Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Jeg blir så glad når folk får oppleve Nord-Norge, og særlig "mitt" Nordland, i pent vær. Alt blir så mektig og flott. Tror dere har vært heldig, for det har visst vært veldig variabelt vær så langt.

 

Vi hadde en uke på Kypros med barn og store barnebarn. Deilig og varmt og avslappende. Palmer og krystallklart, deilig badevann. Bra hotell og deilig mat - et så kalt all-included-opplegg. Praktiskt med kontinuerlig påfyll av iskaldt flaskevann og stedets vin.

 

Likevel blir det nok en engangsvisitt dit. Vi savnet en gamleby og lokalbefolkning og atmosfære. Det stedet vi var på var bygd opp for turister, og kun servicepersonalet bodde der.

Men ok for en gang skyld. Nå for vi planlegge for neste år.

 

Og vekta - den har jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Jeg begynner på de 4 kg-ene etter ferien. For nå er båtferien i gang. Vi ligger værfast i Skjærhalden etter lyn og torden-været i går. I morgen håper jeg vi kan heise seilene igjen.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det seilheising???

her på Sørlandskysten har det blåst noe forferdelig de siste halvannet døgnene.

 

Vi har en båt liggende på svai ca 20 fra land. Det har gått bra, men vi vesste ikke om det ville gå da det var på sist værste.

 

I dag er det varmt og vi håper på sol:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei kokko

Har jobbet en uke, og har nå kommet rimelig ajour i forhold til vaskemaksiner og stell i heimen, og eposter og andre gjøremål som har ligget på vent på jobb. Det er traumatisk - synes jeg - å starte opp igjen etter 5 ukers deilig ferie. mye vind og flere ganger værfast av den grunn. Men mange deilige dager også. Håper du nogså har hatt det fint? Skal inn på Sliterne for å oppdatere meg litt. God helg.

Fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen stiller jeg på jobb kl.08.00:)

Ja, så absolutt med et ;) - selv om ferie er deilig og den gjerne kunne vart lenger.

 

Men: det er godt å ha en jobb å gå til og det er godt å være frisk så jeg kan gå til den jobben!!!

 

Ferien har vært deilig, med sykling, bading, avslapping og mye sosialt!

Barnebarna har okkupert mange dager og timer - jeg er heldig!!!

 

Ny frisk: jeg skal på vekta i morgen tidlig:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt i dag : 73kg.

Det er 5kg mer enn det som er målet mitt:(

 

Så nå står det her - og det skal ned til 68kg.

 

Mannen min har fått kul på magen, den skal også vekk. jeg innser at det delvis er mitt ansvar; både maten jeg lager og hva jeg "går med på" å spise og drikke om kvelden - etter en laaaang dag på jobb:D

 

Ja, Markise. Tror du jeg klarer det frem til sommeren???

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Det klarer du! Hvis du virkelig vil! Jeg har passert 70 ;) Det er 6 kg over den snille trivselvekten og 10 kg over vekten jeg ønsker meg. Det du skriver om mat og sånt stemmer nok for meg også. Tror vinen er ødeleggende for ønsket om vekttap, og det er en vrien problemstilling. Så mye kos i et glass vin eller to! Men hva tror du?

Også tilbake på jobb, men tenker stadig mer på å ta AFP. Synes jeg nyter livet uten jobb så godt - med spennende hobbyer (store sømprosjekter) og en hyggelig mann til å oppleve gode dager med. Men jeg må vel stå på et år til ....

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil prøve meg uten den hyggen i løpet av uka, uten å være "fanatisk".

helga er noe annet.

det ER koselig, men jeg vil så gjerne ned de kg, i hvert fall ikke opp mer.

For det var slik jeg fikk på de "gamle" kg, et halvt opp om gangen.

Som jeg skrev: nå er det slutt med det! og da må jeg ofre noe av alt det jeg liker.

 

Jeg blir 62 i februar, så da kan jeg også ta ut AFP.

Jeg har også mange ting jeg driver med, pluss en mor og en datter som nok ønsker mer av meg.

 

men etter sykommen i fjør høst og i vinter, så føles det fantastisk å ha en jobb å gå til og helse til å KUNNE gå til den.

Så for meg blir det ikke AFP enda. Jeg tenker 65, men er åpen for at ønskene forandrer seg.

Mannen min er bare 59, så han har en stund igjen.

 

Men jeg har full forståelse for dine tanker og ditt ønske. Vi lever ett liv, det kommer ikke noe nytt liv når vi velger å avslutte arbeidslivet. Det er resten av det nåværende livet som kommer, men forhåpentligvis med mange år.

 

Lykke til med valget. Vi er tydeligvis begge svært heldige som har en hyggelig mann å dele dagene og opplevelsene med:)

Klem fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mat og god vin, slik ble helga.

 

men også to deilige turer med ca 3kg kantarell pluss noe piggsopp og skrubb.

 

det var deilig å komme til fjells igjen, friskt, "langt" syn utover fjellene og stille, bare suset fra fjellet.:)

 

Spennende i morgen tidlig..........

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har ikke vært hjemme på lenge - desto hyggeligere å lese dine epistler. Du er virkelig på hugget nå - 1,2 kg ned! Utrolig bra, da. Jeg fortsetter å rusle smått oppover, og klarer ikke helt å motivere meg til forsakelser. Men jeg har ikke gitt helt opp, for jeg kjøper forsatt litt for trange jeans og jakker :-)

GodNattHilsen fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempehyggelig med flere innlegg enn mine;)

 

Turen i Danmark ble en opptur, vektmessig, til tross for 16 mil på sykkel:D

Mye av alt!!! Vi hadde slottsopphold begge netter!!!

 

Så 1,2 er ikke lenger det rette. men det kommer. Jeg skal IKKE til Danmark til helga!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark er deilig, så der må man nyte - alt. Du er sprek som sykler så langt. Går du stadig nedover på vektskalaen? Jeg SKAL og MÅ skjerpe meg nu. Slutte med vin på hverdager i hvert fall! Nå passer jo overskriften på min tråd igjen - 4 kg ned til februar :-) Ny tråd? Den må jeg se på.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene denne helgen. Da får jeg ryddeånden over meg:D

 

I dag har jeg gjennomryddet vaskerommet, med en drøss hyller og bokser. helt nydelig!!!

 

Ellers er jeg ikke verdens ryddigste, særlig med en mann som IKKE kan rydde. Hans rot gjør meg litt handlingslammet:D

derfor ånden når han ikke er hjemme over noen dager:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på " 4kg ned til februar" :(

 

Ser at jeg, den 16.1.09 skrev: 4kg ned før sommeren.

Det greide jeg ikke, men nå håper jeg den øverste linja slår til!!!

 

1,6 ned fra sist mandags bedrøvelige resultat!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Markise, jeg er ala og stikker en tur innom. Jeg har "logget inn" på "Sliterne" rundt månedsskiftet.

 

Der du er nå har jo mange av oss andre også vært!!

 

Hva er det som er verst for deg?

 

Er det mye og god mat hver dag, med vin? Eller bare i helgene? Hos meg har vi god mat hver dag, men ikke vin til annet i helgene, og innimellom et glass eller så en kveld i ny og ne. Men vi har ikke ofte saus eller lignende i uka, i alle fall ikke av den sorten meg fløte og andre godsaker i.

 

Eller det det vi har så lett for å putte i munnen i tillegg til måltidene, alt fra frukt og grønt, som vi jo skal spise en del av, til nøtter, chips, sjokolade, ..... I tillegg kan jeg jafse i meg både brun og hvit ost i mengder om jeg ikke har noe annet. Da vet jeg innerst inne at det er bare meg selv jeg lurer. Hvordan er det med deg.

 

Er det noe vi andre kan gjøre for deg? Vi er her jo for hverandre!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...