Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Enig. Vi har forskjellige favoritter, og slik skal det vel være. Tror nå jeg. Men av og til lurer jeg på om jeg burde valgt hytte i stedet! I går gikk vi ut - 25 grader og deilig vind. På land. Utpå blåste det ikke 3 m/s som meldt, men 7-8-9 m/s. Da var det ikke snakk om storseil for mitt vedkommende. Kun forseil, og da seilte vi i 6 knop! Solen kom aldri i cockpit. Iskald vind. På med fleece-jakke og dongeri. Seil-livets gleder, sier jeg. Surt, og beklaget meg høylydt til samboer'n. Heldigvis ble det 2-3 timer i en lun vik, og hjemturen gikk fint.

 

Merker at jeg blir mer og mer kresen ift seilingen. Jeg orker ikke lenger å slåss mot vær og vind. Jeg vil bare ha de gode dagene, nå.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig!

Som barn bodde vi i båten store deler av sommeren. Jeg nøt det!!!

Men nå er jeg veldig glad for å slippe å kjenne på kalde og fuktige vinder på sjøen!

Vi har mange "kroker" å nyte sola i, uansett vindretning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venner på hytta i går, med grillstekt rådyrlår, urtemarinert fra hagen.

Salat fra hagen, med hjemmedyrket agurk, 3 typer salat og reddik.

Hu mor strålte som en sol:)

Servert med druesaft, med og uten alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel dag kommer. Først og fremst skal husets prins på kattehotell, sk "All inclusive". Fine greier, med døgnåpen stående buffet (tørrfor)og konstant tilgang på friskt vann. Luksus for en begynnende fet pus som har levd på diett i lang tid! (Uten at det hjalp). Hotellet er møblert med sofa, lenestoler og kurver så kattedyret vårt kan få slange seg - og ta en cowboystrekk - før han kan rusle seg en tur i haven(inngjerdet).

 

Mens luksusdyret velter seg i all luksusen (i dyre dommer), skal vi slite oss frem langs kysten i vær og uvær. Logikken? Vel vi har nå en gang sagt ja til å overta denne pusen, og etter 7 måneders samboerskap, setter vi vel gjensidig pris på hverandre. Men blir det for barskt der utpå, kan det hende at jeg vil misunne han - pusen - sin dovne hverdag!

 

Vekten er jo alltid tema her. Da jeg begynte å registrere matinntak var det for å spise lite nok. I disse dager veier jeg mat for å spise NOK. Vekten går ned, og jg ser at dette er verken pent eller gunstig. Ribbena stikker ut og huden skrukker seg. Ett er å gå ned i vekt. Men å stabilisere og komme på et normalt nivå igjen er vanskelig. Gammelt nytt!

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldige Pus:)

Ja, Markise, vanskelig nok å spise mer når du i mange år har anstrengt deg for å spise mindre!

Ukjent for meg. Jeg håper egentlig ikke å komme dit, heller.

Foreløpig er det et ikke-problem.

I går kveld delte min kjære og jeg en kurv jordbær (sunt) OG en med fløte (usunt)

Nydelig var det:) :):)

Det regner og blåser her på kysten! Vi skal egentlig trekke fisketeiner, men lysten er ikke tilstede. bedre med en god bok!

Men vi MÅ, hvis ikke blir det egg og bacon til middag :P (usunt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sånn sunt med et smil og usunt med et knis. Høres sunt ut begge deler :) Har nettopp spist jordbær (svenske - ikke så gode som de norske?)med MIN kjære. Vi hadde ikke fløte, men tyrkisk youghurt med sukker gjorde susen. Glade sommer! Bare send varmen og de milde vindene - i passelige mengder :) Da blir vi Så-å-å fornøyde....

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi trakk teinene sist, var den ene helt tom og med åpen glidelås :angry:

Skulle gjerne visst hvem som har tømt den!

Det er SÅ dårlig gjort!!!

Fisket i år har ikke vært godt. Men det ble noen makrell i går. De ble straks forvandlet til røkt makrell og servert med eggerøre og potetsalat. mmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig dårlig gjort!! Og kjempeirriterende!

Hvordan røker du makrellen, på grill eller i en ovn? Kald- eller varmrøkt?

Er ikke noe glad i makrell-lukt inne i huset, det lukter så innmari lenge etterpå, dagesvis, så derfor er ikke makrell noe som er på menyen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

 

Lakker mot slutten av juli...

 

Rar sommer, men bra likevel.

Har blitt mye feriemat.

 

Og det rare er at vekta har stått helt stille i sommer!

 

Det er da jeg ikke får det helt til å stemme?

 

Hvordan kan en spise såpass mye og ikke gå opp i vekt?

 

Er det fordi en ikke TENKER på det hele tiden?

 

Eller er det fordi man gjør det i perioder, og innimellom kan hoppe over både det ene og det andre måltidet? Jeg har ikke registrert på en måned, så kalorier har en ikke tenkt på.

 

Noen ganger krasjer alle teoriene i hodet mitt. Har lært at man MÅ spise fem ganger! Og et annet sted, man kan gjerne hoppe over både det ene og det andre, om kroppen tåler det.

 

Tror jeg driver med en salig blanding av det der.

 

Men de siste kiloene er fremdeles tilstede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt aktivitetsnivå hos deg, kokko :-). Våre 3 uker på sjøen forsvant som en røyk, og plutselig var vi hjemme igjen. Det har vært kaldt og blåsigt, og vi har brukt mange dager i havner denne gangen. Det er blitt en skikkelig annerledes-ferie; fin på sin måte. Men det har ikke vært en dag med bikini-føre, og heller ingen oppankring i naturhavn. Men vi klager ikke, for det har som sagt vært deilige dager.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie er så mangt! godt å gjøre noe vi vanligvis ikke gjør!

Her har det vært sol i dag. Men vinden står rett på - mye av den!!!

Vi bor jo med Skagerak rett i fanget, uten noe som tar av for vind og sjø!

I går måtte vi kjøre båten til tryggere havn fordi det var meldt så mye vind.

heldigvis har vi laget oss le for alle typer vind her rundt hytta:)

 

I dag har vi plukket ca 4kg blåbær! mmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig nå sopp og bær dukker opp. Vi sanket mye kantareller tidligere, men nå er det vanskelig for min kjære å gå i ulendt/ujevnt terreng. Så da må vi finne vår vei - som er god for oss. Det er en tid for alt. Og kjøp-bær og -sopp går også bra :)

 

Endelig kom solen også, og det ble overnattingstur med båten. Frisk seilas både til og fra vår ankringsplass. Fineste og friskeste seilingen i hele sommer, for i helgen var det normale mengder vind. Ønsker meg virkelig mange slike gode, varme, fine dager :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien vel overstått, uten hverken makrell eller seilas. Heller ikke høsting av naturens goder.

Derimot mye (mot)vind og begrenset med varme det meste av tiden.

Og jordbær ble kjøpt i butikken og lagt rørt syltetøy av, barnebarnas favoritt! Nå gjenstår etterarbeidet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske så forskrekkelig som den tiden går. Fortere og fortere!

Den sommeren vi gikk og ventet så lenge på, kom aldri helt i gang! Må si jeg gleder meg til september i Italia, og desember i Puerto Rico. Ala, du må bare se å administre frem en liten og varm vinterglede :)

 

I år brøt vi regelen som vi har fulgt i snart15 år - nemlig en uke i Syden før båtferien. Etter en syden-seanse med sol og varme og bading, har det kunnet bli det været det ville bli. JEG var fornøyd med min varme uke. I år droppet vi syden-turen i forkant, og det skal aldri skje mer :)

 

Nå håper jeg på noen varme og deilige august-dager, i hvert fall :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så kald sjø som det er nå kan vi kanskje ikke regne med tropenetter i år, men det er lov å håpe på en varm, lang og fin høst. Det jeg synes er mest stusselig er å se hvor korte dagene alt har blitt, døgnet er vel nesten 3 timer kortere alt enn hva det var midtsommers! Ja, det er forskrekkelig så fort som tiden går.

Neste år skal vi mer enn en uke til sydligere strøk, og mer enn en uke i ferien, det er helt klart. En uke var altfor kort, men lever på de 39 gradene vi hadde den ene dagen, - det var altfor varmt! 28-32 er perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere båtturer så langt. I deilig sol og frisk vind med morsomme seilaser. Nå begynner vi å snakke sommer, altså :)

 

Men det var likevel skremmende å høre at dagene nå er 3 timer kortere enn midtsommer. Jeg blir mer og mer sol- og sommer menneske! Da vi kjørte til havna i går, var det så grønt og frodig og blått og flott. Praktfullt! Synd å tenke på at dette snart over for denne gang. Tror det må bli mer og mer syden på oss. Problemet er at det jo er et ganske tett program om dagene, så reiser over lengre tid (>1 uke) må planlegges i god tid. Herlig det også, da :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig å bli kjent med deg, sekstito. Lykke til på HV. Starter du egen tråd, eller vil du finne deg en gruppe å slutte deg til? Jeg kikker innom der av og til, og da er det hyggelig å "kjenne" noen :)

 

Tenk, nå har vi hatt 2 dager med sommer! Gikk hjem fra et kurs i går kveld - kun iført lett kjole - og nøt den varme, deilige luften. Nå er gemalen på guttetur, og da vet jeg en som tar kjappest mulig måltid. Nå teller jeg kalorier for ikke å gå mer ned i vekt. Ikke helt enkelt når man er i siget...

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ha fri. Og så dette flotte været! Over hele landet! Det er bare helt utrolig :-). I dag skal jeg løpe (?) en tur først, så er det bilen sin tur til å få egenpleie og stell, mens jeg "fikar" med venninner. Da skal jeg ha meg et godt wienerbrød! Jeg spiser for lite generelt og får for for få kalorier spesielt. Det skal jeg altså fikse på i dag B)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig flott om dagen. Nyt den! Jeg får skikkelig feriefølelse når det er så varmt ute. Men det er jo ikke spesielt varm om morgenen, bare rund 10 grade der jeg bor (kl 6).

Og Markise, du kan gjerne få noen av mine kalorier, jeg samler på altfor mange av dem om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...