Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Jeg spiser også, massevis!

Butterdeig kan jeg heldigvis ikke spise, så det utgår. Derimot går sjokolade, iskrem, havrekjeks med like tykt med brunost og andre "kalorifrie" saker ned i store mengder!

Og med regn blir det ikke sykkel til jobb heller, - kanskje i morgen forresten. Da kan gubben låne mitt månedskort og jeg kan sykle, siden han har vært feberbefengt et par dager og neppe skal ha noen fysisk utskeielse. Mange som hoster og harker for tiden, håper det passerer meg uten å treffe !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen - litt bevegelse i griner og havflate!

Nydelig med ferie!

 

Et spørsmål: Hvordan er det med ferdig butterdeig, "farlig"?

Begynte å tenke på det da jeg laget litt til kaffen i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekstito - jeg er så enig med deg. Føler meg så pigg og opplagt når jeg spiser minimalt, og som en potetsekk når jeg spiser ukontrollert, dvs til jeg er stapp mett. Derfor burde det ikke være så vanskelig å si nei-takk til mat utover "kvoten". Jeg prøver å stramme inn - uten å veie maten. Jeg vet jo så godt at jeg blir mett av en - 1 - brødskive, så det er bare øynene som vil ha mer - mer.

 

Jeg har spist godt flere dager i uken, og plutselig så jeg 60-tallet! Et tall som er ikke-tall for meg fra nå. Men - bare etter et par dager med stålkontroll, er jeg på 58,6 i dag. Det er oppmuntrende at det er såpass greit å ta seg inn igjen. Så derfor - ikke gi opp :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, ala, men jeg heller til at det er tilfeldighetene som råder. I kveld bød gemalen på vafler, og da mistet jeg styringen og spiste mer enn jeg skulle - hele tre vaffeljern! Da var Mannen så-å mett, så da besinnet jeg meg og stoppet. Jeg også. Og etter en halv times tid kjenner jeg godt at et jern hadde klart seg :)

 

Men ellers er jeg strålende fornøyd med vekta. Får på meg det meste av klærne nå. Men klok av skade - jeg lever i og nyter nuet! Og alt har sin bakside; ikke fyller jeg buksene mine (og det er fint) og heller ikke huden. Jeg er mer rynket på kroppen nå med 58 kg enn med 67 kg. Kanskje det går seg til?

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi må innse at huden etterhvert blir "for stor". :( lir jeg mer og

Egentlig har det ikke noe med vektnedgang å gjøre, det har med alder å gjøre.

Slik sett blir jeg mer og mer lik min mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære lurte på om jeg ville dele den lille slanten med vin som sto igjen i en flaske fra helgen , og tenk, jeg takket pent nei. Tenkte at skal det være, så skal det være skikkelig. Får lade opp og bruke noen ektra kalorier i morgen når vi får besøk heller.

 

Ja, tenk at huden vår begynner å degenereres alt i midten av 20-årene, og blir bare mindre og mindre elastisk med årene. Så vi blir seende ut som skrukketroll etter hvert. Hvordan vil blir seende ut har nok både med gener, vekt og solmengde å gjøre, kanskje flere faktorer også, tror jeg, og ser vi på for foreldre og besteforeldre har vi omtrent fasiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ala. Det var kloke ord, og som jeg tror/vet er helt riktig. Hudens skrukking går nok på aldersprosessen, tilpasset gener og arv. Så da trenger jeg ikke tenke på at alt løsskinnet jeg har fått, skyldes for rask bort-slanking av 9-10 kg :) Vi kvinner leter visst bestandig etter forklaringer som skal kunne gi oss dårlig samvittignet! Alt siger, og jeg må jo bare si at jeg forferdes hver gang jeg oppdager en ny "nedgang" på min kropp.

 

Jaja, jeg får kle på meg og bare godta at nå er jeg så gammel at jeg er penest MED klær :D

 

Jeg er i lærefasen etter vektnedgang på hvor mye jeg KAN spise. Ser ut til at jeg beveger meg innenfor en skal på 2 kg. Passe mye? I går ble det både vaffelkaker og melkesjokolade, men vekten vippet 200 g ned - til 58,4. Jeg skal ikke under 58 og ikke over 60. Dette blir nok strevsomt, og jeg tror jeg må bruke lang tid på stabiliering.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk alt det kroppene våre har fått oppleve, både huden, øynene, leddene og resten!

Er det rart det merkes?!

Og så lever vi og gleder oss over det:)

Heldige oss!!!

 

Min kjære og jeg har nettopp snakket litt om forventninger til avkommet - med litt tårer fra meg.

Vi/jeg kan ikke stille "krav", vi må øse ut kjærlighet og la dem leve i den!

Noen ganger er det vanskelig å akseptere mange ting

(dette ble vanskelig å forstå - fordi jeg ikke sier mer enn jeg gjør - og det kan jeg selvsagt ikke gjøre heller her!)

Klem til dere to fordi dere "lytter"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er virkelig heldige som har det så godt som vi har det, og sammenlignet med mange andre er vår bekymring om kiloene våre (eller grammene) for luksusproblem å regne.

 

Avkommene våre kan være en kilde både til frustrasjon, bekymring og sinne, uansett alder. Og som du sier kokko, vi kan ikke stille krav. Det vil si, etter min mening kan vi stille krav så lenge de bor hjemme, uansett alder! Krav til å få vite om de kommer til å overnatte hjemme, og om de skal ha middag og andre ting som har rent praktisk betydning i hverdagen, og som har med respekt å gjøre.

 

Når de ikke lenger bor hjemme og skal klare seg selv trenger de ofte støtte, og vi må huske på at det er VI som er de voksne, som må ringe og holde kontakt (for de har jo sjelden til til besøk). Vi kan i liten grad gi råd, - det kan andre rundt oss gjøre. Og det er ikke alt vi kan spørre om (det er det også andre rundt oss som kan). Kjærlighet, støtte og å være et fastpunkt i livene deres er derimot særdeles viktig for å opprettholde tillit og fortrolighet. Derimot: gjelder det penger kan ingen slinger i valsen tillates, og vi må passe på oss selv (også). Sånn er mine leveregler. (Og jeg har alltid fått vite at jeg er/var en streng mor, - og blitt takket for det i ettertid, selv om det ikke var populært når det skjedde.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt hva det er snakk om når det gjelder forventninger til har til våre barn og barnebarn. Som har absolutt alle muligheter - det er bare å velge å vrake på øverste hylle. Og så gjør de ikke det som for oss er så selvsagt det beste valget. Men lite kan man gjøre. Det er bare å vente å se, og si at det ordner seg vel til det beste.

 

Andre saker - jeg blir nervøs av alle disse meldingene om frekke innbrudd :( Folk som bryter seg inn i huset mens eierne sover, eller til og med tømmer huset mens huseierne sitter i stua og ser på TV. De kommer jo til et eldorado-land, med store usikrede - og ofte åpne - vinduer og balkongdører.

 

Vi har alarm med kameraovervåking. Er det nok? Jeg har i hvert fall tenkt å sette smijernsgittter på husets kjellervinduer. Etterhvert skal jeg også ha innvendig sikring på balkongdør. Det blir en slags innvendig foldedør som faktisk er ganske pen. Spent på prisen. Den blir avgjørende.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at sånt er nødvendig :angry:

Vi hadde etpar innbrudd i huset vi bodde i, før. Nå bor vi i 4.etg og jeg tenker sjelden på innbrudd. Likevel låser jeg døra også når jeg er hjemme......

Her på hytta er det annerledes. det er 10 min å gå fra vei. Det hender det kommer noen som skal fiske, forbi. De er bare hyggelige!

Kanskje er jeg blåøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter :) Jeg har hatt besøk av "gitter-mannen" og han sikrer alle kjellervinduene. Om det har noen misjon, kan man jo lure på.

 

Nå er det ikke lenge før ferien braker løs, og vi gleder oss til sommervarme seilturer. Kos deg på den deilige hytta, kokko. Og ala - hva slags planer har dere for ferien? By-ferie er ikke dumt det heller :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha 5 uker sammenhengende ferie, og gleder meg! Nesten to uker hjemme, 1 uke (bare, det kan bli litt lite!!) på Sicilia, vel en uke på Sørlandet og en uke i Danmark. Og jeg er egentlig glad i byferie, kan bo og spise uten å måtte kjøre. Har valgt å ikke ha hytte for å kunne reise fritt dit vi vil uten dårlig samvittighet for at hytten blir for lite brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig ferie, ala! Vi har holdt oss til husene i flere uker, og har fått utrettet utrolig mye. Og alt går i et så rolig og hyggelig tempo :)

 

Men ferie-nedtellingen er i gang, og seilbåten er klar til utenlandsferd. Du sier at dere har valgt bort hytte til fordel for reising. Vi gjorde omtrent samme valget, da vi så på leilighet i Dubrovnik. Vi har jo reist en tur dit årlig, men også reist til flere andre og forskjellige land. Med leilighet ett sted, vl man nok lettere bruke all ferietiden der. Fordeler og ulemper, det ser jeg. Man blir jo som "fastboende" kjent med folk og kultur og levesett på en annen måte enn om man kommer fykende som ukes-turist. Men så kan jo DET også være deilig uforpliktende.

 

Vekten min er for nedadgående! I dag 57,6 kg! Det er for lavt, og jeg må spise mer. Har bakt deilige surdeigsbrød, og gleder meg til lunch og nystekt bakst.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med ferie! Ønsker dere begge gode dager der dere velger å tilbringe den!

jeg har nettopp vært på badetur med barnebarna; blåsete og kaldt vann! Men det ser ikke ut til å noe å si!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært ferie i Danmark med barnebarn....Det ble en kilo opp.

 

Vet ikke hva en skal si. Det har vært en fin tur, har spist god, dansk mat og vært ganske aktive.

 

Angrer ikke det grann.

 

Har vært lang tur innover i skog i dag, tatt i litt. Tror den kiloen går av ganske fort.

 

Men mer ferie står for døren.

 

Tror jeg får utsette de siste kiloene til lenger utpå.

 

Greit med sånn nogenlunde stabile tilstander, en kilo på og av. Før kunne jeg legge på meg 5 kg i løpet av sommerferie utskeielser, det var adskillig værre. Så en har lært.

 

Nå kommer visst sommeren, og vi får nyte den! Med måte!

 

Ønsker alle en flott ferietid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en deilig ferie, sekstito. Jeg har funnet ut at i Danmark er det spesielt "farlig" å feriere. Vi kjører båten nedover svenskekysten, spiser og drikker godt, og alt er helt greit. Så krysser vi Kattegat, og det er noe med maten der... Jeg legger alltid på meg når vi kommer dit! Skjønner det ikke helt.

 

Så sekstito, du er ikke alene! Og så er det så bra - for vi passer på disse kiloene som kommer ekstra, og får dem av så fort det passer seg sånn. Men vi tåler det og nyter det så lenge vi er der. Tenk så heldige vi er!

 

Skjønt vær i dag. Båttur om et par timer, med middag på sjøen. I dag blir det viktig med caps på krøllene og høy solfaktor.

Ha en herlig dag, dere.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyter sommernatten på hytteterrassen med utsikt over sjøen! Får vi se månen i kveld også? I går var det helt trolsk. Vi satt oppe til kl 2.

Jeg skal snart ha et knekkebrød - til et glass rose'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltur hjem er feriestart i dag, det blir bra.

 

Jeg har nok feil besteforeldre, og ingen hytte med utsikt over havet jeg eier/kan låne/dele med andre. Sånn er det! Da får man leie, og være med ferienomader, - på godt og vondt. Har aldri prøvd å bo i båt. Tror jeg er best egnet til landliggedelen av båtlivet, transportetappene/seilingen er mer så som så, jeg blir så sjøsyk! Så nyt deres paradis, kokko og Markise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du nyter dine paradis, ala - vi skal ikke alle ha samme, da blir det ikke Paradis:)

Føler febrilsk å få de to barnebarna til å sove. det er siste natt på ferie her, de er helt gira! Kjenner jeg snart hever stemmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...