Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest siissels
Har du syklet rittet før? Jeg grue-gleder meg skikkelig (men det er jo en motivasjonsfaktor når det gjelder trening å ha et mål). Første turen ute med klikkpedaler er alltid spennende' date=' det er jo unektelig litt greiere når man sitter fast i en sykkel.

 

Ellers har det blitt fint lite trening på meg denne uken, forrige uke trente jeg 6 av 7 dager (til nå har jeg kun 1 dag). Teller husarbeide som trening? Hmm, man sitter i hvert fall ikke i sofaen og spiser, trøster jeg meg med![/quote']

 

Ikke syklet rittet før, så jeg må si jeg er veldig spent. Grugleder tror jeg er et sant ord ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest siissels
WOW! Dobbeløkt? Mer enn imponert!

 

Takker.

Synes at det går veldig greit med ei slik dobbeløkt.

 

Dessverre så ble det ikke sumba i går, og så ble det ett knallfint vær så jeg tok sykkelen og syklet meg en tur istedet - så det ble ingen dobbeløkt, men fikk trimmet allikevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Det ble pilates og "powerewalk" runde på 6,6 km i går, da tror jeg formen er sånn noenlunde på plass igjen, bare nesen som renner, men det er litt allergi så da er jeg igang. Glad for at det bare ble en kjapp forkjølelse denne gangen:-)

 

det er fredag, min absolutte favoritt dag, hele helgen ligger foran en, sola skinner og lønna er kommet på konto, he he:-)

 

Ha en flott helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke syklet rittet før' date=' så jeg må si jeg er veldig spent. Grugleder tror jeg er et sant ord ja.[/quote']

Det går sikkert bra, kan jeg kan du! Vi får se hvem som først ankommer Økern? ;) Sykler du i lag eller alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: 55,8 kg (og jeg er mer enn fornøyd!)

 

I går ble det en joggetur, faktisk, mens veslejenta var på sin trening.

 

Det er strålende sol, det er fredag, og snart er det helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels
Det går sikkert bra' date=' kan jeg kan du! Vi får se hvem som først ankommer Økern? :) Sykler du i lag eller alene?[/quote']

 

Kommer vel fram en gang, har bestemt meg for ikke å stresse - skal ha det gøy.

 

I utgangspunktet er vi 4 stk, men jeg antar at mannfolket kommer til å dra ifra oss 3 damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: 55,4 kg

(ble tipset om å ha veiedag på mandag for å ikke ta helt av på mat i helgen, funket!).

 

Ellers: Syklet 3,5 mil på 1,5 timer lørdag og så blir det til og fra jobb i dag (1,2 mil hver vei = 2,4 totalt) pluss 75 minutter spinning i kveld.... Hviledag i morgen?

 

Ellers har jeg så lyst på sjokolade og pizza at jeg snart er villig til å begå et lovbrudd. Og vingummi. Og ost og kjeks. Kan noen sende litt viljestyrke denne veien, vær så snill? Gjerne sammen med en flaske vin......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

En god helg er tilbakelagt, med sykkelturer og lange raske gåturer sammen med min kjære, fornuftig grilling og fornuftig inntak av ett glass vin fredags og lørdagskveld:-)

 

Tror jeg skal prøve meg på vekten på onsdag, reiser til Krakow neste uke, så det kan være greit å vite utgangspunktet før den turen:-)

 

ha en flott mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god helg er tilbakelagt' date=' med sykkelturer og lange raske gåturer sammen med min kjære, fornuftig grilling og fornuftig inntak av ett glass vin fredags og lørdagskveld:-)

 

Tror jeg skal prøve meg på vekten på onsdag, reiser til Krakow neste uke, så det kan være greit å vite utgangspunktet før den turen:-)

 

ha en flott mandag![/quote']

God tur til Krakow! Synes det høres ut som om du gjør dette helt riktig, jeg?

 

Selv droppet jeg spinningen i går kveld, det var digg å legge seg tidlig. Har hørt at man trenger masse søvn også for å gå ned (logisk, man spiser jo ikke når man sover :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

jo takk, tror jeg gjør mye riktig, men det hindrer ikke vekten i å stå stille over laaange perioder:-)

 

I går ble det en hard sykkeltur,høyeste gir er nesten det eneste som gjelder!! på 1,6 mil.min kjære og jeg utfordrer oss selv på tiden vi bruker rundt vannet, det blir litt kjekkere da når vi prøver å slå oss selv hver gang.

 

I ettermiddag blir det pilates og hvis været holder seg tror jeg vi skal få til iallefall en tur rundt stokkavannet i kveld.

 

Ellers så har jeg vært skikkelig dårlig arbeidstaker i dag, planlagt sommerferie innimellom mine faste oppgaver:-)

det ser ut til å gå mot sen ferie og tur til vietnam og kambodsja og en kjapp tur innom Thailand i år. Har aldri reist i Asia før, heller aldri noe særlig backpacker, iallefall ikke på mange år nå, så er spent, men det er veldig gøy å planlegge. Det er jo halve gleden omtrent:-)

 

Det er iallefall en skikkelig pådriver for å finne bikini formen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på en skikkelig smell denne ettermiddagen... alle planer ble kullkastet og det ble tre wienerpølser og smågodt i magen. Jaja, får bare begynne morgendagen med ny frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Veiing i dag,og vekta har stått stille, men skal bytte ut batterier i den i dag, den har lenge vist forskjellig vekt flere ganger på rad, tre forsøk på vekten og tre forskjellige resultater....

Synes det er rart at min hjemmevekt viser nesten 2 kg mer enn vekten jeg gikk på under inbody testen på SATS.

 

Forhåpentligvis vil nye batterier hjelpe på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

mentale nye batterier er sendt:-) sånne smeller har vi alle, du må bare ikke tenke på de som en smell. Ny dag, nye muligheter!

 

Jeg spiste to hjemmelagde havre og rosin cookies i går, ikke så sunne som de høres ut, med enorme mengder sukker og smør i. De ble bakt for at jeg skal gi de bort, som takk for at jeg får massevis av rabarbra fra en venninnes hage. De må jo testes før jeg kan gi de bort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mentale nye batterier er sendt:-) sånne smeller har vi alle' date=' du må bare ikke tenke på de som en smell. Ny dag, nye muligheter!

 

Jeg spiste to hjemmelagde havre og rosin cookies i går, ikke så sunne som de høres ut, med enorme mengder sukker og smør i. De ble bakt for at jeg skal gi de bort, som takk for at jeg får massevis av rabarbra fra en venninnes hage. De må jo testes før jeg kan gi de bort:-)[/quote']

Takk, antar du brukte A-post slik at jeg mottar disse i morgen?

 

Og det er opplest og vedtatt at man skal teste før man gir bort slikt. Full support fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, veiedag, 56,4 og jeg er pottesur!

 

Jeg har ikke vært noe flink denne uka og syndet over en lav sko... hvor er viljestyrken og treningsgleden min blitt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

5.5 time med ulik trening gjorde seg i går:)

 

Grunn: instruktørkurs og da fikk vi gjennomgang av aerobic, zumba, step, styrke og litt dans. Moro, men sliten ble man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yousei

18/4: 60kg - Midje 68cm - BMI 24.35

25/4: 58,7

02/5: 57,2

09/5: 56,8 - Midje 65cm

16/5: 55,7 - Midje 64cm - BMI 22.60

 

Er så fornøyd med meg selv! :)

Men har fortsatt et par kilo igjen til trivselsvekta. Jeg har endret helt livet mitt, er aktiv, løper på fjellet, mye på besøk og har søkt på nye jobber! Har kost meg med både kake og usunnheter i blant, men aktivitetsnivået har gjort det fult mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en rolig uke har jeg endelig kommet meg ut på tur. Syklet i regn og motvind og spent på hva vekta sier i morgen. Har fått dilla på Skyr, har spist sunn grønnsaksuppe etter turen og koser meg storveis på vei til et lettere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vekten stoppet på 54,8!

 

Jeg måtte kontrollmåle ett par ganger, for dette er et tall jeg ikke har sett på mange år! Fredagen vil vise om det bare var et blaff, men inntil da er motivasjonen på topp! Jeg droppet godis på lørdag, er virkelig hele nøkkelen sukker?

 

Så må jeg fortelle om gårsdagens kveldssnacks som så mange før meg har priset. 100 gram cottage cheese, 100 gram ferske jordbær og 50 gram kiwi. Landet på 158 kcal!!! Følte virkelig at jeg syndet og spiste noe ulovlig (lovlige ting kan da ikke smake så godt?).

 

Ha en god uke, alle sammen, jeg fikk pulsklokke i går så denne skal brukes for alt hva den er verdt! Målet i dag er å finne makspulsen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yousei

16/4: 60kg - Midje 68cm - BMI 24.35

23/4: 58,7

30/4: 57,2

07/5: 56,8 - Midje 65cm

14/5: 55,7 - Midje 64cm - BMI 22.6

21/5: 55,0 – Midje 64cm - BMI 22.3

 

Jay! :D Gleder meg til å se 54 tallet neste uke!

 

Ps: hvor legger man inn mål av mage, hofter, lår osv? Finner det ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På venstre side i menyen under "Mine verktøy" er det "Registrering" og du skal inn på "Vekt og mål".

 

54 tallet er vakkert, jeg tror nok jeg nærmer meg 53 etter litt sykdom...

 

Lykke til, Yousei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Tilbake i hverdagen etter rolige kjærestedager i Krakow, med litt shopping, god mat og drikke, i tillegg til såre bein:-) Mye å se på i den byen, men kjenner at selv om det har vært mye gåing, så må det kjøres på med trening i dag for å komme tilbake i formen:-)

 

Ha en god mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

I går hadde jeg årets første utendørs joggetur, ble litt utfordret av min kjære mens vi var ute på kveldens gåtur i går, etter en runde rundt vannet så begynner han å jogge,klar for en runde til, så da måtte jeg bare henge på:-) vi tok det som intervaller, som gikk veldig greit, stiv og støl i beina i dag, så jeg tror enkelte av pilates øvelsene i ettermiddag kommer til å svi, men da kjenner man virkelig at man har trent litt.

 

Hvordan går det med dere som skal ut på sykkel"tur" snart?

Qlio; for en flott nedgang, det er herlig å se sånne drømmetall på vekten, fant du makspulsen din? Pulsklokke er fantastisk, trening uten er ikke det samme:-)

 

Ha en flott torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre dager i Tromsø døper jeg seminaret om til 3- kilos seminar istedet for 3- dagers! 56,6 i dag (ja, ekte smugveiing). Jeg har spist og drukket hele min våkne tid, virkelig fråtset!

 

Satser på at det er mye vann i kroppen og gjærbakst i magen. Gleder meg til å komme tilbake til normalen (og bokstavelig talt skite ut restene, det var lite lekkert skrevet ser jeg).

 

Makspulsen er funnet, men Endomondo på telefonen er hakket mer motiverende synes jeg! Får sånne flotte grafer og greier.

 

Nå er jeg frisk og rask igjen, så jeg satser på mer trening og mindre stillesitting i tiden som kommer. Håper på en skikkelig langtur på sykkel i løpet av helgen. For jeg begynner å kjenne panikken komme sigende!

 

Deilig å kjenne følelsen etter joggetur Bjorg75? Jeg misliker egentlig jogging sterkt, men tok meg faktisk en 30 min lang løpetur på tirsdagen selv. Kroppen protesterer og jeg overhører! Skal gjøre det oftere, altså! Kjente jeg ble litt inspirert av deg nå! TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...