Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Sikkert greitt å ha hund som dagbarn, da har en likevel friheten til reising. Et par kollegaer har hvalper på omtrent samme alder, og kommentaren er at dette hadde de aldri gått med på om de hadde husket hvor mye arbeid det er med en hvalp.

 

Aerobic liker jeg ikke, mens styrkedelen i slike treninger er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfri i dag. Da burde jeg vel ha sagt at jeg skal gå en lang og rask tur. Men det går ikke! Med en liten nysgjerrig valpe-mann, som synes det meste i naturen er verdt å sette seg på baken for å studere. Skjærer som hopper og skvaldrer er veldig rart; sommerfugler og fluer - alt er verdt å ta en la-a-ang titt på.

 

Nå er nedtellingen til sommerens avslutningstur i gang. Italia, Toscana, om 12 dager. Gleder meg utrolig til en plutsselig og ny sommer igjen :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kino og så Bølgen i går. Mektig!

Særlig når jeg vet at det ikke bare er fantasi!

fjellet beveger seg i virkeligheten! Det må være enda vanskeligere å bo inne i fjordene etter å ha sett filmen.

I tillegg ble det sterkt for meg, med tanke på alle flyktninger i disse dager, som mister og leter etter sine. Fortvilelsen!!

Ha en god mandag! Spennende med valgdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo gått ras tidligere inne i disse fjordene, så i dag er det nok betryggende å vite at man faktisk blir varslet. Det samme gjelder jo Mannen, selv om det ikke går i sjøen. Den gangen fikk man ikke noe varsel (Loen- og Tafjordulykkene).

Utfordringene med alle flyktningene er enorme. Hadde vi bare hatt et system for å kunne benytte den utdannelsen og kompetansen de har, samt unngått å sende "trygd" ut av landet i tillegg til å stille krav til trygdemottakerne tror jeg vi hadde komet langt i å ta vare på de som virkelig trenger det mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokko - Puglia har bare hørt om - og alltid veldig positivt. Denne gangen var det viktig for meg å vise frem Lucca til min kjære. Men neste gang kan det bli lenger sørover. Deilig å tenke på 25-30 grader nå. Gleder meg veldig.

 

Her i huset begynner hund og katt å bli vant med hverandre. Det er jo katten som bestemmer takten, men med dør- og trappesperre for valpen, ruller katten seg trygt rett utenfor der hvor valpen er. Han vil jo så gjerne leke med det rare dyret... Hvorfor kalte dere hunden Fluehund? Så lett som en flue?

 

Håper regnet gir seg litt, og nå kl 14 ser det lovende ut. Himmelen klarner og straks vender optimismen tilbake :). Sånn er vi, heldigvis.

 

Fint å høre om Bølgen. Den filmen skal vi avgårde å se. Kanskje i dag, avhengig av når dette firbente barnebarnet blir avhentet :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuglehunden vår var vill etter fluer, derfor navnet :)

I dag har jeg hatt en ELENDIG matdag!!!

Alle måltider har gått i vasken, da er det lett å putte nøtter og tørket frukt i munnen, pluss litt sjokolade - når magen rumler!

Ikke gøy!!!

I tillegg er det kollegakveld i kveld................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 - 22 grader og lett overskyet vær. Så behagelig og deilig. Nyter!!! Ellers følger jeg opp med utskeielser her i Italia også. Bare loff, med Pekorino-ost og skinke og alt som godt er. Orker overhodet ikke å telle en kalori, men tar i stedet 5 bamsemoms ekstra. Denne uken skal jeg bare nyte pasta og lasagne og pizza mmm. Hvordan italienerene holder seg slanke på denne menyen, skjønner ikke jeg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Italia!

Ikke så verst her heller, med sol og 16 grader. Men ned mot null om natten. Har en plan om å sykle til jobb i morgen, mye ull og dall på på vei til jobb, og mye i sekken på veien hjem.

Jeg vet ikke hvordan italienerne holder seg slanke, og det er jo ikke alle som er så slanke heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos vaffellapper. Jeg har endelig fått kjøpt meg elektrisk støpejern-vaffeljern, som jeg har ønsket meg aldri så lenge. Samme røren i støpejern og teflonjern gir to forskjellige vafler. Men altså - jeg feiret min nyanskaffelse med å spise hele 3 plater (25 cm)! Fantastisk nytelse. Kaloriene spiller null rolle i gitte situasjoner. Som med vaffellapper på bålpanna :)

 

Denne helgen er det Quilte-rally rundt om i Norge. Full fart i Oslo og omegn, men også her nord i landet. Dermed er morgendagens program gitt :). Ettersom jeg residerer alene og uten forpliktelser, kan jeg hengi meg fullstendig til stoff og sådant. Jeg er ikke flink til å kose meg med god mat når jeg er alene. Derfor mister jeg nok alle vaffel-kaloriene og mer til i løpet av en ukes alenetid. Det blir vel en blings ved kjøkkenbenken når sulten blir for plagsom.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt går som planlagt, nei. Quilterally krever bil, og her sto bilen i garasjen - fullstendig tappet for batteri etter noen uker med åpen bakluke. Så nå har NAF vært her og fått liv i bilen, som nå skal gå på tomgang et par timer. Da blir det inneliv og strikking i stedet for quilterally på meg i dag ;).

 

Svært - for ikke å si forunderlig/facinerende - varierende og plutselige værskifter her nord :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var Lucca, Markise, og likte husbonden det du hadde å vise frem, - og det dere oppdaget i fellesskap? Fin tid i Italia, men begynner å bli hustre på kveldstid der også.

 

Har inntrykk av at værskiftene er hyppige og heftige flere steder etter hvert, og at det bare blir verre og verre, som de enorme nedbørsmengdene i USA og Frankrike i helgen. Helt utrolig.

 

Quilterally høres morsomt ut, sikkert såm småirritert over at du ikke fikk deltatt på det, men det kommer vel nye sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucca var deilig. > 20 gr morgen og kveld. Jeg er bare så-å betatt, og skal dit igjen. Og mannen - han var godt fornøyd. Både med byen, og leiligheten med takterasse like ved torvet. Vi fikk med oss alt som skjedde - gatemusikanter, fyrverkeri, bueskyte-konkuranse med masse mere.Kort oppsummert: HERLIG :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott vær her nord i dag. Litt kald vind, men det er bare å kle seg etter forholdene. Uvær i går, og sol i dag. Spennende med raske værskifter.

 

Er utrolig kjedelig i matveien når jeg er alene. I løpet av tre dager, er endelig kyllingen oppspist :) Nå blir det karbonadedeig til middag de neste dagene - i forskjellige varianter, tror jeg. Men litt variasjon blir det likevel, for jeg skal lunche 2 formiddager med venner fra gamle dager. Det er så artig å møtes igjen, og fortsatt kjenne hverandre så godt. Vennskap knyttet i barndommen varer livet ut.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...