Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Ble ingen gåtur, skulle egentlig gå, men var utrolig vind og kaldt at jeg ikke gadd - kjedelig men sant! Gikk hjem og spiste potetgull - NEDTUR, men går greit...

 

Syklet da jeg så på Hotell Cæsar, og takk og pris for det. Så nå skal jeg skjære litt kiwi og banan til kveldsmat.

 

Imorgen er en ny dag - tenkte at jeg skulle se om jeg fikk svømt på morgenen - KAN klare det.... KAn også klare å få gått en tur etter jobb, men må se på det - er litt lite motivert til trim - har trimmet hver dag i lang tid

 

Hmmm - kjenner meg sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Klarte det - motet meg opp og gikk og svømte kl 8 - og svømte brystsvømming i 35-40 minutter - VELDIG fornøyd med det, og noen trimpoeng ble det!

 

Spist lite idag pga mye å gjøre på jobb - ser hvor utrolig lett det er å gli ut, men spiste iallefall lunsj!, og så spiste jeg ost og skinke-pai til middag - veldig godt og helt passe med kalorier er det i en slik pai som kjøpes ferdig i frysedisken.

 

Har nå bestemt meg - blir et nytt kurs - fra uke 13 - dvs at det blir 2 uker uten kurs, og det tror jeg nok går helt fint fordi jeg da har som motivasjon og vise at jeg også KAN uten kurs!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag: idag har jeg hatt fri fra jobben, men sittet totalt 5 timer i møte vedr min sønn, slik at det er faktisk lengre tid enn 50% jobb!!

 

Jeg har gått til og fra møtene, slik at har sanket inn totalt 3 trimpoeng idag og det er jeg stolt av! Dette så ut til å bli en veldig dårlig trimuke, men totalt har jeg nå fått over 15 trimpoeng likevel og det synes jeg er BRA.

 

Imorgen er det veiedag. Tror det går fint. Jeg føler at jeg går veldig bra nedover nå - tar godt vare på forbrenningen og målene jeg har satt for hver uke er nådd - venter ennå på når det skal stoppe litt opp, eller gå bakover! Det MINSTE jeg har tatt av på 1 uke var 400 gram, men stort sett går det på rundt 1 kg i uka - synes det er litt mye, men det kommer av mye trim. Målet er egentlig å være på ca 3 kg pr mnd - da når jeg mitt endelige mål i oktober/november med 30 kg ned - det virker langt fram, men likevel: akkurat nå virker det oppnåelig!

 

Midja er det som går tregest å få innover, og jeg lurer på om jeg må legge inn noen mage/styrke øvelser for å få det til. Tydelig at jeg har godt utbytte av øvrig trening, og går veldig fint og jevnt nedover. Ikke siden 2006 har jeg gått så mye ned i vekt - dvs. denne gangen har jeg gått MYE mer ned i vekt enn da, men hadde lagt på meg litt siden da, slik at NÅ er jeg under det jeg veide i 2006 - herlig å tenke på at jeg er lettere nå enn de siste 3 årene. Føler helt klart at dette går min vei - at jeg har klart å få fart i forbrenningen - men det er beinhard jobbing!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så motiverende å lese tråden din. Du har jobbet kjempe flott og det viser jo resultatet du har oppnådd.

Gleder meg til å følge deg videre på veien ned.

Jeg har startet opp for å bli kvitt mine 40.

Laget meg en egen blogg , mest for meg selv for å dokumentere arbeidet mitt mot en ny livstil. Kanskje jeg da greier å konkretisere resultatene bedre enn hva jeg gjorde sist.

Lykke til med veiingen i morgen:)

 

Ta gjerne en tur til bloggen min: http://www.tirben.blogspot.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag: nå 106,8; NED 0,5 kg denne uka, totalt 8,2 siden jul(!)

 

 

Mål:

 

lår: 70 (uendret), totalt: -6

rompe: 118 (uendret) totalt: -9

midje: 114 - (-1); totalt -5

bryst: 114 (-1), totalt :-10

overarm: 37 - (-1); totalt: -3

hals: 39,, (uendret), totalt: -3

 

Tenk at jeg nå har gåttt 10cm inn rundt brystet og 3 cm på overarm! Er kjempefornøyd med det. Lite endring i midja, og bør nok begynne å trene stykre i mage... Prøvde jo det en periode men det går liksom ut...

 

Nå skal jeg være borte på reise i 2 dager, og da blir det ingen trim og mye god mat, så målet for neste uke er å komme under 106,5, men har litt lite tro på det.

 

Uansett: alt i alt : veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor

Hei dere.

Har ikke vært innom hele uka, har vært mye styr og styr her.

Jeg hadde veiedag på mandag(2mars), og det var siste kurskveld for kurs 1.

 

Resultatene mine ble:

-9,5 kg

-41 cm på kroppen, hvorav 4 hals,-3 arm,-11 bryst,-14 midje, - 0 ende og - 4 lår.

Vekten er nå 107,5(1.73 høy)- så jeg har en lang vei å gå.

 

Trimpoeng siste uke var 31. Jeg går med staver 1 mil hver dag, etter middag. Da sitter alikevel mann og barn og suser med noen rolige inneaktiviteter- og jeg kan få tida til meg sjøl. Det er kjempedeilig!

 

Mandag begynner jeg rett på kurs nummer 2 :-)

med mål om nye 10 kg der!

 

Ser at du har stadig nye mennesker innom her Besc som følger deg, og det er jo supert. Denne sida di er så motiverende og du er flink til å sette ord på utfordringer rundt mat, trim og daglig hverdagsståk..!!

 

Jeg har funnet min måte å takle dagene underveis på føler jeg. En blanding av kurs, kurskvelder og innom denne siden din!!

Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillamor: koselig å høre at du finner inspirasjon i mine sider, tanker og ideer - det er flott!

 

Du har vært UTROLIG flink på kurs 1!! Jeg er dyktig imponert!

 

Selv har jeg gått ned 8,2 siden jul, og har som mål 10 kg mellom jul og påske,

 

Har akkurat hatt 2 dager på kurs i Oslo, og da er ikke slanking i fokus, selvom jeg på skritt-telleren endte på 13 000 skritt begge dagene siden jeg GIKK fra kurset og til togstasjonen - som var et godt stykke... Er litt stolt av det - men ikke av maten jeg spiste osv.

 

Idag har jeg vært hjemme og hatt STORT sjanse til å finne fokus, men er demotivert - så nå må jeg nok jobbe meg inn ijgen.

 

Av en eller annen merkelig grunn har jeg gått en senebetennelse i muskulatur nederst i ryggen - aldri hatt det før, men jobber i helsevesenet, så ikke noe problem å sette diagnose... Har nå tatt medisiner, men hjelper ikke stort ennå, så idag har jeg ikke trimmet i det hele tatt.

 

Må begynne å sette opp planer igjen for å klare å finne fokus slik at det blir noe bra resultat på torsdag:

 

Søndag:

 

frokost/lunsj: rundstykke, røkt laks og kokt egg

 

Middag: ?? - må tenke litt på den - kanskje biffstrimler - det er jo sunt og godt, og har diverse grønnsaker i kjøleskapet som har ligget noen dager og bør spises

 

Trim: svømming - skal på bassenget med sønnen min og da bør jeg klare å svømme selv minst 20-30 minutter... Kan jo være meget bra for ryggen min også

 

Mål: IKKE sjokolade , potetgull eller annen snop!!

 

Hovedmål: få FOKUS på slankinga igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjempebra Besc. Nærmer deg to-sifra, det er en skikkelig god grense og passere. Masse motivasjon i det! Og fokus og planlegging, ja det er to viktige stikkord.

 

I dag er det jo kvinnedagen, hurra! og snøen laver ned, men snart er det vår jenter.

Stå på!!!:D:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde nok fokus. Hovedgrunnene var:

 

* snop i huset fristet

 

* har en betennelse i ryggen som gir store smerter og som gjør at jeg ikke får gått mer enn noen meter før alt knyter seg - utrolig vondt - MÅ få gjort noe med det - prøvde sykling og det gikk greit, og gikk også på bassenget som gikk ok, men klarte ikke å ha noe tempo på svømnminga

 

SÅ - imorgen er en ny dag- DA må jeg klare å få fokus altså!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber veldig med fokus. Denne uka er det ikke spørsml om hvor mye jeg får NED, men hvor mye jeg går OPP! Jeg har en betennelse i ryggen og den gjør dessverre at jeg nesten ikke får beveget meg - har klart å holde meg på jobb, men ellers blir jeg ekstremt lei meg siden jeg ikke får beveget meg.DET er jo positivt fordi jeg tidligere ikke ville brydd meg. Men ser også til skrekk og advarsel hvor lett det er å falle tilbake til gamle kost-vaner også! Nå er det klart at jeg samler mye væske og sånt pga mye medisiner for smerter og inflammasjonen i ryggen, men likevel....

 

Er skuffet over meg selv, men SKAL klare å få igjen motet etterhvert som smertene avtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik-veid meg idag, og nå ser vekta bedre ut (selvom den er gått opp siden forrige uke), og da er jeg straks mer motivert! Kanskje kommer jeg til å klare å få igjen fokus likevel - jeg var jo SÅ motivert og fokusert for 1 uke siden, så en sånn "fille ting" som at jeg blr syk, skal ikke gjøre noe med motivasjonen, selvom det blir et lite steg tilbake i forhold til vekta denne uka. Så får vi se i morgen - da blir det bare vekt og midje-mål - gidder ikke måle overalt, fordi det ikke har gått ned/inn. Skal starte å ta nye mål når jeg starter på neste kurs 23/3 - og da har jeg forhåpentligvis gått nedover igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er utrolig fort gjort å falle tilbake til gamle vaner. Veldig skummelt det der, man må liksom være topp oppmerksom og fokusert hele tida, og det er neste en umulig oppgave. Men vi kjemper på dere, og vi gir oss ikke!!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei besc!

 

Så dumt at du har fått betennelse nå når du var så godt igang. Men du holder jo tydeligvis fokus likevel.

 

Det virker som om det er flere her inne som sliter for tiden. Må innrømme at det gjelder meg selv også, jeg hadde en kjempesprekk igår :)

 

Kanskje det har noe med årstiden å gjøre? Vi har jo jobbet ganske lenge nå og er kanskje mer klar for våren og lei av å vente? Vet jo igrunnen ikke, men jeg bare synes å merke at det er så mange som sliter akkurat nå og prøvde å se en felles nevner for oss.... eller kanskje jeg bare leiter etter en god unnskyldning?

 

Uansett, vi er her fortsatt og vi gir oss ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei besc!

 

Så dumt at du har fått betennelse nå når du var så godt igang. Men du holder jo tydeligvis fokus likevel.

 

Det virker som om det er flere her inne som sliter for tiden. Må innrømme at det gjelder meg selv også' date=' jeg hadde en kjempesprekk igår :)

 

Kanskje det har noe med årstiden å gjøre? Vi har jo jobbet ganske lenge nå og er kanskje mer klar for våren og lei av å vente? Vet jo igrunnen ikke, men jeg bare synes å merke at det er så mange som sliter akkurat nå og prøvde å se en felles nevner for oss.... eller kanskje jeg bare leiter etter en god unnskyldning?

 

Uansett, vi er her fortsatt og vi gir oss ikke!!![/quote']

 

Helt riktig: ikke gi deg! Stå på likevel!! Det er NÅ det gjelder !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang siden jul har jeg gått OPP i vekt. Det var egentlig forventet ut fra sykdom OG ingen trim + skeiet ut litt i starten av uka med diverse ting., Gikk opp 600 gram fra forrige uke - så nå er vekta 107,4 - målet var å komme til 106,5 denne uka, så det var dumt, men tenker at det fortsatt er oppnåelig - føler at jeg nå er på tur inn i det å få fokus igjen, og dermed SKAL det gå bra videre.

 

Tok også mål - og ser da at jeg hverken har gått ut eller inn i mål

 

 

Målet for neste uke er: ned til 106,8 (da er jeg der jeg var forrige uke).

 

For å oppnå dette må jeg:

 

* ha fornuftig kosthold

* holde fokus

* få inn trim igjen gradvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - så er det morgendagen. Idag har jeg klart å få 1 trimpoeng, og det er jo litt... Skal prøve å få svømt i morgen. Det er slik at ryggen nå er blitt noe bedre - gradvis bedre for hver dag, men fortsatt mye smerter - sist jeg prøvde å svømme - søndag - gikk det ikke noe bra, men vi får se i morgen!

 

Kostholdet går ok - kjøpte en god ost idag, og fråtset litt - ble liggende ca 200kcal over det som er anbefalt, men ok...

 

Så ja - jeg er fortsatt med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en LANG bølgedal på 1,5 uker, kjenner jeg nå at jeg gradvis blir bedre i ryggen. Tenkte at jeg skulle våge meg på en litt lengre tur imorgen å se hvordan det går.

 

Skulle svømme idag, og fikk svømt 5-10 minutter, men hadde så mye å gjøre (jobb med barn i basseng), at jeg ikke fikk svømt mer selv - men ok - var over 1 time i bassenget. Ikke gått noe særlig idag, og kjenner meg sliten, men hatt et fornuftig kosthold.

 

Har fått dilla på velbekomme frokostgrøt til Toro - den er ny, og kjempegod! DYR, men for meg er det verdt det fordi jeg trenger ting jeg synes er godt - godt med varm, enkel, god frokost.

 

Siden kostholdet nå synes å komme i gjenge igjen, føler jeg at fokus blir bedre - så da er det "bare" å få skikk på trimmingen igjne, og jeg kjenner at den må komme litt etter litt - er nok blitt litt lat også fordi jeg f.eks. idag ikke orket å sykle til Hotell Cæsar enda det pleier jeg å gjøre, MEN vet også at det er viktig å satse på å bli frisk og nå er det gått noen dager uten medisiner, og det er bra.

 

SÅ imorgen tenkte jeg å gå en tur på 20-30 minutter, spise fornuftig - tenkte frokostgrøt til frokost og kanskje også til middag (pleier uansett å ha grøt til middag liksom) - har kjøpt et lite "lager" så jeg har nok! Til kveldsmat tenkte jeg å ha kyllingvinger. De siste 2 dagene har jeg hatt et fat med "snackagurk" (de er GODE), paprika, isbergsalat og stangselleri, samt et stort glass med appelsinjuice til kveldsmat - det har vært godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også!

Jeg tror at det er årstiden. Makan til seigpining. Det er jo snø og snø og snø... Nå vil vi ha sol, vår og masse herlig trim! Kjente det så godt den dagen det var sol. Da spratt jeg rundt.... men nå er vi i midten av mars, bare sola kommer nå så blir det fart i både det ene og det andre tenker jeg ! Men du har jo vært kjempeflink. Nedgang hver uke siden jul! Supert!

Lykke til Besc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ønske at jeg var kommet under 100kg - dette innebærer en vektnedgang på 900g pr uke, så det er nok litt for mye, MEN iallefall være kommet VELDIG nær et tosifret tall hadde vært SUPERT: Jeg skal reise med min mor og min datter. Min mor har da ikke sett meg siden jul, og TENK om hun kunne se en 10-15 kg lettere datter enn sist hun så meg - jeg VET at hun kommer til å legge merke til det å belønne meg med MASSE ROS!!

 

SÅ - målet framover er:

 

det opprinnelige målet om 10 kg til påske - det er altså om 3-4 uker (og jeg har 2,6 kg igjen til det)

 

Deretter helst 1 kg pr uke fram til 8.mai - klarer jeg det mon tro??? Det ER mye, men hadde vært utrolig gøy!

 

 

-----------------------

 

Ellers idag: jeg KLARTE helt greit å gå en tur på 20-30 minutter. Var temmelig sliten i ryggen, men det GIKK. Dermed ønsker jeg igjen å prøve meg på min "vanlige" rute i morgen. Været er SUPERT for tida, og det hadde vært aller tiders å få gått ruta mi i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg:) Håper du klarer det fram til London turen!!

Jeg skal til London for første gang om 14 dager!!! Gleder meg ENORMT.

Holder jo på med Grete roede kurs mens jeg er der, og har tenkt å holde fokus på det. Er ikke maten jeg drar til London for MEN ALT DET ANDRE , butikker, muiscaler, konserter, parker, slott, .....:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Besc!

Du har vært kjempeflink! Er veldig imponert! Falt litt av en periode, mye sykdom gjorde det vanskelig å følge opp, men nå er jeg tilbake igjen - topp motivert - ikke minst takke være deg - Det går ann! Har meldt meg på GRkurs, gikk ned 1,8 kg første uka. Skulle vært på kurs i kveld, men må jobbe sent og frå det ikke til. Tipper jeg har gått ned litt til og at jeg dermed kommer under tosifret. Får leve i spenning i en uke til.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...