Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Hei Besc!

Du har vært kjempeflink! Er veldig imponert! Falt litt av en periode' date=' mye sykdom gjorde det vanskelig å følge opp, men nå er jeg tilbake igjen - topp motivert - ikke minst takke være deg - Det går ann! Har meldt meg på GRkurs, gikk ned 1,8 kg første uka. Skulle vært på kurs i kveld, men må jobbe sent og frå det ikke til. Tipper jeg har gått ned litt til og at jeg dermed kommer under tosifret. Får leve i spenning i en uke til.

 

Lykke til videre![/quote']

Hei på deg!

Kjempekos å se deg tilbake!! Ja - det går an, når jeg får det til så er det fullt mulig for de fleste! MEN for meg gjelder altså planlegging, planlegging og planlegging, og det å holde FOKUS, og IKKE gi opp selvom andre ting gjør at man går opp,skeier ut o.l.

 

I slankekuren har det vært viktig for meg å:

 

* spise ting jeg LIKER - liker jeg ikke maten kommer jeg ikke til å holde ut lenge - ofte vil det si at jeg har modifisert den maten jeg allerede spiser - f.eks. tar karbonadedeig istedet for kjøttdeig osv.

 

* ta vare på SMAKER som er viktig for meg - f.eks. liker jeg ost, og av og til bytter jeg ut en "fornuftig" lunsj med salte kjeks og ost fordi jeg er så UTROLIG glad i det - MEN nå vet jeg hvor mange kjeks, og hvor mye ost, og det er PLANLAGT - ikke på kvelden når jeg bare MÅÅÅÅÅ, men heller planlagt tidligere på dagen - f.eks. lørdag formiddag...

 

* integrere det å røre på seg som en del av hverdagen. Jeg fikk jo en skikkelig tilbakemgang fordi jeg ble syk, og ikke kunne trent, men nå klarer jeg å gå igjen 20-30 minutter, så det er flott, men fortsatt kraftsvikt i bena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar
Heier på deg:) Håper du klarer det fram til London turen!!

Jeg skal til London for første gang om 14 dager!!! Gleder meg ENORMT.

Holder jo på med Grete roede kurs mens jeg er der' date=' og har tenkt å holde fokus på det. Er ikke maten jeg drar til London for MEN ALT DET ANDRE , butikker, muiscaler, konserter, parker, slott, .....:):)[/quote']

 

Hvilke musikaler skal du på da? Vi holder på å tenke på det... London er en opplevelse - vært der 1 gang før, og da var det flott.

Holder på å lete etter et ok hotell midt i byen nå, og også dette med musikaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristine25
Hei

 

Er 40 år' date=' har 2 barn hvorav et er funksjonshemmet. Har alltid vært lubben men etter 1. svangerskap la jeg på meg mye, og etter 2. svangerskap ble det enda mer. Nå er det ca 115kg og det er iallefall 30 kg for mye. Jeg skal begynne på et internettkurs nå for å komme igang - har gått før og det har gått bra en periode, men det viktigste av alt er meg selv - at jeg klarer å holde meg motivert og sånt - og DA ville jeg trengt en annen som også skal gå ned , å kjempe sammen med - hvor vi kan hjelpe hverandre med å holde oppe motivasjonen.

 

Anyone out there?[/quote']

 

 

ikke gi deg, jeg har gått ned 32 kg en gang, nå skal jeg ned 40. viktigste er jernvilje! jeg er 25 år, slitt nå i 8år med overvekt. innså at jeg overspiser, nå er det slutt. begynt på tabletter fra legen, og mistet matlysten. vet ikke hva som er verst,overspising eller ingen matglede, men tenker på kroppen min og helsa.

stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gi deg' date=' jeg har gått ned 32 kg en gang, nå skal jeg ned 40. viktigste er jernvilje! jeg er 25 år, slitt nå i 8år med overvekt. innså at jeg overspiser, nå er det slutt. begynt på tabletter fra legen, og mistet matlysten. vet ikke hva som er verst,overspising eller ingen matglede, men tenker på kroppen min og helsa.

stå på![/quote']

WOW - imponerende med 32 kg!!! Hvilke tabletter er det og får du bra oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt smerter nedover låret etter betennelsen i ryggen, men ryggen er bra. Bestemte meg derfor for at, siden jeg begynte seint på jobb idag, skulle jeg gå på bassenget på morgenen - og det GJORDE JEG!! Er veldig stolt over det da, fordi senga var jo også temmelig fristende! Svømte 30-40 minutter kontinuerlig, og det var deilig.

 

Så nå sitter jeg på jobb - er litt sliten, men ellers er alt ok.

 

Til frokost spiser jeg for tida TOro sin nye frokostgrøt, som er ferdig, og som man putter i mikroen for å varme opp - kjapt og enkelt og veldig godt synes jeg.

 

Middag idag blir en sånn Mia pai ost/skinke som fåes i frysedisken - den synes jeg er veldig god.

 

I ettermiddag skal jeg på teater med ungene, slik at det blir ikke noe mer trim, men den svømmingen er det meste jeg har gjort på lenge, og jeg føler at jeg kommer meg i bedre fysisk form og mindre smerter for hver dag.

 

Torsdag er det veiedag, føler at det nå går MYE bedre, og jeg har klart å ta meg inn igjen, slik at dette skal nok gå bra!

 

Er forøvrig temmelig glad og stolt over at jeg har klart å finne fokus igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke begynner jeg på kurs igjen, og istedet for å ha veiedager på torsdager, er det nå plutselig blitt mandager. Dvs. at jeg jo EGENTLIG har veiedag i morgen, men nå blir det altså mandag - er LITT i tvil om hva jeg skal gjøre i morgen da , fordi jeg har jo sett fram til denne torsdagen siden jeg har inntrykk av at dette går VELDIG bra. Mulig jeg veier meg i morgen, og så tar jeg mål + vekt på mandag....?

 

Idag skulle jeg egnetlig ha fri hele dagen, men må på et møte kl 13, så da tenkte jeg at jeg skulle gå til møtet - vil være fornuftig trim... Men nå snør det og da kjenner jeg at jeg har ikke så lyst likevel... Så nå MÅ jeg ta meg sammen!!

 

Fortsatt LITT smerter i benet etter betennelsen i ryggen - kjennes særlig ved aktivitet og når jeg legger meg om kvelden, så jeg tror jeg fortsatt må være litt forsiktig....

 

Denne uka er forresten den Toro velbekomme frokostgrøt, som jeg skryter så mye av, på tilbud på Spar - så løp å kjøp! (= dagens reklame).

 

Har lagt litt om i forhold til kosten ved at jeg spiser mer på formiddagen og mindre på ettermiddag/kveld, og da lite karbohydrater - gjerne et stort fat med grønt og litt ost. Virker mer positivt på meg fordi jeg da får "knaske litt", samtidig som jeg merker at kroppen reagerer positivt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt litt om i forhold til kosten ved at jeg spiser mer på formiddagen og mindre på ettermiddag/kveld' date=' og da lite karbohydrater - gjerne et stort fat med grønt og litt ost. Virker mer positivt på meg fordi jeg da får "knaske litt", samtidig som jeg merker at kroppen reagerer positivt på det.[/quote']

 

Dette har jeg også erfaring med. Så det er nok noe i det eksperter på kosthold sier at en bør ungå å spise for mye om kvelden.

 

Når det gjelder veidagen din så ville jeg nok veid meg i morgen , kanskje det er bra for motivasjonen for å jobbe bra helga fram mot første kurskveld:)

Så trenger du jo ikke oppgi vekt igjen før mandagen etter.

Åkke som LYKKE TIL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen har jeg ikke lagt inn noen plan for trim, men vi får se om jeg får gått en liten tur + egentlig burde jeg fått syklet når jeg ser på Hotell Cæsar - har liksom gått ut slik at jeg er ute av rytme. SKJERPINGS!!

 

Plan for middag? _ nei ikke ennå, men kommer nok på noe.

 

Plan for morgenen er frokostgrøt til frokost, og knekkebrød til lunsj (med taffelost).

 

Ellers er det jo veiedag... så DET blir spennende! Kommer til å gjøre slik som foreslått: bruke den vekta som vekt på mandag, men tar mål på mandagen tror jeg iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke gikk jeg OPP 600 g - var syk og hadde det ikke bra. Denne uka har jeg gått NED 3 kg!!!!!! Selvsagt skyldes dette at jeg samlet på mye vann forrige uke pga mye medisiner og en betennelse i kroppen, MEN likevel, dersom man tar vekk de 600g jeg gikk opp forrige uke, tilsier dette 1,2 kg pr uke de siste 2 ukene - det er da alvorlig mye!

 

Vekta nå er 104,4 (ned 10,6 siden jul - målet var 10 kg til påske!!)

 

Mål for denne uka:

 

lår: 69 (-1), totalt: -7

rompe: 117 (-1) totalt: -10

midje: 113 - (-1); totalt -6

bryst: 114 (uendret), totalt :-10

overarm: 38 - (+1); totalt: -2

hals: 39,, (uendret), totalt: -3

 

Dette er jeg fornøyd med - har trent lite pga ryggplagene, slik at antall cm er nok litt preget av det.

 

Tenk at jeg nå har kun 4,5 kg igjen til å se tosifret tall!!!

 

MÅLET videre er at jeg skal være på 99-tallet innen 8.mai - dvs. om 7 uker = ca 700gram ned pr uke - jeg TROR det skal gå, men samtidig er jeg usikker pga det store vekttapet denne uka - kan jo hende det står stille litt framover nå....

 

MEN - DET ER IALLEFALL MÅLET PR NÅ!

 

Er så utrolig glad over å ha nådd målet om 10 kg til påske! Helt utrolig fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra! er moro å gå inn her å se så mange iherdige sjeler.. litt opp og mye ned..hehe sånn skal det være. viktig å se helheten og ikke bare uke til uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg danser litt for deg her:D:D

Hærlig besc!! Nyt det, nå trenger du ikke oppgi start vekt på mandag, da blir det sikkert anderledes likevell i å med at du sikkert skal veie deg om kvelden.

Stå på som stevner og greier du holde stabilt nå fram til mandag i uke 14 greier du helt sikkert å gå ned 700 gram i uke fram til 8.mai.

Det blir delig å se to siffrede tall vær du sikker!!!

Veldig glad på dine vegne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding og oppmuntring - det er SÅ bra på dette forumet at man går inn og kommenterer og støtter hverandre!

 

I dag ble det ingen trim - var bare sånn halvveis planlagt, skulle egentlig ha syklet litt, men gadd ikke - ikke helt bra, men er heller ikke i topp-form så jeg tenker at det på en måte er greit, - tror trimmingen kommer automatisk fra neste uke når jeg igjen begynner på kurs...

 

I morgen skal jeg få svømt litt - det blir bra. KAN også gå til/fra jobb og skal vurdere å gjøre det dersom været er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA - klarte å motivere meg selv til å GÅ til jobben. Gikk med pulsklokke, og ser at jeg er i mye dårligere form enn for 3 uker siden (før rygg-betennelsen), fordi pulsen ligger mye høyere), MEN det medfører jo at jeg forbrenner flere kalorier, så det er jo ikke så dumt...

 

Vært i bassenget og svømte etter timen jeg hadde med barn, ca 15 minutter, så der fikk jeg også litt trim, og så må jeg nesten GÅ hjem også da...

 

Et LITE problem er at de andre på jobben skal ut å spise lunsj, og jeg er litt usikker - har veldig lyst, men kjenner at det er pga MATEN og ikke det SOSIALE, så jeg tror egentlig jeg burde gå hjem og spise mer kontrolert der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke ut og spiste til lunsj - fant ut at det var kun pga maten at jeg kom til å gå, og fant da ut at det ville være mer fornuftig å GÅ hjem å bruke tida på trim - så det gjorde jeg!

 

Igår var jeg ute og måket snø i 40 minutter og presset pulsen opp til nesten 150! Så det var flott trening og 1,5 gratis trim-poeng!! Ellers var gårsdagen noe man bør glemme - jeg var IKKE flink på mat sida! Det ENESTE positive var at jeg oppdaget at det ER mulig å bruk kesam i stedet for lettrømme til taco - syntes faktisk det var godt og friskt, så det er noe jeg kan fortsette med, og spare masse kalorier på...

 

Idag har jeg målet litt snø, men ikke slik som i går, og så skal jeg prøve å få gått i bassenget med 1 eller begge ungene - da får jeg forhåpentligvis svømt litt selv, og dermed få inn litt gratis trimpoeng.

 

I morgen begynner mitt neste kurs, og det varer fram til jeg skal til London - til da vil jeg altså ta av ca 4,5 kg - det MÅ da gå??!! Isåfall er jeg kommet på et to-sifret tall og det ville være en stor seier å være der igjen!

 

Imorgen har jeg fri fra jobb - jeg bør absolutt motivere meg for å gå en tur - vi får se hva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri idag - og det er DEILIG. Men tenk - nå er kl 10.30 og jeg har allerede gått min 10 000 skritt for idag, og fått 2,4 trimpoeng etter en tur + snømåking, vært i butikken og handlet, ryddet LITT ved å pante flasker + levere hermetikk og glass på retur-punkt. Så JA - så langt er jeg VELDIG fornøyd med dagen og resten av dagen... har jeg tenkt å gjøre INGENTING før datteren min kommer hjem - og det er vel bare et par timer til, så nå må jeg "skynde meg å kose meg med å være alene å ha fri" - tid!

 

Idag begynner kurset, og jeg veier fortsatt 104,4 - som på torsdag - er fornøyd med det siden jeg da plutselig fallt 3 kg i vekt på 1 uke, og tenkte det skulle være vanskelig å holde den vekta!

 

Mål til neste mandag: være et sted på 103 -tallet!! KULT å tenke på at jeg nærmer meg de 99.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta nå er 104,4 (ned 10,6 siden jul - målet var 10 kg til påske!!)

 

Mål :

 

lår: 69 , totalt: -7

rompe: 117 totalt: -10

midje: 113 -; totalt -6

bryst: 114 , totalt :-10

overarm: 38 ; totalt: -2

hals: 39,,, totalt: -3

 

Totalt har jeg tatt inn 38 cm siden nyttår - og JA det er jeg fornøyd med!

 

Mål når det gjelder vekt/mål denne kursperioden er å komme under 100kg OG ha midjemål under 110cm.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at motivasjonen går ned, og det er dumt, dumt og atter dumt. AKkurat nå sitter jeg å vurderer: skal jeg gå en tur, eller skal jeg være inne å ta det med ro og slappe av. Blåser og er kaldt ute - frister mye mer å være inne - sjelden jeg er hjemme alene! MEN - trimmet ikke i går heller - annet enn litt på sykkel på ettermiddagen - hmmmmmmmmmm - dette er IKKE bra altså! Nå HAR jeg jo muligheten til å gå en laaaang tur. HUFF!

 

Vært hos legen idag- er sykemeldt pga mye stress pga mitt funksjonshemmede barn m.m. Holder også på å seponere epilepsimedisin selv, og dette tar litt på. Akkurat nå føler jeg meg veldig, veldig bra, og har jobbet 50% siste mnd, noe som har gått fint - tror godt jeg kan jobbe mer - legen fortsatte med 50%, men sa at jeg kunne jo jobbet litt mer, og så kunne vi justere det etterpå - det hørtes veldig greit ut synes jeg. Nå er det jo også endel fridager slik at det er greit. Pratet også om det å redusere stilling - dvs. ha noen fridager nå og da, slik at jeg kan ta meg inn av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å komme meg ut på tur på formiddagen. Istedet kjørte jeg datteren min på kor-øvelse på ettermiddagen, og mens hun sang gikk jeg en rask tur på 40 minutter - DEILIG - så tilslutt fikk jeg altså gjort det!

 

Idag var jeg i tvil om hvordan jeg skulle få gjort det; fikk ikke gått til jobb fordi jeg trenger mange ganger bilen i jobben, bl.a. idag, MEN nå er det sånn at jeg faktisk er ferdig kl 12.30 pga en avlysning av en time, og dermed kan jeg gå en tur fra jobben og en liten løype jeg har "laget meg", på 40-50 minutter, og så kjører jeg hjem - det blir DEILIG - sola skinner og det er FLOTT VÆR - kjenner at jeg gleder meg til den turen siden været er så bra.

 

MEN motivasjonen er IKKE bra. Nå er det 1 uke siden jeg veide 104,4 - og idag veide jeg litt MER - er ikke veiedag før på mandag siden jeg måtte skifte det pga kurset, MEN jeg kjenner at jeg er litt demotivert - er veldig mye sulten på dagtid, og føler at jeg spiser for mye snacks - noe som nok er sant, selvom jeg stort sett holder meg innenfor de antall kcal jeg skal...

 

Så ikke vet jeg - spiser MASSE grønnsaker og likevel er jeg sulten og sulten og sulten. Hjelper ikke akkurat at jeg nå har mensen, selvom den går mot slutten. HUFF - jeg MÅ da ha gått LITT ned til mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Takk for hyggelig innlegg på tråden min! Det setter jeg veldig pris på. Jeg er nok av de som ikke skriver så mye i andres tråder, men følger spent med, flere ganger daglig.... Nesten litt kjedelig hvis det er liten aktivitet her inne, men sidene hjelper meg uansett til å holde et nogenlunde greit fokus, i gode og onde dager....

 

Vi kjemper nok stort sett den samma kampen vi her inne, kampen for å holde motivasjon over lengre tid. Kjenner nå at jeg er litt slapp på den fronten, men det er nok ikke uvanlig å ha slike perioder. Hadde en kristisk periode før jul hvor jeg slapp ting alt for langt og prisen jeg måtte betale for det er januar, februar og mars. Nå er jeg endelig ferdig med de kiloene som kom på igjen i "pausen", Hmmm, trist opplegg, men sånn er det. Gjort er gjort. MEN nå har jeg lyst til å komme meg videre!

Har veldig tro på delmål, for meg hadde nok veien virket alt for lang uten "raster". Skal nok ned mellom 30 og 40 kg. Må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvor jeg bør ligge. Har ikke vært normalvektig i voksen alder, så time will show. For har et inderlig ønske om å klare det.

 

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver - og er ofte på besøk hos deg :)

 

Hilsen fra Trønder'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUsen takk for hyggelig tilbakemelding.

 

I forhold til normalvekt så HAR jeg vært det - har til og med vært tynn,- i voksen alder, men etter at jeg ble gravid har jeg liksom ikke klart å gå ned. MEN jeg vet at på en BMI på 26 syntes folk at jeg begynte å bli for tynn, så under det skal jeg IKKE - men iflg alle oversikter er faktisk 26 fortsatt overvekt!!

 

Jeg startet med en BMI på 40,3 - nå er den 36,3 - så det er jo en KLAR reduksjon på 3 mnd, men ennå et godt stykke igjen til 26 da... -

 

Mitt første hovedmål er å komme til 90kg - da har jeg en bmi på 31 og har da gått ned 25 kg. Vet at på 90 kg synes folk at jeg ser helt ok ut i vekt... - slanket meg for 5 år siden og da kom jeg til 90, men klarte ikke veien videre. Vet at jeg nå er mer motivert, så vi får se. Håper igrunnen på 85 til 1.november...

 

Idag kommenterte en kollega at hun så at jeg hadde gått mye ned i vekt!! - deilig å få slike kommentarer, og det sa jeg til henne også!

 

Gikk en tur på 45 minutter rett etter jobb - deilig med sol - tankene bare flyter når jeg går, og det er godt.

 

Planen for imorgen er at jeg skal få svømt litt, og også få gått en tur - enten til og fram jobb, eller etter jobb.

 

Mat messig klarer jeg å holde meg på anbefalt meny i forhold til antall kcal, men det blir nok litt mye OST - jeg er så glad i det... Og så er jeg mye sulten - særlig på formiddagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kjempe imponert over jobbingen din Besc.

Det er akkurat slik det må til når motivasjonen daler, da må en inn å arbeide enda harderer og DA blir gleden enda større når det gir resultater:)

Om ikke vekta går så mange hekto ned til mandag så ikke fortvil, et kjempe hopp som du hadde kan gjøre at kroppen igjen må omregulere seg litt, men så kommer nye resultater, det er jeg helt sikker på slik som du jobber med deg selv.

Du motiverer i hvert fall meg videre :)

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...