Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Så hoppet vi ombord igjen, og i den herligste nordavind seilte vi spinaker i 6 timer, og etter enda litt tid endte vi opp i Strømstad. Fantastisk - dit hadde vi slettes ikke forventet oss! Det ble"desverre" pizza ute med våre medseilende venner - koselig og hyggelig og sosialt.

 

I dag var det for oss å sette nesen nordover, mens våre to vennebåter seilte videre mot sør - med enda en ukes ferie foran seg. Livet er ikke alltid like rettferdig! Men OK så lenge det går på slike ting. Vi kan ikke klage heller. Med praktseilas i stabil vind, kunne vi etter en god time på ny parkere - nå i sjarmerende Skjærhalden. Her finnes alt! Vi har spist fredagsbiffen og skal etterhvert gå over på ost og rødvin.

 

Nå ser vi været litt an. Kanakje seiler vi videre imorgen - eller vi blir en dag til her. Bare vi er hjemme til 18. mai og arbeidsdag :-) Akkurat nå er livet topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint!!!

 

Varme og masse sol, godt badevann og turkise bølger:)

Til og med god, gresk vin!

 

Og kaldt øl:) i varmen.

 

(Men 2 kg ekstra å bære på etterpå)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seilbåthelg???

 

Tenker det. Og derfor ønsker jeg God Bør:)

 

Vi skal på hytta, jeg håper på grillet asparges med maldonsalt og parmesanost over:)

Og masse annen lettmat:D

+ litt godt drikke!

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede onsdag, og jeg ser enden på uka.

Vi har en svært vond familiesituasjon for tiden, med Svært syk søster. Jeg kjenner at tankene kretser rundt henne og hennes familie stort sett hele dagen.

 

da er det godt med jobb, der jeg er nødt til å tenke på andre ting.

Drar til henne i morgen kveld, så jeg blir ikke på nett før tidligst søndag kveld.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, jeg føler med deg i en vanskelig og vond periode. Er det noe akutt - og hvordan er prognosen? Tankene dine går nok bare i en retning, og jeg antar du har det slitsomt og er lei deg.

 

Jeg har vært på reise i embeds medfør. Hjem i kveld, og videre i morgen på nytt oppdrag. Spennende! Tilbake hjem 30.04, og så legger ut på ny reise mandag - tirsdag. Da snakkes vi over helgen?

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige prognoser!!!

 

Som min svoger sa: Alt så langt er dødelig!

 

Hjemme igjen i dag etter samvær, med mange klemmer, mange smil, mange tårer og noe håp.

Det MÅ vi ha. Legevitenskapen er kommet langt!!!

Nå håper vi noe av forskningen og resultatene fra den gjelder henne:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må holde på håpet. Og - det er sant at den medisinske utviklingen går så fort frem, så selv om jeg ikke vet din søsters diagnose, så håper jeg at det kan komme henne til gode. Det høres så godt og varmt ut med samvær med oppfrisking av gode og glade minner som kaller på smil og latter - og så vemodige tårer. Jeg har fortsatt mine søstre - friske og arbeidsføre - og da med en forestilling om at slik skal det alltid være! Til ettertanke........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig helg med sol og varme. Vi kom oss ikke i båten, men hadde hyggelig samvær med 20 gode venner på land. Det går også an!

 

Ser at du holder deg stabil, kokko. Det gjør jeg også - i dag 69.8 kg og snart 6 kg for mye! Så i morges bestemte jeg meg for å kutte ut vin på hverdagene. Håper jeg ikke ombestemmer meg når det blir kveld igjen. 3 glass i går a 1.5 dl gir jo nesten 500 cal - så jeg tror at det kan være grunnen til at jeg ikke går ned i vekt nå. Prøver - så får vi se. Håper at det IKKE gir utslag, for da kan jeg jo fortsette å ta et glass vin eller to om dagen :-)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt!!! :D:)

 

500 kcal vil nok gi seg utslag, i hvert fall over tid:D

 

Problemet vårt er at det svært ofte er en anledning på kveldstid - eller så "fortjener" vi det:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Allerede onsdag' date=' og jeg ser enden på uka.

Vi har en svært vond familiesituasjon for tiden, med Svært syk søster. Jeg kjenner at tankene kretser rundt henne og hennes familie stort sett hele dagen.

 

da er det godt med jobb, der jeg er nødt til å tenke på andre ting.

Drar til henne i morgen kveld, så jeg blir ikke på nett før tidligst søndag kveld.

kokko[/quote']

Gode tanker til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streken over og hverdagen i gang igjen? Apropos vekt - må bare innrømme at jeg ikke er kommet i vinfri fase enda. Dagen da jeg planla å begynne, ble jeg bydt på et glass vin av en venninne som hadde det vanskelig i livet og gjerne ville snakke litt. Da kunne jeg ikke si at - nei, du, jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt, så jeg må nok få et glass vann i stedet!

 

Vin er faktisk blitt en del av vår naturlige hverdag. En deilig middag - toppes med et glass god vin. Kanskje må vi godta det, og heller være mer nøktern?

 

Nå er det Ferder'n som gjelder, og da er vin et ikke-tema.

Hilsen fra Markise - som snart skal gå på vakt i teamet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo flott at du blir med:)

 

Jeg liker båt, men i liten skala og med et fiskesnøre over ripa.

 

Sånn på skrå og uten motor?

Da blir jeg lett usikker og litt redd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk dag i dag ;)

Sol og varme!!!

 

Jeg var langtur i skogen i går og fikk strekk bak i låret. Trodde jo mest det var idrettsfolk som fikk det.

Så HURRA for strekken:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye sol og varme her hvor jeg er!

 

Vi seilte i hvertfall avgårde ut fjorden fredag i flott nordavind, i ca 10 - 12 knop. Så hadde vi en hyggelig og rolig kveld med båtvenner før vi gikk til køys. Men ble vekket ved 05-tiden! Da var hele båtrekken ute og ruslet på egen hånd, og det BLÅSTE. Vi bestemte oss for å avbryte helgeturen og likegodt reise hjem - i motvind med 15 - 22 knop. Da ønsker jeg meg hytte som står fast på berget ...

 

Deilig å komme hjem! Men først sov vi 3 timer i båten i havna, og spiste så en stor "frokost" med egg og bacon ved 14-tiden. Så kjørte vi til heimen i øsende regnvær.

 

Ser på kronprinsesse-bryllupet. Det er flott og godt å se to så lykkelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en tur:D

 

jeg kunne vært med på utturen, men ikke hjemturen!!!

 

Her fryswer vi i dag. Det er sol, men veldig kjølig. lett å la seg lure!!

 

Nå skal vi snart pakke for årets sykkelferie. Ser at Vesterålen har ca 7 grader. Da blir det ull fra topp til tå! Også når sola skinner.

Gleder meg noe utrolig til turen!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltur i Vesterålen: FANTASTISK !!!

Det ble ca 25 mil på 6 dager.

Jeg har ikke veid meg enda. tror ikke vekta har gått ned. Vi har ikke spist for mye. Men måltidene ble sjeldne og derfor store. Av erfaring vet jeg jo at det ikke er bra.

Men, men.

 

Kjølig, men sol de fleste dagene, regn 1 1/2 dag, det var ikke moro.Da sykler man på viljen.

 

Men Hovden, ytterst, i sol, varme og vindstille - helt utrolig! Vi lå og solte oss under vindmølla der ute.

Jeg tror ikke det kan være mange dager i året med så stille sjø!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...