Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Å det er så herlig å høre om flotte resultater - supert kristepine.

 

Ikke vært på vekta enda eller jeg, men har iallefall begynt å komme igang skikkelig med treninga. Vært på en og annen spinningtime, + at jeg er instruktør eller deltar på Dance (zumbapreget)timen. Godt i gang med høsten/vinterens planer iallefall.

 

Nå skal jeg kose meg med hjemmelagde knekkebrød med egg og brunost (må kose meg litt i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Hei Siissels! Treninga er jo det viktigste i forhold til helsen spør du meg. Så lenge man da har nogenlunde kontroll på inntaket så er det ingen krise.

 

Jeg har et relativt avslappet forhold til selve vekt-tallet. Det er det jo bare jeg som ser! Det morsomste synes jeg, er å se forskjellen i cm. Hvis jeg ser meg i speilet, så ser jeg det ikke så godt, men målebåndet lyver ikke. :) Nå vurderer jeg for og i mot et nytt kurs etter dette. Jeg er fryktelig usikker på hva jeg egentlig har som mål. Og hva skal til for at jeg blir fornøyd? Ikke godt å si...

 

Nytt møte i kveld med offentlig veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Kristepie at det er cm som har betydning, og trening er viktig for helsen (så lenge man ikke blir fanatisk, for det kan faktisk skje det også).

Lykke til med veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Ikke så mange kilo, kun 300g, men hva gjør vel det når det er over 4 cm til sammen ned på de forskjellige målesteder!? :):D

 

Min kursleder har også en vekt som måler fettprosent, og den viser fin nedgang. Men det er ikke nok, så jeg har bestemt meg for å ta et kurs til. Da får jeg også litt hjelp over julesesongen.

 

Kjempeklem til oss som ikke gir oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
:D Resultatet ble ned 0,4kg. Jeg er fornøyd med det. Ikke så mye i cm denne uken, men det var heller ikke å forvente etter den massive nedgangen forrige uke. Da er det bare å stå på videre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink jeg Kristepine - alt ned er positivt.

 

Ikke brukt verken vekt eller målband enda eller jeg.

 

Kveldene forsvinner for meg, så det har blitt veldig dårlig med trening dessverre.

Håper det blir bedre etterhvert nå.

 

Maten går det bedre med kjenner jeg, så jeg håper det kan gi seg ett utslag etterhvert.

 

Jeg sier stå på videre til oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tusen takk Sissels! Ja, det går fremover. Eller nedover... Alt ettersom hvordan man ser det. :) Nå sitter jeg og har en liten oppsummering av kurset, og jeg må si meg ganske fornøyd. Ned i underkant av fire kilo og 4,5cm av midjen! Jeg går rett på nytt kurs og har som mål å bli kvitt de siste tre kiloene samt få litt drahjelp i julestria uten å gå i de verste fellene. Jeg skal også klare å bli bedre på å planlegge maten og handle bare en gang i uka. Så, nå er det svart på hvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg håper jeg har kommet til rett forum nå, jeg veier 64,4 og er 160 høy. Er 25 år og føler at vekten stadig går i feil vei etter ymse jojo slanking.

 

Mitt store mål er å nå 57 kg og etablere et sunt og balansert liv!

 

Hva må til? Jeg spør naivt om råd da jeg så ofte stopper opp halvveis med manko på både vilje og energi. Uff, jeg blir helt lei meg av å tenke på det, for jeg (og sikkert mange andre) vil jo så gjerne, men akkurat som om hodet stopper meg.

 

Jeg er egentlig veldig glad i trening, men lager allikevel ti tusen unnskyldninger.

 

Grunner til å nå målet er viktigst for meg for å føle meg vel og få tilbake den utadvente sprudlende jenta som var der for noen år tilbake.

 

Håper virkelig noen kan gi meg et par kloke ord på veien! Tusen takk!

 

Hilsen meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Velkommen hit til oss!

Koselig med litt selskap på veien. Jeg begynte der du er nå rett etter sommeren og vi har omtrent samme mål. Jeg har sagt 58kg, men det er på kursvekten på kvelden. Det blir ca 57 i morgenvekt. :) Jeg er 160 høy, 37 år og i dag tidlig veide jeg 59,5. Jippi! :D

 

Jeg går på kurs nå. Jeg måtte gi opp å ta disse siste kiloene på egenhånd, det stoppet rett før mål og så kom det litt på igjen. Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ikke gi meg og jeg skal på hold vekten-kurs etterpå! Jeg har veiedag på mandager, så det er som regel rundt da jeg er mest aktiv her inne. Når har du veiedag?

 

Du spør om hva som skal til... Egentlig må du bare tenke gjennom hvorfor du vil ned disse kiloene og så se for deg målet, planlegge veien dit og gjennomføre planen. Og ikke gi deg halvveis... Så lett og så vanskelig. :D

 

Jeg har vært på kurs i kveld og det var en veldig hyggelig time. Vi var ganske få og da blir det god tid til prat. Er veldig motivert fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

så flink du har vært! Jeg gleder meg på dine vegne og ser frem til en lignende suksees historie. Jeg har akkurat meldt meg på nettkurs som starter om en uke, og håper det vil hjelpe meg på veien!

 

Tingen er at det er så lett å glemme motivasjonen når en sitter der meg hyggelig selskap og rødvinsglasset fult....hehe. Men jeg skal følge rådet ditt og faktisk skrive en liste på hvorfor jeg vil dette og henge den oppp et synelig sted!

 

Jeg kommer også til å ha veiedag på mandager, men på morningen siden jeg gjør det hjemme og over nett.

 

Ha en riktig fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Glemte å fortelle at jeg veier meg på morgenen også! :) Mandag morgen står jeg på badet og veier og måler cm og noterer og holder på.

 

En viktig motivasjonsfaktor underveis er målebåndet. Jeg har stått nesten stille på vekta i flere uker, men det gjør ikke så mye når man samtidig ser at cm minker litt hele veien. Det er jo bredden på baken hele resten av verden ser, ikke hva badevekta di viser.

 

Du forteller om sosialt lag og å huske på motivasjonen samtidig. Poenget er at vi SKAL være i sosialt lag og kose oss og drikke den rødvinen med god samvittighet, men kanskje ikke flere ganger i uken. :D Det gjelder å planlegge litt og ikke la helga strekke seg fra torsdag til mandag. Spis riktig og godt gjennom hele uken. Da har du god plass til rødvinskos fredag eller lørdag sammen med gode venner. Og bestem deg på forhånd for at du skal kose deg og ikke ha dårlig samvittighet. Vi kan ikke bli helt nonner heller, da holder ikke denne livsstilsendringen lenge.

 

Nå skal jeg nyte at ungdommen vasker til Jul! :D Praktisk med tenåringer som trenger ekstra penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se at det er flere som er kommet hit inn. Velkommen.

 

Kristepie - du har vært kjempeflink, stå på videre.

 

Fortsatt ikke vært på vekta, men klærne begynner å sitte løsere igjen (heldigvis)

 

Treninga er det så som så med fortsatt, har priorietert barna veldig mye i høst - vært med dem på det de har deltatt i og når mannen i tillegg er mye borte så merkes det. Håper å få til minst 2 dager med trening i ukene fram til jul nå, og etter jul skal jeg ha mine 2 dager minst.

 

Klem til oss alle for at vi fortsatt ikke gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Nå er det flere bukser som har vært relativt ubehagelige en stund, som plutselig er greie å bruke igjen. Deilig! Og det er som jeg sa for noen dager siden: Det er det som synes for resten av verden, ikke hva vekta di sa den morgenen...

 

Lykke til med treningstid, Sissels! Du må prøve å få litt tid til deg selv også. :D

 

Kjempeklem til alle og ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Og helg med julebord både fredag og lørdag har satt spor. Opp 0,9 i forhold til forrige mandag. Så får vi se hva massive mengder vann i løpet av dagen gjør med vekta til kurskvelden.

 

Stor klem til alle oss som ikke gir oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Mandag var litt nedtur. Vekta på kurskvelden var nemlig enda mer deprimerende; opp 1,1kg! Men jeg VET jo i hodet mitt at man ikke legger på seg en kilo fett i løpet av tre dager. Målene var heller ikke utvidet, snarere motsatt. Og ganske riktig; i dag var jeg nede på 59,5 igjen og hele kiloen er borte. :D

 

Så nå er det bare å se fremover! Julebord er overstått, neste utfordring er selve jula. Må planlegges litt....

 

Stor klem til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink kristepine - om en kan si det slik. Regner med at du snart forsvinner herfra og inn på hold vekten snart:) Kjempeflott.

 

Har planer om å komme meg på vekta til uken, for det må jeg jo virkelig før jul. Er redd den viser noen kg opp pga alt for lite trening i høst - dessverre, men jeg gir meg ikke og så lenge jeg kommer inn i klærne jeg har i skapet så må jeg vel være fornøyd;)

 

Ned skal jeg uansett.

Denne uken har jeg faktisk fått til 2 treningsøkter - selv om de ble på samme kvelden. Håper å komme meg ivei på spinning i kveld også.

 

Stå på videre alle sammen, vi gir oss ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tusen takk, Siissels! Det varmer at noen heier på en. :) Særlig en dag som i dag. Hodet var ikke helt med i helgen, så det ble for mye mat og drikke og null trening på grunn av været. Æsj! Litt ned i forhold til forrige mandag, men ikke helt ned til der jeg var for 14 dager siden. Jeg føler meg så dum, for jeg visste det jo! Burde ha vært mer aktiv i helgen. Kunne i hvertfall ha løpt litt i trappa hjemme! :)

 

Jeg har et positivt punkt og det er midjemålet. Tror aldri jeg har vært så smal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Har planer om å komme meg på vekta til uken' date=' for det må jeg jo virkelig før jul. Er redd den viser noen kg opp pga alt for lite trening i høst - dessverre, men jeg gir meg ikke og så lenge jeg kommer inn i klærne jeg har i skapet så må jeg vel være fornøyd;)[/quote']

Du har så rett igjen, Siissels! Det er ingen som ser hva vekta di viser, men alle ser om klærne dine passer! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Fremdeles litt blåmandag. Vekta har oppført seg fryktelig merkelig. I ettermiddag var jeg en halv kilo lettere enn jeg var i dag tidlig. Snodige greier. Vekta til kursleder viste 60,3. Det vil si ned 0,3kg på 14 dager. med julebord forrige helg og lettere hodeløst opplegg denne helgen må jeg vel si at det kunne ha vært verre...

 

I kveld var siste kurskveld før jul. Neste veiing er 9. januar. Målet er under 60kg på kursleders vekt. Det er en milepæl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Endelig inne igjen!

Kan ikke logge meg på fra jobben, der går nettleseren helt i stå bare jeg åpner grete roede-siden i det hele tatt. Grusomt kjedelig med tanke på dagens middags-tips og sånne ting. Den kan jeg ikke åpne lenger.

 

Og nå når jeg endelig kom inn på PC hjemme, så er alle gamle data borte... I dag tidlig veide jeg 58,7, men jeg aner ikke hva jeg veide forrige mandag, så jeg vet ikke om det er bra eller dårlig. Kanskje jeg skrev det lenger ned her, jeg får scrolle og se. Ikke vil de nye sidene godta kurskoden heller, så jeg må ta en ekstra telefon til kursleder.

 

Vet ikke helt hva jeg synes om disse sidene, jeg... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fant jeg til slutt innlegget -måtte jammen gå inn på meg selv og sjekke innlegg.

Uvant med disse sidene, men jeg håper nå virkelig det bare er en overgangsfase til man blir vant med dem.

 

Har klart å komme meg på spinning ett par ganger de siste ukene, men denne uken har det ikke blitt dessverre. Tror jammen folk har tatt juleferie. Håper det blir trening i juleuken da.

Har vært ute og gått i skogen ett par ganger også. Herlig.

 

Vil ønske dere som er her inne ei riktig så God jul, og så står vi på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest siissels

Da har snøsesongen begynt, så i dag blir det ut å måke snø før jeg drar på jobb ;) Greit nok det, blir litt ekstra trim det.

Spinning i ettermiddag håper jeg.

Sitter med tanken om å få til mage/rygg/lår-trening (bruke egen kropp, ball, enkle vekter) her på senteret - men usikker på om det er noe som frister andre. Skal tenke på det litt til, og ta det opp med "sjefen" hva han mener, om det er noe å satse på.

 

Stå på videre, for det må jeg, merker at vekta har gått opp i desember pga av veldig lite trening :angry: Liker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Har du fått snø, du da! Her er det bare så vidt det la seg en halv cm i natt. Ikke noe å måke etter, bare koselig med litt lysere terreng. :) Det er det første vi har av snø egentlig, så jeg vet ikke om vi fikk noe vinter i år... (Det er vel et par måneder igjen å gjøre det på.)

 

Angående mage/rumpe/lår: Kan du ikke henge opp en lapp der du spør om det er flere enn deg som er interessert? Heng på en blyant og la folk krysse av, så ser du fort om noen har lyst til å være med deg på det. Lykke til!

 

Vekta mi har gått ned siden desember, men det er nok fordi jeg har hatt en formidabel omgangssjuke. Har aldri vært så sjuk noengang så lenge. Tømte helt alle lagre og kroppen ville ikke ta i mot noe som helst på et døgn. Det var grusomt og jeg unner ikke min verste fiende den runden. Det ser ut til at alle andre i min nærhet går fri av den (heldigvis), så jeg lurer meg på om jeg reagerte på maten rett og slett. Kanskje jeg forspiste meg? Uansett er jeg redd det da har forsvunnet mer enn fett, dessverre, så det er godt det er igjen fire kurskvelder på ned i vekten, så man har muligheten til å veie seg på den fine vekten til kursleder som måler fettprosent! :) Jeg er veldig spent på den nå.

 

Jeg planlegger å flytte inn på hold vekten-forumet i februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...