Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Nå er jeg helt ør i hodet.

jeg driver med toving av ull, sitteunderlag. Og for første gang i mitt liv har jeg laget en nettbutikk.

jeg har lagt inn flere produkter og, som sagt, ble jeg ør (og litt yr) he he

 

God trim i dag, 50min rask gange i kulda:)

I tillegg riktig kost Enda et ;)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er kokko! Jeg gjør lite håndarbeid, men vet jeg kan når jeg vil. Strikke, hekle, sy enkle ting som gardiner osv går fint. Jeg har aldri vært inne på tanken om å lage nettbutikk en gang. Jeg beundrer deg. Jeg skal tipse datteren min, hun har vært på jakt etter tovede sittunderlag, men kjøpte skinn i stedet, tror jeg.

 

Vanskelig å komme ned på få nok kalorier om dagen for tiden, jeg er jo SÅ sulten. Og jeg vet jeg drikker for lite vann som vanlig. Sushi i dag, burde være lett å begrense mengden, men det er jo SÅ godt..... :-) Og ja, jeg skal nyte det.

 

Er det andre enn deg kokko og meg som sier forsiktig hei til oss? Det hadde vært hyggelig.

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå snek jeg meg inn bakveien - helt sikker på at jeg var UTE. Også finner jeg dere, kokko og ala! Det var VELDIG hyggelig. Tusentakk til dere. Jeg skal ikke påberope meg å ha det det mer travelt enn andre, men for meg blir dagene likevel for korte til å innfri alt man ønsker og bør gjøre: Internett, vektklubben, facebook, jobb, frivillig organisasjonsarbeid og familie. Og så litt håndarbeide - quilting og bamsesøm - om natten. Vekten går bare en vei - opp. Ikke mye, men fortsatt 8 kg for mye. Hva gjør man med det??? Nettbutikk - så flott! Det går vel ikke an å finne frem til den, for da oppgir vi jo anonymiteten vår. Jeg vil gjerne møte dere her i 2011. Ønsker dere fortsatt god jul og et godt nytt år. Hilsen fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig og lang frokoststund ved kjøkkenbordet, hvor jeg har gått over til pc og samboer'n leser høyt fra avisen. Så diskuterer vi litt og løser de fleste problemene. Dette er GULLSTUND og en sjelden opplevelse! Alle juleselskapene er gjennomført og huset er rimelig i orden. I morgen er det arbeidsdag. Og så er det fri igjen!Da er det straks nytt år, og da står det ett og bare ett nyttårsforsett for mitt vedkommende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en til her?... Jeg er ganske ny i Vektklubben ( 23.08.10), og har så langt bare lest meg gjennom en haug med innlegg...uten å tørre å skrive selv..

Men nå turte jeg...

Vet ikke helt hva jeg skal skrive om meg selv - bortsett fra at jeg vil ned noen kilo - og at julen er en vanskelig tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til deg Ingull. Ja, vi har nok noe til felles - nemlig ønsket om å gå ned noen kilo. Selv "ligger jeg på været" til 01.01.11. Det er en god dag å starte et oppgjør med dårlige spisevaner og levesett ("det late liv"). Men - fortsatt er det jul og jeg bare nyter - spiser deilig mat og være bare lat :-) I to dager til! Du sier julen er vanskelig. Ja, det er nok mange som opplever det slik. Håper å høre fra deg snart igjen.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt ør i hodet.

jeg driver med toving av ull' date=' sitteunderlag. Og for første gang i mitt liv har jeg laget en nettbutikk.

jeg har lagt inn flere produkter og, som sagt, ble jeg ør (og litt yr) he he

 

God trim i dag, 50min rask gange i kulda:)

I tillegg riktig kost Enda et :D

kokko[/quote']

 

Du driver med toving, om det er mulig å få vite hvor nett-butikken din er?.

Bruker mye toving (ferdig kjøpt) om vinteren, fordi det varmer.

Nå skal jeg selv begynne på senior-internett kurs og ser frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ruth64. Enig i at tovede sitteunderlag er godt. Jeg har et i hvert bilsete, og passer godt på at de ikke forsvinner ut av bilen. Hvis du ser litt lengre opp på tråden, har kokko gitt adressen til sin nettbutikk i sitt innlegg 25.12.10.

 

Så spennende med senior-internettkurs! Har også lurt litt på internettkurs, men avventer litt. Kanskje får vi høre litt om din erfaring her på tråden? Lykke til i alle fall :-)

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmeldt på Elexia i går! Starter med spinning i dag. Hjelpe meg....

 

Dato Vekt Midje Kalorier Ukesvekttap Totalt

30.12 72,0 - 83 - 0000 - 0,0 kg - Utg.pkt:72 kg

26.12 72,2

01.01 71,2 00 0000 - 0,8 kg

08.01 69,4 00 1677 - 1,8 kg

15.01 71,2 00 1661 + 0,8 kg

24.01 71,2 00 0000 -> LCHF

31.01 69,2 00 0000 - 1,0 kg

07.02 67,8 77 0000 - 1,4 kg - 3,4 kg

14.02 66,8 00 0000 - 1,0 kg - 4,4 kg

21.02 66,6

28.03 67,4

04.04 66,2 - 76 - 0000 - 1,0 - 5,0 kg totalt

25.04 65,2 - 00 - 0000 - 1,0 - 6, 0 kg totalt

02.05 65,2 - 76 - 0000 - o,o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!! En god investering i både helse og velvære!! Lykke til med treningen! Målet må være å ikke bli en av de mange som er støttemedlemmer, men å bruke medlemsskapet ditt aktivt. I januar er det alltid sprengfullt på treningssentrene, men så blir alle de med kortsiktige nyttårsfortsetter borte og det roer seg igjen.

Er selv medlem på et treningssenter og bruker det to til fem gange i løpet av uka, spesielt vinterstid, litt mindre om sommeren siden jeg da prøver å sykle til jobb i stedet for å gå på spinning.

 

Anbefaler deg å ha noen å trene sammen med, da er det ennå lettere å komme seg opp av sofaen. Variere treningen din, slik at du får både kondisjon og styrke. Og ikke overdriv i begynnelsen slik at du går lei!! Husk at litt er langt bedre enn ingen ting! Jada, jeg maser, men det er godt ment !!! :-)

 

God trim!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord, Ala. Merket at jeg ble ganske gearet på spinningen i dag, og beg straks å se etter time i morgen. Men det skal jeg altså ikke - nettopp av den grunn som du sier. Jeg skal begynne med 2 ganger i uken. Håper jeg ikke blir støttespiller.

 

Skal prøve å henge med faste dager i uken - 5 ganger (som deg) er helt urealistisk for meg. Høvdingen (ektefelle og samboer) var også på spinning i dag, men han vil heller finne en litt mildere time. Sikkert fornuftig, ettersom han har fått atrieflimmer. Kunsten er vel å finne den treningsformen som passer hver enkelt. Det bør ikke være umulig når jeg ser treningstilbudet ....

 

Nå har jeg veid meg og målt livet og er begynt med kostplanlegging mot 1300 kc. Mandag 3.1.11 skal jeg rapportere .Hvis jeg klarer 8 kg på 8 uker, skal jeg belønne meg selv med noe praktfullt :-)

Fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften. Litt støl etter uvant spinning-utfoldelse i går. Det er godt-vondt! Jeg forbereder meg på nyttårsforsettet om mer kontrollerte matvaner, og har klart meg i 2 dager - til NÅ. Men i kveld er det selskap og deilig mat og drikke, så det egentlige Startskuddet går til frokost i morgen. Motivasjonen er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften, ja... Ikke akkurat dagen det er lettest å kontrollere kaloriene... Jeg spiste hele dagsbehovet til middag... :-(

Ikke har jeg trent heller.. Var i selskap i går også, så nå er det bare å se framover... At jeg trener regelmessig tror jeg "redder" meg fra de store vektøkningene, men jeg skulle jo helst gå ned, da...

Og tovede sitteunderlag er tingen. Jeg lager også.... men jeg strikker de, da - før de toves i vaskemaskinen og deretter filter jeg på motiv.

Ingen nettbutikk, bare jungeltelegraf... ;-)

Markise, 8 kilo på 8 uker er vel litt stramt?.... Jeg er mer enn fornøyd med å gå ned halvparten på den tiden.

Lurer på om 1300 kcal er nok for meg også? Jeg ligger på 1600 nå.

Jeg er 47 år, 1,63 høy og veier 61 kg (har gått ned fra 67). trener 4 - 6 ganger pr uke. Forslag?

Ellers riktig godt nytt år med ny giv til dere alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare gå på vekta i dag - for å skremme meg fra å spise like mye i dag... men er jo ikke akkurat lettskremt.....hmmm...

Strålende sol, så det blir skitur med minsten - og noen kalorier forbrent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare gå på vekta i dag - for å skremme meg fra å spise like mye i dag... men er jo ikke akkurat lettskremt.....hmmm...

Strålende sol' date=' så det blir skitur med minsten - og noen kalorier forbrent :-)[/quote']

 

Morsomt sagt (ler :-)) Vi har vel blitt så tykkhudet at det skal mer til enn en liten vektnål for å skremme oss! Så flott at du kom deg på skitur! Vet ikke hvor i landet du bor, men her i Olso-området var det nesten vårlig i dag. Fantastisk. Jeg har ikke fått frem skiene enda, men det skyldes forkjølelsesinfluensa langvarig type. Nå har jeg skikkelig lyst å spenne skia på!

 

Mulig 8 kg på 8 uker :cool: er for stramt, men jeg vil prøve. Går det ikke, får jeg utvide prosjektet litt :-) 1300 kal er nok for meg over 60, mens du som er så mye yngre antagelig bør ha 1600. Dette er det nok andre som kan mer om enn meg.

Gode nyttårs hilsener fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3,januar 2011 er det på'n igjen, har gått en del kurs gjennom årene, og er nå kommer så lagt at nå er det seniorkurs på nette. Håper det fungerer. Man kan jo mye av dette etterhvert, men kjekt å ha noen til "å passe på seg".

 

Har fylt 64 år, trenger to ganger i uka og jobber full tid. alt dette er jo vel og bra, har ikke veid meg enda etter sydentur i jula, men snart, 3,1,11, da skal vekten frem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte meg rimelig bra på nyttårsaften. Det er jo oppløftende:rolleyes: Og så:Tenk å få så fin 1. nyttårsdag - nesten vårluft og sol og vakkert. Vi gikk en rask tur på 1 1/2 time, og ble både andpusten og varm. Kom på etterpå at vi burde gått med staver. Så nå skal jeg inn å registrere mat og trim på min side.

Med gode nyttårsønsker for alle som ønsker seg et lettere, nytt år - Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Markise. Takk for nyttårshilsen. Hilser tilbake, selvfølgelig.

Hva er vekten din nå - og hva er trivselsvekt for deg? Er det minus 8, som du

legger opp til?

60 kg har jeg oppgitt som trivselsvekt, men aller helst vil jeg ned til 58, så jeg har litt å gå på, he,he... du vet, juleferier og sånn...

Var nede i 59,6 før jul, men nå er det helt oppe i iver 62 igjen, så det går fort på om man gir blaffen noen dager..

Jeg er helt avhengig av å registrere daglig hva jeg spiser, ellers sklir det ut helt..

Har innsett at dette vil være en evig kamp, men jeg akter ikke å gi opp. Vi vet jo hvor deilig det er når favorittklærne sitter perfekt, og komplimentene strømmer på, he, he.. Verdt å kjempe for, vel?

 

Ingull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3' date='januar 2011 er det på'n igjen, har gått en del kurs gjennom årene, og er nå kommer så lagt at nå er det seniorkurs på nette. Håper det fungerer. Man kan jo mye av dette etterhvert, men kjekt å ha noen til "å passe på seg".

 

Har fylt 64 år, trenger to ganger i uka og jobber full tid. alt dette er jo vel og bra, har ikke veid meg enda etter sydentur i jula, men snart, 3,1,11, da skal vekten frem igjen.[/quote']

Det blir spennende å høre om seniorkurset på nett! Jeg (47 modell) snuste litt på det samme, men tenkte akkurat som du sier at jeg kan det jo. Det er motivasjonen som er så vanskelig å få frem, og der er det jo at kurset har sin store fordel. Hvis jeg ikke klarer meg nå på egen hånd, blir det kurs på meg også! Satser på å trene 2 ganger i uken, jeg også, Jeg skal rapportere vekt og midjemål hver mandag :confused: - skrekk og gru!

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...