Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

"Det var ikke ramsløk jeg så, bare ugress :)"

Ja, ala, alle kan som kjent ta feil, sa pinnsvinet! Jeg visste heller ikke hva det var - bare hørte kokko nevnte det spennende navnet. Så mannen min så litt rart på meg da vi holdt på i haven, og jeg insisterte på at det var ugress i bedet. Da han sa det var ramsløk, ble jeg bare så GLAD. "Er DET ramsløk???" sa jeg, som om jeg hadde fått en skatt! Det ER en fin plante med nydelige, hvite blomster :). Mer skal det ikke til for å glede nyfrelste, voksne damer :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på 1300 P dag, men det er neimen ikke mye. Noen dager går det bra, andre ikke...

 

Men disse siste kiloene må en visst bruke skikkelige krefter på å bli kvitt, de klamrer seg fast!

 

Og sulten iblant blir man, men det går an innimellom, jeg tåler det bra.

 

Faktisk kan jeg bli litt opplagt av det.

 

Vet at en del folk kjører på et fastedøgn i uka, fra kveldsmat til kveldsmat. Gjør det sjøl iblant, og det funker helt greit. En må bare passe på å ha det travelt den dagen...

 

Ramsløk er både fin å se på, og godt! Er veldig masse av den her jeg bor, ved kysten. Har også krydderplanter i hagen, har klippet ned løpestikken nå, den var jo diger. Hengt den opp t buketter under verandataket iår, vet ikke om det vil funke som tørking.

 

Alt sånt er veldig godt i mat! Mye er ok som te også. Rosmarin f eks. En får satse på mye smak, og lite kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut med 1300 kal. Spiser du fast opplegg til alle måltider? Det gjør jeg, fordi jeg er lat og det er det enkleste. Middagen er liksom MITT måltid hvor jeg varierer, og spiser meg god og mett. Til de andre måltidene har jeg faste mengder og fast kost. Da blir jeg ikke mett, men vet det er nok fordi jeg da ikke er sulten lenger :). Fyller på med gulrot og kålrot hvis sulten blir plagsom.

 

Men som sagt, jeg er der jeg ønsker å være vektmessig og det viktige nå blir jo å holde meg nogenlunde stabil. Moralen er at vi kan ALDRI slappe av :D. Må passe vekt og kalorier hele tiden!

 

Hva bruker du løpestilken til? Har aldri hørt om den heller. Tror jeg må finne meg en urteskole :D.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sekstito! Hyggelig med nye "stemmer" Håper du blir en stund og får støtte til de siste kg! Markise og Ala hjelper meg hver gang jeg nesten har gitt opp!

 

Jeg bruker løpstikke i urtesaltet, mye av det!

I tillegg tørker jeg den, knuser og bruker som urtekrydder på "all verdens"

Mange lager suppekvast av den.

jeg hørte en som kalte den Naturens buljong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå HAR jeg lyst på et glass vin :rolleyes:

Tror det får bli en kopp te!

 

Jeg har vært på diabeteskurs med min datter og fått vite hvor mange kcal det er i et glass vin :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpestikke blir en frodig busk, bladene har litt sellerismak. Kalles også Kjærleiksurt...mente det var afrodisiakum i gamle tider. Den brukes i industrien til å smaksette buljong bl a.

 

Bruker den i salat (alle vil ha en smak av den på grillfester osv, vet ikke om det er smaken eller den andre påståtte virkning...) bruker den mye i suppe også. Skal være vanndrivende.

Ja, en må alltid være forsiktig med inntak. Når en er født sånn at det fort legger seg på... Derfor er det godt med en fastedag iblant.

 

For å holde vekten kan jeg være oppe i ca 1800 kal, men må passe på den daglige trimmen, minst en time godt driv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket på Løpestikke på internett, og ser at den minner jo veldig på den s.k. Tromsøpalmen. Er det samme vekst? Med sekstito og kokko på laget er det to urte-damer, og da blir det enda mer lærerikt og spennende matsnakk :)

 

Ser at jeg - når Mannen er ute - ikke trives noe sæsrlig på kjøkkenet. Om 3 dager er han hjemme igjen, og da blir det god, gammeldags mat å få igjen. Inntil da bare hiver jeg innpå en skive i ny og ned. Men i går inviterte sønnen på pizza-fest. Han serverte 4 varianter og hjemmelaget pizza-surdeigs-bunn. Det var så utrolig godt. Og i morges veide jeg 1,5 kg mer enn dagen før :)

 

Brosme hørtes deilig ut. Hadde du hentet den selv, kokko?

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det servert fiskesuppe med hyse fra mors fryser, og fløte, laks og grønsaker fra butikken. Smakte godt, det også, og lettvint når en skal ha tid til å være sammen med de små (barn og barnebarn). Skal nå ha en uke alene hjemme, men det blir liten tid til å være alene likevel, ser det ut til! I dag blir det forresten restemiddag fra lørdag, i morgen noe annet fra kjøleskapet, onsdag middag ute, og så er det straks helg med bursdagsfeiring og besøk i vesterled i helgen.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er godt. Faktisk best av alt, når den bare er fersk og fin. Derfor er jeg spent på hvordan min frosne torskefilet fra Findus vil smake i dag! Jeg er godt vant, og er utrolig kresen på fiskemat. Men nå ble fiskehungeren for sterk, så jeg prøver :). Fiskesuppe er "reinspikka luksus"!!!!

 

Nå er jeg ny-trent og ny-dusjet og har nettopp inntatt min lille lunch. Koselig stund ved kjøkkenbordet - i freden og roen. Og forøvrig - all pizzaen jeg spiste på lørdag og mjøden jeg drakk, har ikke satt synlige spor iflg vekten. Stabil på 58,4 kg. Så lenge det varer :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man registrer rå eller ferdigstekt mat? Jeg har veid opp den ferdig tillagede maten, men ble plutselig i tvil om hva som egentlig i riktig.

 

Hvor mange trimpoeng skal man helst ha pr uke? Og hvordan regnes det ut? Ser jeg får 1,2 trimpoeng etter 30 minutters sykling / kaloriforbruk 234.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det. Synes jo jeg må gjøre litt, selv om det skorter litt på viljen.... Solen forsvant før jeg rakk å bruke den. Kjipt. Men huden min har neppe godt av sol, så det kan være like greitt, og værmeldingen sier jeg ikke vil bli utsatt for sol vestpå til helgen heller ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det en miserabel frokost i dag, uten kaffe :o

Men jeg skal til lunch hos "studere-italinsk-venninna mi" Det får holde en stund!

Ingen sykkel i dag, kjenner turen fra i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 65 på torsdag! Hurra! Følte meg så fin i ny kjole igår, på gjensyns klassefest. Flere kom og sa at jeg hadde forandret meg veldig på de 5 åra siden sist, mye slankere, det var gøy!

Men idag tør jeg ikke gå på vekta, ble en skikkelig feiring, med god mat og drikke....Er ikke noe god på å holde igjen da nei.

 

Så får en bite i havrelefsa noen dager igjen...og se om en finner igjen tallet fra sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det gikk bra - og går bra, sekstito!

 

Jeg skal på vekta i morgen tidlig, etter sykkelrittet og derpå feiring på lørdag!

Tror ikke/håper ikke det blir så galt!

Lang tur langs Jærstrendene i dag, på beina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det er du som er på offensiven, kokko. Da heier vi på deg. Og mannen din. Heia. Heia :D

 

Jeg orket ikke tanken på å veie meg mandag, for nå tror jeg at jeg har passert det magiske 60-tallet. Og det VIL jeg ikke se. Jeg tror ikke jeg klarer å holde vekten uten å ha et stramt regime i forhold til mat og vekt og kalorier.

 

Nå har jeg sagt ja-takk til alt i et par uker, så nå må jeg stramme inn hvis jeg fortsatt skal beholde den slanke linje :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt tilbake på 66....da er det 4 kg som er fienden igjen. Det går ikke på fristen, som er 1 juli, så har fått litt utsettelse. Til 20 de juli...

 

Midt i sommerferien, flotte greier!

 

Helt enig, vektkontroll er stramme tøyler.

 

Egentlig rar mekanisme. Når en skeier ut og har en helsprekk, så er det uhyre kort moro. Så fort mat og drikke har gått ned, føler en seg som en oppblåst ballong, tung og dorsk og uopplagt. I lang tid.

 

Når en holder seg på rette siden, føler en seg god i kroppen, har lyst til å trene, får en herlig mestringsfølelse.

 

Og enda skal det rette valget være så vanskelig iblant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det "gale" valget er en del av det gode med å leve :D/>

Det må vi ikke glemme!

Ingen av oss er tjukke, det er jo kun overflødige kg vi har!

- og det sier jeg som veier mest av alle :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget forresten noe godt i dag til min mor (og meg selv) :

Butterdeigplate delt i 6 biter. klem litt ned i midten.

1.smør midten med pesto. båter av små tomater, parmesan oppå

2.1 ts syltetøy oppå

3.....

4.....

fritt valg av fyll, søtt eller salt.

stekes 15-20 min v 200gr

NYT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...