Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest siissels

Takk Bjørg75.

Formen er stigende, ikke så vondt i øret nå - bare innimellom. Halsen kjenner jeg ingenting til, men nesen er fortsatt tett. Spent på morgendagen. Har jo godt 3 uker slik nå, men har planer om å prøve meg på jobb i morgen. Tirsdag har jeg fri da jeg skal være med frøkena på sykehuset en tur.

 

Skal prøve meg på å ha zumbatreninga på tirsdagskvelden også, men har gitt klar beskjed til andre instruktøren at ho må være der i tilfelle jeg går helt tom.

 

Vi får håpe at uka vår blir fin, og at vi slipper så voldsomt mye med sykdom framover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen veiing ennå, ser om jeg prøver meg på vekten neste uke. Med tanke på lang treningspause så vil jeg få ett par tre uker med god trening bak meg før jeg går på vekten igjen.

 

I går var det pilates, nybegynner time, så det er ikke så kjempehardt, men vil få inn øvelsene riktig. tror det kan være litt viktig med pilatesen.

 

Hadde en veldig god treningsuke sist uke, med fem dager på trening. Håper å få til det samme denne uken.

 

Jeg har en gulrot som henger der fremme i mai, med vår faste 17 mai helg tur. I år blir det Krakow, og der har jeg vært før så jeg vet at det er kjempebillig og masse flotte butikker. Har virkelig lyst å komme nært målet mitt før den turen sånn at jeg kan shoppe nye klær til "nye meg" :-)

Da får man bare kjøre på med massevis av trening og opprettholde gode matvaner.

 

Håper formen er bedre Sissels!

Ha en flott onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Høres herlig ut med tur til Krakow.

Flink du har vært som har fått trent så bra.

 

Vekta snakker vi ikke om riktig enda nei, har vært og er fortsatt dårlig med trening så det blir vel en stund til jeg går på den for å si det sånn.

 

Begynner å bli lei av å være syk, men har man fått influensa så må man vist bare rekne med at det tar lang tid - unormalt lang tid i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekten i dag, egentlig mot bedre viten, for jeg kjenner at jeg ikke har gått noe ned etter julen, og det stemte det:-( men jeg legger det bak meg, er inne i en god treningsstim for tiden, og spiser normal sunn mat, så forhåpentligvis vil det komme en nedgang etterhvert. HÅÅÅÅPER det.

 

Hvordan er formen din siissels? håper infuensaen har sluppet taket nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er kommet seg betraktelig, men så har jeg vært igjennom 2 kraftige penicilinkurer også da. Det som nå sitter igjen er litt snørring og å ikke bli så sliten når jeg trener.

Var zumbainstruktør i går, og jeg ble veldig fort sliten - men kom meg gjennom programmet.

 

Nedgang må vi nå virkelig oppleve etterhvert.

Har vært litt flinkere med rokkeringen også, har brukt den 4 morgener i uka og det er bra.

 

Vi skal vist i bryllup i mai, og jeg lurer faktisk på om jeg må sy inn vesten til bunaden - sydde den litt ut i fjor, men har jo blitt betraktelig smalere rundt midja igjen. (den var ikke forandret på siden jeg fikk den til konfirmasjonen i 1988, vært litt stram over brystet etter at jeg fikk frøkena for 9 år siden.)

 

Ha ei fin helg og så fortsetter vi med å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God t å høre at formen er blitt bedre! Da er det bare å trene seg opp igjen sakte men sikkert, det er utrolig hvor tungt det kan være etter en intens influensa.

 

Er helt sikker på at du må til med nål og tråd på bunaden, iallefall siden du sydde ut i fjor:-)

 

Veide meg i dag og har en nedgang på 100 gr, noe som knapt kan kalles nedgang, men en grei tur på do:-)

 

Satt og "bladde" meg bakover i GR-dagboken min og finner at jeg var på mitt letteste (etter at jeg begynte på GR) sommeren 2010 på 69,3,noe som nok var ett lite blaff da 7 tallet var først igjen uken etterpå.

 

Jeg hater å innrømme det men har i dag en vekt på 72,7. Dvs jeg har faktisk 7,7 kilo før målet er nådd, men første målet er nå og komme under 70 igjen.

 

målet rundt magen er 78, som er 10 cm mindre enn når jeg startet på GR kurs nyåret -09. Den har vært relativ stabil siste året, målet er 74-75 cm

 

Puh! Da er vel målet for 2011 ganske klart tror jeg:-)

 

Har ikke noe mål om noe under 65 kg egentlig. Jeg var på mitt slankeste i voksen alder for 4 år siden med 63 veltrente kilo, Var fornøyd da, men sånn som det er i dag er jeg veldig fornøyd med 67-68kg men har som sagt mål på 65kg.

 

Sånn da har jeg skrevet ned alle skumle fakta, og trenger bare trykke send...

 

Ha en super flott onsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffa som har vært på vekta igjen og satt de klare fakta på papiret - bør kanskje gjøre det jeg også.

Jo jeg skal gjøre det slik at jeg vet hvilke mål jeg må jobbe med i år 2011.

Skal gjøre det i morgen, det eneste jeg vet er at jeg skal ned til under 60 kg igjen.

 

Lykke til for oss alle som er her inne på siden - vi kommer i mål til slutt det er helt sikkert, vi bare vet ikke når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk vært på vekta og tatt fram målbandet, og de klare (harde) fakta er slik:

 

Midjemål: 75

Vekt: 62.8 (dvs at jeg har gått opp 900 gram siden november det - kanskje ikke

så veldig mye når man har hatt både jul og vært syk over 1 mnd -

men irriterende allikevel.)

 

Ja, da vet jeg hva jeg har å jobbe med - målet mitt er rett og slett å komme ned til 60 kg før sommerferien setter igang. Virker kanskje ikke som så mange kg, men når man sliter med å få de ned så er det tungt.

Forhåpentligvis så skal det gå, med 2-4 treningskvelder og normal kost.

Må si at jeg tar det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi målene klare, og vi kommer dit, forhåpentligvis innenfor den tiden vi har satt:-)

Vi har samme treningsmengde ser jeg, ligger også på 2-4 treningsdager i uken, en og annen uke blir det trening i helgene også, men det er bonus trimpoeng:-)

Hvilken meny følger du siissels?

 

Jeg har ligget på meny 1 nå i over ett år, men lurer på om jeg skal bevege meg opp på meny 2 igjen, kanskje det kan hjelpe.

 

I helgen blir det bursdagsfeiring så litt ekstra alkohol blir det nok, men skal prøve å legge inn litt trening så man har litt å gå på.

 

Ha en flott fredag og ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder meny så prøver jeg å holde meg på meny 2.

Har ikke gått kurs.

Vi klarer det til slutt vet du.

 

 

Spent på hvilken trening det blir på meg denne uken, det er vinterferie her og da vet jeg av erfaring at det blir mindre folk på treningene. Håper ikke jeg må avlyse sumban på tirsdag og ho andre på torsdag, og så etterlyser jeg step/styrken på onsdag. Vet at ho som har den ikke er borte, men den er forsvunnet fra påmeldingskalenderen - hmmm.

Ja ja, kanskje jeg får kommet meg i svømmehallen en tur da, og på ski noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja at vi klarer det er jeg overbevist om:-)

 

Det begynner å skje ting i kjernemuskulaturen etter 4-5 uker med pilates, ( to ganger i uken) jeg kjenner at magemusklene er mer " på" i mangel av ett bedre ord.

kjenner jeg begynner å bli flinkere til å gjøre øvelsene, sitter nå ganske rett opp og ned på en ball uten å sette beina i bakken, vingler bare frem og tilbake og korrigerer balansen med mage/kjernemuskulaturen. Gøy!

 

I dag har ene kokkelærlingen vår på jobb en delprøve så i dag blir det tre retters lunsj, som jeg er blitt invitert med på. Alltid en utfordring med fast tallerken servering, men håper hun disker opp med noe sunt og godt:-)

 

gikk på vekten i dag, 100 gr ned fra forrige uke, men litt spent siden det er mens-uke så kanskje det er mer nedgang:-).... Håper!!!

 

Ha en super onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat benyttet meg av privilegiet selvstyrt arbeidstid/fleksitid og har vært på formiddags-zumba, ganske digg å jobbe ett par timer, for så å ta en times tid fri for å trene. Hadde jeg vært sjefen skulle det vært nesten obligatorisk for alle ansatte.

 

Fantastisk kjekt, nå nydusjet og klar for effektive arbeidstimer på jobb ( etter at jeg har postet dette innlegget så klart:-) )

 

Ha en super flott og energisk fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Så kjekt med formiddagstrening da. Her finnes faktisk ikke det.

Pilates høres spennende ut.

 

Det ble zumba 2dg på meg i vinterferien :)

Denne uken så hadde jeg zumban i går, skal på step/styrke i kveld og håper å komme meg avgårde på zumba i morgen. Tror jeg skal ta meg en tur på senteret i løpet av helga også.

 

Ikke vært på vekta og jeg lurer på om vekta vår begynner å fuske litt også, det får bli neste uke (eller kanskje i løpet av uka her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

To treningsdager i ferien er bra!!

 

Jeg tror min vekt begynner å fuske litt også, fikk bare forskjellige målinger i dag tidlig, så jeg får se om jeg får tak i batterier til den.

Pilates kan anbefales, iallefall så langt, ser ikke forskjell ennå, men begynner virkelig å kjenne det i mageregionen.

 

Var på dobbelt time på mandag, zumba og piloxing, i kveld satser jeg på zumba og styrketrening.

 

Det begynner å bli lysere og litt mildere ute,og jeg aner i det fjerne våren, gleder meg enormt til å få lange turer rundt omkring i turområdene rundt her, litt lettere når det fremdeles er lyst litt utover ettermiddagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Bjorg75

En helg som har bestått av dårlige matvaner...sukk! frokost og middag har vært hovedmåltidene, alt for lite aktivitet, altfor mye sofa sliting og altfor mye godis.

En skikkelig dårlig helg mat og treningsmessig, men man tar seg sammen og går løs på ny uke med "krum hals og åpen buksesmekk" noe som jeg nesten må pga utskeielsene denne helgen...

 

piloxing i kveld, pilates tirsdag og torsdag, zumba på onsdag. Det er treningsplanen for uken, så ser vi om det blir noe bonustrening i helgen.

 

Håper det går greit med deg siissels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Helga gikk med å stå og gå i svømmehallen. Lagleder for en flott gjeng med svømmere, og da må jeg jo ha litt oversikt.

 

Vekta her og viser 3 ulike målinger om jeg går på den med bare ett par minutter mellomrom, så her skal det også kjøpes nye batterier for å se om det hjelper. Stoler ikke på vekta nå nei.

 

Treninga har de siste ukene har det vært så som så med. Zumba og gåturer har det blitt, men ikke noe mer.

 

Maten snakker vi ikke om. Det har vært ymse med måltidene siden jeg tilbringer en del tid i bil når jeg burde ha hatt ett måltid. Har fått vannflaska inn i bilen, og har begynt å planlegge matboksens innhold slik at jeg kan spise mens jeg kjører. I dag onsdag blir det kokt egg og "mikrochipsost" (popper taffelost i mikro (egentlig lavkarbo) og ett par skiver med hjemmelagd knekkebrød (fikk fra ei venninne siden jeg ikke har hatt tid til å bake selv)

 

Vi står på videre vi, for dette skal vi virkelig klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

den tidsklemma er ikke alltid like enkel når man skal prøve å gå ned i vekt, det er helt sikkert.

For min del har det endelig gått noe ned fra sist uke, 0,7, noe som er mer enn jeg har gått ned på lenge.

Jeg har begynt å veie maten igjen, lagt inn absolutt alt jeg spiser, i tillegg har jeg gått fra meny 1 til 2. klarer ikke helt å komme opp på 1600 men er der i området iallefall.

 

I kveld er det jobb middag ute, men tenker hvis jeg dropper vinen til maten så har jeg spart mange kalorier.

Så langt denne uken har det kun vært pilates trening i går, i kveld rekker jeg ikke zumbaen, men pilatesen i morgen får jeg med meg. Håper på strålende vær til helgen, har lyst å få kommet meg ut å gått en av de lengre tur-rutene i området.

hvis ikke så blir det kanskje step/styrke lørdags formiddag.

 

Det hørtes godt ut med mikrochipsost, må prøve det en dag:-)

 

Vi kommer i mål til slutt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Var på min først spinningtime på flere år i går, og jeg kjenner bare bittelitt i venstre skinke.

Var egentlig veldig greit å ta en slik time rett etter sumbaøkta- 2 timers trening gjør seg innimellom det.

 

Har glemt å kjøpe batterier, ikke at det gjør noe da det månelige også er i gang her.

 

Det stemmer det at i mål kommer vi.

 

Ha ei fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Det er nok ett par år siden jeg var på spinning, jeg gikk lei etter utallige spinningtimer, hadde 3-4 i uka.... plutselig var det stopp! Er ikke helt der at jeg har lyst å gå på spinning igjen ennå:-) men det er kanontrening da!

 

I helgen har det vært flott vær, så jeg fikk en lang tur ute i friluft på lørdag og i går var det zumba, noe jeg kjenner i dag, så da klarte jeg sikkert å få tatt meg helt ut.

I dag blir det høy puls og styrketrening... er iallefall planen. Min kjære er endelig i normal gjenge igjen etter 4 uker med kveld/helg og nattjobbing, så i ettermiddag skal vi ha middag sammen... JOHO! Blir "bare" kyllingwok, men det er knallgodt. Faren for at det ikke blir trening er tilstede, men planen er der iallefall:-)

 

Ha en flott mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

ett steg frem og ett tilbake... opp 0,4, det er resultatet denne uka, kan såklart ha med "den uka" å gjøre, men samtidig har jeg ikke vært like flink å registrere all maten, det straffer seg visstnok:-) ja ja, bare en ting å gjøre, registrere alt og trene trene trene!

I kveld satser jeg på zumba og yoga.

 

Ha en flott onsdag!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Wæ, det er allerede fredag og jeg har nektet å gått på vekta denne uka også. (grei unnskyldning har jeg også siden jeg ikke har kjøpt batteri)

Nå skal jeg ikke gå på vekta før den første uka i april har jeg bestemt meg for.

 

Fortsatt litt opp og ned i matveien, men har nå smurt matpakke som jeg prøver å spise på vei mellom de ulike jobbstedene jeg er.

Dessverre ikke vært like enkelt denne uken å spise da, siden jeg har måtte holdt begge hender på rattet for å holde meg på veien. Snøstorm er ikke morsomt.

Jeg har heller ikke vært flink til å registrere mat denne uken, men skal ta meg i nakken og gjøre det - merker jo at det hjelper når jeg vet om jeg bør spise mer eller mindre.

 

Det ble spinning på meg denne uken også, og jeg og ei til har bestemt oss for at vi skal ta den ene timen på torsdager rett etter sumban (senteret her vil at vi skal skrive S, da vi ikke har vært på kurs og fått godkjenning/sertifisering) vi har.Var faktisk godt å begynne å spinne igjen, men jeg må innrømme at jeg synes det er mye bedre å sykle ute i friluft. (men med all snøen her går jo ikke det enda:( )

 

Ha ei riktig så fin helg.

Lørdag skal jeg være lagleder for en flott gjeng med svømmere som skal på stevne, noen for aller første gang og 2 som har vært med på flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Ikke vært på vekta denne uken eller, vet ikke når jeg tør det. Lurer på om jeg lar det gå noen uker før jeg tar sjansen på det. Føler på meg at jeg ikke har gått ned, så da så.

 

Det gikk veldig bra med barna på svømmestevne, og jeg satt veldig lite - men man forbrenner jo ikke så veldig mange kalorier av å stå rett opp og nå da.

Trening denne uken: sumba på tirsdag (instruktør der), step/styrke i går onsdag og så blir det sumba i ettermiddag. Spinningtimen ble avlyst dessverre.

 

Denne helga blir det musical sammen med frøkena, så lite trening da også.

 

Gleder meg til all den snøen vi har forsvinner. Lei av den nå, og jeg vil ut og sykle og gå lange turer i marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Hei. Jeg er 1.60 og trenger en tråd til å henge i. Godt å få motivasjon fra ulike plasser.

 

Grunnen til at jeg er her er blant annet at jeg gikk opp 26 kilo i siste svangerskap. Og de var jammen ikke enkle å få av. Gikk på tre GR-kurs og fortsatte selv, og dermed fikk jeg av alle de kiloene pluss en. Og så har jeg holdt meg stabil i nesten ett år.

 

Men nå har jeg gått opp en kilo eller halvannen. Og egentlig vil jeg mer ned igjen. Så da må jeg skrive opp og følge planen igjen.

 

Jeg veier nå 61.5 (skal veie meg på fredag)

Mål: 55

 

HVa er deres mål? Og hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Hei Monicabebe, koselig med flere her inne.

 

Skal ned til 60 kg i første omgang, og så kommer resten derfra.

 

Denne uken har det blitt 2 sumbatimer og en spinningtime.

Helga som vi nå går inn i kommer til å bestå av masse gåing - skal jobbe under Ungdommens kulturmønstring - fylkesmønstringa, og her skal jeg lage mat og servere.

 

Ha ei fin ny uke, og husk til slutt er vi i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Du er tidlig på'n Siissels:-) Velkommen til monicabebe:-)

Målet mitt er litt i det blå, var egenlig 63, men kanskje 65 er ett mer realistisk mål, det går iallefall usannsynlig treigt!

 

To timer pilates og en time zumba så langt denne uken, har meldt meg på zumba maraton 16 april.. hi hi. "showet" etterfølges av god mat og drikke sammens med treningsvenner. Skal bli kjekt!

 

Har ikke veid meg denne uken, får se om jeg tar det neste uke:-)

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...