Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Hei Markise. Takk for nyttårshilsen. Hilser tilbake' date=' selvfølgelig.

Hva er vekten din nå - og hva er trivselsvekt for deg? Er det minus 8, som du

legger opp til?

60 kg har jeg oppgitt som trivselsvekt, men aller helst vil jeg ned til 58, så jeg har litt å gå på, he,he... du vet, juleferier og sånn...

Var nede i 59,6 før jul, men nå er det helt oppe i iver 62 igjen, så det går fort på om man gir blaffen noen dager..

Jeg er helt avhengig av å registrere daglig hva jeg spiser, ellers sklir det ut helt..

Har innsett at dette vil være en evig kamp, men jeg akter ikke å gi opp. Vi vet jo hvor deilig det er når favorittklærne sitter perfekt, og komplimentene strømmer på, he, he.. Verdt å kjempe for, vel?

 

Ingull[/quote']

Jeg har trivselsvekt på 64 og drømmevekt på 62. Da sitter jeansen perfekt og jeg følger meg så-å vel :-). Jeg skulle ned 8 kg fra 72 kg, men nå er jeg allerede gått ned 1 kg. Et forsiktig Hurra :D !

 

Det er smart å ta grep så tidlig som du gjør. For tro du meg - plutselig fyker vekta ukontrollert opp. Da blir det ikke så interessant med klær lenger heller :mad: Er helt enig med deg - det er vel verdt å kjempe for å se bra ut - både med tanke på favorittklær, men også med tanke på helsa. Trener du litt i tillegg?

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sa om helsa, er vel tross alt det viktigste, Markise...

Jeg har dårlige knær etter mange år med håndball, og bør ikke veie for mye. Jeg har også en ustabil rygg. Jeg trener ganske mye (4 - 6 ganger pr. uke), nettopp på grunn av helsa. (Og litt på grunn av vekta).

Den psykiske helsa er også viktig å ta vare på, og det å føle seg vel og komfortabel med egen kropp gir kanskje bedre selvfølelse?

Veiing på mandag, da - med blandede følelser, tenker jeg. Men det er like greit å forholde seg til virkeligheten..

Lykke til med ny, kontrollert uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 2. januar. Sola skinner og dagen startet bra. For vekten er for nedadgående uten alt for store antrengelser. 72 kg i romjula og 70,8 i dag. Det råder forventningsfull optimisme inni meg :D Første milepæl (æ el. e?) er jo å bli 69,noe.

 

I dag er det Pilates + gange til og fra treningen - tilsammen 30 min. I morgen starter det for alvor - med sunn frokost, 2 nistepakker og middag med etter fastlagt plan.

Hilsen fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær, og snart klar for skitur! Fornøyd med gårsdagen, uten utskeielser. Spiste ikke en gang lørdagsgodt!

Måtte en tur på vekta i dag, selv om jeg offisielt ikke veier meg før i morgen..

Og det så ikke SÅ ille ut... 61,2.

I morgen er det skikkelig tilbake til hverdagen, med faste rutiner rundt måltider, og det bør gi resultater på vekt og mål....

Om et par uker bør jeg være nede på 60, synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markise og Ingull, dere er kjempeflinke!! Jeg har ikke en gang gjort et bittelite forsøk på å beherske og begrense meg i julen!! Og det straffer seg selvfølgelig. Og dere tar av eller er stand by, det er jammen godt jobba! All honnør til dere! Og fra i morgen kjemper vi sammen! (Jeg vet alt at jeg skal på stort party lørdag, så det blir slanking i uka for å komme inn i finstasen igjen, og så blir helga omtrent som normalt, tenker jeg, med litt for mye mat og drikke...... Men det er lenge til!!)

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen, Ala - det ordner seg for deg, vettu - bare hverdagen kommer. Når jeg vet at jeg kommer til å skeie ut i selskap o.l, sørger jeg for å trene et eller annet i forkant, for da føler jeg at jeg har litt å gå på..

Og så prøver jeg å mosjonere/ trene dagen derpå, for å komme tilbake til "normalen". Synes det funker greit, og gir meg liksom litt bedre kontroll.

For å kose seg av og til er viktig. Kroppen trenger bare litt hjelp til å kvitte seg med kalorioverskuddet.. Lykke til, Ala - dette klarer du - og vi sammen!

 

Ingull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også i selskap lørdag! Rakfisk of øl og akevit. Det har bekymret meg, men jeg får følge ditt råd om trening, Ingull! Trening i forkant tar kanskje litt av for apetitten. Og dagen derpå er det sikkert godt for samvittigheten.

 

I dag ble det Zomba-trening. Imponerende å se på de som får det til. Selv konsentrerte jeg meg om fotarbeidet, så får resten komme i tur og orden. Skal på flere slike timer, for det var skikkelig artig!

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ingull - det ordner seg, Ala. Så selv om ikke kaloriinntaket har vært optimalt i julen, så har du trimmet og fått fart på forbrenningen. Vi biter tenna sammen og gir alt - fra i morgen tidlig. Så nå blir det snart et lite glass rødvin for å bevise at det ER i morgen alvoret starter. Men - det skal og må nå ikke bli FOR alvorlig heller. Vi skal jo ha det sosialt bra også - med våre kjære og i lørdagsselskaper med venner :-)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE!!!

 

jeg er storligen overrasket over alle innleggene her:) SÅ gøy!!! :) Virkelig artig at du er på banen, markise + begge der eandre to!

Her blir det mye støtte å få og gi!!!

 

her blir det vei i vellinga:)

 

Det ser ut som om flere av dere alt er godt i gang med nedgang, allerede før 2011 har startet for ordentlig.

 

jeg kom hjem fra fjellet nå i kveld, etter fjellferie, 60-årsfeiring i Bergen og nyttårsfeiring

Spent på vekta i morgen tidlig, tror den er ok. :D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, kokko. Høres ut som du har hatt lang og deilig ferie. Som du skjønner, så er vi kommet til det punktet hvor vi gir alt i kampen mot flesket - for å si det rett ut. Jeg har gått ned 400 gram x 2 på to dager, så startvekten min er 1, 6 kg under det jeg trodde den skulle være ved oppstart. Prøver å registrere vekt på den store kurven på Vekt og mål under Registrering, men det kanskje bare for dem som deltar på kurs? Men jeg vil registrere fast på Senior2 i alle fall. Håper å se 69-tallet om en dag eller to.

Hilsen fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt og mål: du skal kunne registrere vekt og midjemål, men ikke noe annet. Dersom du har gjort det tidligere, er det mulig du må registrere vekt bakover i tid for å få en kontinuerlig/sammenhengende kurve, eller sette (ny) startdato. Hjelper det?

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vektkurver bruker også å gå opp og ned. Først bratt ned, så utflating - før den beveger seg sakte og sikkert oppover til der det var. Og kanskje litt til. Så selv om jeg nu har gått ned vel 1 kg, vet jeg også hvor plutselig det stopper først og så går opp igjen. Men jeg prøver en gang til. Kan jo hende jeg lykkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å være standhaftig over tid, nei...

Men jeg var i hvertfall fornøyd med vekta i morges: veide 60,4 - det er 1,4 kg ned siden forrige mandag! :-)) og nå er det heldigvis mest hverdager framover...

Være flink å trene masse.... og 58 er innen rekkevidde...

 

Ingull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ala, hadde egenskapen flink vært et konstant fenomen når det først har innfunnet seg, hadde alt vært greit. Men slik er det jo dessverre ikke ;) Jeg har vært uflink i over ett år, og nå bare "flink" i en uke. Derfor blir jeg så glad når jeg klarer å samle meg, og ta kontroll på matinntaket. Men jeg vet at det ikke finnes hvile på NOEN laubær!

 

Derfor er det også viktig å kunne glede seg over små vektgram ned - helst hver dag. Til nå har jeg gått ned 400 g hver dag, men i dag bare 200. 70 kg i dag. Men jeg vet erfaringsmessig at plutselig stopper vekten - gjerne over flere dager - og det er da det vil vise seg hvor sterk troen er!

 

Ser at du synes 1600 kan være i minste laget. Jeg er i motsatt ende. Jeg spiser meg nedover, og jeg vet det er dumt. Skal jo ha et minimum på 1300, men ser at jeg i går endte på 1100. Det er dette med å sette kroppen i sparebluss....

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg endte på rundt 1400 kcal i går, det går greitt den første dagen mens jeg tømmer magesekken litt. Senere blir jeg så innmari sulten om kvelden at jeg må spise litt (knekkebrød med magerost, yoghurt med musli f eks) for å unngå å putte store mengder ost, havne i peanøttposen eller andre kaloririke feller, og likevel blir det ofte over 1600 kcal i hverdagen.

 

Enig med deg Markise, så snart vi bare ser på laurbærbladene og vurderer å hvile på de (dvs en utskeielse) havner vi der vi er i dag: det er kilo som må bort - igjen! Så vi må være ganske flinke, hver dag, for å holde oss stabile, og veldig flinke over flere uker for å gå ned i vekt. Og, som nå, når vi vil NOK, greier vi det!! Yess!! ;)

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dere ikke vil FOR MYE!!!

DET er den store faren - med sparebluss og diger sprekk som resultat.

 

Vis måte, venner!!!

 

sier ei som nesten ikke klarer å gå ned noe:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havner fort på sparebluss og vekt-ned-stopp. Når jeg først begynner å ignorere matlysten, så forsvinner den nesten. Glemmer å spise. I dag har jeg ikke spist mellom frokost og sen middag. Nå skal jeg på trening, og så er det et kveldsmåtid igjen. Da er jeg oppe i 850 kal, inkl et lite rødvinsglass før sengetid. Gode råd?

- spør Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skogstrollet

Hei...skogstrollet her!!!

Startet min vektnedgang i 2006 veide da 106,4 kg. Gikk ned til 78 kg. Store oprasjoner stoppet meg i å danse og vekta for opp til 94,6 kg i oktober 2009. Da jeg så måtte fjærne begge miniskene sa jeg stopp til meg selv. Før jul i 2010 var vekta 68 kg og i jula klarte jeg å gå opp til 71 kg. HUFF !! Jeg er 56 år og trener zumba, dvs...i jula gjorde jeg det ikke!!!! Startet opp igjen i går og skal ned til 65 kg innen sommeren, men jeg får jobbe opp noen muskler også;) Trim utover zumba er country linedancing og jeg starter opp med swingdans i slutten av Januar så det må vel hjelpe. Magen min tolererer ikke brød eller melvarer så jeg går for lavkarbo og nok proteiner. Jeg er også av den typen som "glemmer" å spise og fikk litt sjokk da jeg la inn matinntaket siden 1.1, ligger på vel 600 kcl og det er vel noe lite. Hva slags delmål har dere? og får jeg være med her inne?

 

Keep up the good work girls :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen:)

 

Men til både deg og Markise:

ha noen nøtter/mandler for hånden - eller en yoghurt. Dere skal ikke under 1300 pr dag, kroppen trenger så mye for å opprettholde alt arbeidet den gjør!!!!!

 

IKKE tro at du er "flink" om du går under det:(

For det er du ikke!!!

 

;) fra kokko- etter et så strengt innlegg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havner fort på sparebluss og vekt-ned-stopp. Når jeg først begynner å ignorere matlysten' date=' så forsvinner den nesten. Glemmer å spise. I dag har jeg ikke spist mellom frokost og sen middag. Nå skal jeg på trening, og så er det et kveldsmåtid igjen. Da er jeg oppe i 850 kal, inkl et lite rødvinsglass før sengetid. Gode råd?

- spør Markise[/quote']

 

Hei Markise.

 

Kjenner til problemet, ja - særlig når man er travelt opptatt med jobb, og timene

bare flyr...

Jeg legger inn hva jeg skal spise til de ulike måltidene i forkant, og lager måltidene klare. Fyller opp kjøleskapet på jobben med yoghurt, smøreost og grønnsaker. I veska putter jeg frukt og evt. nøtter. Knekkebrød også..

Sånn sikrer jeg at jeg alltid har det jeg trenger av mat.

Og så bestemmer jeg meg for at det skal spises i løpet av dagen. Og hovedmåltider hoppes IKKE over..

Ikke akkurat noe revolusjonerende råd dette her, og du har muligens prøvd denne taktikken selv...men, det funker for meg.

VET at jeg ikke går ned hvis forbrenningen avtar...Og effekten av trening forringes hvis "drivstoff" ikke fylles på jevnlig.

Trodde ikke jeg skulle si: Lykke til med spisinga, men :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...