Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest siissels

Har fortsatt ikke vært på vekta, men da jeg skulle ha på meg ei dongribukse her om dagen måtte jeg jammen lage ett nytt hull i beltet :) Jippi, så om vekta ikke viser nedgang (vet ikke om jeg tør å gå på den enda), så har jeg nå gått ned i bredden :)

 

Nå er snøen vekk, så nå kan jeg begynne å sykle igjen, gleder meg maks:)

Må bare få skiftet ventil i det ene dekket på hybridsykkelen slik at det går an å få luft i det, og så skal raceren få kombipedaler (og ikke bare slike som du setter skoa fast i).

 

Gikk forressten godt over 31 timer i helga, jobbet 32.5 time og jeg tror vi fant ut at vi hadde sittet i 1.5 time til sammen (og det var mens vi spiste måltidene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg droppet vekten også denne uken, kjøpte ny bukse for to tre uker siden som jeg ikke har fått lagt opp før nå ( alltid ett problem for ei på 160 :-) ) og da jeg tok den på denne uken synes jeg den var egentlig for stor til meg.... :-)

 

PÅ torsdag skal jeg på såkalt inbody test hos SATS, er spent på å få høre resultatet fra den, kanskje det kan gi ekstra motivasjon.

og på lørdag er det zumba marathon.... gleder meg!

 

Du har virkelig hatt en aktiv helg sissels, kommer ikke i nærheten av den mengden, men samboeren og jeg dro frem syklene for første gang i år og hadde en god søndagstur på ett par timer. Nå får jeg håpe været holder seg like flott som de siste dagene langt ut i påsken. Det blir bypåske som vanlig, og håper på mange lange turer samt en og annen utepils:-) må huske å kose seg litt innimellom også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liquid84

Jeg tenkte jeg skulle følge med litt i denne tråden da jeg er 160 selv. :)

 

Litt om meg:

Jeg har vært gjennom et svangerskap der jeg la på meg 17 kilo, men jeg klarte raskt å komme meg ned i startvekten igjen (tok 3-4 måneder).

 

Problemet oppsto nå når jeg:

- Trapper ned på ammingen (jenten min er rett over året).

- Fortsatt har apetitt som en hest.

- Har startet i en stillesittende jobb (forran dataen i 8 timer hver dag).

- Har en kantine fra himmelen (eller helvete, spørs hvordan en ser det).

 

Så plutselig la jeg nå på meg 6 kilo på bare en 2-3 måneder. :)

 

Nå vil jeg ned igjen, men også komme i bedre form.

 

Jeg er nå

160 høy

60,5 kilo

91 cm midje :)

 

Jeg vil helst ligge på 53 kilo, men setter meg delmål på under 60, 57 og 55 så får jeg se.

Jeg kan godt bli på 55 kilo vist jeg har fått en del muskler på kroppen og har fått strammet opp, vist ikke vil jeg nærmere 53.

 

Jeg har vært 62 kilo før (utenom svangerskapet), men jeg har aaaaldri vært oppe i dei målene jeg nå har på mage, lår, rumpe og hofter.

Så med andre ord jeg har aldri vært i så dårlig form før.

 

Veldig kjekt å lese tips og følge med på andre. Hjelper litt på motivasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inbody test i går, som gav bedre resultater en jeg trodde:-) vekten var faktisk gått ned over en kilo, siden siste jeg veide meg selv på egen vekt,( ca 3 uker siden) enten så har jeg faktisk gått ned eller så er vekten min litt slem med meg:-)

 

Over halvparten av kroppsvekten er muskelmasse, ikke noe farlig fett rundt indre organer, og en aksebtabel fettprosent, men som ett mål så skal den senkes noe, litt må man ha å jobbe med.

Jeg trodde at underkroppen min var sterkere en overkroppen, det var feil, mye mage og ryggmuskulatur, litt svakere i armene, så her kan jeg hente inn litt.

 

Alt i alt var jeg ganske fornøyd med resultatet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liquid84

Da var det gått 1 uke og jeg har målt og vegd.

 

Jeg er nå

58,7 kg (må jo ha lagret på mye vann siden jeg har gått ned 1,8 kg).

88,5 cm rundt livet (var 91 cm)

 

:)

 

Jeg er storfornøyd så langt, men langt igjen og som jeg skrev over så tror jeg mye (om ikke alt) av det jeg har gått ned har vært vann i kroppen.

 

Men føler jeg har fått inn litt bedre vaner og føler jeg har klart å trosse mangen fristelser som påske snop og kaker denne uken. :)

 

Jeg fortsetter i hvert fall inn i neste uke med godt mot. :)

Og så må jeg få inn litt mer trening i planen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels
Inbody test i går' date=' som gav bedre resultater en jeg trodde:-) vekten var faktisk gått ned over en kilo, siden siste jeg veide meg selv på egen vekt,( ca 3 uker siden) enten så har jeg faktisk gått ned eller så er vekten min litt slem med meg:-)

 

Over halvparten av kroppsvekten er muskelmasse, ikke noe farlig fett rundt indre organer, og en aksebtabel fettprosent, men som ett mål så skal den senkes noe, litt må man ha å jobbe med.

Jeg trodde at underkroppen min var sterkere en overkroppen, det var feil, mye mage og ryggmuskulatur, litt svakere i armene, så her kan jeg hente inn litt.

 

Alt i alt var jeg ganske fornøyd med resultatet:-)[/quote']

 

Herlig lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Så hyggelig å høre om gode resultater!!

Utrolig gdt resultat, liquid84!! Grattis!

 

Jeg har også sett reultat denne uka. Gått ned 1.1 kilo til 60.4. Hurra!

 

Tror ikke jeg kan si det samme etter denne uka. Ikke fått trent noe. Men får håpe på det beste. Har sykt lyst til å komme under 60 kilo!!

 

Mine mål er nå:

 

vekt: 60.4 kg

midje(2cm over navel): 75.5 cm

øvre lår: 57 cm

 

Ønsker dere god påske fortsatt! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liquid84

Ja, som forventet så har jeg ikke gått ned noe denne uken.

 

Sist uke var det nok mye vann + at denne uken så har det vært 0 trening og masse snop og kaker over alt.

Jeg skal vel egentlig bare være fornøyd med at vekten står på det samme som sist (58,7) og at jeg ikke har gått opp.

 

Målene har forandret seg litt da.

 

Rumpe fra 99 til 98

lår fra 57,5 til det samme

love fra 88,5 til 89

livet fra 89 til 87

pupper fra 88,5 til 87

 

Så noe opp, noe ned og noe stabilt.

 

Jeg satser nå på å være flinkere til uken når det gjelder inntak av snop og mat og så får jeg se om jeg kan få klart å trent noe. :D

 

ps.

Så flink du har vært monicabebe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere plass til enda ei jente som ikke rager så høyt over bakken? :D

 

Kort om meg, så er jeg 27 år og ble mamma til en gutt for snart ett år siden. La på meg 17 kg i svangerskapet, og selv om alle de er borte, så ønsker jeg og gå ned enda noen kilo. Veier i dag 60 kg, og vil ned til 55 i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg: 35 år, gift og har to jenter på 6 og 7 år. Jeg er 157 cm høy (!) og veier i dag 57,2 kg.

 

Aktivitetsnivå: Relativt høyt fordi alternativ til trening heter medisiner. Det er sunnere for kropp og ikke minst lever å finne på et annet alternativ. Jeg trener styrke, spinning og løper hvert skuddår. Medlem på SATS. I tillegg startet jeg på 30 day shred i dag (jeg tror ikke jeg kommer til å se ut som en supermodell, bare spent på om man faktisk KAN se forskjell på 30 dager).

 

I følge BMI kan jeg veie 7 kg mindre og fortsatt være normalvektig. I dag er BMI på 23, hvilket er normalvekt, men grunnet et par diagnoser som gjør at mine ledd ikke bør bære mer vekt enn nødvendig prøver jeg å ta noen grep for å utsette det så lenge som mulig.

 

Når det gjelder min vekt varierer den mye i løpet av en uke, men jeg klarer jo ikke å ikke snikveie.... har vært nede i 55 kg, men det var før påsken og sånn. Kroppen vandrer mellom 55-57 kg ser det ut til? Sikkert en del vannvekt?

 

Men får jeg lov til å være med selv om jeg kanskje stopper nedgangen på 5 kg?

 

************************************************** ***

 

Trening er min medisin - jeg trener ikke for å holde meg ung men for å bli gammel med stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til dere nye:-)

Ikke vært på vekten siden inbody testen, og tror ikke jeg går på den på en stund heller, gjør som jeg pleier, trener og spiser normalt, så skal det gå nedover etterhvert:-) tenker å ta ny inbody test etter noen måneder for å se om det jeg har klart å forbedre det jeg ville endre på, ( ned 2 kg i fett, trene opp litt mer styrke i armene)

 

Fantastisk vår vær gjør at motivasjonen for innetrening er litt lavere, men det får jeg prøve å kompensere med sykling og turer ute!

 

Qlio; såklart du kan være med, det er ikke så mange kiloene som skal ned her i gruppen, de bare sitter veldig godt fast:-) for min del er det i første omgang snakk om ett par kilo, håpet er 5 kilo, men det får bli bonus hvis jeg klarer det.

 

Vekten har nær sagt stått stille i over ett år, så det tar litt tid..

 

Ha en flott fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: 56,7 kg

 

Det går tydeligvis den rette veien? Har trent mye denne uken så det var hyggelig lesning!

 

GJENNOMFØRT

Mandag: CyclingPulse (55 minutter - spinning), Bodypump (55 minutter - styrke)

Tirsdag: CyclingPulse (55 minutter - spinning), 30 day shred - level 1

Onsdag: 30 day shred - level 1

Torsdag: Bodypump (55 minutter - styrke)

 

PLANLAGT

Fredag: 30 day shred - level 1

Lørdag: CyclingPulse (55 minutter - spinning)

Søndag: Bodypump (55 minutter - styrke)

 

Vanligvis har jeg treningsfri de dagene min datter trener, det vil si onsdag og torsdag. Fredag og en dag i helgen er det som regel også stille fra min treningsiver, men denne uka har det vært påskeferie og "innkjøring av ny treningspartner". Men nå har jeg jo kastet meg på 30 day shred jeg også, så da regner jeg med at jeg tar dette på det som før var treningsfrie dager for å få inn formen så bikinien kan være på i det "offentlige rom"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tribli

For å holde motivasjonen oppe i helgene, har jeg veiedag på mandager. Vekta stoppet på 58,8, så ned 1,4 kg denne uka. Kan ikke annet enn å være fornøyd med det ;)

 

God mandag dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde motivasjonen oppe i helgene' date=' har jeg veiedag på mandager. Vekta stoppet på 58,8, så ned 1,4 kg denne uka. Kan ikke annet enn å være fornøyd med det ;)

 

God mandag dere :D[/quote']

Utrolig nedgang på deg tribli! Burde kanskje skifte til to veiedager, fredager for å holde motivasjonen gjennom helgen og mandager for å bekrefte at jeg har gjort noen riktige valg i helgen?

 

Jeg droppet fredagstreningen og delte en flaske vin med mannen.... lørdagen var det bursdag og viljestyrken min var som blåst bort! La meg med skikkelig mageknip som straff. Turte ikke veie meg i dag, gitt!

 

Men jeg gjennomførte lørdag- og søndagstrening så det er jeg fornøyd med.

 

I dag blir det Bodypump (styrke - 55 min) og resten av uken skal jeg ha fokus på sykling. Det nærmer seg tiden for "Jentetråkket"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Sukk for ei helg det har vært, den eneste maten jeg har lagd hjemme var frokost på søndagsmorgen, ellers så har det vært jobbmiddag, frokost/lunsj ute, kjærestemiddag på lørdag og grillings hos venner søndag... Det er jammen godt det ikke er mange sånne helger, for man har så godt som ingen oversikt på mengder og kalori innhold:-) for ikke å snakke om alkoholmengder i solsteiken:-) men fy det har vært gøy da!!

 

I dag er det fiskemiddag og full kontroll på hva sausen innholder osv:-) i tillegg til trening i ettermiddag:-)

 

God mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Velkommen til alle nye - kjempekoselig med flere her inne.

 

Her står det veldig fast for tiden, vektnåla rører ikke på seg dessverre.

Håper det blir bedre nå framover som sykkelen kommer fram og det blir noen mil på sykkel i løpet av uka ;) Blir ikke det samme med spinning synes jeg.

Må komme skikkelig igang, det er jo ikke lenge til juni og styrkeprøven (hjelp!!!).

 

Planer framover:

* 2 sykkeltur i uka med ulik lengde

* 1 eller 2 sumbatimer (alt avhengig av påmelding). Er instruktør, men

sommermodus og utetid er kommet til folket.

* forhåpentligvis 1 fjelltur i uka

* ei og anna step/styrketime i løpet av maiukene, (har nesten ikke vært

ivei på det i 2011 pga at jeg har vært opptatt på andre måter eller vært syk)

 

Ha ei fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte snikveie i dag... 56,3!

 

Men med mensen i anmarsj så er det bare et tidsspørsmål før vannet skyller inni meg som en tsunami. Lurer på når lysten til å sykle ute melder seg, noen som har sett motivasjonen min?

 

siissels: Hvilken distanse sykler du? Jeg er påmeldt "Jentetråkket" og kjenner panikken nærme seg med stormskritt.

 

Bjorg75: Det er viktig å kose seg også, hvis ikke er nok faren for total resignering på plass før man vet ordet av det. Ny uke, nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Det ble dårlig med trening, kroppen ville sikkert si ifra at sånne fuktige helger ikke er akseptabelt, vår-influensaen slo til mandags ettermiddag. Sov meg gjennom tirsdagen og mesteparten av dagen i dag, formen er absolutt bedre så håper jeg klarte å ta knekken på den i starten:-)

 

Går meg en tur i kveldingen i dag tenker jeg, og hvis man ikke går ned i knestående av det så er det klart for rolig trening igjen på torsdag. Godt jeg skal ha vakt i helgen, da pleier det som regel å bli litt trening på formiddagen, siden jeg må tidlig opp og innom jobb å "sjekke forholdene" likevel.

 

Dere er virkelig spreke dere styrkeprøve jenter! jeg er imponert! spent på å høre om hvordan det går:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

................

 

Går meg en tur i kveldingen i dag tenker jeg......

 

Dere er virkelig spreke dere styrkeprøve jenter! jeg er imponert! spent på å høre om hvordan det går:-)

Jeg syklet Eidsvoll- Oslo i fjor, det gikk kjempefint. Derfor måtte jeg øke distansen i år? Er liksom ikke riktig om man ikke er død ved mål? ;)

 

Kos deg på kveldstur og god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

siissels: Hvilken distanse sykler du? Jeg er påmeldt "Jentetråkket" og kjenner panikken nærme seg med stormskritt.

 

!

 

Skal sykle Lillehammer - Oslo:D

Tror vi er 2 med panikk nå ja. Har ikke fått syklet på raceren eller like mye som jeg hadde ønsket, må jo venne meg til klikkpedalene.

Spennende å se hvor sliten man er når man kommer i mål - antar jeg er helt gåen.

Uansett det blir spennende og tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

kom meg faktisk på step/styrke i går, og det var knallherlig om jeg kan si det.

Blir forhåpentligvis sumba og enten spinning eller sykkeltur etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sykle Lillehammer - Oslo:D

Tror vi er 2 med panikk nå ja. Har ikke fått syklet på raceren eller like mye som jeg hadde ønsket' date=' må jo venne meg til klikkpedalene.

Spennende å se hvor sliten man er når man kommer i mål - antar jeg er helt gåen.

Uansett det blir spennende og tøft.[/quote']

Har du syklet rittet før? Jeg grue-gleder meg skikkelig (men det er jo en motivasjonsfaktor når det gjelder trening å ha et mål). Første turen ute med klikkpedaler er alltid spennende, det er jo unektelig litt greiere når man sitter fast i en sykkel.

 

Ellers har det blitt fint lite trening på meg denne uken, forrige uke trente jeg 6 av 7 dager (til nå har jeg kun 1 dag). Teller husarbeide som trening? Hmm, man sitter i hvert fall ikke i sofaen og spiser, trøster jeg meg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom meg faktisk på step/styrke i går' date=' og det var knallherlig om jeg kan si det.

Blir forhåpentligvis sumba og enten spinning eller sykkeltur etterpå.[/quote']

WOW! Dobbeløkt? Mer enn imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liquid84

Denne uken har det gått litt opp igjen. :D

Prøver å trøste meg med at jeg har mensen, men jeg har ikke vært særlig flink med tanke på hva jeg putter i munnen heller. Sukk.

 

Vekt 1 mai: 59,3 kg

Mål lovehandels: 89 cm

 

Ny måle/vege dag søndag 8 mai.

 

Men får jo bare fortsette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har det gått litt opp igjen. ;)

Prøver å trøste meg med at jeg har mensen' date=' men jeg har ikke vært særlig flink med tanke på hva jeg putter i munnen heller. Sukk.

)[/quote']

Måtte søke litt og fant dette:

Saken er den at hele menstruasjonssyklusen er en 28 dagers prosess som styres hormonelt. Jeg skal beskrive i grove trekk:

 

Syklusen begynner (teoretisk) med menstruasjon. Menstruasjon finner sted når egget ikke er befruktet. Det er hormoner som styrer blodforsyningen til livmoren, og når den avtar, vil den næringsrike og væskefyllte hinnen i livmoren - som er bygget opp for å ta i mot et befruktet egg, stoppe sin vekst. Hinnen blir nedbygd - og kvinnen menstruerer.

 

Etter menstruasjonen vil hormoner arbeide for å sette et nytt egg i sving. Den nye eggløsningen skjer ca en uke etter avsluttet menstruasjon; altså ca 2 uker etter syklusens start. Det er hovedsakelig østrogen som styrer denne prosessen. Hinnen i livmoren bygges opp og eggløsningen skjer med et fall i østrogennivået.

 

Nå vil progesteron overta som styrende hormon - med østrogenet litt i bakgrunnen. Progesteronet gjør at vevet i livmoren blir rikt og væskefyllt. Blodgjennomstrømmingen blir større. Dette er for at hinnen i livmoren skal være så godt utgangspunkt som mulig til å ta i mot det befruktede egget. Det er dette du registrerer som vektøkning. Det er ikke bare i livmoren hormonet virker. Det påvirker hele kroppen; og vevet i kroppen vil derfor også samle væske - slik hinnen inne i livmoren gjør det.

 

Dersom egget fortsatt ikke er befruktet vil menstruasjonssyklusen begynne forfra.

 

Så bare stå på liquid84, dette er visst helt normalt!

 

Selv fikk jeg til å jogge mens vesla var på trening i dag. "Bare" 30 minutter men jeg er innmari fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...