Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Bjorg75

Så hyggelig:-) jo jeg kjenner det virkelig i beina i dag, men da har man gjort noe riktig får man tro!

 

Jeg så tv2 hjelper deg i går kveld hvor Endomondo kom ut som testvinneren av trenings apps, må skaffe meg en smart telefon skjønner jeg:-)

Kjekt å kunne få grafer og statistikkfremstilling av treningen ja, desverre så er ikke noen pulsklokker så langt kompatible (såvidt jeg vet) med mac så jeg savner å kunne få lagt det inn på dataen. Ja ja, den forteller meg iallefall forbrenningen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiedag: 56 kilo

 

Det vil si at 600 gram har forsvunnet på et døgn og jeg får litt mer hvilepuls merker jeg! Pokkers jobbseminar som ødela denne uka MAKS! Argh! Dårlig med trening har det blitt også. Dobbel- argh!

 

Om du kjøper pulsbelte fra Endomondo får du kjøpt "pulsbånd" i samme dings. Det kan man like. Denne koster 545 kroner og er herved lagt til i min ønskeliste!

 

http://shop.endomondo.com/collections/all/products/polar-wearlink

 

Cottage Cheese og druer som snacks i kveld, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogget 5,5 km i går i masse bakker. Utrolig slitsomt men veldig deilig etterpå. Klarte å styre unna godissuget og pizzaen som alltid kommer på bordet når det er fredag. Tilbake til sunne vaner - seminaret var kun et midlertidig set-back! :D

 

Hva er deres planer for aktivitet i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yousei

16/4: 60kg - Midje 68cm - BMI 24.35

23/4: 58,7

30/4: 57,2

07/5: 56,8 - Midje 65cm

14/5: 55,7 - Midje 64cm - BMI 22.6

21/5: 55,0 – Midje 64cm - BMI 22.3

28/5: 54,3 – Midje 62,5cm – BMI 22,0

 

Neste uke tar jeg satse på å møte nr 53 :D

 

Takk Qlio! Men ser ikke ut til at jeg får lov til å registrere de målene der med mindre jeg har vært på kurs. Har begynt å lagre dem på eget dokument på pc'n i stedet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 54 kg Yousei!!! Hurra og godt jobba! Men det er så merkelig ang. registreringen din! Jeg har ikke vært på kurs men jeg kan registrere "Vekt og mål".

 

Dagens vekt tikket inn på 53,4 kg (det har vært en særdeles aktiv helg).

 

Fredag jogget jeg ute, lørdag ble det en lang tur ute og i går ble det 50 minutter på tredemølle. Slikt gir visst resultater og jeg anser forrige ukes "sidesprang" som et tilbakelagt kapittel.

 

Denne uken aner jeg ikke hva bringer, men jeg håper på en skikkelig langtur på sykkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

angående vekt og mål, så stemmer det, når jeg gikk på kurs kunne jeg registrere ALLE mål, ikke bare vekt og magemål, men nå når jeg "bare" er med her på vektklubben er det bare disse to jeg kan registrere.

 

Har hatt en aktiv helg, som har gått altfor fort, men de gjør gjerne det når man har fullt opp program.

 

Gleder meg til en fridag på torsdag, gleder meg også til spesialtime på SATS den dagen, med et gjennsyn med SATS energy timen. den har vært fraværende noen måneder nå, håper på godt oppmøte på torsdag sånn at vi kan få timen tilbake på høst-timeplanen. kanontime, med virkelig høy puls!!

 

I dag blir det sushi til middag, benytter sjansen når mannen jobber sent ( han liker det ikke) så i dag blir det take away:-)

 

Ha en flott mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Flott å se at det går rette veien for de fleste her, både når det gjelder trening, mat og vektnedgang.

 

Har ikke vært på vekta, men jeg har hatt noen sykkelturer som har vært tøffe. Tøffe pga kraftig motvind og sidenvind 3 av 4mil. men uansett en knallfin tur, fikk trimmet føtter skikkelig.

Ellers har det vært veldig dårlig med trening, litt intervall aerbic og step/styrke. Spinning har jeg ikke kommet meg på.

 

Tør ikke å tenke på at jeg snart skal sitte 19 mil på sykkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yousei

16/4: 60kg - Midje 68cm - BMI 24.35

23/4: 58,7

30/4: 57,2

07/5: 56,8 - Midje 65cm

14/5: 55,7 - Midje 64cm - BMI 22.6

21/5: 55,0 – Midje 64cm - BMI 22.3

28/5: 54,3 – Midje 62,5cm – BMI 22,0

04/6: 55,3

 

Denne uka har jeg vært veldig aktiv og brukt muskler jeg ikke visste jeg hadde, på en annen side har jeg hatt sånn medvind de siste ukene at jeg har spist alt jeg har komt over! Ikke bra! Mindre sukker og salt! Mer hjemmelaga knekkebrød, egg, cottage cheese, salat, te og vann!

 

Skal forsøke å skrive opp alt jeg spiser en stund, så jeg kommer på rett kjøl igjen. Håper jeg går ned den kiloen like fort igjen. Jeg skulle jo kjempe for å se 53,52 tallet, ikke møte 54 igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest siissels

Er innom her i ny og ne og leser litt, men verre med skrivinga for å si det slik.

Går inn i siste uke før både ferie og styrkeprøven setter i gang.

Må få syklet ett par turer i uka som kommer, men ikke før mange. Det holder vel med 2 el 3 før lørdagen setter inn og 19 mil skal forseres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta står BOM FAST på 54.4 kg... men nå har jeg fokus på rett mat før rittet til helgen! Langtur i går, spinning i dag og en lengre tur på tirsdag/onsdag og så hvile frem til lørdagen hvor det braker løs!

 

Havregrøt, Vollkornbrot, Cottage Cheese, karbonadedeig og vannmelon er ting det går MYE av for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Jeg gikk på vekta i dag, etter at min kjære og jeg bestemte oss for å legge inn ett turbogir frem over, ingen av oss er særlig fornøyd med oss selv om dagen, han med øl mage og jeg med mage/rumpe/lår/overarmer/dobbelthake.... He he:-)

Så tenkte jeg OK, gå en tur på vekten så ser jeg hvordan jeg ligger an.. OMG!!!

 

Jeg har rast oppover, og det nesten uten å merke det, når jeg da kristisk går til verks og ser tilbake så ser jeg at det er en ting som går igjen, ett kalori-inntak på rundt 1000 daglig,(altfor lite såklart) sunn mat men litt mindre trening enn normalt, men likevel, at det skulle utgjøre nesten 3 kilo på noen få uker!!

Nå er det steinhardt fokus fremover, ukesmeny er planlagt, treningplan er lagt, vi skal være flinke å dra hverandre ut på tur på kvelden, gåtur, men helst med litt jogging innimellom. Nå er det sommertimeplan på SATS og mye mindre å velge mellom, så det må bli ut på tur på beina eller på sykkel.

 

Puh! jeg gleder meg til å trø uken i gang etter jobb i dag. Min kjære gjør unna en styrkeøkt på senter etter jobb, jeg hjem å lager middag, så en piloxing time for meg ( sesongens siste) før vi går oss en god tur i kveldingen. Vi har satt oss ett lite mål på to ganger i uken, men 3 - 5 ganger skal være fullt mulig ( gå/joggetur)

 

Lykke til dere spreke syklistdamer, dere er virkelig tøffe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels
Vekta står BOM FAST på 54.4 kg... men nå har jeg fokus på rett mat før rittet til helgen! Langtur i går' date=' spinning i dag og en lengre tur på tirsdag/onsdag og så hvile frem til lørdagen hvor det braker løs!

 

Havregrøt, Vollkornbrot, Cottage Cheese, karbonadedeig og vannmelon er ting det går MYE av for tiden![/quote']

 

Ja sykkelrittet vårt nærmer seg sakte, men sikkert og du skal se at vi klarer det godt. Du sykler jo noen mil mindre enn meg, så jeg antar at du er i mål først - men i mål skal vi. Tenkte oss til Sverige dagen etter, men jeg er nå spent da;) )

 

Det blir ikke klikkpedaler på meg foressten.

Grunn jeg får vondt i leggen av dem (av alle ting), så her blir det vanlige pedaler -fikk skiftet til kombipedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelrittet ble gjennomført, dog møtte min venninne veggen så vi brukte lang tid. Men vi har trent sammen lenge for å nå det målet, og da er det bare IKKE aktuelt og ikke kjøre over mål SAMMEN!

 

Vekta viser 55,9 i dag. jeg har bare spist og spist den siste uka, og i går også gikk alt ned på høykant. I dag besto frokosten av melon og yoghurt, tilbake til sunne vaner og kanskje bikiniformen kommer?

 

Men er det flere som ikke liker å bli invitert på middag? Jeg liker å vite hva jeg putter i meg, og vite hvordan det er laget, ikke nødvendigvis veid og målt. Men i dag skal jeg til mamma som mener at all mat blir bra bare du har i nok fløte. Ikke gøy når man faktisk forsøker å nå et mål, men dagen etter ritt er det vel uansett greit med litt ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Jeg har tenkt på dere spreke sykkel-damer i helgen, virkelig tøft gjort synes jeg!!!

Håper løpet gikk greit for deg også Sissels:-)

Har hatt en aktiv helg, med tantebarnet på 8 måneder på besøk, han er allerede høyt og lavt, men synes det er stas å være med på tur, så vi har gått og gått masse i helgen.

 

I dag setter min kjære og jeg i gang startskuddet for c25k ( couch to 5 km) selv om vi ikke er helt på sofa stadiet, så starter vi på uke 1, så ser vi om vi klarer å få kroppen til å like jogging:-) ingen ferie før i august, sånn at ingenting som kan "ødelegge" rutinen midt i:-)

 

Både SATS og yoga/pilates senteret har redusert timeplanen kraftig for sommeren, så vi må finne noe annet å trene. jogging kan passe fint da:-)

 

Ellers så snakker min kjære om lav karbo titt og ofte, men jeg er litt skeptisk til det siden han har tendenser til litt forhøyet kolesterol og blodtrykk, kan vel ikke være det beste for en som sliter med det å kutte karbo og øke mettet fettinntaket, noen erfaringer?

 

Qlio, synes at, som du sier, dagen etter ett ritt bør det være greit med litt ekstra, dessuten så er det jo ikke daglig at man er bort å spiser. Jeg har en hel del kokker i omgangskretsen, og en middagsinvitasjon til noen av disse kan være utfordrende,( smør og fløte er ofte bankersen for god mat for disse) men jeg prøver ikke å være "hol-sulten" når jeg kommer, så spiser jeg heller mindre.

men av og til i sånne situasjoner må man unne seg litt synes jeg. Kanskje redusere litt inntaket gjennom dagen, sånn at man har litt å gå på, kalorimessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på Sissels!

 

Får samle opp litt ekstra kalorier når man skal bort på middag, og ikke være skrubbsulten. I går var lissom greit (hadde jo forbrent mer enn 3000 kalorier på lørdagen). Men ellers er nok det en grei løsning.

 

Snart ferie, og jeg har satt neste mål: KK Mila 15.oktober- flere som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Dag en av uke en gjennomført.. Hi hi!

Vi kasta oss ut på tur i går, en tur som er veldig kjent da vi går der titt og ofte, 8,2 km rundt vannet er en bra tur.

 

I går gikk vi ca halvveis før jeg satte på ipoden og vi jogget og gikk oss gjennom de ca 25 minuttene med intervaller på C25K programmet. Det gikk veldig bra, men når programmet var slutt og vi fremdeles hadde ett stykke igjen til vi var rundt, og min kjære mente vi bare skulle fortsette, måtte jeg kjempe litt mentalt.. "jammen han sa jo, good job, now cool down for 5 minutes" hi hi, men jeg klikket meg tilbake på ipoden og vi fikk 3 løp til. Overkommelige intervaller, 90 sek jogg, 120 sek gåing. Vi starter lett, men etterhvert skal vi da altså klare 5 kilometer non stop. Håper vi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

sykkelittet gikk overraskende bra. Slet litt med giret ett par km,men fikk løst det. Var en herlig tur på meg og svogeren min. Var i mål uten å ha gåttt en eneste bakke, stiv og støl ble jeg heller ikke.

Hvem vet, kanskje tar jeg turen neste år også. Vil jo gjerne ha med venninna mi som måtte melde forfall pga sykehus og dagkirurgi 2 dg før rittet. Søstra mi fikk ikke fri fra jobb,hurtigruta Nordnorge.

Nå nyter jeg ferien, og har ikke trent mer enn ett par små gåturer.

 

Spisinga går bra, det frister faktisk ikke med is til frøkena store fortvilelse siden ho må spise opp isen sin selv.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Bjorg75

Her går det så det suser i C25K programmet, vi er egentlig i uke tre, men siden uke to ble noe amputert ifm festival liv, så tar vi uke to en gang til.

Nå har vi ett lite feriemål da vi om 4 uker reiser til Antibes for en uke med avslappning og kos, begge har lyst å komme litt i formen til da, med hovedmålet er å være i "kanonform" til Asia reisen i februar/Mars ( Thailand, Kambodsja, Vietnam og hvis tiden strekker til Laos) vi skal ha laang ferie. greit med sånne mål:-)

 

Håper alle har det flott, og at dere har litt sommervær i det minste, vestlandet kan ikke skryte av det iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest siissels

Dårlig med trening for tiden -- blir bare gåturer.

Føler på meg at jeg har lagt på meg litt, men håper det forsvinner igjen.

 

Må vel begynne å planlegge høsten og nytt sumbaprogram snart også - skal få inn litt mer styrke og har vi to instruktører funnet ut.

 

Ha en fin sommer videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Løperkne setter en stopper for løping ett par uker fremover, men sykkelen er i ivrig bruk, samtidig som lett styrketrening på kne/lår/legg skal hjelpe på kneet. Går til behandling hos naprapat som veileder godt med øvelser jeg kan gjøre og når jeg kan begynne å løpe litt igjen, noe overpronasjon spesielt på høyre ben er nok noe av grunnen til at kneet fikk for mye belastning.

 

Foreldrebesøk i helgen førte til små utskeielser, men sjokk og vantro over det som skjedde fredagen satte sitt store preg på helgen. Håper alle dere og deres kjære har det bra!

Ha en god og trygg helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest siissels

Fortsatt lite av trening, har fått jogget bittelitt - men kjenner at det er på tide å få kommet i gang.

Denne uken har det blitt en fjelltur og en tur i svømmehallen - ble svømt noen meter der. Så er vel igang igjen heldigvis.

Rokkeringen har jeg også tatt fram igjen, for den fungerte sist jeg brukte den.

 

Vekta har jeg ikke vært på og ikke har jeg tenkt det eller før det har gått noen måneder - spør meg når september er over.

 

Ha en fin tid framover, pass på hverandre og stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari1234
16/4: 60kg - Midje 68cm - BMI 24.35

23/4: 58' date='7

30/4: 57,2

07/5: 56,8 - Midje 65cm

14/5: 55,7 - Midje 64cm - BMI 22.6

21/5: 55,0 – Midje 64cm - BMI 22.3

 

Jay! :) Gleder meg til å se 54 tallet neste uke!

 

Ps: hvor legger man inn mål av mage, hofter, lår osv? Finner det ikke ut.[/quote']

HVORDAN KLARTE DU DETTE?? TRENGER SVAR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest siissels

Da har høstens fjellturer begynt og godt er det. Vi er 2 venninner som pleier å farte omkring, noen ganger alene og noen ganger (på lengre turer) tar vi med familien.

 

Driver fortsatt og lager danse/zumba program - starter om 1.5 uke har vi bestemt oss for.

 

NÅ SKAL matspisingen komme inn i system igjen, sliter fortsatt med at jeg spiser for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...