Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Her er jeg igjen! Siden sist har jeg sakte men sikkert lagt på meg, ikke mye, men nok til at garderoben føles ubehagelig. Grensen ble nådd da jeg sjekket vekta etter ferien. Opp til 64 kilo igjen... Nå har jeg meldt meg på kurs som starter 26. september, men jeg kan jo egentlig dette her, så jeg starter "programmet" allerede i dag. :D Jeg ser Siissels er her fremdeles og Doppler har jammen også lagt igjen en melding. Hvordan går det med dere jenter? Men resten er nye for meg. Håper det er plass til meg her fremdeles!

 

Jeg har rukket å bli 37 år siden sist. (sukk...) Og jeg har klart å holde på joggeturene mine som jeg startet med i 2010. Det er jeg ganske fornøyd med! Men jeg gjør den feilen at jeg spiser like mye om jeg jogger fem eller ti kilometer... Når jeg har hatt litt vondt i kneet og måtte begrense joggingen så har jeg ikke klart å begrense maten tilsvarende, og da går det som det må.

 

Målet er å se femtitallet igjen før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Dag to ferdig, og jeg spiser for lite. Middagen har faktisk blitt for liten, og jeg har hoppet over mellommåltidet og da blir det for lite mat. Sånn er det vel ofte når man skal være så flink og ikke spise for mye at man overkompenserer. Må ta tak i det fremover.

 

Motivasjonen er fremdeles der, heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser Siissels er her fremdeles og Doppler har jammen også lagt igjen en melding. Hvordan går det med dere jenter?

 

Dopper har hatt en sønn med store psykiske problemer sist vinter, og løste det ved å spise. Dvs, han ble jo ikke bedre og jeg ble veldig tung. Så nå er jeg faktisk inne på ned 10-20 kilo, tråden Ned 10 kg før jul. Må vel ned 13 kilo før jeg er fornøyd. Ellers jobber jeg nå med kognitive prosesser samtidig sånn at jeg unngår å spise meg gjennom kriser. Så langt har det funka i alle fall. Jeg har holdt treninga ved like, og hatt omkring 15 treningspoeng i uka, men maten har vært helt krise. Men nå er jeg motivert og klar for å ta tak i problemene, og satser på å gå ned 10 kg før jul.

 

Lykke til videre damer! Dette skal vi klare. (igjen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står på for fullt, og skal i mål engang.

 

For å si det sånn så kjenner jeg at det har vært veldig dårlig med trening de siste månedene, men nå er jeg igang:)

Instruktør annenhver uke på Dance (blanding av bl.a zumba, hip hop) og så skal jeg komme meg ivei på spinning og step/styrke innimellom - minimum 2 treningskvelder i uka er målet - men mannen bør være hjemme slik at ungene slipper å være alene.

 

Matspising så som så, noen ganger er jeg i "mål" og noen ganger så er jeg langt under det jeg bør ha.

 

Doppler: Klem til deg, plutselig så er du her inne igjen.

Kristinpie: godt å se deg her igjen. Ja, det har blitt noen nye og flott er det . Flere med samme mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Er fornøyd med første uken. :) Jeg har 9,8 trimpoeng, og har maten under kontroll. Jeg har ingen tro på at det synes noe på vekta i morgen. Erfaring tilsier jo at den ikke rikker seg de første tre ukene jeg er flink.

 

Doppler: Så vidt jeg husker har du en ganske tung bygning med masse muskler. Det forbrenner energi og hjelper deg på veien! Det er godt å høre at du jobber med hodet ditt også som har ødelagt for deg siste året. Jeg har full tiltro til at dette går din vei!

 

Siissels: Ja er det ikke rart at man sliter med å få i seg nok mat, når vi faktisk er engasjert her inne fordi vi vanligvis får i oss for mye? :) Fullt fokus nå, så er vi plutselig i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da var høstforkjølelsen dukket opp her.

Hoster og nyser så det står etter.

Ikke noe godt å trene da nei.

Mat går nå som det pleier; noen ganger i mål og noen ganger ikke.

Vekta: nekter å vite noe før oktober er over. Føles ut som jeg har lagt på meg.

 

:P da er det bare å sette igang igjen, både med trening og spising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Æsj, da Sissels! Forkjølelse er noe dritt! God bedring og varme tanker til deg!

 

Her går det som vanlig med babysteps. De 0,2 ned forrige uke holdt seg unna igjen utover i uken og i går kunne man konstatere ytterligere 0,2 ned. Ned er ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde som mål å gå ned fra 62 til 58 kg i løpet av kurset, men lyktes ikke helt med det. Da er det bare å fortsette litt til for det går jo ganske greit dette her :-)

 

Jeg er imidlertid litt forvirret om kaloriinntak. Har testet på vektklubben hva forbruket er når jeg trener 10-12 poeng hver uke. Det er da 1786 cal og i følge dette opplegget skal man ligge 5 - 800 cal under forbruket. Når jeg trener mindre, og det hender faktisk ikke så sjelden, blir det en konflikt her og hva blir da riktig? Skal jeg trekke f. eks 500 fra forbruket eller skal jeg aldri gå under 1200. Hva er riktig?

Er det noen som vet?

 

Glad for all hjelp,

liso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hadde første kurskveld i går, og det så ut som en fin gjeng med damer. Gleder meg til sju uker sammen med dem!

De "nye" kursbøkene ser også veldig bra ut. Filosofien er mye den samme, men jeg ser da også utvikling. Veldig motiverende! Og ikke minst motiverende med den utvidete muligheten her i Vektklubben. Dette blir bra! Og så er det bare opp til meg HVOR bra det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hadde glemt hvor mye jobb det er å være pinlig nøyaktig med kursopplegget... Kursholder ville jeg skulle helt ned på Meny 1 før hun har sett på treningsopplegget mitt. Det skulle vi først regne ut neste uke. Det vil si null mellommål og null kvelds. Jeg sparer som en gal på melkerasjoner for å ha noe yoghurt til overs sammen med en banan for å ikke dø av sult klokka åtte på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser flere måltider utover dagen nå, blitt flinkere igjen iallefall - men måltidene blir ofte i bilen på vei mellom arb.plassene.

Ikke kommet skikkelig igang med treningene eller, men nå har forkjølelsen begynt å lette - så da blir det vel.

 

Kristepie: spennende med kursopplegg, selv om du må være voldsomt pirkete og nøye da. Har vurdert nettkurset jeg, men tenker så at jeg må nå klare det selv uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei Sissels!

Godt at forkjølelsen begynner å gi seg! Det er slitsomt å være halvveis i formen.

 

Den viktigste oppdagelsen jeg har gjort til nå i kurset er at jeg IKKE skal ha mellommåltid eller kvelds. Hvis jeg skal spise utenfor de tre faste måltidene frokost lunsj og middag, så blir det enten en av de tre fruktene jeg skal ha i løpet av dagen eller en av de tre melkene. Eller selvfølgelig en gulrot eller to... Og det går faktisk bra! Jeg har foreløpig ikke vært plaget med sult.

 

Første utfordring kommer i dag. Vi skal på restaurant og i Nathionalteateret. :)

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

En herlig dag med lang joggetur og fårikål. (som jeg fant ut er Nei-mat litt for sent... ;) ) I går hadde vi middagsbesøk og spiste lammelår og drakk alt for mye rødvin. Med restaurant-besøk på torsdag i tillegg, er jeg ganske spent på kurskveld og veiing i morgen. Jeg har forsøkt å bruke hodet underveis, med riktig oppdeling av tallerkenen og spise meg passe mett. Vi får håpe det ikke ble for mye feil. Vi får se i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Kurskvelden i dag var også veldig koselig. Man blir litt mer frempå og varm i trøya etterhvert, så i dag var det mer skravling. Det kom et spørsmål om Corebar og om man kunne regne det som styrke trening på grunn av styrkingen av kjernemuskulatur, men det er da kondisjonstrening først og fremst? Noen synspunkter?

 

Ellers viste vekta til kursholder også ned 1,1kg, så her har det gått nedover. Sansynligvis fordi jeg ventet mensen forrige uke og har fått den nå. Så det også tydelig på cm rundt brystene.

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Så bra da kristepie. Skikkelig moro med nedgang.

Bra å høre at du ikke er sulten, tross mindre måltider.

 

Skal ikke på vekta før oktober er over- spent på hva som har skjedd da.

 

Her går det i knekkebrød for tiden, med egg eller makrell - godt ja. + frukt i alle varianter. Blitt veldig glad i kiwi og avokado jeg.

 

Klem til oss alle som står på og ikke gir oss! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det går fremover for dere her inne. Jeg har vært "ute av drift" en god del uker nå pga lungebetennelse og påfølgende ribbeinsbrudd, pga kraftig hosting. Det er nok ikke grodd ennå, så det er treningsnekt en stund til fremover.

så jeg går tur, og enhver liten anstrengelse fører til tung pust. Har aldri følt meg i så dårlig form, men det går fremover.

Jeg har luktet litt på lavkarbo, men kjenner at det er ikke helt meg altså, men jeg har faktisk gått ned ett par kilo, til tross for særdeles mye innaktivitet, men tror at når formen er på topp igjen og aktivitetsnivået øker, så ønsker jeg meg nok litt flere karbohydrater, for ikke å snakke om frukt:-)

 

Ønsker dere lykke til videre og en fotsatt god høst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kristepine

Nå var det lenge siden jeg oppdaterte ser jeg! :)

 

Det var fortsatt fin nedgang på både vekt og cm på mandag, så jeg var veldig fornøyd. Men tirsdag morgen hadde vekten plutselig lagt på en halvkilo som fremdeles er der. Merkelige greier!

 

Helgen blir en eneste stor planlagt utskeielse, så jeg har ikke store forhåpninger til mandagens resultater. Det blir jentehelg i Stockholm med masse rødvin og jazz og kos! :) Dette er en helg i året så jeg har fått beskjed av kursleder om å planlegge i hodet mitt at jeg skal kose meg slik at jeg ikke ødelegger helgen for meg selv med å tenke for mye på vekt-tallet på mandag.

 

Du skriver du spiser knekkebrød, Siissels. Har du bakt selv? Jeg er litt nysgjerrig på den oppskriften til Grete Roede og lurer på å prøve det. Jeg er også veldig glad i knekkebrød, så jeg skjønner hva du mener. :D Blir spennende å høre hvordan vekta behandler deg i slutten av måneden.

 

Det var leit å høre om sykdom og ribbensbrudd Bjorg75! Det er visst ganske vondt, har jeg hørt. Æsj og usj! Det virker som om du er ved godt mot, så du får stå på og gjøre det beste ut av det. Enig i at LAvkarbo ikke er fristende når man kommer i litt aktivitet.

 

Jeg sier som siissels; Stor klem til oss som ikke gir oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne også.

 

Bjorg75; hørtes ikke noe godt ut med verken ribbensbrudd eller lungebetennelse.

 

Kristepie: hjemmelagde eller kjøpte knekkebrød; varierer- men hjemmelagd er best. Har ikke sjekket hvordan roede sine er, får gjøre det for å se om det er noen forskjell på de jeg baker og dem.

Må innrømme at jeg er veldig spent på vekta jeg også.

Det har ikke vært så veldig mye trening på meg, men nå er jeg kommet i gang med Dancetimene og det er en begynnelse. Spinning, step/styrke og aerobic har jeg ikke kommet meg på en eneste gang :) vært så mye annet denne høsten.

 

I helga blir det å stå/sitte ved bassengkanten og følge med frøkena og flere som er på svømmestevne:)

 

Klemmer sendes fortsatt til oss som ikke gir oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kristepine

Puh!

Tilbake etter tur og influensa med feber og full pakke. Æsj!

Men jeg har klart å holde meg i skinnet og har ikke falt for fristelsen til å "unne" meg noe ekstra fordi jeg er syk. :) Antagelig klarte jeg det fordi jeg nå går på kurs og har offentlig veiing. Mye lettere å gå i fella når det bare er en selv som ser resultatet. Jeg er fremdeles kjempefornøyd med kurset. Har til nå gått ned ca tre kilo og tre cm fra midjen på disse fire ukene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...