Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Du er generøs, ala, men det ville være alt for meget å ta i mot tilbudet ditt. Egentlig trives jeg godt med tynn kropp, men alt har fordeler og ulemper. Med 67 kg var jeg fast og fin. Med 57 er jeg bare fin MED klær! Alt underhudsfett er borte, og huden er liksom så veldig løs. Jeg føler meg ikke vel i bikini - for å si det sånn B)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn og innevær i noen dager nå, og symaskinen har fått gått seg varm. Men til helgen skal det blir riktig så bra :) Det betyr ut på tur på bølgene så blå. Og - da er det godt å ha fått sydd ferdig noen "prosjekter" som bare venter på å få lukkekant, før arbeidene er FERDIG! Og lukkekant betyr handsøm; helt perfekt båt-håndarbeid. Gleder meg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig dag, men høsten er nok i anmarsj - luften er klar og kald. Gårdagens fullmåne varsler vel slik. Fullmånen - så stor og blid - og like facinerende i dag som den var for 50 år siden :) Prøvde å ta bilde av den, men det ble ikke blinkskudd- for å si det sånn :). Noen som har gode tips?

 

Nå skal jeg pakke for båttur. Merker jeg er halvveis entusiastisk for det prosjektet i dag, for jeg brygger på en forkjølelese og er småfrossen og lite pigg. Går så mye av den sorten nå! Jeg har klokketro på propolishonning, og har tatt meg en god ts i går og i dag. Pluss ingefærhonning i teeen. Og så blir det litt chillihonning på biffen i kveld. DA må det vel bli bra :D. (Artig med alle honningvariantene. Den chillihonningen er bl.a. perfekt til å marinere kylling med).

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PropolisHonning hjelper! Fredag var jeg helt klart begynnende forkjølet. Nå er jeg bare småsnufset, og derfor har inntatt nok 1 stor ts av vidundermiddelet. Deilig på smak er det også :)

 

Og for en fantastisk helg det ble på sjøen! Sol og varmt. Shorts og varm hud. 18 gr i vannet. Man kan jo bare tørre håpe på nok en slik helg :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med alt som hjelper!! Jeg har også troen på (sterk) ingefær-te, laget av raspet ingefær, sitron og honning. Og C-vitaminer.

 

Hadde gate-fest/tun-fest fredag, og da er det virkelig hygelig med så flott vær. Og jeg kan forestille meg at helgen på sjøen var helt fantastisk :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips er alltid godt å få. Nå finner jeg frem ingefæren igjen :)

 

Jeg har hatt en spise-uke, hvor jeg særlig har hevet meg på proteinpannekaker. Sånt gir utslag både her og der :(

 

Nå er jeg heldigvis i rute igjen, og prinsippet Easy commes, easy goes! gjelder for meg. Vekten er på vei ned igjen - et sted mellom 55-57 kg. Tilfredsstillende når jeg kjenner at jeg klarer å ta meg inn igjen :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig regnvær i dag, og typisk innedag for oss ikke-hundeeiere. Savner faktisk de fine regnværsturene, med en våt og fornøyd turkammerat. Det blir ikke det samme å rusle ut alene :(

 

Forefallende husarbeid og søm i dag. Kyllingfilet til middag - sunt og godt. Skal forresten se om jeg finner en GR-oppskrift, for der er det mange spenstige smaker. Her en dag lagde jeg Roedes svinewok med sweet chili og garlic, og det var deilig :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som litt eldre burde vi gjerne hatt hund for å måtte komme oss ut hver dag. Men jeg blånekter, vil ikke bli bundet av å ha dyr.

 

Det er mange gode oppskrifter og tips ¨finne, jeg søker ofte på nett. Et godt alternativ til kyllingfilet kan være f eks å lage en suppe som du har kyllingen i, som blomkålsuppe, potet- og purreløksuppe, eller noe annet du lager fra bunnen av. Det er både raskt (bortsett fra å skrelle og skjære opp grønsakene) og utrolig godt. Salatsesongen er på hell og suppesesongen står for døren! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting smaker vel bedre en kald og hustri dag, enn en god og tykk og varm suppe! Sant at nå kommer suppesesongen :)

 

I dag blir det elgkjøtt som har ligget i fryseren siden 2011. Det skal bli interessant å se sannhetsgehalten i at dette kjøttet kan oppbevares i mange år... Så med brun saus og poteter håper vi på suksess.

 

Det blir vel omtrent det eneste fornuftige jeg gjør i dag, for høstens treningsdebut gjør at jeg føler meg litt matt :D Det har jeg nok godt av!

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elgkjøtt er så magert at det står seg veldig lenge, så det tror jeg går helt fint. Vet ikke hvordan det blir med middag i dag, ser for meg at det blir havregrøt på meg, trimkameraten har byttet jobb og har mye han må lære på kort tid, ser det ut til, så det kan ta litt tid før han dukker opp, og han har i tillegg planlagt trim på turen hjem (styrke på treningssenteret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elgkjøtt+Sous Vide=Fantastisk. Kjøttet ble så mørt og fint at det bare smeltet på tungen. Så kom fløtesausen (1 ss) og potet (80 g) pluss masse brokkoli og blomkål, og måltidet var perfekt!

 

Så yess, ala, 4 år med elg i fryseren går bra!Ellers hørtes det ikke vondt ut med havregrøt heller, så det må bli en av ukens middager. Men i dag blir det torsk med eggesmør og poteter. Gleder meg :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet slår ned, og jeg sitter inne og spiser plommer. Hele treet kommer jo i løpet av en uke. Søte, deilige Reine Claude Verte. Syltet for et par år siden, og det ble deilig syltetøy som vi fortsatt bruker av. Derfor ikke noe vits i å lage ny ladning nå. Så nå er det plommer på menyen til frokost, lunch, dessert etter middag og til aftens. Naboene har også fått, men det er jo en grense for hvor mye man kan påføre dem også.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og kursdag i håndquilting. Kjempefint å få prøve og lære. Men det er et langt lerret å bleke.... Her må det trening til! Ofte og mye!

 

Kombinasjon kurs og ømme mavemuskler er perfekt. Forsåvidt deilig å kjenne at jeg HAR mavemuskler :(;) Og mandag er det full pakke på Elixia igjen. Gleder meg faktisk :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen fra fjellet, en "sommerdag" i september.

Aldeles nydelig :)/>

Godt å se at dere er i gang med både trim og regnskap for matinntak! Dere er flinke!!!

jeg er fornøyd med livet, egentlig med vekta også (selv om den er for høy)

Har vært sammen med søster på fjellet, i rullestol og forferdelige utsikter for livslengde. Hun legger på seg fordi kroppen ikke kan beveges.

Så hva gjør vel 2-5kg "for mye" ????

Jeg er frisk, kan bevege meg, behøver ikke tenke på hvordan jeg skal få tak i pustemasken eller klare å få på meg sokker......

Det buler litt over linningen, men hva så?

Jeg er takknemlig :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ha perspektiv på livet, som vi er så enige om: våre små ekstrakilo er kun kosmetikk og forfengelighet. I den store samenhengen betyr de ingen ting! Det er mange andre ting som er langt viktigere, som sykdom, flyktningekatastrofen og hva det nå måtte være!

Nyt dagen og Livet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, og vel talt - begge to. Det er viktig å balansere, men jeg tror jeg kan gjøre mer nytte for meg ved å holde meg slank! Så det ene kan ikke naturlig utledes av det andre bestandig.

 

Fra og med i dag har jeg fått dagbarn igjen. En 5 mndr gammel labrador som er til å spise opp. Så blid og glad og lykkelig liten valpemann. Nå blir utfordringen å føre hund og katt sammen, men det må vel skje på litt sikt. I dag forsvant pusen som en grå pil ut av huset da hunden kom inn.

Men nå er det rusleturer med et hav av tid - mens Minsten lukter og snuser og observerer denne rare verdenen.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 som dagmamma. Jeg koser meg.

 

Prøver å komme inn i mitt vante spisemønster igjen, men ser at det er ikke mye som skal til for å vippes ut av det som er nødvendig egenkontroll ;)

 

Etter en helt grei dag hvor matinntaket hadde vært litt i overkant, men fortsatt akseptabelt (ca 1600), foreslo Mannen at han skulle lage vafler. Det sier man vel ikke nei-takk til! For det første er det så utrolig deilig, og for det andre er det ille å takke nei til en som er på tilbudssiden. Så da ble det hele 4 plater på meg!

 

Men jeg tåler det fortsatt; det må bare ikke bli hver dag. Nå er det 3 av ukens 7 dager med rikelig inntak B). Så jeg sier bare: Ny dag og nye muligheter. Jeg SKAL klare å holde vekten denne gangen :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det jo egentlig ok å høre at også andre har problemer/ser utfordringer i den hårfine balansen det er å holde vekten/ikke legge på seg/ta av! For meg er det en evig kamp, og hadde jeg ikke utkjempet den, hadde jeg sikkert vært 10-20 kg tyngre! Vi vet jo at noen dager eller en uke med konstante utskeielser går fint, og da tror vi at vi kan tillate oss hva som helst, men den tredje uken kommer kiloene fort på igjen...... Og når man lager vafler blir det jo aldri bare 3-4 plater totalt, som kunne vært passe! Dere får gjøre som min mor: steke det dere skal spise, og så steke mer f eks neste dag, vaffelrøre står seg fint i kjøleskapet noen dager. Og vaflene er alltid nystekt! Men da blir det flere dager med vafler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og fint i dag igjen. Hvilken lykke!!! Jeg har fått min firbente lille venn på besøk, og etter en tydeligvis utmattende hilseseanse må han SOVE. Så nå har han lagt seg i buret sitt og snorker glad i vei. Finnes ikke noe så skjønt som blide og friske hvalper :)

 

Og mens Mnsten sover, skal jeg på trening; Såkalt "core puls". Det er vel egentlig gammeldags aerobic pluss styrketrening :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...