og et øyeblikk tenkte jeg at dette går jo så lekende lett at jeg kan unne meg litt ekstra...Tipper jeg får svi for det på fredag....Ikke kan jeg ta det inn med ekstra trimpeng heller, for jeg skal for første gang på flere år jobbe 100% denne uken...Så det blir trening i dag, tirs, ons.

 

Jeg klarer nok en tur torsdag også, men ikke mer. Det ble en liten treningstur i går også da. Så en hviledag må jo kunne gå:) Jeg er litt treningsnarkoman for tiden, og det er der kommentarene kommer. Det er mange som spør om jeg trener hver dag når jeg er på treningssenteret, og de ansatte i barnehagen sier at guttene kan fortelle at mamma bare trener hele tiden....Men, det blir som regel ikke mer enn 5 ganger i uken da:)

 

Vel, målet for denne uken blir da at jeg må være veldig, veldig nøye med kosten. Ståldisiplin!!!

 

Ønsker dere en super uke alle sammen:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

virkelig..har vært flink selv, både i går og idag..

Sykemeldinga mi går ut om en uke, det bekymrer meg veldig å begynne å jobbe fullt igjen,hvordan skal det da gå med både spising og trening!? merker jo det de dagene jeg er på jobb at det ikke bare er å sette seg og spise når man ønsker det! Er ikke å prøve å slanke seg grunn for å kunne gå 50% stilling?

jeg har den særeste legen i verden tror jeg, hu er så streng på alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, som jeg koser meg over å lese i tråden din. Det er ikke lenge siden du syntes det var ueeendelig langt fram. Og nå har du klart nesten 7 kg. Tenk på det! Det er helt supert! Hvis du forsetter slik er du halveis til 14:-) "Plutselig" er du der, bare hold motivasjonen oppe og la tiden gå. Underveis dukker det opp stadig mindre buksestørrelser, smalere gensere, hyggelige kommentarer- ta med deg alt du kan samle på.

 

Dette lover GODT!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så utrolig flink Krille !! Stå på!!

 

Personlig erfarer jeg at kroppen og humøret har godt av en dag med utskeielser innimellom. Gleden av å føle seg normal er god å kjenne på innomellom, for er ikke det å "skeie ut" helt normalt? Pluss at kroppen min liker disse små kickene, den slapper liksom litt av og slipper litt ekstra med fett hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveieingen i dag viste masse opp....Uff, ja,ja. Så man reder ligger mann...Jeg har jo tatt litt av den siste uken. Ikke rart at jeg har fått på meg alle disse kiloene, for at jeg har skeiet ut denne uken er jo ikke mer utskeiing enn jeg gjorde hver dag før...

 

Ellers ble det en hektisk kveld i går. Akkurat når vi skulle dra på turn med minstemann (der jeg er trener for 50 barn og voksne tilsammen.) så finner han en perle i bilen og stikker den selvfølgelig opp i nesen. Der satt den!! For en klassiker...jeg lo nesten når jeg ringte legevakten. Jeg spurte hva jeg skulle gjøre, og hun sa at jeg måtte komme ned. Må jeg kom nå, eller kan det vente en time?? Nei, du må komme med en gang så den ikke går lenger opp. (Det ville vært fysisk umulig, for det var en stor perle..). Så da var det bare å kjøre fulle farten til trening, og få noen andre til å ta over. (takk for at det finnes sporty mennesker som gjør sånt på strak arm:)) På legevakten syntes de nok ikke det hastet så veldig, for der kunne vi fint sitte å vente i to timer....TYPISK!! Vel, perlen kom ut, uten de store problemer. Gutten glad og fornøyd, han fikk både en ball og brus for å stikke en perle opp i nesen....

 

Ha en fin dag, nå stikker jeg på trening:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kjempe sulten hele uken, og magen skriker etter mat. Hodet skriker etter sjokolade, og jeg er så enig med Renathe om at nå er det tøft. Jeg har veiedag i morgen, og snikveiinger viser oppgang.....Men, det er vel sånn det er. Vi får se i morgen.

 

Men, jeg er stolt av meg selv, i går gikk jeg på langkjøring, spinning, i 90 min, og det var helt herlig. Jeg kunne gjerne ha sykklet i 90 min til...Jeg hadde ikke særlig lyst til å gå, men jeg kjente på meg selv at hadde jeg blitt hjemme hadde jeg spist hele kvelden. Så det var jammen med en herlig følelse jeg kjørte hjem i går. Jeg føler meg tynnere i dag, og trøster meg med at om jeg har oppgang i morgen, så føler jeg meg ganske vel for det:)

 

Jeg må gå meg selv litt i sømmene, og se om jeg kan få gjort noe med det jeg gjør feil for tiden. For jeg forstår hvorfor jeg evt har gått opp litt. Det har blitt "litt" av mye denne uken, istedenfor totalt avhold eller litt av noe. Sånt går man jo ikke nedover av....

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er de tøffe dagene! Jeg har hatt meg noen sånne jeg også, og har det fremdeles. Jeg har prøvd mye for å stagge sulten, men enda ikke funnet nøkkelen. Noen ganger hjelper det å spise mer tidligere på dagen, andre ganger har jeg brent meg på å spise opp så mye av rasjonen før middag- kvelden har ikke gått bra. Noen ganger hjelper det å spise sterk/krydret mat. Trening hjelper, iallefall noen timer:-) Jeg har spist kokte egg og andre proteiner uten at jeg kan si det gjorde noen forskjell. I sulten-periodene pleier jeg å lage meg havregrøt med masse kli oppi. Et glass melk + vann + kanel og søtstoff. Jeg lager da skikkelig tynn grøt, da blir det mer (og den sveller veldig når den avkjøles litt.

En kopp option-sjokolade er ofte min redning når søtsuget setter inn.

 

Jeg har selv vært frykelig sulten noen dager, og det er rett og slett ett mas som jeg blir veldig lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ned 100 gram denne uken, og det var vel som fortjent. Litt lite mat, og litt sjokolade hver dag...Så da får jeg være veldig fornøyd med minus:) Jeg får se om jeg ikke kan klare å ta meg inn igjen neste uke. (veide meg etter spinningtimen også, da var jeg 200 gram lettere, det var veldig bra for psyken, for da veide jeg 87,4 kg, og det var nøyaktig det samme som jeg veide når jeg ble gravid med nr 2. Det er akkurat 4 år siden jeg var så lett:))

 

Jeg merker at jeg har blitt veldig sliten i hode de siste dagene, kombinasjon med lite mat, ny praksisplass og mye trening er jo litt slitsom. Nå skal jeg ha som mål å få i meg nok mat i helgen, kose meg med familien og slappe litt av. Tror jeg har godt av det. Vi får besøk på søndag, så jeg må finne noen sunne alternativer, men det går nok bra.

 

Håper alle sammen får en bra helg.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare flire litt over at vi alle sliter med de samme "problemene". Jeg har nå to helger på rad vært ute og leitet etter klær. Jeg finner INGEN ting. Jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal handle på H&M, Lindex eller andre steder som har store str. Jeg skal våge meg inn i de andre butikkene, og prøve det jeg synes er fint. MEN, det er altså snakk om å VÅGE seg inn. Er det masse folk i butikken går det greit. Er den tom og bare butikkdamen der, så våger jeg ikke. Jeg vil nemlig IKKE ha hjelp.

 

Jeg har vært inne i mange butikker, jeg har prøvd mange klær. Men, jeg finner INGEN TING. Jeg har så lyst på noe nytt, men jeg finner ingen ting. Det har ikke så mye med at jeg er stor og gjøre, men jeg finner ikke det jeg har lyst på. Tror det blir lettere når enda noen kilo er borte. Jeg forventer at jeg møter på en vektterskel nå, for det er fire år jeg har vært under 87 kilo. Tror jeg var 84 rundt bryllupsdagen vår tidlig i 2004, men gikk raskt opp til 87 igjen. Før det var jeg gravid og langt over 100 kilo. Så jeg forventer ikke at det skal gå lekende lett fra nå av. Men, det er jo lov og håpe:) Det er ikke på treningen at jeg kan trå til, der rekker jeg ikke mer, så det må bli på mat og kosemerker..

 

Ja, ja. I dag har vi hatt en kjempe kjekk dag i badeland. Guttene storkoste seg. Det ble ikke så mye trening på meg, men litt aktivitet hvertfall:) Jeg føler meg ganske egoistisk i denne prosessen. Det blir litt til at jeg prioriterer meg selv og min egen trening før alt, og så kommer alt med mat og måltider. Tilslutt kommer alt med alle andre. Men, sånn må det vel bare være en periode dersom jeg skal klare dette, og det vil jo være til det beste for oss alle om en stund..

 

God lørdagskveld.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så enig i det du skrev om at denne slanke-livsstilsomleggingen er en ganske egoistisk affære...selvom alle rundt kan være fulle av support så er det jo 100% opp til en selv å holde seg på matta i forhold til mat og trimm. jeg er full av beundring over dere som har barn, mann og jobb å sjonglere i tillegg...våre barn er store og jeg har masse masse tid til å pleie meg selv og ordne med mat og trimm, men det gjør det ikke nødvendigvis lettere :(

vedrørende å kjøpe nye klær, jeg finnes ikke interessert i klær :( men man må jo ha noe nytt...og helst i en mindre størrelse enn før...en gang i mellom, men ingen kan se når jeg har kjøpt noe nytt for det ligner altid det jeg hadde fra før ... haha

kunne sikkert trenge en skikkelig "make over" ..... kanskje når jeg er i en normalstørrelse

ha en hyggelig søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneG

Ja, det er lov å være egoistisk nå! Vi må om vi skal lykkes så det er vel egentlig bare å legge den dårlige sammvittigheten på hylla. Det er jo sånn i utg punktet et ganske kort periode av livet vårt vi bruker på dette:)

 

Ang klær.... Trodde bare det var meg jeg, men godt å høre at det er flere. Finner jo inge ting jo!!! Og når jeg endelig finner noe er det kun str 36 igjen... hehe... Men det er litt kjedelige farger og sånn i høst...eller?

 

Jeg skal nyte det gode været med en skikkelig tur med bikkja. Deilig å komme seg litt ut:D

 

Ha en flott søndag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg holder på å "ta litt av"....i kveld var jeg på step og styrke time, og når den var ferdig, så fikk jeg veldig lyst til å slå hjul. Jeg har vært (med trykk på har) en turnjente i min fortid, og fikk veldig lyst til å finne ut om jeg stadig behersker gamle triks....(litt fordi jeg har lyst til å lære det videre til mine to små.) Og jada, jeg kan fremdeles slå hjul, med strake bein og på rett linje. MEN, spørsmålet er om jeg kommer opp av sengen i morgen...Det knaker stort sett i hele kroppen, og jeg lurer veldig på hvordan dette kommer til å føles når jeg har lagt noen timer. He, he, kan jo ikke annet enn le heller. Det er jo ikke måte på hvilke lyster en får når en er på livsendringsstien....

 

Har visst blitt litt for mange kosemerker og litt for lite mat denne helgen også. Tror jeg må skjerpe meg skikkelig igjen, ellers så kommer jeg ikke til å gå ned noe mer. Oppdaget nå at jeg hadde en seinvakt denne uken, det betyr at jeg får presset inn en treningsøkt mer enn jeg trodde:) Det passer bra. Da blir det hviledag på tirsdag og ellers trening hele uken. Onsdag er det langkjøring, og det er helt fantastisk deilig. Det regnes nesten ikke som trening enda den varer i 1,5 timer.

 

God uke til alle som stikker innom.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente at jeg måtte innom og si at jeg synes at du har en veldig flott tråd. Det blir mest lesing på meg, og lite skriving, men jeg setter i alle fall pris på innleggene dine som noen ganger er morsomme og andre ganger reflekterte, og veldig ofte begge deler! Dessuten har du så langt gjort en fabalaktig innstas.

 

Måtte flire litt av turninga di. Det er fort gjort å la seg rive med i disse livsstilsomleggingstider. Jeg var i ungdommen ganske god til å slå hjul, men dessverre har mine forsøk i voksen alder begrensa seg til å forsøke etter rødvinsinntak. Ikke spesielt hverken vakkert eller vellykka, dog uten skader utrolig nok. Litt knaking blir det vel gjerne selv for ei gammal turnjente som deg :( – moro at teknikken fortsatt sitter inne.

 

Ønsker deg ei fantastisk uke! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dagen da alt går litt galt...Mannen min dro bort i dag, men kommer hjem i morgen. Jeg hadde vært på jobb 1 time da barnehagen ringte og ba meg hente eldstemann som spydde. Jeg ante at det var noe i emning da vi leverte, men håpte på det beste. (problemet er at jeg i denne praksisperioden maks kan være borte 3 dager, og siden mannen min er borte disse to dagene så ryker to dager til, i tillegg har jeg obligatorisk undervisning på skolen i morgen. JIIPII!).

 

Vel, men utfordringen kom når jeg måtte være hjemme hele dagen, inne og med sykt barn. Jeg ble så SUGEN på noe godt. Jeg sømfarte alle skap, men her var ingen ting å hente. Ikke en gang en cola light. På ettermiddagen kom han seg, og vi fikk naboen til å hente minstemann. Men, etter noen timer var jeg helt desperat etter noe godt. Vi tok på oss regntøy og sykklet til butikken. Guttene var begge i fin form, og vi handlet som om det skulle være lørdag og bursdag på en gang. Vi puttet sjokoladekjeks, vaffelrøre, muffinsrøre, mandariner, pepsi max,cola light og blader i korgen og så gikk vi hjem. (Ja, det var pinlig å betale i kassen,he,he.) Det hjelper som regel å gå seg en tur, så når vi kom hjem var det værste suget over. Vi laget vaffler, og jeg klarte å begrense meg til en plate (og holdt meg innenfor kcal). Resten av varene er godt hjemt og så lenge ingen ting er åpnet, så går det greit. Da spiser jeg det ikke. Ungene finnes ikke interessert, så det var shopping til ho mor dette her.....

 

Ja, ja. Før i tiden hadde jeg nok spist sjokoladekjeksene på vei hjem, laget muffins til kvelds og kjøpt med meg en pose smågodt i tillegg. Så da får det så være at jeg spiste en vaffelplate. Den spinner jeg av i morgen:)

 

Suget kom tilbake etter at ungene hadde lagt seg, for da begynte jeg å tenke på hvordan natten og dagen i morgen skulle bli. (han begynte å kaste opp igjen i kveld...) Jeg får så lyst på noe godt når ting og tang ikke går min vei...Men, da plukket jeg opp telefonen og ringte til mamma for å prate. Jeg hørte at hun hadde lyst til å legge på flere ganger, men jeg ga meg ikke, jeg la ikke på før suget var over. Anbefales!he,he.

 

Jada, sånn går nå dagene. Lurer på hvordan jeg skal løse morgen dagen. (ingen barnevakter tilgjengelig.) Det blir vel å ta med sykt barn på obligatorisk undervisning det...Tjo og hei..

 

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til å få spysyken. Så utrolig ubehagelig og irriterende. Jeg hadde liksom tenkt å trene både igår og i dag. Men, det kan jeg jo bare glemme. Nå har minstemann begynt å spy også og mannen min er dårlig. Så her er det skikkelig stemning..NOT!

 

Vekten raser jo nedover, men det vet jeg jo at bare går rett opp igjen, så det betyr jo ingen ting. Vel, sånn er livet. I morgen er jeg forhåpentligvis frisk!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så synd jeg synes i meg selv. Nå har vi vært igjennom det 3 av 4 stykker, det er bare mannen min igjen....I går og i dag har jeg vært helt elendig, men jeg er på bedringens vei. Jeg har vært ute og ruslet i regn og vind og det hjalp litt, men jeg HATER å være kvalm. Fatter ikke at jeg vurderer å bli gravid igjen en gang. Tenk å gjøre dette mot seg selv frivillig????!!!

 

I morgen er det veiedag. Jada, jada....

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...